keuzestress!!!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Zertab schreef:Hoi allemaal,
Ik weet niet of ik in het goede topic zit, maar kon zo even geen andere vinden. Al sinds ik klein ben, wilde ik een aquarium. Dat werd uiteindelijk een vissenkom met guppies voor mijn rapport in groep 5 ofzo.
Guppies gingen dood en daarna geen vissen meer gehad. Geen idee waarom niet meer. We hebben altijd katten gehad, maar dat ging aardig goed.
Nu ik zelf geld verdien, begint het weer te kriebelen... vandaag dan ook naar een winkel geweest en wow. Wat een keuzes! Ik besef me ook heel goed dat een aquarium aanschaffen één ding is, maar ervoor zorgen een ander verhaal is. Mijn vraag is dan ook, aan wat voor maandelijkse kosten moet ik denken? En waar moet ik ubheruapt allemaal over nadenken etc?
De plek weet ik al. Dat wordt op mijn slaapkamer. Geen direct zonlicht erop. En ik wil een wat kleinere bak, tussen de 25-50 liter.
Het liefst wil ik zoetwater, maar mijn ouders geven aan dat dat wel erg duur in elektriciteit wordt...![]()
Zelf al fan van de Platy visjesMaar ook dan, hoeveel kan ik er houden?
J0anieke schreef:Ligt er aan wat voor vissen je wilt. Volgensmij kunnen guppen en mollys beiden op kamertemperatuur en heb je geen heater nodig.
jolmer20 schreef:Hoi!! Welkom!
Ik zie dat je al goede tips hebt gehad!
In principe kunnen alle levendbarenden op kamertemperatuur, maar dan moet het wel redelijk stabiel zijn.
Ik denk dat de kosten wel meevallen wat betreft stroom.. maar kan je, nu je je eigen geld verdient, niet tegen je ouders zeggen dat je daarin dan wat aan hun geeft maandelijks?
Ik weet niet of dat te doen is, dat is een tweede natuurlijk.
Molly’s vind ik niet anders dan guppy’s of platy’s eigenlijk. Alleen worden ze wat groter en kunnen ze irritant doen naar andere aquarium bewoners
Zertab schreef:Nja ruimte is het probleem niet. Maar wel rekening houden met de elektriciteit kosten. En groter aquarium meer onderhoudskosten?