Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DubbelFun

Re: Cavia topic! Deel 2; we whiepen verder....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 09:22

Tja wat doe je er aan, daar kom je pas achter als je ze een keer genomen hebt. En je kunt kinderen niet dwingen om er tijd aan te besteden.
Dus hopelijk krijgen ze daarna wel een goed tehuis.

De meeste cavia's die ik heb/gehad heb ben ik op die manier aan gekomen.
Maar ook wel gehad dat zowel moeder als kinderen stonden te huilen omdat de cavia's niet meer samen konden en ze dus beter weg konden (beide castraten en hier kregen ze een mooi leven met hun eigen zeugjes).

Wat ik minstens ze erg vind is dat sommige fokkers hun zeugjes na een paar nestjes de deur uit doen (vaak voor nog een hoop geld en lichamelijk niet in orde) of hun fokproducten met fouten verkopen alszijnde 'showdieren met papier' waar iemand dus mee door gaat fokken.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:42

Ik kan er niet tegen. Wil ze allemaal wel ophalen :o

Ik hou zelfs een bestandje bij met namen voor de volgende cavia's :)) maar eerst moeten Herman en Ewok heel oud worden :o

Maar ik ga niet meer zonder :P

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:43

Nientsje schreef:
Ja toch :D

Hier wordt ik toch zo naar van -O-
Iemand op FB zet in de gratis weggeefhoek 2 cavia's op gratis af te halen... reden; kinderen kijken er niet naar om...
Geef kinderen dan ook niet zomaar een huisdier...

Helaas mag ik ze niet ophalen van mijn vriend... stommerd -O-

Zo kom ik ook aan mijn cavia's. Sammie moest maar doodgaan keken ze niet naar om. Rode bij pa had een kind gebeten, dus die moest weg. Nooit problemen met haar gehad hier. Vind het gewoon sneu voor de beestjes.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:48

Mira283 schreef:
Nientsje schreef:
Ja toch :D

Hier wordt ik toch zo naar van -O-
Iemand op FB zet in de gratis weggeefhoek 2 cavia's op gratis af te halen... reden; kinderen kijken er niet naar om...
Geef kinderen dan ook niet zomaar een huisdier...

Helaas mag ik ze niet ophalen van mijn vriend... stommerd -O-

Zo kom ik ook aan mijn cavia's. Sammie moest maar doodgaan keken ze niet naar om. Rode bij pa had een kind gebeten, dus die moest weg. Nooit problemen met haar gehad hier. Vind het gewoon sneu voor de beestjes.

Naawh, maar wat fijn dat ze nu bij jou zijn :)

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:48

Hier iemand in de familie die al 100 beesten heeft gehad. Elke keer gaan ze weer weg en dan hebben ze weer iets anders.
Hamsters, vogels, cavia's, vissen, noem maar op.
Op dit moment hebben ze weer een cavia alleen in een klein hokje zitten. Die hebben ze weer van iemand gekregen.
En het zoontje heeft nu weer een hamster in een mini hokje.
Ik hoorde laatst dat ze een hondje wilden.
Vorig jaar hadden ze ook een nestje kittens. Ze hadden de poes naar buiten gegooid, want een nestje was leuk voor de kinderen.
Inmiddels is de poes dood gereden.

Je kan er verder niets mee helaas. Ik wilde de cavia wel een goed huisje geven. Maar het is een beer. En daar heb ik geen ruimte voor.

Ik voer de cavia's trouwens Berkel. Dat bestel ik bij Dieza.
Bij mij hebben ze onbeperkt brokjes en hooi staan. En ze krijgen veel verschillende soorten groenvoer. Net wat ik in huis heb/krijg.
Ik krijg iedere week een grote tas groenten voor de cavia's. Er zit sowieso altijd wel worteltjes in. Verder vaak paprika, tomaat, andijvie, witlof, verschillende soorten sla en kool. Ze lusten bijna alles, alleen spruitjes zijn ze niet gek op.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 09:53

Wat erg zeg dat je zo met beesten omgaat... Arme cavia snap dat je dan het beestje wil redden.

