Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-16 23:42

Heerlijke ragdolls in kerstsfeer <3

Wat voor pleegkittens zijn dat Dagmar? info mag evt per pb.
Wij moeten namelijk ook weer op zoek naar nieuw maatje voor Turbo -O- :o
Heeft geen haast, zal waarschijnlijk geen raskat worden, of een halve.
Vind het momenteel belangrijk om het budget weer aan te vullen mocht Turbo onverhoopt ziek worden. Dan kunnen we beter weer even doorsparen ivp raskat aanschaffen.
Mocht wél net mijn buuf binnenkort weer een nestje coontjes hebben O:) Maar even kijken of daar wat leuks tussen zit.

Turbo heeft vanavond goed geholpen met mijn kadootje uit te pakken:

Afbeelding

Roosch

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-12-16 00:32

Hoor ik daar een nest Coontjes? Das meant to be! :))

pluche_pluus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 07:27

:D Leuk he! Moet nog even wat praktische zaken weten zoals testen, prijs en karakter. Maar ze had een zwangere poes overgenomen doordat eigenaar ziek was geworden.
Poes moet nog 2-3 weken, daarna nog 12 weken wachten.

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 11:20

Spannend!!!!!

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 16:13

pluche_pluus: Ze staan alledrie met foto in dit topic. Ik kan je eventueel nog wat foto's per pb sturen. Ik heb een schildpadje, een lapje en een zwarte kater. Ze zijn nu een half jaar oud. Het katertje is echt sociaal geworden, ligt op schoot en zo. De dames vinden aaien en spelen prima, maar oppakken en op schoot zitten niet. Al ging Rosie deze week zowaar even op schoot met mijn voeten spelen onder het fleecekleedje :D

Het asiel vraagt 90 euro voor een kitten, dat is inclusief castratie/ 'sterilisatie', chip, ontwormingen, entingen. Geen geld dus! Coontjes zijn natuurlijk ook heel leuk, maar ja, qua budget ben je dan wel even platzak :D

Hoop echt dat die van mij gauw wat vinden, anders moeten ze naar het asiel gebracht :( Toch een drempel voor mensen om eerst een afspraak te maken dat ik daar langskom met een kitten. Maar voor mijn kittens veel fijner om bij mij te blijven nog.

Vervelend hoor dat Turbo nu alleen is :( Mijn pleegkittens zijn alledrie heel sociaal naar andere katten en ook gewend aan een hondje.

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 17:00

Uitdaging van de dag:
Stofzuigen en dweilen met de kittens om je heen want de ren is weg.
Voor dat herrie ding gaan we echt niet opzij zie je ze denken die hebben we al heel vaak voorbij zien komen en blijven dan ook heerlijk liggen :D
Maar dat dweilen dat is leuk nu we erbij kunnen }>
Oma gaat voorop en laat de mini's wel even zien hoe je het beste op de natte vloer de bocht om kan glijden en of dat nog niet genoeg is laat tante even zien hoe je het beste een sliding kan maken en heerlijk rolt in het nat 8)7
Moeder kijkt van een afstandje en je ziet haar denken dat leren ze niet van mij al doe ik normaal ook heerlijk mee nu moet ik het goede voorbeeld geven :o
Het gevolg de vloer is schoon maar heeft wel een mooi gestreept patroon +:)+

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:08

Hahaha dat komt me zo bekend voor! De stofzuiger vinden ze nog wel wat spannend, ze blijven wel zitten maar 'vallen hem niet aan'. Maar als we dwijlen, de kattenbak schoonmaken, of weet ik veel, noem maar op, dan komen ze altijd bij je zitten en op je klimmen en nieuwsgierig mee doen en mee kijken.. Haha!

Sienna speelt trouwens de laatste week echt lekker fanatiek mee steeds. De kittens lokken haar ook echt uit en dan springt ze vol bovenop ze :') En dan hoor je soms zielige piepgeluidjes en denk je: ohoh, als dat maar goed gaat. Maar het schijnt de opvoeding te zijn :P En vervolgens springen ze toch weer tegen mama aan om haar uit te lokken, dus het zal wel goed zitten haha.

