Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:18

mvdende schreef:
Ik woonde op 10 minuten wandelen van een prima losloopgebied. Wel erg druk, maar Skip kon daar wel lekker loslopen.

Ik woonde alleen 12 hoog, wilde verhuizen naar een huis met tuintje.

Ga maar eens wat vinden voor €150.000

2 onder 1 kap/ vijstaand zodat buren ook geen last zouden hebben van een hond die zn keel opzet als ik eens de deur uit moet.

Niet in Groningen (aardbevingen gebied absoluut uitgesloten) Friesland en Limburg eigenlijk veel te ver rijden voor mijn ouders. Zn max 1,5 uur vanaf Den Haag.

Dat is gewoon bijna niet te vinden überhaupt, laat staan als je daar nog de eis losloopgebied bij gaat doen.

We hebben uiteindelijk dit huisje gevonden: 2 onder 1, deels vrijstaand huis, op 5 kwartier rijden van Den Haag. Met behoorlijke tuin, met zon en schaduw, supermarkt in het dorp en groter dorp op 5km afstand. Goed bereikbaar met ov (toen ik hier kwam, had ik geen auto) Voor €140.000 ....

Er is een mini losloopgebied op 5km, maar dat is meer een weiland. Misschien 2 weken per jaar dat je er goed kunt wandelen, op dit moment na 3 dagen regen sta je alweer tot je knieën in de blubber. Dus daar "wandelen" gaat niet. Als ik Skip daar los laat en zelf aan de voorkant blijf staan (iets minder blubber) dan gaat Skip dom naast me zitten en is hij met geen 10 paarden alleen het gebiedje in te krijgen. Dus dat is ook geen optie.

Ik weet toevallig dat er bij Nootdorp een groot losloop gebied voor honden is. Misschien daar eens naar kijken?

Kaus

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:31

Want heel Groningen is aardbevinggebied ja _O- _O-

Kan je niet wat vaker met Skip fietsen dan? Dan kan hij toch aan de riem zn energie goed kwijt. Of werkt dat ook niet?

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:32

Kaus schreef:
Want heel Groningen is aardbevinggebied ja _O- _O-

Kan je niet wat vaker met Skip fietsen dan? Dan kan hij toch aan de riem zn energie goed kwijt. Of werkt dat ook niet?

Ja duuhhh ik heb in het westen van Groningen ook wel een aardbeving gevoeld. 1tje :Y)

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:33

Nayomie schreef:
mvdende schreef:
Ik woonde op 10 minuten wandelen van een prima losloopgebied. Wel erg druk, maar Skip kon daar wel lekker loslopen.

Ik woonde alleen 12 hoog, wilde verhuizen naar een huis met tuintje.

Ga maar eens wat vinden voor €150.000

2 onder 1 kap/ vijstaand zodat buren ook geen last zouden hebben van een hond die zn keel opzet als ik eens de deur uit moet.

Niet in Groningen (aardbevingen gebied absoluut uitgesloten) Friesland en Limburg eigenlijk veel te ver rijden voor mijn ouders. Zn max 1,5 uur vanaf Den Haag.

Dat is gewoon bijna niet te vinden überhaupt, laat staan als je daar nog de eis losloopgebied bij gaat doen.

We hebben uiteindelijk dit huisje gevonden: 2 onder 1, deels vrijstaand huis, op 5 kwartier rijden van Den Haag. Met behoorlijke tuin, met zon en schaduw, supermarkt in het dorp en groter dorp op 5km afstand. Goed bereikbaar met ov (toen ik hier kwam, had ik geen auto) Voor €140.000 ....

Er is een mini losloopgebied op 5km, maar dat is meer een weiland. Misschien 2 weken per jaar dat je er goed kunt wandelen, op dit moment na 3 dagen regen sta je alweer tot je knieën in de blubber. Dus daar "wandelen" gaat niet. Als ik Skip daar los laat en zelf aan de voorkant blijf staan (iets minder blubber) dan gaat Skip dom naast me zitten en is hij met geen 10 paarden alleen het gebiedje in te krijgen. Dus dat is ook geen optie.

