De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jolmer20

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 19:17

Zodan, dat zijn hele beste nagels!
Fijn dat het gelukt is!

Haha Es_ther, denk het wel :')

Zo die snugglesafe is ideaal! Gisteravond om 10 uur in het hok gezeg, vanmorgen om half 8 was het water nog steeds vloeibaar! Ideaal!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-21 21:21

Oh wow dat zijn flinke nagels! Goed gedaan zeg.
Handig zeg die snuggle safe! Wat een andere wereld, jullie bezig om het vol te houden in de kou, en ik hier om het ze zo aangenaam mogelijk te maken in de hitte.

Het was vandaag een van de warmste dagen tot nu toe, en ze hebben er echt moeite mee zie ik. Ze lagen vandaag echt snel te ademen en boven op de ice pod. Had er eigenlijk twee nodig merk ik nu wel om af te wisselen. Gister kwam een vriend van ons op het idee om een 'emergency blanket' boven op het dak te doen, zodat het de zon afkaatst en het minder warm wordt in het hok.

Ze zijn nu space bunnies <<) Ziet er wel een beetje gek uit, maar als het ze maar helpt.
Afbeelding

Verder lagen ze er (nadat ze zon gezakt was) zo lekker bij dat ik even wat foto's had gemaakt.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 17:54

Wat een prachtige konijnen hier !!

Hopelijk is die extreme vrieskou snel afgelopen.

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:38

Apart hoor Laughterline!
Hoe was het vandaag daar?

Wel super gave foto’s!!

Hoop het ook Mir... heb het gehad met de kou!

Echt, Pebbles is echt een eigenwijs...
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En, zindelijk :+
Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-21 23:49

Aahw wat schattig. <3

Ik ben de kou onderhand ook wel beu.

hoefnageltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 00:54

Oooooh, die staande foto’s van Pebbles zijn echt zo schattig <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-21 01:37

Oooh zo schattig <3 .

Hier de kou ook wel zat hoor.. ik ben ook meer een voorjaar/zomer mens :')

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 02:51

Och wat is Pebbles mooi!! <3

Brownie is in een week tijd van 4.08lb naar 4.27lb gegaan qua gewicht <<) zou het dan toch raak zijn deze keer? :))

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 11:35

Succes met de warmte laughterline! Totaal andere wereld inderdaad. :P Hopelijk werkt dit voldoende voor de “space bunnies” :))

Ik kom er net achter dat mijn Floki al de 5 is gepasseerd en dat de gemiddelde leeftijd van haar ras (ex industrie vleeskonijn) 5 jaar is. Ze begint er ook al wat ouder uit te zien en wat meer te slapen. Gelukkig heeft ze totaal geen last vd kou. :)

Ik zit nu juist voor de zomer te bedenken wat ik zal doen om het haar aangenamer te maken omdat de bodem vd ren betegeld is. Ik zie hier regelmatig matjes en mandjes voorbijkomen maar dat lijkt me zo gevaarlijk ivm verstikkingsgevaar? Ik verwacht namelijk niet dat mijn nijns zoiets heel laten. Een stuk zacht tapijt id ren leek me ook wel wat maar dat lijkt me ook eng ivm verstikkingsgevaar. Het uitgraven/ingraven van de ren en zand er in is helaas geen optie. Misschien een grote zandbak er in zetten oid?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:24

Haha space bunnies _O-

Ik ben de sneeuw nog lang niet zat :D Vind het echt héérlijk!! Ben echt aan het opladen gewoon.. k heb 1000x liever zo'n winter, als de winter van vorig jaar.. wat een drama was dat zeg.. Alleen de dooi, daar kijk ik niet zo naar uit :=

Knappe Pebbles :D <3

Hopelijk nu wel gelukt Kimberley!! :oo :):)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-21 14:35

Een eigen space house _O- _O-
Ik heb ook de vanalles over de ren hangen als het warmer wordt :=
Knappe Pebbles :D

Knabbel en Dibs zijn van de zon aan het genieten
Afbeelding

Knabbel had gister zijn jaarlijkse check, gelukkig ook nog maar 1 prikje :)
Hij zag er supergoed uit voor een 10 jarige *\o/* *\o/*

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 09:52

Mag ik hier inbreken?
Ik heb helaas mijn voedster moeten laten inslapen. Mijn ram zit nu de hele dag zielig in een hoekje. Dus ik wil eigenlijk zo snel mogelijk een nieuw maatje voor hem.
Nu kan ik van iemand een 2 jarige voedster over nemen. Bij de vorige koppeling was de voedster heel dominant naar mijn ram toe, toen ik haar heb laten steriliseren en zijn ze 4,5 jaar een pracht koppel geweest.
Nu is mijn vraag is het verstandig om die voedster eerst te steriliseren en dan te gaan koppelen. Of wel eerst koppelen om te kijken of het goed gaat en dan pas steriliseren?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:07

Sterkte met het verlies van je voedster Jannickee.

Ik zou zelf een overgebleven konijn op koppelvakantie sturen zodat je zeker weet dat de koppeling slaagt.

