Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
xoranlover schreef:AAhhh zo rond de kerst wordt het eerste nestje waar mogelijk een kitten voor ons bij zit geboren bij de fokker
pluche_pluus schreef:Update Rocco,
Maandag naar de dierenarts geweest, had een andere arts. Hierdoor huidige situatie door besproken.
Kans op FIP is bijna 100% gezien de bloeduitslag, de symptomen ook.
Ik was kritisch tov de testen (zijn twee verschillende), maar uiteindelijk voor diegene gekozen waarbij wordt uitgezocht wélke mutatie Rocco heeft. Hiervoor was geen bloed maar weefsel nodig.
Arts vond Rocco opgezwollen, temp 39 graden, toonde was gelig.
Vooraf startte we met buikpunctie, echter kwam er gele vloeistof uit. Arts dacht dat dit in eerste instantie urine was, maar hier was het te dikke substantie van. Rook ook niet naar urine.
Hierna echo gemaakt, om de ligging van zijn organen te bekijken. Tijdens de echo zag je duidelijk (heel) veel vloeistof zowel in als om de darmen.
Dit wijst op FIP in de gal & lever.
Momenteel is Rocco erg opgezwollen, ontlasting is niet helemaal goed. Hij 'ruikt' ook ziek, naast de poep geur (blijft in de vacht hangen). We gaan hem vanavond even scheren en wassen bij zijn bips. Ook overleg wanneer we Rocco in laten slapen, want dit is wel heel zielig.
Uitslag van de test komt uiterlijk vrijdag.
Ik voel me moe, verdrietig, maar vind het vooral voor het beestje zo vervelend. Hij is gewoon doodziek.