Ik weet toevallig dat er bij Nootdorp een groot losloop gebied voor honden is. Misschien daar eens naar kijken?

Nootdorp is bijna 2 uur enkele reis rijden...

Lief aangeboden, maar dat is geen optie helaas.

Ik weet dat als de buurman van de brug af springt, dat jij dat niet ook hoeft te doen...

Hier in het dorp lopen ontzettend veel honden over de velden heen. Ook mensen die gewoon over de velden gaan wandelen.

Dat doe ik dus niet, ga niet zomaar door akkers lopen.

Maar mijn hond die een rondje gas geeft op een weiland zie ik geen kwaad in.

Ook al heb je er een 10m lijn aan, dan kan Skip nooit een flinke sprint met 40km/h trekken...

Dat vind hij heerlijk om te doen, even vol gas rennen. (Als ik maar gewoon loop, ga ik stil staan, komt hij heel hard naar mij toe en doet ie niets meer kwa rennen.)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:34

Met 2 uur rijden zit ik in Zwolle vanaf Nootdorp, ik dacht dat je rondom DH woonde?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:54

Nayomie schreef:
Met 2 uur rijden zit ik in Zwolle vanaf Nootdorp, ik dacht dat je rondom DH woonde?

Woonde ja, mijn ouders wonen daar nog steeds, ik woon nu op de Belgische grens, net boven Antwerpen onder Bergen op Zoom.

Edit: geen 2 uur, 1u14 rijden vanaf huis geeft Google aan.

Leuk om eens een middagje naar toe te gaan als ik bij mn ouders ben geweest (al hebben die 3 losloopgebieden op loopafstand)

Niet om meerdere keren per week heen te gaan.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 14:59

mvdende schreef:
Woonde ja, mijn ouders wonen daar nog steeds, ik woon nu op de Belgische grens, net boven Antwerpen onder Bergen op Zoom.

Leuk om eens een middagje naar toe te gaan als ik bij mn ouders ben geweest (al hebben die 3 losloopgebieden op loopafstand)

In bergen op zoom heb je een losloopgebied met zwemwater

En mag je ook niet op de kalmthoutse heide los lopen ?

EDIT:
https://www.doggydating.com/hondenloslo ... oogerheide

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:12

Nicky91 schreef:
mvdende schreef:

EDIT:

Dat losloopgebied is dus het half onderwater staande weiland wat ik bedoel.

Van het gehele stuk, staat er 3/4 tot je knieën onder water. Een rondje lopen is daar vanaf afgelopen donderdag niet meer mogelijk.

Ik kwam daar regelmatig, maar ik ging daar weg omdat het in de winter onder water staat en in de zomer wordt er nooit gemaaid, dus dan staat het onkruid / gras tot je heupen. Behoorlijk "gevaarlijk" dus wat betreft teken.

Dit veldje is ooit afgezet door natuurmonumenten ofzo, maar onderhoud eraan wordt "vergeten" er is ook geen prullenbak, iedereen laat de hondenstrond dan ook gewoon liggen.

Als er goed onderhoud aan gepleegd zou worden, paden goed verharden, sloot aangesloten op stromend water (Nu botulisme en blauwalg enzo) en goed maaien, kan er best een leuk gebied zijn.

Mensen die daar komen hebben vaak zeer hond asociale honden bij zich. Omdat 99% van de mensen hun hond gewoon in het aangrenzende bos en de weilanden laat loslopen. Alleen mensen met honden die absoluut niet lis kunnen, komen in dat losloopgebied een "rondje" lopen.

Maar nu is het nogal ruk.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:17

mvdende schreef:
Nicky91 schreef:

EDIT:

Van het gehele stuk, staat er 3/4 tot je knieën onder water. Een rondje lopen is daar vanaf afgelopen donderdag niet meer mogelijk.

Ik kwam daar regelmatig, maar ik ging daar weg omdat het in de winter onder water staat en in de zomer wordt er nooit gemaaid, dus dan staat het onkruid / gras tot je heupen. Behoorlijk "gevaarlijk" dus wat betreft teken.

