Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

punjab

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:14

Volgends mij heeft CP een vriezer. Vorig jaar hadden we blikken van edward bij daarvoor. Alleen ging Senna daar van stinken. Deze x krijg ze gewoon brokken en vers komt wel weer als we thuis zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:22

Ah nou dat zou mooi zijn.
Nu kan het wel 2 dagen in de koelkast maar die 3de is dan net beetje tricky

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 18:26

Als je de rollen bevroren mee neemt dan heb je al iets van speling gelukkig. Wat je ook kan doen bij gebrek aan vriezer is bijv flessen water invriezen en die in een tempex box of coolbox stoppen met de rollen. Waarschijnlijk smokkel je zo 1 a 2 dagen als je die gewoon dichtlaat. Dus voor 2 dagen in de box of voor 1 dag en de rest eruit in de koelkast. En ik geloof dat de groente la de koudste plek is in de koelkast.

Maar dit is wel een van de redenen dat ik er brok naast voer. Scheelt een hoop gedoe als we weggaan of bij oppas :o

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:40

Kaus schreef:
ZoZenn, hoeveel weegt AJ dan? Iets van 22kg? Dan is 300g echt niet veel :=

Wij doen hier met een zak van 12kg 50-60 dagen. Ik vind kvv ook echt te duur voor hoeveel Dexter er van moet hebben. Dat is echt een bodemloze put.

300 per voer beurt, dus 600 gram per dag. Had ik niet goed neergezet :+. Hij is 24kg. Ik vind kvv ook echt te duur, kost me ong 75/80 euro in de maand, maar ja het moet op dit moment gewoon maar. Ik koop het wel in grootverpakking in, Anders zou het veel duurder zijn. DARF zou ong 45,- per maand kosten, maar dat eet hij niet graag.

Zig wordt overal te dun op behalve de biofood HE, maar die brokken zijn eigenlijk te groot. Binnenkort ff shoppen voor een goede krokante HE mini brok, want hij kan alles wel eten behalve geperst.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:48

suze_ schreef:
kiwiwitje schreef:
kijk dit dan <3
[ [url=m/fUwvgd.jpg]Afbeelding[/url] ]

Awww stop in je zak jo *\o/* <3

Slungel en lomp, ik ben er minimaal 10x tegenaan gelopen en mijn kerel ging er zelfs bovenop staan, toen piepte ze. :+

Gelukkig is Harvey net zo lomp, die buldozerde Ocharme ondersteboven!

Kaus schreef:
ZoZenn, hoeveel weegt AJ dan? Iets van 22kg? Dan is 300g echt niet veel :=

Wij doen hier met een zak van 12kg 50-60 dagen. Ik vind kvv ook echt te duur voor hoeveel Dexter er van moet hebben. Dat is echt een bodemloze put.

Guinness en Harvey krijgen momenteel 700gr per hond per dag, Guinness is 23kg & Harvey 18,5kg. Maar omdat Harvey momenteel zware trainingen heeft en het winter is heb ik dat verhoogd.

Harvey krijgt dus 350gr per keer. Puk is maar twee kilo lichter en krijgt maar 175gr per keer (gecastreerd). Abbay is weer één kilo zwaarder en krijgt al eeuwig 150gr. Die zou zelfs minder moeten hebben, maar omdat ze de sheltie is wordt daar mee gesmokkeld door een bepaalde kerel in huis. :+ <<)

Mijn kale collie krijgt maar 180gr per keer(intact), maar dat is dan ook de kleinste kale van Nederland heb ik begrepen. Dus dat is überhaupt geen vergelijk met een andere Schot. _O-

Even vanuit gaande dat we twee voerbeurten op een dag doen.

Wij voeren momenteel 2,5kg per dag, dat is €8,60 per dag. Vind ik persoonlijk niet duur voor vijf honden. Dat is €1,72 per hond. Dat is +/- €50,- per maand.

Wel kopen we groot in uiteraard, we hebben twee vriezers en kunnen 350kg op het moment kwijt. Als er komend jaar hopelijk weer twee pups komen wil ik die voorraad verhogen naar 500kg.

