Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nicky91

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:21

Gefeliciteeerd *\o/* *\o/*

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:22

Oeeeee leuk! Gefeliciteerd!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 12:46

gefeliciteerd!

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:01

Gefeliciteerd! Hoeveel pups zijn er gezien?
Ik heb op mijn vorige werk ook geleerd om alert te zijn, maar let daarbij vooral op de blik van de honden. Tja bij een DA vinden ze het niet allemaal leuk. Ik ben door een Tjech heel vies in mijn arm gebeten daarbij (hoorde later dat hij al bij 3 klinieken weggestuurd was, daarna bij ons alleen nog met dubbele muilkorf welkom), maar verder gelukkig goede ervaringen met Tjechen (zelf eentje gehad), dus dan kun je het sneller naast je neer leggen.
Wat bullen betreft ben ik ook nog wel alert hoor, helaas met mijn vorige flat meerdere keren zien escaleren, omdat die in haar spel als het te hard ging dan een gil gaf, waarna je bij die honden echt de blik zag veranderen en ze ineens bovenop haar doken (en ik daar direct weer tussen, waardoor echte schade gelukkig voorkomen is (ze had een dikke vacht, dus meestal was het een pluk haar). Maar Roetsj gaat daar over het algemeen heel goed mee, maar de honden die me niet aanstaan, mag ze niet mee los. Loop liever geen risico.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:01

Dankje allemaal :D
We hebben geen antal geteld, gewoon gecheckt of ze zwanger was of niet

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 13:35

Super leuk, gefeliciteerd!!!

Tsja, zeker kleine hondjes zijn wel een mode verschijnsel. Maar grote honden kunnen net zo goed als statussymbool... Wij wonen ook aan een 'doorgaande uitlaatroute', je ziet van alles voorbij komen. Maar veel mensen die inderdaad 3x per dag alleen een rondje om de kerk lopen en verder niet.
Gelukkig heb ik er niet zoveel last van, iedereen moet lekker doen wat hij wil, beetje ontwijken waar mogelijk. Vind het sneu voor de dieren hoor, maar als ik me daar allemaal zorgen om moet gaan maken, heb ik nooit meer een rustige nacht.

Wat betreft baas zijn, misschien is leider zijn een betere benaming. Aan baas zijn hangen toch wat negatieve associaties, maar een hond die geen goede leider heeft wordt onzeker (en vervelend) of gaat zelf de leiding nemen (en vervelend). En elke hond uit dat natuurlijk weer anders en de ene heeft een sterkere leider nodig dan de andere.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-20 13:41

bij mijn vader in de woonwijk is t nog erger dan bij ons. Heb al meerdere keren een losloper naast ons gehad.. En dan hebben we t nog niet gehad. over hoeveel.. t veldje voor ons is continu bezet met van alles aan honden. en snachts blijven ze tekeer gaan met blaffen. gaat helemaal nergens over..

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 16:31

Gefeliciteerd met de aankomende puppies, super leuk!

Beer doet naar kleinere honden wat hij ook bij katten doet: eerst bevriezen, dan één pootje omhoog en dan ernaar toe sluipen. Tenminste aan de lijn, los is hij zo anders. We houden hem in iedergeval weg bij andere honden. Op de hondenschool vroeg iemand wat Beer nou precies wilde en ik kon alleen maar zeggen dat ik het niet weet. Los durf ik het aan omdat hij dan heel onderdanig is, maar aan de lijn echt niet.

Het gaat wel echt goed op de hondenschool. Meer focus :). We zijn begonnen met liggen en dat gaat super. Ook het zit, wacht en kom hier gaat goed. Wat helpt met het maken van foto's :)

Stiekem vind ik de weersomslag wel best oké. Lekker uitwaaien buiten en Beer vindt het volgens mij ook helemaal prima. Alleen de modderpoten staan ondertussen overal...

Afbeelding

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 18:21

Gefeliciteerd Zoe!

Oshaa, helemaal met je eens :)) Eindelijk goed weer on wat intensiever te werken met de honden zonder steeds de temperatuur in de gaten te houden.

Wij zijn een lang weekend naar het appartement van mijn moeder in Scheveningen. Even uitwaaien <3 En dat lukt wel met code geel :=

Afbeelding

Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 19:03

Gefeliciteerd Zoe!!

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 20:11

Afbeelding

Waren hier mensen die een soort donu kussen zochten?
Nu bij de action. Ik heb er 2 van de cranenbroek en zijn hetzelfde.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:18

Hoe is iedereens weekend?