Dit veldje is ooit afgezet door natuurmonumenten ofzo, maar onderhoud eraan wordt "vergeten" er is ook geen prullenbak, iedereen laat de hondenstrond dan ook gewoon liggen.

Als er goed onderhoud aan gepleegd zou worden, paden goed verharden, sloot aangesloten op stromend water (Nu botulisme en blauwalg enzo) en goed maaien, kan er best een leuk gebied zijn.

Mensen die daar komen hebben vaak zeer hond asociale honden bij zich. Omdat 99% van de mensen hun hond gewoon in het aangrenzende bos en de weilanden laat loslopen. Alleen mensen met honden die absoluut niet lis kunnen, komen in dat losloopgebied een "rondje" lopen.

En dat andere dan ?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:27

Nicky91 schreef:
mvdende schreef:

En dat andere dan ?

Welke andere?

Die van de link is dat ondergelopen weiland en verder mogen er op de Kalmthoutse Heide geen honden los.

Die in Bergen op Zoom bedoel je waarschijnlijk dat stukje in Halsteren mee, de melanen?

Dat is ook nog 25 minuten rijden en een volledig rondje door het losloopgebied is zn 10 minuten.

Er zitten in de omgeving dus wel van die hele kleine stukjes, maar met 5-10 minuten ben je daar doorheen.

Echt een lekker stuk losloopgebied waar je een flinke ronde van 4-5km los kan wandelen is hier in de omgeving echt niet. Zeker niet op minder dan 15 autominuten. Verder rijden is voor 1-2x per maand wel te doen, maar niet voor meerdere malen per week. Ik heb niet zn groot benzine budget.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:36

mvdende schreef:
Welke andere?

Die van de link is dat ondergelopen weiland en verder mogen er op de Kalmthoutse Heide geen honden los.

Die in Bergen op Zoom bedoel je waarschijnlijk dat stukje in Halsteren mee, de melanen?

Dat is ook nog 25 minuten rijden en een volledig rondje door het losloopgebied is zn 10 minuten.

Er zitten in de omgeving dus wel van die hele kleine stukjes, maar met 5-10 minuten ben je daar doorheen.

Echt een lekker stuk losloopgebied waar je een flinke ronde van 4-5km los kan wandelen is hier in de omgeving echt niet. Zeker niet op minder dan 15 autominuten. Verder rijden is voor 1-2x per maand wel te doen, maar niet voor meerdere malen per week. Ik heb niet zn groot benzine budget.

Ik probeer hem op te zoeken maar ik weet niet hoe t heet hahaha

dus ik kom er ff op terug.

in de tussentijd vond ik dit:
https://www.google.com/maps/place/Blote ... 4464?hl=nl

https://www.google.com/maps/place/Buite ... 6806?hl=nl

https://www.google.com/maps/place/Landg ... 5792?hl=nl

Volgens google, mag je daar met de hond komen?
Ik ben er nog nooit geweest, dus durf t niet te zeggen.

Zodra ik die andere heb met zwemwater kom ik ff bij je terug.

EDIT:

weet niet hoe ver dit bij je vandaan is:
https://www.google.com/maps/place/Moret ... 2534?hl=nl

EDIT2 : gevonden:
https://www.google.com/maps/place/Brass ... 7882?hl=nl
Laatst bijgewerkt door Nicky91 op 28-09-20 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 15:39

Niet dat ik wil dat mn honden loslopen. Maar zulke grote stukken losloop vind je hier ook niet hoor. Dat soort bossen/plekken is grotendeels aanlijngebied. Al geloof ik dat t in een deel van de drunense duinen wel mag. Maar dat is dan ook een van de weinige.
Betekend niet dat je dan maar gewoon je hond op een aanlijn plek los moet klikken. Tal van andere mogelijkheden.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:44

kiwiwitje schreef:
Niet dat ik wil dat mn honden loslopen. Maar zulke grote stukken losloop vind je hier ook niet hoor. Dat soort bossen/plekken is grotendeels aanlijngebied. Al geloof ik dat t in een deel van de drunense duinen wel mag. Maar dat is dan ook een van de weinige.
Betekend niet dat je dan maar gewoon je hond op een aanlijn plek los moet klikken. Tal van andere mogelijkheden.

