Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Oshaa schreef:kiwiwitje schreef:
Dit kan zeker. Dat kun je ook vrij makkelijk testen door magnesium bij te voeren.![]()
De meeste poeder supplementen zoals de groene os of puur hebben niet zo'n hoge dosering. doe je lang mee
Ook gewoon magnesium dus. Eigenlijk wel logisch, aangezien dieren fysologie niet heel erg verscheelt tussen soorten. Ik ga er eens naar kijken. Hij krijgt nu nog wel veendrenkstof - daar zit ook magnesium in. Er is natuurlijk geen link tussen te maken, maar het valt wel een beetje samen - het starten met de stof en het opvallen van angstiger gedrag. Maar dat kan natuurlijk ook heel goed toeval zijn.
Skippy01 schreef:@CB tuurlijk vinden honden het onwijs lekker om los te lopen. Dát is zeker waar. Maar aangelijnd aan de lange lijn kunnen ze ook snuffelen, rennen, wat meer afstand van je nemen indien gewenst... 'aangelijnd lopen is geen optie', daar kom je in NL gewoon niet mee weg. Ons land is niet ingericht op honden die niet aangelijnd kunnen lopen...
cursebreaker schreef:Skippy01 schreef:@CB tuurlijk vinden honden het onwijs lekker om los te lopen. Dát is zeker waar. Maar aangelijnd aan de lange lijn kunnen ze ook snuffelen, rennen, wat meer afstand van je nemen indien gewenst... 'aangelijnd lopen is geen optie', daar kom je in NL gewoon niet mee weg. Ons land is niet ingericht op honden die niet aangelijnd kunnen lopen...
Yes,
maar dat zeg ik zelf ook he wat je aangeeft;
Aangelijnd lopen kan idd prima, genoeg mogelijkheden om je hond te stimuleren en zowel fysiek als mentaal te geven wat ze nodig hebben. Wij hebben de mogelijkheid voor los wel, dus maken er gebruik van. Maar in de periode waarin het niet kon, ging dat ook prima
Maar bedoel: Als je zegt 'mijn hond kan gewoon NIET aangelijnd en je zit in een gebied waar 0,0 is voor losloop dan moet je of verhuizen of gewoon echt met je hond gaan trainen op aangelijnd lopen, want dat is gewoon echt wel te doen.
Skippy01 schreef:Ja precies! Als Toby los kon, zou hij ook los mogen waar dat mag en kan hoor. Kan gewoon helaas niet. Maar precies dat: trainen dan maar, dat ze de korte riem stom vinden, soit, maar lange lijn zouden ze dan toch zeker moeten kunnen leren...
cursebreaker schreef:Kaus
Ja als je zelf idd weet dat je hond in een wat meer gecontroleerde situatie gewoon goed onder appel staat, dan zou ik dat ook doen. Maar als je idd weet dat je hond echt regelmatig ergens achteraan gaat en maar door de velden blijft banjeren, zou ik daar of gewoon op trainen en als je het er niet uitkrijgt toch niet meer loslaten of ergens naar een losloop gebied rijden met de auto. Maar gewoon zeggen 'hij kan NIET aan de lijn' vind ik wel makkelijk gezegd om jezelf te excuseren dat je je hond maar gewoon dan toch overal losgooit. (niet op jou gericht he haha)
Kaus schreef:een ras dat makkelijk luistert scheelt een hoop jaIk heb beide honden nooit hoeven trainen op terugkomen. Ik fluit/roep ze en ze komen aangedenderd. Mensen zijn daar altijd zo van onder de indruk maar kan helaas geen credits nemen van hun training daarin, is gewoon aangeboren
xLaraaj schreef:Nou Naya die gaat ook wel de velden op in de winter als ze kaal staan.
Boer van een bepaald veld vond het zelf zo leuk dat ze gek deed in het bevroren gras op zijn veld dat hij dat gefilmd heeft. Als er gewassen op staan gaat ze er niet in. Nooit moeten aanleren. Alsof ze het ook gewoon niet interessant vind dan
cursebreaker schreef:@Nicky
hahaha maar dat is ook wel typisch pup/jonge hond en nog geen echte maatstaf met hoe de hond gaat zijn straks als Mezzy wat ouder is en meer ontwikkeld. Arya's reacties zijn ook echt nog niet perfect met d'r 14 maanden nu, maar uiteindelijk zal het blijven oefenen en trainen toch wel beter erin gaan zittenEn als dan toch nog blijkt dat het niet is zoals we het willen zien, gaan we door trainen en passen we aan waar nodig - meer aan de lijn bv. Nu gaat ze ook in losloop gebied gewoon aan de lijn als ik denk dat we iemand moeten passeren waar ze naartoe zou gaan en ik de focus even niet goed genoeg ebrij krijg. Maar soms gaat dat ook nog fout en gaat ze even ergens hoi zeggen, maar is dan wel gelijk een situatie waar ik gebruik van maak om weer te belonen als ze terugkomt en het wel weer goed doet en daar leert ze dan uiteindelijk ook van. Het is een beetje geven en nemen, maar als een eigenaar gewoon wel Bezig is met de hond en verantwoording neemt als iets niet ideaal verloopt, kom je al een heel eind xD Gaat vast helemaal goedkomen met Mezzy! Ik heb dat met name als ik met Kim en de roedel loop dat ik denk: F*ck er is nog veel werk aan de winkel hahaha. Maar an zich doet ze heel veel dingen wel vaak netjes dus heb er wel vertrouwen in dat het straks een stuk beter erin zit als ze ietsjes ouder is weer.