Wij hadden net even een dingetje. Sinds we de tracker hebben gaat het loslopen eigenlijk heel goed. Tot vandaag er recht voor zijn neus een haas langskwam... hij er achter aan, zo een laag maisveld in. Vervolgens zaten er trossen bananen in zijn oren. Hij was echt helemaal in zijn eigen bubbel en luisteren was er niet meer bij. 4.7 km aan heen en weer geren in het veld (want hij bleef daar dus precies in. Ergens fijn maar ook heel omhandig want het maïs was net hoog genoeg om hem niet te kunnen zien) en 35 minuten later kwam hij van top tot teen onder de modder er weer uit....

Voorlopig terug aan de lijn dus.
Heb afgelopen week wel toevallig contact gehad met een trainster van jachthonden en we gaan daar beginnen met een online traject "recall voor jachthonden". Ze woont helaas net te ver voor een wekelijkse cursus.
We gaan het zien.

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:42

@Zoe,
gefeliciteerd!

@kaus,
Lekker zeg. Geniet ervan!!
Da's idd Echt uitwaaien met code geel haha.

@Osha,
O dat klinkt wel heel interessant, die recall cursus voor jachthonden. Ik heb geen jachthond, maar sporen ruiken kan ze als de beste en najagen zit ook wel d'r in als ze ze van kortbij geniet ziet, dus die specifieke cursus zou voor ons ook echt een meerwaarde zijn als ik klaar ben met gg2 bv. Normaal is de recall best goed, maar heb idd ook een paar x een onhandige situatie gehad met reeën en reeënsporen -O- was ik toen ook zelf schuld, en let nu echt wel op waar ze los gaat, maar als ik erop zou kunnen trainen wat meer specifiek, zou dat ook echt handig zijn. Moet eens kijken of dat hier in de omgeving ook te vinden is. Klinkt voor jullie idd ook erg interessant. Ik denk sowieso ook omdat hij dit nu gegarandeerd vaker/sneller gaat doen als hij wat gaat zien en dan steeds sneller getriggerd wordt. Hij heeft goed z'n best gedaan iig aan die tracker info te zien :')

@Jeanine,
Ohh dat was wel wat voor Sansa. Arya heeft in de bench nu een matras liggen met een of andere vulling wat voor de gewrichten fijn is, (orthopedisch matras) dus daar blijven we wel bij maar Sansa ligt heel graag in mandjes enz dus dat is echt wel wat voor haar in het nieuwe huis bv. dan kan ik verspreid in huis wat meer lig plekjes maken. Die ga ik even onthouden dus xD

---

Hier verder niet veel Arya gerelateerd nieuws te melden. We hebben als het goed is per 1 okt een huurhuis - wat een deel van jullie al weet hihi - en bijkomend voordeel voor Arya (& Sansa) is dan dat ze zowel binnen als buiten een stuk meer ruimte gaan krijgen dus helemaal blij *\o/* Ook blijft er nog een grote vrieskist in de kelder staan welke we mogen gebruiken, en aangezien we naar KVV over willen gaan komt dat echt perfect uit want een budget vriendelijke vriezer vinden is zelfs 2e hands nog een dingetje. Dus van hieruit zullen wel wat minder updates komen de komende tijd omdat we echt veel moeten gaan doen nu. Benieuwd hoe de verhuis stress op de dieren gaat uitpakken op de langere termijn := Tot nu toe vind Sansa het inpakken van de dozen (vandaag mee begonnen) allemaal wel interessant want ze kan in dozen springen, maar ze kan ook de kasten van binnen eens goed bekijken omdat ze daar nu mooi in kan klimmen :') Arya zit ook telkens met d'r snufferd overal bij te kijken wat je aan't doen bent, dus erg handig allemaal *not* :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 20:52

Gefeliciteerd Zoe! Spannend! *\o/*

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-20 21:08

Oshaa schreef:
Hoe is iedereens weekend?

Wij hadden net even een dingetje. Sinds we de tracker hebben gaat het loslopen eigenlijk heel goed. Tot vandaag er recht voor zijn neus een haas langskwam... hij er achter aan, zo een laag maisveld in. Vervolgens zaten er trossen bananen in zijn oren. Hij was echt helemaal in zijn eigen bubbel en luisteren was er niet meer bij. 4.7 km aan heen en weer geren in het veld (want hij bleef daar dus precies in. Ergens fijn maar ook heel omhandig want het maïs was net hoog genoeg om hem niet te kunnen zien) en 35 minuten later kwam hij van top tot teen onder de modder er weer uit....