Wij hebben het geluk dat we op 10 minuten rijden een bos en strand hebben waar je makkelijk 1,5 tot 2 uur kan lopen.

Verder hebben we een "bosje", waar je met een halfuurtje doorheen bent, op 5 minuten met de auto
en hebben we een natuur gebied met zoet water waar je ook gemakkelijk zo'n 2 tot 4 uur kan lopen(als je het hele rondje neemt) dit is ook op 10 minuten met de auto.

En dan als we iets verder rijden hebben we nog meer, maar goed dat doen we meestal als we afspreken met vriendinnen om te lopen

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 15:54

En in sommige gebieden kun je ook prima 2 rondjes lopen in een 8 vorm bv. waarmee je alsnog genoeg diversiteit hebt en daar dan prima een uur mee vol loopt. Bij ons losloopgebied lopen we ook vaker gewoon meerdere rondjes en dan andere kanten uit want zo groot is het idd ook niet dat je er echt lange afstanden kunt lopen zonder te overlappen - maar hoeft voor mij ook niet want meestal kom je best wat honden tegen onderweg en dat is mentaal ook erg uitputtend, dus dan hoef ik ook geen 5/6km vol te maken -> dan ga ik ook niet om langere afstanden te lopen. Maar een uur maken we hier met Kim bv. prima vol (en dat op een stevig tempo vind ik hihi) en dan overlappen we 1 stuk en lopen we 2 rondjes wat divers genoeg is.

En voor de grotere gebieden waar je echt km's kunt lopen zonder te overkruisen, rijd ik wat verder zoals De Meinweg bovenin Limburg waar je best 5km kunt lopen met kleine stukjes aanlijn gebied die je kruist. Maar goed, dat moet natuurlijk wel net in de buurt liggen. Is voor ons 40min rijden dus daar ga ik idd geen 3x per week naartoe.

Wij hebben net een wandeling van 3km gedaan in Amby, Maastricht waar een mooi stuk ligt waar ze even los kan en waar we de rest aangelijnd afronden. In het veld ook even een stukje los waar het overzichtelijk is en ik er vertrouwen in heb en even wat foto's gemaakt zolang de regen dat toeliet (kon op een gegeven moment niks meer met het scherm omdat het zo nat was, lol), maar ze blijft dan idd op het pad en de grasstrook links/rechts, en erna rechts het bos ingelopen en aangelijnd verder. Ook helemaal niemand tegengekomen. 1 iemand heel ver weg, maar die was een stipje haha. Ze had wel al gelijk een teek te pakken boven d'r oog - gelukkig had ik m'n rugzak en dus EHBO set mee en kon ik de etter gelijk weghalen, brr - en ze heeft ze door iets smerigs gerold weer maar dat kon met wc papier en bij de auto met de handdoek gelukkig al goed eruit gehaald worden dus hoef niet helemaal te gaan wassen. Straks wel nog even snel oppervlakkig op die plaats even met de shampoo. Verder was ze heel fijn met reageren op alles dus fijne wandeling met zooooomies (had ze al lang niet meer gedaan en ik vind het zo heerlijk om te zien dat ze dan gewoon echt helemaal happy is op zo'n moment haha) en heel veel snuffelen. Je ziet d'r gewoon genieten dan <3