Nicky91 schreef:cursebreaker schreef:@Nicky
hahaha maar dat is ook wel typisch pup/jonge hond en nog geen echte maatstaf met hoe de hond gaat zijn straks als Mezzy wat ouder is en meer ontwikkeld. Arya's reacties zijn ook echt nog niet perfect met d'r 14 maanden nu, maar uiteindelijk zal het blijven oefenen en trainen toch wel beter erin gaan zittenEn als dan toch nog blijkt dat het niet is zoals we het willen zien, gaan we door trainen en passen we aan waar nodig - meer aan de lijn bv. Nu gaat ze ook in losloop gebied gewoon aan de lijn als ik denk dat we iemand moeten passeren waar ze naartoe zou gaan en ik de focus even niet goed genoeg ebrij krijg. Maar soms gaat dat ook nog fout en gaat ze even ergens hoi zeggen, maar is dan wel gelijk een situatie waar ik gebruik van maak om weer te belonen als ze terugkomt en het wel weer goed doet en daar leert ze dan uiteindelijk ook van. Het is een beetje geven en nemen, maar als een eigenaar gewoon wel Bezig is met de hond en verantwoording neemt als iets niet ideaal verloopt, kom je al een heel eind xD Gaat vast helemaal goedkomen met Mezzy! Ik heb dat met name als ik met Kim en de roedel loop dat ik denk: F*ck er is nog veel werk aan de winkel hahaha. Maar an zich doet ze heel veel dingen wel vaak netjes dus heb er wel vertrouwen in dat het straks een stuk beter erin zit als ze ietsjes ouder is weer.
Hahaha ja het was ook meer als geintje![]()
Ja zeker, ze moeten ook gewoon veel leren, en tsja... dan gaat t een keer fout, hoort er bij...
Ik was gisteren wandelen met een vriendin en haar 2 borders en Mezzy. Toen zei ze ook al dat Mezzy voor haar leeftijd echt wel goed luistert.
EN!!! Ik heb haar terug kunnen roepen voordat ze naar een andere hond rende![]()
![]()
We hebben er hard om gelachen want ik had niet verwacht dat ze terug zou komen.
Kaus schreef:Oké nu ik er bij nadenk heb ik er misschien toch meer aan getraind dan ik in eerste instantie dachtHeb het gewoon nooit echt gezien als trainen maar meer een ontwikkeling.
Dexter rende als pup altijd op iedereen af, honden en mensen. Dat toen afgeleerd door hem elke keer op tijd te roepen en aan te lijnen als we iemand zagen. Je moest die persoon/hond wel eerder zien dan Dexter zelf want anders was hij weg, maar dat was prima te doen.
Nu we bij de schapen werken kan ik merken dat hij enorm veranderd is. Ontzettend gericht op mij. Ik kan hem nu overal vandaan roepen en kan hem overal wel afleggen en laten blijven. Hij heeft door het werk bij de schapen goed geleerd dat luisteren = ik krijg meer van wat ik wil. En dat hoeft dat niet altijd exact dat te zijn wat hij wil, maar wel grotendeels. Dus netjes afliggen bij de schapen betekent dat hij daarna weer mag drijven. Als hij niet afgaat is het klaar, dan luistert hij niet dus kan ik hem niet vertrouwen. Netjes komen als ik hem roep betekent dat hij daarna weer mag rennen. Komt hij niet snel genoeg, dan lijn ik hem eventjes aan.
Ik ken ook een hoop honden die alleen worden geroepen wanneer ze stout zijn of wanneer de wandeling klaar is, tja dan wil zo'n hond natuurlijk niet komen. Hier wordt luisteren dus altijd beloond met meer werk
Nayomie schreef:Kaus schreef:Oké nu ik er bij nadenk heb ik er misschien toch meer aan getraind dan ik in eerste instantie dachtHeb het gewoon nooit echt gezien als trainen maar meer een ontwikkeling.
Dexter rende als pup altijd op iedereen af, honden en mensen. Dat toen afgeleerd door hem elke keer op tijd te roepen en aan te lijnen als we iemand zagen. Je moest die persoon/hond wel eerder zien dan Dexter zelf want anders was hij weg, maar dat was prima te doen.
Nu we bij de schapen werken kan ik merken dat hij enorm veranderd is. Ontzettend gericht op mij. Ik kan hem nu overal vandaan roepen en kan hem overal wel afleggen en laten blijven. Hij heeft door het werk bij de schapen goed geleerd dat luisteren = ik krijg meer van wat ik wil. En dat hoeft dat niet altijd exact dat te zijn wat hij wil, maar wel grotendeels. Dus netjes afliggen bij de schapen betekent dat hij daarna weer mag drijven. Als hij niet afgaat is het klaar, dan luistert hij niet dus kan ik hem niet vertrouwen. Netjes komen als ik hem roep betekent dat hij daarna weer mag rennen. Komt hij niet snel genoeg, dan lijn ik hem eventjes aan.
Ik ken ook een hoop honden die alleen worden geroepen wanneer ze stout zijn of wanneer de wandeling klaar is, tja dan wil zo'n hond natuurlijk niet komen. Hier wordt luisteren dus altijd beloond met meer werk
Ah, iemand die tegen hetzelfde aan liep als wij nu. Maar wij hebben zelfs, als we zichtbaar aan het trainen zijn aan de lijn, mensen er toch heen gaan en aanhalen. Weet intussen niet meer hoe ik dat moet aanpakken, omdat zelfs er wat van zeggen niet helpt. Moet ik dan boos worden? Heb jij (of iemand anders) daar nog tips voor?