Voorlopig terug aan de lijn dus.
Heb afgelopen week wel toevallig contact gehad met een trainster van jachthonden en we gaan daar beginnen met een online traject "recall voor jachthonden". Ze woont helaas net te ver voor een wekelijkse cursus.
We gaan het zien.

[ [url=m/Ri5jYX.jpg]Afbeelding[/url] ]

35 minuten is wel lang ja.

Hier een Duitse Staande en die doet exact hetzelfde, alleen is hij met 5 minuten wel weer terug.

Nu heeft hij nog geen konijn gezien in het maïs, 2 maanden geleden wel in het hoge tarwe. Dat konijn kwam echt letterlijk nog geen halve meter langs zn neus gehuppeld. Toen was het nog geen 10 minuten door de tarwe rennen, maar dat kwam ook omdat ik bleef staan. Loop ik in zn situatie weg, (100 meter verderop, niet naar huis ofzo) dan gaat Skip toch liever met mij mee, want stel dat ik ineens verdwijn?

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 04:56

Al een uur wakker dus weer wat verhalen bijgelezen, je moet wat he! :Y)

CB, in Maastricht zit een HS waar ze (van horen zeggen) een goede recall cursus hebben. :j

Oshaa, het is vervelend dat Beer af en toe zo ervandoor gaat maar dan zie je wel het nut van de tracker. Gelukkig dat hij in deze situatie niet ver weg was maar vooral lang weg was op een relatief kort stuk.

Als een hond verder weg gaat rennen, dus echt afstand gaat nemen dan wordt het gevaarlijker, zeker als het dan in een situatie is waarbij bijvoorbeeld een weg in de buurt is.

Dat jullie blijven staan is alleen maar goed, vaak kan een hond dat wel herleiden als oriëntatiepunt. Als je dan gaat lopen is de hond je kwijt waardoor ze ongecontroleerd beginnen te rennen en dus de weg kwijt raken.

Zo'n haas werkt als een rode lap op een stier en precies om die reden krijg je ook geen contact. Die focus zal doorbroken moet worden om contact te kunnen maken.

Bij de herder van een vriendin hingen we de teletac om voor het trilsignaal. Door de trilling om haar hals 'klikte' ze even uit de focus en kon je contact maken. Die was ook van het jagen, vreselijk frustrerend soms.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 08:22

@oshaa jachthondentraining is inderdaad super goed voor recall! In tegenstelling tot wat veel mensen denken leert een hond daar niet jagen (dat kunnen de meeste wel), maar gecontroleerd omgaan met jacht. Dus inderdaad recall, prooi niet pakken maar alleen opstoten etc (afhankelijk van je wensen en waar je hond voor 'bedoeld' is ook natuurlijk, een staande hond werkt anders dan een Spaniel, dat mag duidelijk zijn). Super handig voor veel honden :j
Werkt helaas was minder goed bij veel honden die zichtjagen of primitieve jagers zijn (uitzonderingen daargelaten uiteraard, sommige krijg je daar wél uit met training gelukkig), maar wel super bij het type hond dat jij hebt :j (en spaniels, retrievers, herders, terriers). En wie weet, misschien bevalt het jullie wel super, en ga je door met dummy-werk en koud wild. Heel interessante tak van sport, ook als je niet echt wil jagen :)

@CB spannend, zo'n verhuizing!

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 09:44

Zoe gefeliciteerd! Spannend zeg!

Curse wat een goed nieuws! Succes met inpakken en verhuizen, drama is dat altijd :Y)

Oshaa oh jeetje. Ik snap dat het echt niet leuk was maar moest stiekem wel lachen om de tracker afbeelding :') Jones is alles behalve een jachthond maar als hij een haas ziet gaat hij er ook achteraan. Dan kan ik ook op mijn kop gaan staan maar heb ik echt pech hoor.

Hier alles nog hetzelfde. Heb niet zoveel te melden :o

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 10:53

Zoe, Gefeliciteerd!!