Mijn voedster was zo verdrietig nadat haar vriendje was overleden dat ze geen konijn goed genoeg vond. Na zo ongeveer ieder konijn vd opvang gedate te hebben had ze gelukkig toch nog een maatje gevonden. Daar zijn echt weken overheen gegaan. :=

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:10

Dankjewel! Ik heb meerdere opvangen hier in de buurt gemaild. Helaas krijg ik daar geen reactie van..

Jeetje wat vervelend zeg! Ook logisch als ze jaren lang een partner hebben gehad. Is ineens een ander maatje niet goed genoeg idd :=

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:24

Jannickee :(:)
Inderdaad logisch.
Weet niet welke regio je woont?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:31

Sterkte Jannickee!

Lastig is dat koppelen toch he? Mijn oude konijn is in oktober overleden, nu ging het met het overgebleven konijn wel redelijk, dat is echt een blij ei.
Maar het asiel hier had bijna niks zitten (een ram van 4 nog niet gecastreerd en een van 2 wel gecastreerd).

Ik heb toen besloten om een kleintje bij de fokker van mijn andere konijn te kopen (zij was toen herplaatser). Dit kleintje is begin december bij mij komen wonen. Ik heb 2 grote hokken en veel ruimte, dus ik kon ze wel apart houden.
Hoe klein Watje (het is een klein wit bolletje) ook was, mijn Fleur werd toch territoriaal, dus wel echt apart gehouden. Maar na 2 maanden werd Watje ook brutaal, probleem is dat ze nu allebei vinden dat de tuin van hen is :=

Watje is 2 weken geleden gecastreerd, dus als de hormonen zijn gedempt ga ik het nog een keer proberen. Grappige is dat ze heel schattig ieder aan een kant van het hekje zitten, dan gaat het prima.
Maar laatst was Fleur over het hekje gesprongen (hoe dan?? 60 cm) en zat ze in de ren en hok van Watje, overal witte haren, maar geen gewonden en Watje had een stuk meer ontzag voor Fleur wat ik wel goed vind eigenlijk.

Als het iets minder koud is ga ik op een lege kamer proberen te koppelen, en anders moeten ze op vakantie naar de fokker (een van de redenen dat ik daarheen ben gegaan, zij heeft heel mooie koppelruimte).

Afbeelding

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 11:54

Ben benieuwd of Brownie nu wel baby's verwacht!!

@Marloez: tegels zijn vaak verkoelend in de zomer (in de schaduw). Een zandbak is idd een goed idee, durven ze wel als toilet gebruiken.

Knabbel ook al 10! Heeft die last van de koude? Bij Napoleon lijkt het wel mee te vallen, eerste dagen sliep ze wat meer. Nu gisteren heeft ze in de sneeuw gespeeld en lopen graven dat ze deed. :+

Zou als het kan eerst steriliseren. Geen garantie dat ze dan niet meer dominant zijn (als het karakter is), maar dan heb je toch meer kans op succes.
Hopelijk antwoord de opvang nog.

@Tilmar: 60cm is echt niks voor een konijn, hier springen ze met gemak 1.10m (uit stilstand ;) ). Ze zijn gemaakt om te springen he..
Hopelijk vinden ze elkaar straks toch nog leuk.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:06

De eerste 2 dagen heeft hij veel binnen gezeten. Daarna zat hij veel buiten. Beweegt natuurlijk een stuk minder als Dibs, maar hij lijkt geen last te hebben van de kou.

Hun wc was ook ingesneeuwd, ze hebben een hoekje als toilet nu, bruine sneeuw :n

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:35

sabine1979 schreef:
Jannickee :(:)
Inderdaad logisch.
Weet niet welke regio je woont?

In de regio noord Drenthe. Mocht iemand nog iets weten, meer dan welkom! :)

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:46

dat is een beetje uit de buurt van Nijmegen :(
Bij de dierenambulance daar zitten er verschillende

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 12:48

Gigixponys; ja het gaat niet om de warmte maar om een zachte ligplaats. Maar ik denk dat ik een perfecte oplossing heb bedacht. Een strecher voor honden neerzetten! Kan tegen weer en wind. En dan de randen insmeren met bite stop voor paarden zodat ze er niet aan gaan knagen hopelijk.

Jannickee momenteel wordt er op veel opvangcentra niet gekoppeld inderdaad. Hopelijk kan dat gauw wel weer!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 14:21

A HOPPY VALENTINESDAY!
Welke mood hebben jullie vandaag? _O-
Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk lukt het snel Janickee
Lastig hoor dat koppelen -O-

Tilmar wat een sneu verhaal, gelukkig is het bij jou goed gekomen! :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-21 15:49

Oooh wat leuk gedaan *\o/* !

Fijne Valentijnsdag

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 16:35

Ohh lastig hoor Janickee.. hopelijk vindt je snel een geschikt vrouwtje!

Hopen dat het goed komt Tillmar!

Ahh lief Kimberley!! Leuk gedaan!!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 17:39

Heel veel sterkte Jannickee, hopelijk vind je inderdaad snel een maatje.
Ah Brownie steelt alle harten! Mijn mood is meer de onderste vandaag, ben erg moe dus lekker rustig aan doen.

Hier een wat koelere dag vandaag met wat motregen. Het spacehuis is gelukkig droog gebleven. Onder het veiligheidsdeken zit plastic, omdat het nog niet waterdicht was. Lijkt dus geholpen te hebben :j