Heb net nieuwe foto's gemaakt! <3 Zal ze showen als ze klaar zijn :D

EDIT:
Even een voorproefje alvast :D
Afbeelding

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 18:43

Aaaaaaahhhhhh lief!

Ik ben nu al begonnen met stofzuigen van de bench met kittens erin, gaat goed!

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:18

Hoe maak je zulke foto's? Ik neem aan met iets interessants om naar te kijken, maar hoe krijg je zo ver dat ze blijven zitten? Of is dit een lucky shot uit duizend mislukte varianten?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 19:54

Een speeltje gok ik? :p

Smee__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:42

Die foto hierboven, heeeerlijk <3

Karel is als de dood voor de stofzuiger :=

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-12-16 23:49

Ik heb die foto gemaakt met een speeltje inderdaad! Heb ze alle 4 op het plankje op de krabpaal gezet en ben toen met zo'n hengel speeltje gaan zwaaien. Toen kwamen ze allemaal zelf naast elkaar zitten op de rand en kijken, dus heb toen gauw geklikt. Af en toe sprong er wel eentje vanaf of bijna, maar voor de rest bleven ze netjes zitten hihi. Er zaten dus ook wel mislukte foto's tussen ja haha.

Sienna is niet heel bang voor de stofzuiger, ze blijft gewoon rustig zitten maar zoekt het ook niet op. Ze gaat er wel voor aan de kant.
Onze katers vinden het doodeng. Die gaan naar zolder of lopen ergens anders heen waar de stofzuiger dan niet is haha. Maar dat zijn echt schijtbakken.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 07:10

Wat een heerlijke foto's.

Mijn opvang kittens waren ook niet bang omdat ik vanaf het begin al in hun buurt deed stofzuigen

Mads is niet bang die kijkt er naar en denkt hetis goed
Mink en Maes zijn altijd pleitte.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:14

Ik hou de kittens nooit in een afgesloten ruimte en dat is met wennen aan de stofzuiger wel lastig. Nou moet ik ook zeggen dat ik er bij dit nestje toch weer iets te laat mee begonnen ben, vorig nestje echt vanaf dag 2 dagelijks rond de doos gezogen, dat scheelde wel heel veel, die kittens waren best oke met de stofzuiger. Huidige nestje in het begin niet zo mee bezig geweest, moeder Jiala is zelf echt verschrikkelijk bang voor de stofzuiger en laat dan ook het nest in de steek. Wilde dus liever niet teveel en te vaak onrust creëren. Dus las later met de stofzuiger begonnen, toen ze al een week of 2 waren. Ze zijn er momenteel niet vreselijk bang voor, maar blijven ook niet echt in de buurt. Hoewel ze wel aan de andere kant van de kamer durven te spelen, ze verstoppen zich niet massaal.

Heb trouwens een topic gemaakt met de studio foto's, de moeite waard al zeg ik het zelf :D [BB-ITP] Siameesjes en blauwe rusjes (en 1 nebulung) in de studio!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:16

Week of 2 is niet laat hoor, daarvoor zijn ze toch doof xD

Ik wil de kittens leren wennen aan wassen, maar wanneer is de beste leeftijd om dat te doen?

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 11:20

Ja, en toch denk ik dat ze er wel iets van mee krijgen. Dacht ook dat het niet uit zou maken. Maar ik merk echt wel verschil bij de kittens waar ik vanaf dag 2 ging stofzuigen en bij de kittens nu. Dat andere nestje speelde gewoon met de stofzuiger, die zaten er met zijn allen omheen, ook niet handig, was stiekem best onhandig :+ Iedere keer bang een kitten op te zuigen :P

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:23

Afbeelding

Foto zegt genoeg toch :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 13:35

Kittens worden soms echt ontzettend venijnig inderdaad XD Mila kan er ook wat van, als je haar wegduwt en dan een halve seconde te lang aanraakt ben je de l*l XD

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-16 15:50

Vanaf dag 1 ga ik gewoon met de stofzuiger in het rond bij de kittenkooi dus het geluid kennen ze en als ze eenmaal in de ren zitten van plexiglas kunnen ze gezellig meekijken geen probleem. Twee volwassen katten moeten er niet veel van hebben en kijken vanaf een afstandje waar ik heen ga.
Dweilen is een verhaal apart dat zien ze gewoon als spel leuk voor hun niet handig voor mij :+