Zelf vind ik KVV voeren en vakantie helemaal geen probleem. Komende midweek gaan we naar Landal en neem ik 12kg mee, we gaan samen met vrienden die ook KVV voeren. Alles wat ik niet in de vriezer kwijt kan daar kan in de ANWB koelbox op stroom, dan ontdooit het ook voor een aantal dagen (bijna) niet.

Daar kunnen we rustig 10 dagen mee weg, en die kan in de auto ook aan de stroom.
Laatst bijgewerkt door KimD op 21-11-19 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:48

Ah goede tip vd flessen kiwi thx

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 18:52

Rondom pupjes ben ik ineens minder lomp gelukkig :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:54

kiwiwitje schreef:

Oh oliebol! Verkeerd gekwooooot. Ik wilde dat schrijven met de foto's van cursebreaker. _O- We waren samen gaan wandelen en toen was dat gebeurd uit de quote. :')

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 18:56

suze_ schreef:
Tis raar!

Ik ben wel blij met kvv maar op pad er mee is idd wel onhandig. Gaan morgen naar CP tm maandag en dan hoop ik maar dat er een vriezertje is. Meiden krijgen allebei een worst per dag van ongeveer 250gr en vul aan met botjes/visje/extra lekkers. Nysse is 17 kilo nu. Ze was ooit 21 en dat was echt te zwaar... Ylvi zit rond de 13 denk ik.

Erger dan mijn moeder kun je sowieso niet worden. Die heeft zo'n hielenlikker en die was 13kg op de weegschaal. Dat is écht 5kg te zwaar en op een kleine hond is dat veeeeeeel. :=

Ze was dus naar de DA gegaan voor advies, maar die had haar naar haar dochter gestuurd. :+ :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:01

Haha ik dacht al :+

Nysse kreeg eerst Naturis en dat was veel te ver voor haar. Kilo's vlogen er aan! Overgestapt op darf en minder gaan voeren. Nu is ze echt precies goed.

Oei 13kilo op zo'n ukkie :=

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:02

Senna krijg 300 gram per dagaan brokken. :o Net weer ingevuld en zou toch genoeg zijn.

Cursebeaker blijf der oren geweldig vinden en zeker als ze je goed inde gaten hou. <3

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:07

KimD schreef:
[
Wij voeren momenteel 2,5kg per dag, dat is €8,60 per dag. Vind ik persoonlijk niet duur voor vijf honden. Dat is €1,72 per hond. Dat is +/- €50,- per maand.

Wel kopen we groot in uiteraard, we hebben twee vriezers en kunnen 350kg op het moment kwijt. Als er komend jaar hopelijk weer twee pups komen wil ik die voorraad verhogen naar 500kg.
.

Wow, hoe kom je aan die 50,-? Welke kvv voer je? Ik kan ook best nog wel iets meer kwijt, als dat me scheelt in prijs.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:15

ZoZenn schreef:
KimD schreef:
[

.

Wow, hoe kom je aan die 50,-? Welke kvv voer je? Ik kan ook best nog wel iets meer kwijt, als dat me scheelt in prijs.

Ik was aan het rekenen per hond hè, niet dat we nu langs elkaar praten.

Ik heb een hele goede deal gemaakt met mijn leverancier. Ik heb op vijf dozen 1,5 doos 'gratis'.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 19:19

KimD schreef:
kiwiwitje schreef:

Oh oliebol! Verkeerd gekwooooot. Ik wilde dat schrijven met de foto's van cursebreaker. _O- We waren samen gaan wandelen en toen was dat gebeurd uit de quote. :')

Ohhh dat scheelt _O-

Wij krijgen bij kivo ook veel korting bij de grote bestelling kvv.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:20

ZoZenn schreef:
KimD schreef:
[

.

Zou ik ook wel willen weten.

Met de huidige economie betaal je al snel minimaal €3,5 per kg kvv en dan heb je simpel kip of rund. Dat is €0,35 per 100g × 600g =€2,1 per dag. En dan ga ik er maar even vanuit dat die kvv een stuk beter van kwaliteit is dan Smuldier waardoor ik een stuk minder hoef te voeren.