Verder nog besloten om de rest van de gg2 cursus voor nu even te laten varen en dan in de toekomst opnieuw te volgen. Nu we zoveel moeten doen met verhuizen (wat ineens heel snel op ons pad kwam en waarbij we gewoon echt bizar veel nu moeten gaan doen heel snel) en het huidige huis verkopen e.d. trek ik het gewoon allemaal niet om naast de gewone wandelingen en aandacht/oefeningen die Arya krijgt ook nog die cursus te volgen waar ik dan nog elke weer mee 'zit'. Maar deze cursus kan prima ook als ze iets ouder is weer en dan blijven we hetgeen wat we al kennen gewoon herhalen nu tijdens de wandelingen. De komende weken gewoon veel aan 't hoofd en veel doen, dus het is echt een rotte timing en icm met eigen 'issues' wordt me dat gewoon te veel nu. Heb echt lichamelijk last van alle stress die ik mezelf ook grotendeels aanpraat, maar toch het is er wel en voor m'n gevoel is het even beter als ik dat niet ook dan nog erbij heb de komende tijd. -O-

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:09

De gebieden waar ik loop zijn ook niet groot. 1,5km en misschien 200 meter breed. Dat is dus ook 15 minuten heen en 15 minuten terug Maar ik kan van alles verzinnen om me te vermaken in zo'n gebied met de honden. Ik spendeer vaak een uur in het gebied zelf. Afgelopen paar dagen naar het strand geweest, ik vind lopen op het strand saai, al dat zand :Y) . 15km gefietst en een half uur op het strand gelopen en balletje gegooid. Je moet een beetje creatief zijn om je te vermaken toch?

Ik zou er in jouw geval dan, mvdende, voor kiezen om dus te fietsen met een omweg naar de losloopstukjes en dan wat snuffelen en gehoorzaamheid te oefenen in de losloopgebieden.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:14

Kaus schreef:
De gebieden waar ik loop zijn ook niet groot. 1,5km en misschien 200 meter breed. Dat is dus ook 15 minuten heen en 15 minuten terug Maar ik kan van alles verzinnen om me te vermaken in zo'n gebied met de honden. Ik spendeer vaak een uur in het gebied zelf. Afgelopen paar dagen naar het strand geweest, ik vind lopen op het strand saai, al dat zand :Y) . 15km gefietst en een half uur op het strand gelopen en balletje gegooid. Je moet een beetje creatief zijn om je te vermaken toch?

Ik zou er in jouw geval dan, mvdende, voor kiezen om dus te fietsen met een omweg naar de losloopstukjes en dan wat snuffelen en gehoorzaamheid te oefenen in de losloopgebieden.

Ooh echt! :') ik houd van t strand <3 :Y)
Vind t heeeeerlijk _/-\o_

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:19

Ik vind het strand heerlijk hoor! Maar ga geen uur door dat mulle zand lopen :7 Door het bos wandelen vind ik heerlijk maar op het strand gooi ik liever een balletje of laat ik Dexter spelen met andere honden of spelen we wat bij de zee.

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:30

Kaus schreef:
Ik vind het strand heerlijk hoor! Maar ga geen uur door dat mulle zand lopen :7 Door het bos wandelen vind ik heerlijk maar op het strand gooi ik liever een balletje of laat ik Dexter spelen met andere honden of spelen we wat bij de zee.

hahaha ik loop ook niet door het mulle zand :Y)

Ik loop altijd aan de waterlijn :o

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:46

Hier zijn de losloopgebieden ook niet heel groot hoor. Volgens mij heb je dat nergens. Als je echt mooie of lange routes wil lopen kom je toch in natuurgebieden en daar geldt vrijwel altijd aanlijnplicht. Logisch ook als je ziet hoe gehoorzaam de gemiddelde gezinshond is en hoeveel (jacht)honden er rondlopen.
We hebben hier gelukkig heel veel mooie stukken in de buurt en ook op veel van die plekken geldt aanlijnplicht. Nu ben ik echt geen heilige dus ik heb mijn hond heel vaak los lopen waar dat eigenlijk niet mag. Dan heb ik het wel over overzichtelijke situaties en rustige plekken. Maar mijn hond heeft geen jachtinstinct, luistert goed en gaat niet van het pad af. En bij tegenliggers met hond of paard gaat hij vast.
Om energie te verbranden zou ik eerder lekker gaan fietsen. Dat doe ik ook door het bos met hond los maar dan moet hij ook bij je blijven. Anders gewoon aangelijnd op verharde paden.

