Dankjewel allemaal! Heerlijk dit weertje hè! Hier scharrelen de konijnen ook weer veel meer door de ren
[ [url=m/lMWxzn.jpg]Afbeelding[/url] ]
Gefeliciteerd !
laughterline
Geplaatst: 22-02-21 20:19
Nog heel eventjes wachten dan Yvor! Spannend Lief zeg tarzan
aaah wombat heeft vanmorgen de kabel van de solar fairy lights kapot gebeten Ik denk wat is het daar toch donker.
Marloez
Geplaatst: 22-02-21 20:59
Heerlijk ja dit weer! De konijnen genieten er ook van, kunnen ze extra lang los id tuin rennen.
Balen van die kabel laughterline! Daarom mogen mijn nijns ook echt niet in huis los lopen want ze knagen alles binnen no time kapot.
Ze waren te snel maar heb toch nog Bob weten te fotograferen in volle vlucht.
Vandaag is de stretcher aangekomen, ik ben benieuwd of ze het wat vinden. Heb de randen ingesmeerd met bite stop voor paarden tegen knagerij. Ik wilde ze een zachte plek buiten geven omdat ze meer buiten slapen dan in hun binnenhok en omdat Floki al wat ouder wordt.
Tot nu toe heeft alleen Bob er even op gezeten, maar het zal sowieso vast wel even duren voordat ze doorhebben wat ze er mee kunnen. Ik ben benieuwd. Vooral ook of het heel blijft.
hoefnageltje
Geplaatst: 22-02-21 22:01
@Marloez: kun je niet van een stel houten balkjes / hoekprofielen een soort van “schilderijlijst” rondom die stretcher maken? Dan kunnen ze aan de rand knagen, op tijd een nieuwe lat er tegenaan spijkeren als een plek te erg wordt doorgeknaagd?
Ik geloof zelf niet dat een vies smaakje ze van het knagen zal afhouden. Hooguit: “ even knagen: bah. Later: weer even proberen: o ja, bah. Maar knagen blijf ik gewoon proberen “
(Mijn nijnen zouden binnen no time dat doek op de randen doorknagen)
Marloez
Geplaatst: 22-02-21 22:12
Ja super goed idee hoefnageltje, bedankt!
Ja die randen heb ik dik ingesmeerd met waterbestendige bite stop. Maar dat van die houten lijst er om/over heen is zeker de moeite waard. Ik zal mijn vriend even lief aankijken.
laughterline
Geplaatst: 23-02-21 07:39
Oh leuk zeg de stretcher!
Hier heb ik een nieuwe wekker om snel uit bed te komen Ziggy ging ook maar even mee op avontuur Blij (En verbaasd!) dat ze m’n vriend z’n groentetuin niet opgegeten hebben
Ze hebben zo’n groot gat gegraven en het plastic gaas kapot geknaagd (het is heel dik), dus morgen maar meer kippengaas kopen en dat erin leggen en vast maken aan het hek, zodat ze er niet meer uit kunnen
Hier beginnen ze eindelijk een klein beetje groente te eten, maar ik lees overal “niet te veel” van het een of ander. Maareh, voor twee dwergjes, wat is dan niet te veel?
Maartje: ik begin met een stukje groente wat postzegelgrootte is.. dingen met veel suiker, ga ik eigenlijk nooit veel meer van geven, maar sla geef ik makkelijk per konijntje 2 handen vol gesneden sla (als je je handen als kommetje houdt zegmaar...). En dan bijv. 1 druif/aardbei/postzegel stukje appel/banaan. Daarnaast dan nog meer groente wat ik gewoon meer durf te geven, wat vooral water bevat Ben ik nog een beetje duidelijk?!
hahah ik heb je begrepen en jaa zonde! Nu moeten ze maar een paar nachtjes zonder lampjes hoor. Het zou wel leuk zijn als ze lekker free roaming in de tuin kunnen, maar moeten nog een manier bedenken om ze makkelijker terug te lokken in hun eigen verblijf Hek open zetten werkte wel voor Ziggy maar niet voor Wombat de batman
Thx Utopia, heel helder! Ik had ze gister 2 dunne schijfjes wortel en 1 plakje komkommer gegeven. Die lagen vanmorgen nog in het hok Appel eten ze nu wel, en paprika, maar heel veel meer krijg ik er tot nu toe nog niet in... maar goed, we blijven het proberen.
Haha stank voor dank Maartje Paprika is hier ook favoriet En witlof! Dat eten ze eigenlijk allemaal wel. Wil hier soms ook nog wel 's wat blijven liggen inderdaad, dan gooi ik dat een paar uur later bij de buurman/vrouw in 't hok en wordt 't alsnog met smaak opgegeten
Ahhh wat een heerlijk beeld Tarzan! De poepjes waren me niet eens opgevallen, als je 't niet had gezegd Echt zo fijn dat ze lekker bij elkaar kunnen liggen
Ik wil echt wel wat blijven aabieden nu ze hun brokjes niet zo lekker vinden. Dacht ook, dat is misschien wel een motivatie om meer te gaan eten, maar nee hoor... Het is wel een beetje ontmoedigend als er gewoon niet eens geproefd wordt. Dat moeten mijn kinderen ook gewoon, maar is met konijntjes toch wat lastiger
Hier lusten ze allemaal wel venkel en witloof en wortelloof. Met al de rest zijn ze ook kieskeurig en is er altijd wel minstens 1 konijn (meestal Chester) niet blij. Chester lust sowieso niet veel. Van wortels ging hij vroeger lopen, nu eet hij ze toch al op. Hij moest ook 1x proeven van de tomaat, vond ik het de volgende dag met een tandafdruk terug, verder onaangeroerd. Geef ze meestal ook geen grote stukjes (2-4 postzegels, om in dezelfde maat te blijven ) omdat ze het hier niet elke dag krijgen, enkel als wij restjes hebben.
Ik heb vandaag de ren in orde gemaakt. Hier kunnen ze zitten om te wennen. Als dit uiteindelijk niet de juiste plek blijkt te zijn ga ik ze ergens anders zetten. Uiteindelijk hoop ik ze los door het huis te kunnen laten lopen.