Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:02

cursebreaker schreef:
kiwi
Ook via deze weg gefeliciteerd!!! Zo benieuwd naar de pupsels. Zoals het met Corona gaat, zal puppy knuffelen er wel niet in zitten, maar ik wil anders ook op dat lijstje om te komen knuffelen in november ergens hahaha.

Warboel
Wel fijn dat ze idd van wat je zo ziet gelukkig maar minimaal last heeft nog ervan en wat knap hoe ze ermee om is gegaan! Hopelijk is het snel weer helemaal weg. Die foto was wel heel erg zielig; die blik van d’r, germ.

Cupcakes
Echt kak hoor Willemijn van die chemische castratie, kan me voorstellen dat je daar nu spijt van hebt. Maar nu weet je idd wel dat een castratie waarschijnlijk dus ook negatief zal uitvallen - ook iets waar wij dus idd nu mee zitten met Arya omdat ze wat onzeker is. Dus wij gaan ook nog even wachten waarschijnlijk, tot na de 2e loopsheid bv. Ik weet zo 1,2,3 even niet wat je daar voor supplementen bij kunt geven, maar misschien dat er een homeopathisch middeltje is van PUUR bv. Daar zal kiwi je misschien mee kunnen helpen. Maar fijn dat zijn gedrag naar andere honden wel stabiel is nu. Alleen rot dat je nu idd moet gaan ‘uitzingen’ de komende periode, wat betreft die chemische castratie. Echt sneu voor ‘m dat ie zelfs idd met plassen dan al zoveel problemen heeft nu, arme knul :( Prachtige foto weer van ‘m!

Nayomie
Rot situatie zeg -O- . Mensen reageren natuurlijk vaak niet zoals je zelf zou doen of wat het meest verstandig is op zo’n moment. Is vaak gewoon een snelle reactie, en zeker als er onzekerheid of angst bij betrokken is. Optillen werkt overigens meestal ook averechts- dat triggert de meeste honden Juist om dan op te gaan springen en te reageren. Maar beetje raar dat ze gewoon doorgaat als je ook aangeeft dat je eraan komt. Hier valt het me ook op dat veel mensen vaak niet weten dat het losloop gebied is - maar als je dat wel weet en bewust gaat terwijl je angst hebt voor honden is dat natuurlijk niet handig. Bij ons hier staan op sommige punten bv. niet duidelijk genoeg aangegeven dat je losloop in gaat (als je bv. op een bepaald punt vanuit aanlijn gebied het losloop gebied inloopt als je een route volgt). Maar sowieso lopen hier dus idd gewone wandelroutes doorheen en dan kun je dat moeilijk skippen als je een gekleurde route volgt en de weg niet kent hier, er loopt een mountainbike route en een stukje ruiterroute, dus daar moeten we gewoon rekening mee houden. Is soms wel onhandig omdat je idd van beide kanten mensen hebt die vaak gewoon geen begrip hebben en/of gelijk heel naar reageren. Zo stonden hier maanden terug in Corona tijd mensen te badmintonnen in het zand, midden in het losloop gebied. Toen stond ik ook wel echt even met de ogen te rollen want wtf... En dan natuurlijk heel hard schreeuwen als een hond achter die shuttle aan gaat en getriggerd wordt door zoiets. Maar van alle plekken... :') En wat skippy zegt; hebben jullie al wat concrete plannen om weg te gaan?

--

Wij zijn een beetje het heuvelland in geweest toenstraks en een rondje gelopen. Vandaag een droge wandeling, wat ook even fijn is haha. En even genoten van het mooie uitzicht! Ik wordt wel echt he-le-maal lijp van de teken. Gister en vandaag weer vanalles van d'r af geplukt |( Geloof dat we hier in het losloop gebied gewoon geluk hebben dat er weinig zit, want normaal als ik veel daar kom, vind ik nauwelijks wat. Nu 2x weer ergens anders geweest en hoppa -O- Bah, krijg weer kriebels ervan...