CB, wat fijn zeg! Zag zoiets volgens mij al voorbij komen. Maar super fijn dat daarmee ook meer ruimte is. Zal Arya ook wel prettig vinden. :D

Las een herder discussie, tsja, zoals voor elke hond geldt, zorg voor een goede opvoeding, ook voor de kleintjes. Zie veel mensen die zo veel van hun hond tolereren. Echt niet funest. Zowel grote als kleine honden. Wel snap ik dat als je meerdere incidenten hebt gehad met een bepaald ras, je daar voorzichtig mee bent.

Osha wat goed dat je wat wilt doen! Ben benieuwd hoe die training bevalt. :D
Heeft wel mooie stukjes in het maisveld gerend hoor :Y)

Kaus, wat heerlijk! Dit is lekker uitwaaien ja <3

Wij hebben geen grote hond voor status. Ben zelf met grote honden opgegroeid, eerste een Duitse staander langhaar. Daarna heb ik mijn ouders gewezen op een herder. Ik wilde graag een herder. Daarop heeft mijn moeder onderzoek gedaan, ODH kwam daar uit ivm het lieve, gezinsvriendelijke een werkwillige hond. Daarna namen ze nog een Zwitserse herder (wereld van verschil in karakter!). Intussen hebben mijn ouders 4 herders waarvan 3 ODH (oa het zusje van Zhiva). Dus ja ik kreeg het vanuit de familie mee, maar wel gekeken naar over eigen situatie en wat onze plannen waren. Heb namelijk over meer rassen gedacht zoals Labrador, BC, Akita bv. Maar uiteindelijk toch bij de ODH uitgekomen, vanwege het lieve karakter, maar dat is ook afhankelijk van de fokker. Daarom wilde ik per se een pup van de fokker waar mijn ouders hun eerste ODH vandaan hadden gehaald. Zo gezegd, zo gedaan :D

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 20:33

Na vanavond weer met een hond gezeten te hebben die helemaal over de zeik was van vuurwerk, heb ik even jullie hulp nodig. De groep vrienden met wie ik omga, gaan normaal gesproken verderop op het dorp de jaarwisseling vieren. Maar dat is nu veranderd naar een paar huizen verderop. Dit gaat gepaard met flink wat vuurwerk, bommen etc.

Dit wil ik Jip niet aandoen. Nu is alleen de vraag, waar zouden we heen kunnen? Weet iemand een vuurwerkvrij vakantiepark? Of ergens anders? Misschien had ik dit eerder moeten bedenken, maar het is even niet anders.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-20 20:57

Je hebt vuurwerkvrije vakantie parken :)

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:05

Afbeelding

Als het zo erg is idd een vuurwerkvrij park.
Sinds vorig jaar heb ik deze. Die hebben bij senna wel super geholpen. Bij buddy iets minder, zijn oren staan rechtop en dus heeft hij geen extra laag bescherming. Die krijgt dit jaar wrs watjes (of extra doekjes etc) tussen zijn oren en de happy hoodie

https://jetty.nl/product/happy-hoodie/

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:13

CupCakes_ schreef:
Na vanavond weer met een hond gezeten te hebben die helemaal over de zeik was van vuurwerk, heb ik even jullie hulp nodig. De groep vrienden met wie ik omga, gaan normaal gesproken verderop op het dorp de jaarwisseling vieren. Maar dat is nu veranderd naar een paar huizen verderop. Dit gaat gepaard met flink wat vuurwerk, bommen etc.

Dit wil ik Jip niet aandoen. Nu is alleen de vraag, waar zouden we heen kunnen? Weet iemand een vuurwerkvrij vakantiepark? Of ergens anders? Misschien had ik dit eerder moeten bedenken, maar het is even niet anders.

Landal heeft 6 parken vuurwerk vrij, maar minimaal €880 voor een aantal dagen.

Op RCN vakantiepark zijn er nog wel een aantal huisjes vrij voor rond de €400.

Het is gewoon niet goedkoop, zeker de echte vuurwerk vrije parken niet.

Veel succes met zoeken.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:42

Als je Landal overweegt moet er goed op letten dat de gemeente waarin het park zich bevind vuurwerkvrij is anders kunnen ze wel garanderen dat het park vuurwerkvrij is maar dan heb je er weinig aan als de buren bakken vuurwerk afsteken.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-20 21:43

Mijn schoonouders passen ook op op andere honden in vakanties en met oud en nieuw. Daar word amper wat afgesproken, je hoort ver weg wel wat. Maar goed had de radio aan en dat gaat heel goed al 6 jaar :)

Ik ben met Yoshi ook heel benieuwd!