Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:16

Ik heb vandaag een Duitse DA gebeld maar die doet pas castreren vanaf 12 weken.

De draken doen het goed

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:38

Ze zijn echt leuk, die kleine Zorro! Heeft die ook op marktplaats gestaan?

Niet alle dierenartsen doen vroegcastratie. Ik had er eentje in Heinsberg,maar ik weet niet of dat te doen is voor je?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 18:59

Kimmie schreef:
Ik heb een vraagje. Volgende week donderdag komt mijn castraatje bij mijn twee dames. Omdat het castraatje al volwassen is wilde ik de dames van het onbeperkt brok afhalen, en ze 25 gram brokjes per cavia te geven.

Ik heb dus gemerkt dat ze met die 50gram totaal ongeveer 2 dagen doen tot het bakje echt helemaal leeg is. Is dit normaal?

De krijgen onbeperkt hooi wat er erg goed ingaat en elke dag een aantal verschillende soorten groenten ect.

Jahoor, dat is helemaal normaal! Omdat ze de brokjes niet heel lekker vinden eten ze wat ze nodig hebben, dat is dus juist goed. Zorro is ook geen dikkerdje, dus ik verwacht dat hij ook niet altijd alles op zal eten :)

Vroeg castraties kende ik nog niet! Dat is wel erg jong zeg. Maar ik ken Duitsland inderdaad ook als vooruitstrevend op knaagdier gebied, dus er zal vast goed over nagedacht zijn.

Dat aardbeienhuisje is echt leuk! Heb je hem bovenaan de kooi ook vastgemaakt? Die van mij zouden sowieso met tent en al naar beneden rollen :')

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:05

beert schreef:

Niet alle dierenartsen doen vroegcastratie. Ik had er eentje in Heinsberg,maar ik weet niet of dat te doen is voor je?

Haha ja volgens mij stond Zorro aka Henk op marktplaats. Zijn fokker had er meer dus zijn maar gewoon gaan kijken.

Harrie lijkt ondertussen wat rustiger dus hoop dat ie even wat stoer wilde doen en als ze 12 weken zijn laat ik ze denk ik alsnog castreren. Kunnen ze in de toekomst eventueel nog met een zeugje mocht er 1 wegvallen of ik m'n hobby wil uitbreiden :') (laat m'n vriend dit maar niet horen)

sanso

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:24

Kijk dit smoeltje dan <3
Afbeelding
Afbeelding

En dit is mijn ‘pakjesavond kindje’ , geboren op 5 december dus. En nu al 913 gram :=
Afbeelding
Afbeelding

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:38

MarjanB schreef:
beert schreef:

Haha ja volgens mij stond Zorro aka Henk op marktplaats. Zijn fokker had er meer dus zijn maar gewoon gaan kijken.

Harrie lijkt ondertussen wat rustiger dus hoop dat ie even wat stoer wilde doen en als ze 12 weken zijn laat ik ze denk ik alsnog castreren. Kunnen ze in de toekomst eventueel nog met een zeugje mocht er 1 wegvallen of ik m'n hobby wil uitbreiden :') (laat m'n vriend dit maar niet horen)

Ik begreep dat ze vanaf een maand of vier echt berig worden en dan nog een keer met 9 maanden. Vooral veel ruimte geven, dat helpt ook om ze wat af te leiden. Maar ik ben ook heel benieuwd hoe het straks met mijn mannen zal gaan.

Ik heb er twee die regelmatig borrelen naar elkaar. De derde soms ook, maar als die een stuk paprika of pluk hooi tegenkomt, zie je hem denken "ik ben een macho, ik ben een ma... hey, eten! *Nom nom nom*" :-).

Ik moet mijn caafjes trouwens echt eens namen gaan geven.. het is zeker te flauw om ze Professor Paprika en Kolonel Komkommer te noemen? :-)

@Sanso, die caafjes zijn echt te schattig gewoon!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 20:39

Ok Haha dat belooft wat hij is van 27 februari. Geniale namen!

@sanso leukerds!

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:12

melody7 schreef:
Kimmie schreef:
Ik heb een vraagje. Volgende week donderdag komt mijn castraatje bij mijn twee dames. Omdat het castraatje al volwassen is wilde ik de dames van het onbeperkt brok afhalen, en ze 25 gram brokjes per cavia te geven.

Ik heb dus gemerkt dat ze met die 50gram totaal ongeveer 2 dagen doen tot het bakje echt helemaal leeg is. Is dit normaal?