Ik ben dus nog nooit op het strand geweest met Popo, staat wel echt op mijn lijstje want het lijkt me super leuk. Ik heb binnenkort een weekje vrij dus dan zou ik graag een dagje gaan. Alleen weet ik niet of ik dan überhaupt de provincie in mag. :=

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 16:56

Simoonzel schreef:
Ik ben dus nog nooit op het strand geweest met Popo, staat wel echt op mijn lijstje want het lijkt me super leuk. Ik heb binnenkort een weekje vrij dus dan zou ik graag een dagje gaan. Alleen weet ik niet of ik dan überhaupt de provincie in mag. :=

Als je dan toch een dagje weg er van maakt, kan je ook altijd nog naar Zeeland uitwijken :')

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:01

Nicky91 schreef:
Kaus schreef:

hahaha ik loop ook niet door het mulle zand :Y)

Ik loop altijd aan de waterlijn :o

Ik ben echt allergisch voor heen en weer lopen. Ik moet koste wat het kost een rondje :7 Slaat nergens op, ik weet het, maar een wandeling voelt gewoon niet goed als het geen rondje is _O-

En aangezien ik mijn fiets daar neerzet bij een strandopgang moet ik ook weer terug naar die strandopgang. Ik zou door de duinen kunnen opzich maar het was daar relatief druk, smalle paden met geen mogelijkheid te uitwijken. En dan moet Dexter aan de lijn. Ik maak het mezelf wel moeilijk :') Maar we hebben het super leuk gehad :)) *\o/*

Afbeelding

Edit: ik had nog helemaal geen update gegeven over Dexters tand. Gelukkig is alles oké! De tand is inderdaad gaan slijten doordat het andere tandje er tang op is gaan staan. Dat had de DA van te voren niet verwacht maar kan gebeuren. Omdat het nu geleidelijk aan afslijt i.p.v. afbreekt, komt er niet plots een open wortelkanaal maar heeft de tand de tijd om zichzelf elke keer dicht te maken. Zolang er niks ontsteekt moet alles dus goed gaan *\o/*

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:08

Echt hele grote losloopgebieden heb je denk ik nergens. Ons losloopgebied hier is best groot nog, denk zo'n 2-2,5km lang en 200-250 meter breed. (https://www.doggydating.com/hondenloslo ... ssen-rijen ) Kun je je prima even vermaken. Ook in Chaam bij de Chaamse vennen kun je best een leuk rondje maken. (https://www.doggydating.com/hondenloslo ... ssen-chaam ) En dan inderdaad bij de loonse en drunense duinen nog een paar stukjes. (https://www.doggydating.com/hondenloslo ... aatsheuvel ; https://www.doggydating.com/hondenloslo ... t-udenhout )
En het Mastbos (https://www.doggydating.com/hondenloslo ... tbos-breda )
Buiten het seizoen ook hier: https://www.doggydating.com/hondenloslo ... eren-breda

Midden Brabant is redelijk goed vertegenwoordigd dus ;) Aan de andere kant vd Loonse en drunense duinen liggen nog twee stukken.
In Ulvenhout nog één. In Oosterhout een park en ook een stuk bos. Bij Dongen en stuk bos/zandverstuiving...

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-20 17:18

Weer een totaal andere kant van brabant. Ik vergeet soms hoe groot t is _O-

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 17:28

kiwiwitje schreef:
Weer een totaal andere kant van brabant. Ik vergeet soms hoe groot t is _O-

Brabant is zo breed als bijna heel Nederland hè :') noord-zuid valt wel mee, maar oost-west...

Simoonzel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-20 18:26

Nicky91 schreef:
Simoonzel schreef:

Als je dan toch een dagje weg er van maakt, kan je ook altijd nog naar Zeeland uitwijken :')

Echt hè :')
Maar zeker aangezien je nog maar 100 mag rijden overal ben ik dan al snel een uur langer onderweg volgens mij :=