Arya was op een gegeven moment aan't snuffelen en rook IETS en werd helemaal hyper. Zo heb ik d'r nog niet eerder zien reageren, ook niet op een ree spoor. Geen idee dus wat het was. Ze was opeens mega alert en bleef maar naar me kijken en leek me wat duidelijk te willen maken, maar geen idee WAT haha en maar kijken om zich heen en weer naar mij. Toen maar gewoon snel doorgelopen alsof niks aan de hand was en na een paar minuten was het goed, maar dat was wel even vreemd :') Misschien wilde zwijnen geweest ofzo.

o ja > KimD
Zooo blij met die biothane riem! Wat is die handig ook met nattig weer enz of zoals vandaag als ie over de natte grond eens heen schuift - krijg je zo weer schoon ook en glijdt niet in de hand. Echt helemaal happy ermee. Was gisteren in de regen met de leren politie lijn wat minder handig namelijk :') Dus voorlopig gaat lekker de biothane riem mee :j

Schijnbaar groeien er wandelschoenen aan bomen in Eys, dus als iemand nieuwe schoenen nodig heeft :') - hing echt op meer als 2m hoogte ook. Hoe ze dat gedaan hebben midden in het bos...
[ [url=m/y6WlHP.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na 8x op en neer rennen en weer met m'n kont in het zeiknatte gras gaan zitten, en helaas nog steeds onscherp, toch nog een paar timer-foto's kunnen maken die in ieder geval toonbaar zijn haha
[ [url=m/Z7SGhg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/jezJgG.jpg]Afbeelding[/url] ]

En lekker genoten dus van het mooie uitzicht <3
[ [url=m/WdRhxG.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/ALy4KB.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hahaha, ik weet precies waar je was! Je bent met dit weer vast niet veel mensen tegen gekomen. :+

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:09

kimD

Rond 20 december zou het officieel uitgewerkt moeten zijn. Dus ik hoop dat hij dan weer een beetje bij trekt. Rond 1600 uur doen we nog een grote ronde waar hij nog plast en poept. En dan kijken we het per avond hoe hij is.

Het is nu puur iets bedenken om deze periode door te komen om hem te ondersteunen. De gedragstherapeut gaf wel een aantal medicatie soorten aan, maar dat wil ik eerst met de DA overleggen. Die kent Jip ook door en door.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 19:10

De parkeerplaats was leeg idd toen ik aankwam :') En dat terwijl het vandaag juist droog was en prima wandelweer. Was wel modderig.

Toen ik terugkwam bij de auto na 't rondje stond er 1 auto van iemand die foto's heeft gemaakt en net terug kwam lopen, maar die heb ik met wandelen niet gezien. Ik had wel meer verwacht van dat stukje lopen daar; dat bos was echt heel klein :') Maar dat stukje uitzicht was wel heel mooi <3 En Arya kan het verder geen ruk interesseren denk ik want die kon gewoon heel veel snuffelen en dan is ze blij haha.

Ik wil er trouwens ook bij zijn als iemand meent een poot te moeten uitsteken naar je honden. Wil ze wel eens zien met Puk ook dan :') Maar nee ik snap je! Er moet ook echt wel een vorm van vrijheid zijn en begrip voor elkaar in het losloop gebied, want daar ga je juist naartoe om je honden die vrijheid te kunnen geven waar het elders niet mag. Ik ben alleen zelf wat spastisch met al snel excuses te maken - vaak misschien ook niet helemaal terecht en te snel ook - omdat Arya natuurlijk 'wat minder goed *insert sarcasm*' luistert als jouw roedel haha. Maar zoals onze wandelingen zijn normaal vind ik heerlijk; gewoon lekker lopen, kletsen en de honden hun ding laten doen *\o/*

Cupcakes
Poeh ja da's idd nog wel even en dan zit je tegen die tijd ook weer met vuurwerk te kijken. Wat rot zo allemaal. Benieuwd wat je DA eventueel nog gaat voorstellen. Misschien iets van PUUR wat ook gebruikt wordt met vuurwerk angst en andere vormen van angst/nerveus zijn? Ik had een paar producten van PUUR bij kiwi in de shop gezien die misschien daarbij kunnen helpen bv. Het zal alleen even nodig hebben voordat je effect gaat zien met die producten, maar kunt niet meer als proberen.