€2,10 per dag is dus €63 per maand.

Dan ben je er nog niet, want op alleen enkelvoudige kip en rund krijgen ze tekorten dus moet je diersoorten afwissen.

Diersoorten zoals geit, paard, eend, konijn, vis enz zijn een heel stuk duurder en zitten op bijna €5 per kg.

Dus ik ben heel erg benieuwd KimD waar jij je kvv koopt?!

ZoZenn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:30

KimD schreef:
ZoZenn schreef:

Ik heb een hele goede deal gemaakt met mijn leverancier. Ik heb op vijf dozen 1,5 doos 'gratis'.

Ja, per hond. Anders was het wel héél goedkoop :'). Ik betaal ongeveer 4,- de kilo en dan heb ik alle diersoorten.

Ahh, dat is al een goede deal inderdaad :j.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:40

KimD, maar ik heb het over brokken :Y) Dat maakt nogal een verschil.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:42

Kaus schreef:
KimD, maar ik heb het over brokken :Y) Dat maakt nogal een verschil.

Oh sorry. :') Gamen en bokken tegelijk gaat niet.

ZoZenn schreef:
KimD schreef:

Ja, per hond. Anders was het wel héél goedkoop :'). Ik betaal ongeveer 4,- de kilo en dan heb ik alle diersoorten.

Ahh, dat is al een goede deal inderdaad :j.

€4,- de kg is wel netjes ja, zeker als het een goede KVV is. :j

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 19:46

De beste tip is nog steeds groot inkopen, hoe meer je kunt inkopen direct bij de leverancier hoe goedkoper het wordt.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 20:56

Wat een bedragen haha ben blij dat ik voor minder dan 100 euro de hele roedel (5) kan voeren. Nog steeds haal ik veel via marktplaats. Overigens daar ook regelmatig leuke "aanbiedingen" qua vers. Misschien een tip voor sommige mensen.
Vers halen we regelmatig bij de groothandel van der meer, maar als particulier kun je daar niet komen, als fokker wel. Hun excellent kvv gaat er best in.
Bestelde vroeger ook veel bij lupa diervoeding hun eigen merk kan bij 100 kg kopen al vanaf 1,95 per kilo. Nam ook best veel barf spul dan voer je vlot goedkoper en ze kunnen lekker knagen. Hier zijn ze gek op kalkoen nekken, eendenruggen, kwartels, eendagskuikens enz

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:41

Ik zit qua vlees idd wel aan de 100 euro per maand voor 2 honden en 1 kat. Dan nog snacks... meestal zit ik rond de 150 totaal aan eten per maand. Maar dan een extra lekkertje hierrrr...nieuw speeltje daar... dierenarts rekening zus... anti vlooiendingen zooo :x

Ik wil denk ik niet weten wat ik aan alle dieren inclusief pony elke maand kwijt ben :+

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:43

Hebben jullie honden ook zulk raar “eelt” op dat kussentje halverwege de poten. Zit er zo raar tegenaan te kijken...
Afbeelding
Afbeelding

Op z’n poot zijn ze ook zachter. Maar wel weer wat rood/roze. Maar twijfel of dat misschien ook komt omdat hij witte poten heeft dat het meer opvalt
Afbeelding

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:43

Iedereen bedankt voor de felicitaties Y)(^)
We hebben Mila flink verwend met een mooie mand en een leuke voerpuzzel! Madam is de hele dag al ontzettend lui... Ik denk dat ze nog moe is van haar trimbeurt gisteren, is toch altijd vermoeiend voor de hond.

Allereerste foto <3
Afbeelding

En dan ben je ineens puppy af :=
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-11-19 21:47

Goed bezig met dat verwennen!

Bij djessey is t alleen roder als t nat is dat witte. Maar die heeft ook minder haar daar natuurlijk. Weet niet of dat anders is :o

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-19 21:50

Oh anna nog gefeliciteerd!