Ik heb net een paard rondjes achter de buitendames aangerend voor ze het nachthok in gingen... moeten ze niet te vaak doen want als ik ergens een hekel aan heb...
Ik heb mijn gecastreerde beer en jong zeugje een half uur geleden gekoppeld in een schoongemaakt en ontsmet hok. Ik heb er hooi en groenvoer in liggen en ik hoor alleen heel even wat gepiep Nu zijn ze aan het eten. Alleen kwamen ze even kijken bij elkaar en toen liep mijn beer weg.. Kan ik rustig gaan slapen straks? haha lekker overbezorgde hierzo..
Ik heb net een paard rondjes achter de buitendames aangerend voor ze het nachthok in gingen... moeten ze niet te vaak doen want als ik ergens een hekel aan heb...
Wokkie wilde er op Dus de mand op de bank en beestjens erin. Was de 1e x. Maar ze bleven er mooi in en gingen heerlijk liggen Mand was eigenlijk voor de kat, maar die ligt er niet meer in. Dus dan kunnen de caafs hem wel krijgen
Yenni
Geplaatst: 09-04-18 14:09
Hier ligt het pas gekoppeld koppel al heel vaak tegen elkaar.
Ohh mijn cavia vind wilgentakjes ook helemaal geweldig! Wel heeft hij 2 gezichten kom ik achter; of hij zit helemaal verstijft van de schrik zonder een geluid te maken / doodstil in zijn huisje óf hij gaat hysterisch door zijn hok rennen en op zijn huisje springen (vaak rond een uur of 8 ‘s avonds). Helaas betekend dit ook dat hij soms uit het wilde weg kan gaan rennen vanaf mijn schoot wat niet altijd even veilig is . Ik heb hem net los laat lopen op een stukje afgezette vloer en toen ging hij weer veel lopen en gekke sprongen maken. Ook komt hij dan vaak bij mij kijken! Maar een andere keer blijft hij verstijft zitten... Soms als hij op 2 achterpoten staat valt hij (schuin) achterover . Ook bijt hij mij regelmatig Is dit normaal cavia gedrag?
Dat verstijft zitten is een natuurlijke reactie op gevaar, net zoals konijnen met de achterpoten op de grond bonken Bijten mag natuurlijk niet, maar als je handen naar iets lekker ruiken kan ik het hem niet kwalijk nemen; de ogen zijn een stuk minder als de reuk Dat rondrennen als een idioot is vrij normaal, de tijd klopt ook wel . Cavia's zijn ochtend/avonddieren, dus na een dag 'slapen' moeten even de spieren los Als ik op één been sta val ik ook om (soms), dus als cavia's op de helft van hun beschikbare poten staan kunnen ze ook wel eens wat onstabiel zijn
Hier ook even een gedrag vraagje. De oudste van de twee(27feb) is sinds een paar dagen in de brrrrr en kontschudmodus. De kleine (2mrt)trekt zich er weinig van aan en piept lekker verder. Merkte net toen ie het op m'n schoot deed hij wat plast? En dat stinkt echt enorm (vandaar waarschijnlijk ook dat de kooi meer stinkt) Is dit een tijdelijk bronst gedrag of zal het straks toch castreren worden?
Castreren maakt niets uit, de castraten vertonen nog net zoveel berengedrag en dekken ook nog. Brr en kontschudden is opkomend hormoongedrag (ik ben de baas !! ) Zolang die kleine er niet tegen in gaat zul je geen ruzie krijgen, maar als die ouder wordt en het niet meer pikt heb je kans op oorlog
melody7
Geplaatst: 11-04-18 15:09
Was dat plasje niet vrij glibberig? Klinkt als sperma, dat stinkt echt verschrikkelijk Bij castraten verandert het gedrag niet, maar sperma hebben ze dan natuurlijk niet meer dus die lucht is dan gelukkig wel weg.
@melody7, hebben jullie nog een castraat in de opvang? Ik ben op zoek naar een castraat voor bij mijn zeugengroep, kan wel een van mijn beren castreren maar adopteren heeft ook iets leuks
Dat is altijd afwachten Marjan! Ik heb een heel felle beer, de andere bijt af en toe eens van zich af maar meer niet. Dat zijn broers, dus ze puberde tegelijk. Ze hebben echt wel eens mot, maar niks ergs.
Sanso, dat durf ik zo niet te zeggen! We hebben er regelmatig, dus ik zou gewoon eens mailen