EDIT:

Zoiets als dit misschien > die kun je ook gecombineerd gebruiken.

- https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... -rust.html

- https://www.barkkinghondensnacks.nl/web ... nervo.html

CupCakes_

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:15

Curse, ik ga die supplementen mee nemen als we morgen langs de DA. Heb inmiddels al een lijstje verzameld met dingen. Dus ik hoop daar er iets tussen zit wat hem de komende tijd kan helpen :(:)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 21:44

CupCakes_ schreef:
kimD

Rond 20 december zou het officieel uitgewerkt moeten zijn. Dus ik hoop dat hij dan weer een beetje bij trekt. Rond 1600 uur doen we nog een grote ronde waar hij nog plast en poept. En dan kijken we het per avond hoe hij is.

Het is nu puur iets bedenken om deze periode door te komen om hem te ondersteunen. De gedragstherapeut gaf wel een aantal medicatie soorten aan, maar dat wil ik eerst met de DA overleggen. Die kent Jip ook door en door.

Ik heb zelf voor de decembermaand een brok van Prins waar Guinness enorm veel aan heeft. Daar zitten kruiden in, daarnaast geef ik enkele dagen voor en de dag van de jaarwisseling Zylkene.

Voor hem haalt het de scherpe randjes eraf.

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 22:07

Oefff wat irritant zeg Nayomie. Ik heb ook eens meegemaakt dat een of andere gestoorde kerel Jones een gooi gaf (hij was 12 weken!!). Nou dat was je kans om Roos-to-the-tokkie-to-the-max te zien. Werd echt bijna knokken, al was het vooral die vent die flipte. Ik heb nog lang nagedacht over de mogelijkheden om hem het leven zuur te maken maar uiteindelijk maar geaccepteerd dat er kl**tzakken bestaan en maar hopen dat karma zijn werk doet.

Balen dat de castratie zo’n effect heeft CC. Geen kritiek hoor vanuit hier, je probeert toch juist het goede te doen!

Arme Otje! Dat is wel schrikken zeg Warboel. Gelukkig heb je snel gehandeld. Kan zijn dat ze er wel even moe van blijft :z

Kiwi yessss!! Gefeliciteerd! Ben heel benieuwd.

Curse hele leuke foto’s weer <3

Ik reageer ff af en toe selectief maar is niet persoonlijk hoor voor wie ik oversla :o

Vanavond met Jackie naar school geweest. Ze deed het zooo goed <3 Nu is ze helemaal moe, echt te schattig.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-20 23:12

Morax is gekropen >;)

Afbeelding

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 08:51

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 08:54

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 09:02

hihi ik vond hem wel grappig :P Wel fijn zo'n ruime bench. Die hier is ook veel te groot voor ze. maar vind t wel fijn dat ze een beetje kunnen draaien en verliggen.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:27

kiwiwitje schreef:
hihi ik vond hem wel grappig :P Wel fijn zo'n ruime bench. Die hier is ook veel te groot voor ze. maar vind t wel fijn dat ze een beetje kunnen draaien en verliggen.

Dat is zo'n nadeel aan die grote rassen, de bench is ook HUGE! _O-

Ik kom soms bij mensen binnen waar die dingen een halve woonkamer in beslag nemen. Maaaaaar, alles voor de hond natuurlijk. :D

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:29

Oh Morax is gekrompen haha. Maar wel fijn dat er weer wat meer ruimte is.

KimD
hahaha ja hier hebben we idd nu de grootste maat bench staan, en wat jij zegt: doei woonkamer.

Maar ik wil idd wel dat ze gewoon iets van ruimte heeft als ze er in zit als we eens weg zijn en dat ze ook 's nachts gewoon kan draaien en kan strekken als ze wil en niet gedwongen wordt in een bepaalde houding.

Cupcakes
Succes bij de DA, laat je wat weten? :)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:36

Dankje Curse! Ik heb eerst online les en dan ga ik even langs de DA.