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 11:14

Ik heb even tips nodig hoor :') Mila glipt steeds naar ruimtes waar ze niet onder mag. Vlak voordat we naar bed gaan glipt ze naar de keuken, waar wij langs moeten om naar dr wc te gaan omdat de badkamer verbouwd wordt (bijna klaar). Dan gaat ze onder het aanrecht wat nu open is ook ivm de verbouwing daar moet iets vernieuwd worden. Moeten we lang wachten of haar eten geven, maar ja dan wordt ze beloond. Anders komt ze niet weer. Net zo met de hal hier dan kan ze naar de hal dus, naar boven en onder de trap door een soort hokje in wat naar de meterkast gaat, is open ivm verbouwing nog. Dan krijgen we gehaat uberhaupt niet weer en daar zit ze nu ook. We horen vast over een half uur weer gepiep voor de deur, welke niet open kan blijven ivm de andere katten.
Als het echt niet mag omdat de voordeur open dtaat (mag nog niet naar buiten) doet ze het ook niet, wel vreemd.
Heeeeelp :') overal wat voor zetten kan niet.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:09

Zo zijn katten ;) Daar waar ze niet heen mogen is het meest interessant. Ik heb momenteel 7 kittens in huis die feitelijk precies hetzelfde doen. Als ik een deur door ga en absoluut niet wil dat ze mee gaan dan zorg ik dat ik iets van een tas heb die ik in de deur opening kan houden terwijl ik door de deur heen ga. Verder naar buiten toe met "een sluis". Ik kan via de schuur ook naar buiten en kan dan dus eerst de deur tussen het huis en de schuur sluiten en daarna pas de deur naar buiten toe openen. Mochten er dan onverhoopt katten mee schieten dan kan ik die eerst weer motiveren om te komen. Voornamelijk door te doen alsof ik de volgende deur ga openen, daar komen ze meestal wel op af en dan kan ik ze oppakken en terug door de andere deur zetten :) Maar ja, het vraagt behoorlijk wat geduld :')

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:11

De sluis doen we idd al, maar met de verbouwing moet de deur open blijven (voordeur), en dan gaat ze ook niet. Ook al maak je een karate trap en raak je haar, ze presteert het nog om door te rennen 8)7
Nog nooit eerder meegemaakt, misschien is het een kitten dingetje en deed onze vorige kitten het gewoon niet.

Froukje
Forever young

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:16

Ik heb een beetje het idee dat je problemen maakt van problemen die er niet zijn.
Als ze over een kwartier uitgekeken is daar en begint te zeuren is er toch niks aan de hand? Dan haal je haar daar weg en ga je weer door met je leven.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:19

De ene kat is volhardender en ondernemender dan de ander natuurlijk. Ik heb hier ook kittens die altijd overal als de kippen bij zijn en kittens die nieuwe dingen juist wat spannend vinden en dus wat terughoudender zijn. Wat ook kan werken is haar op te pakken voor je de deur door gaat, met haar samen de deur door en haar dan terug te duwen en de deur achter haar bips te sluiten. Ik zou niet straffen, daar snappen katten meestal niet zo heel veel van en daar wordt jij als mens onbetrouwbaar van, ze worden eerder bang voor je dan dat het gedrag stopt.

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-16 12:23

Froukje schreef:
Ik heb een beetje het idee dat je problemen maakt van problemen die er niet zijn.
Als ze over een kwartier uitgekeken is daar en begint te zeuren is er toch niks aan de hand? Dan haal je haar daar weg en ga je weer door met je leven.

Niet als ze ergens op een moment echt niet bij mag of als je heel moe bent en wil slapen. ;)

Amable klopt, belonen voor goed gedrag werkt beter, is ook bij honden vaak zo en mensen ook :P (pubers, heheh). Bedankt voor jullie berichtjes hoor, is ook geen wereld dilemma maar als ze het presteert om een aantal keer per uur te doen word je er nogal moe van.