De krijgen onbeperkt hooi wat er erg goed ingaat en elke dag een aantal verschillende soorten groenten ect.

Jahoor, dat is helemaal normaal! Omdat ze de brokjes niet heel lekker vinden eten ze wat ze nodig hebben, dat is dus juist goed. Zorro is ook geen dikkerdje, dus ik verwacht dat hij ook niet altijd alles op zal eten :)

Vroeg castraties kende ik nog niet! Dat is wel erg jong zeg. Maar ik ken Duitsland inderdaad ook als vooruitstrevend op knaagdier gebied, dus er zal vast goed over nagedacht zijn.

Dat aardbeienhuisje is echt leuk! Heb je hem bovenaan de kooi ook vastgemaakt? Die van mij zouden sowieso met tent en al naar beneden rollen :')

Raad jij dan aan om desondanks ze het niet ophebben toch brok bij te voeren of wachten tot ze het op hebben?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:15

Dat maakt niet zoveel uit, als ze uit zichzelf stoppen met eten kun je ook gewoon altijd een gevulde bak laten staan.
Voordeel aan voeren als het op is is wel dat je een idee hebt hoe lang ze er precies mee doen. Ik denk dat het dan eerder opvalt als ze minder gaan eten.

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 21:49

Als ik zorg dat ik optijd het bakje bijvul dan is het wachten tot het op is misschien wel het beste idee

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 22:07

Kimmie schreef:
Als ik zorg dat ik optijd het bakje bijvul dan is het wachten tot het op is misschien wel het beste idee

Ik maak me niet zo druk als het bakje leeg is eigenlijk. Hooi en groentjes is toch het belangrijkste :-)

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 09:56

Naawwhh Sanso <3

Hier zijn ze echt gek op brokjes.
Elke avond krijgen ze hun bakje (bijna) vol. En die gaat dan helemaal leeg. Soms gaan ze ook demonstratief op hun lege voerbakjes staan alsof ze willen zeggen "Wij willen brokjes!" En als ik ze dan geef zijn ze helemaal blij en gaan ze meteen brokjes eten :+

Hooi krijgen ze onbeperkt en elke ochtend krijgen ze een stuk wortel en elke avond een stuk paprika.

En als wij bijvoorbeeld komkommer of andijvie eten, krijgen ze daar ook van. :)

Herman approves:
Afbeelding
"Lekker hoor Mammie, die brokjes!"

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 10:04

Hier krijgen de teddy's 2x daags een handje brokken en die gaan meteen op. Hooi krijgen ze 3x per dag en daar doen ze ze hele dag/nacht mee.
De buitencaafs krijgen voor het donker brokjes (zodat ze naar binnen gaan :D ) en hooi om de nacht door te komen. Overdag kunnen ze naar behoefte gras eten.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 10:13

Ze krijgen hier elke dag bakje brokjes en die gaat schoon leeg. Nu eten ze ook niet alle soorten ben ik achter stelletje verwende kerels heb ik haha

Onbeperkt hooi en groenten twee keer per dag. Smorgens brokjes en groenten en hooi en savonds weer, Sammie en Arrow krijgen twee keer per dag brokjes omdat die er echt gek op zijn en alles op gaat. Flash en Pikachu eten wel brokjes maar die zijn pas de dag erop op.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:25

Herman is een heks!

Afbeelding
Herman de Heks :')

Vliegen kan hij niet zo goed... want als hij onderweg honger krijgt, vreet hij zijn bezemsteel op :')
Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 11:35

lol

x__danii

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:56

MarjanB schreef:
De aardbei is binnen :D

[ [url=m/cCCkIY.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/U3qyZI.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/9BbHci.jpg]Afbeelding[/url] ]

Oh geweldig!! Ik ga er ook een bestellen :o.

Hahaha, die foto’s van Herman, super leuk!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 11:59

Hahaha geweldig!!

Hier onbeperkt brokjes en hooi. Verder twee a drie keer per dag groente/kruiden/gras

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:26

Ik geef ze ook twee keer per dag een hand brokjes in twee bakjes. Ik voer science selective overigens.

Herman is gaaf trouwens!! Welke kleur is dat?

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 12:47

Herman is een Slate :)

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 13:10

Herman de heks geweldig!

tanjaatjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:00

Ik ga morgen een witte borstel california ophalen met choco uitmonstering <3

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:00

Gaaf. Ik ben benieuwd.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-18 14:01

Mooi <3

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-18 14:03

Ik ben benieuwd!!