Voor Jip hebben we ook de grootste maat bench. Dat ding neemt inderdaad best veel ruimte in beslag. M'n ouders dachten dat Jip niet zo groot zou worden _O-

KimD Ik ga eens naar dat voer kijken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 09:43

CupCakes_ schreef:

Voor Jip hebben we ook de grootste maat bench. Dat ding neemt inderdaad best veel ruimte in beslag. M'n ouders dachten dat Jip niet zo groot zou worden _O-

Ik ga straks even op de zak kijken hoe het heet. Dat had ik gisteren al willen doen en ben het vergeten, dus ik ga proberen om er als ik thuis ben naar te kijken.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 10:03

KimD schreef:
CupCakes_ schreef:

Ik ga straks even op de zak kijken hoe het heet. Dat had ik gisteren al willen doen en ben het vergeten, dus ik ga proberen om er als ik thuis ben naar te kijken.

deze toch?

https://www.prinspetfoods.nl/hond/prins ... esist-calm

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:19

Hier idd nu ook de grootste versie bench. Morax was het er gisteravond niet helemaal mee eens. Was lekker aan t janken _O-

Succes bij de DA met Jip!

Morax heeft een checkup gehad van de fysio. Zijn heupen zien er goed uit. Het zwemmen doet hem ook goed, hij kon daardoor een oefening die andere honden op zijn leeftijd wat meer moeite mee hadden. Preventief wat oefeningen gekregen om zijn achterhand sterk te maken/houden. Fysio was iig erg te spreken over Morax en zijn lichamelijke ontwikkeling.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 10:23

Ik had hier zelfs voor kleine Toobs een grote bench. Die nu mee is met een vriendin voor haar pup. Categorie 'ietsje veel groter'. Toby heeft graag ruimte :+ (eigenlijk helemaal niet waar, Toby ligt het liefst op een opgevouwen dekentje op een stoel hier, of op een sierkussen van 45x45 op de bank, volledig opgerold. Waarom ik ook alweer een bench voor formaat labrador gekocht had.... 8)7 )

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 10:23

kijk wat super!

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:15

Ja, ik denk dat het hem is inderdaad!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:19

Hee, ik zie een bekende *\o/*

Afbeelding

Geef je dat dan vervangend van kvv @Kim of is het als aanvulling op kvv ook al voldoende?

EDIT
En ik zie iets staan nog over een shirt dat je gebruikte ook?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 12:50

Goh! Staat dat artikel nog steeds online? Wat grappig!

Wij geven Resist in de decembermaand als aanvulling op de KVV, uiteraard wordt daardoor de KVV iets minder maar het is niet noemenswaardig eigenlijk. Daarnaast gebruiken wij dus het Thundershirt (die zal bij de meeste bekend zijn denk ik) en een paar dagen ervoor en tijdens de jaarwisseling Zylkene.

Voor Guinness haalt het dus de scherpe randjes ervan af en hoewel er nog steeds angst is, is die te controleren door ons. Eerst kregen wij helemaal geen contact meer met hem, hij ging van paniek langs de muren op en wilde door deuren heen, ging echt gillen. Dat is nu niet meer aan de orde.

Dus op het perse door de combinatie komt die we gebruiken, geen idee maar voor ons heeft het gevoelsmatig wel effect waardoor we dit ritueel jaarlijks herhalen.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:08

Kiwi, mis je toevallig geen instructie voor een printer? Die zit hij ons in het pakketje _O-

Interessant Kim!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:33

CupCakes_ schreef:
Kiwi, mis je toevallig geen instructie voor een printer? Die zit hij ons in het pakketje _O-

Interessant Kim!

Haha missen niet :') Maar t was iig niet de bedoeling :P sorry :P

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-20 13:34

CupCakes_ schreef:

Interessant Kim!

Hoe dan _/-\o_ :')

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-20 13:35

x_Jeanine_x schreef:
CupCakes_ schreef:

Interessant Kim!

Hoe dan _/-\o_ :')

eerlijk, geen flauw idee. :o