@nientsje Pikachu was afgedankt als 'fok beer', dus die mag hier lekler oud worden met Flash. Sammie EN Arrow zijn zo leuk elke ochtend schooier en dan kan ik ze ff een kriebel geven. Op schoot is er niet meer bij Sammie haat oppakken, dus dan maar zo en dat vinden ze niet erg.

Paps had de caafs weer naar buiten gedaan gisteren ze verwend met wilgentakken. Gelijk ook voor die van mij geknipt.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:09

melody7 schreef:
Oh ja dat klopt, dan worden de verzendkosten erg duur geloof ik. Misschien kun je proberen of het per 10-15 kilo oid. kan? Op aanvraag is er meestal wel wat mogelijk :D

Ja, dat zou fantastisch zijn. 10 kilo is namelijk zat :D.
Ik weet alleen niet echt of ze het lusten. Misschien eerst maar eens 2 kilo bestellen, dan kan ik altijd overleggen of 10 kilo ook kan :).

Ik voerde eerst Science Selective, maar met 4 caafs wordt dat toch best prijzig :=

Bedankt!!!

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 10:26

@tinkertreas heb nu ook Berkel van de fokker mee gekregen zit te denken om dat maar bij te bestellen.

Hier een aarbeienhuis via aliexpress besteld :') ben benieuwd

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 10:43

Altijd jammer dat je bij Ali zo lang moet wachten, daar heb ik dan het geduld niet voor :)
Hier gaan ze ook zo naar buiten, moet nog even een ren in elkaar knopen.

Riverdale

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:40

DubbelDun schreef:
Altijd jammer dat je bij Ali zo lang moet wachten, daar heb ik dan het geduld niet voor :)
Hier gaan ze ook zo naar buiten, moet nog even een ren in elkaar knopen.

Wij willen ze zo ook de ren in doen! Vanaf welke temperatuur kunnen ze naar buiten? We willen ze ook niet te lang doen omdat het de eerste keer van het jaar is! :) Dan kunnen ze er weer even aan wennen.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 11:43

Coconut schreef:
melody7 schreef:
Oh ja dat klopt, dan worden de verzendkosten erg duur geloof ik. Misschien kun je proberen of het per 10-15 kilo oid. kan? Op aanvraag is er meestal wel wat mogelijk :D

Ja, dat zou fantastisch zijn. 10 kilo is namelijk zat :D.
Ik weet alleen niet echt of ze het lusten. Misschien eerst maar eens 2 kilo bestellen, dan kan ik altijd overleggen of 10 kilo ook kan :).

Ik voerde eerst Science Selective, maar met 4 caafs wordt dat toch best prijzig :=

Bedankt!!!

Ohh ja met vier gaat dat niet zo snel! Ik koop wel altijd 20 kilo met 8, maar daar doe ik behoorlijk lang mee. Reken er overigens niet op dat ze het super lekker vinden, de meeste cavia's eten gewoon wat ze nodig hebben. Op die van mij na, uiteraard :+ Ik geef ze 25 gram per dag, per cavia.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 12:17

MarjanB schreef:
@tinkertreas heb nu ook Berkel van de fokker mee gekregen zit te denken om dat maar bij te bestellen.

Als je het binnen hebt, wil je dan je mening geven wil ze ook graag bestellen tzt

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 13:14

Hier gaan ze gewoon meteen een paar uur het gras op, bij elkaar dus dat is even dubbel wennen :)

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 14:11

Mira283 schreef:
MarjanB schreef:

Als je het binnen hebt, wil je dan je mening geven wil ze ook graag bestellen tzt

Doe ik :D

Kimmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:14

Hier zitten de beestjes ook al heel de dag lekker buiten. Dit jaar zijn ze al vaker buiten geweest met lekker weer.

Over 2 weken haal ik mijn castraatje op de opvang, ik ben benieuwd of het een mooi trio word

Sunflower0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:16

Mattie heeft ook buiten gezeten, maar heeft nog niet ontdekt dat gras lekker is en dat het niet eng is -O-

Afbeelding

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:38

Je geduld wordt wel beloond Kimmie!! Hij is echt leuk :D

Hier hebben ze vandaag ook weer de hele dag buiten gezeten, heerlijk!

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 17:57

Ik heb beestenplein even een email gestuurd, ik ben benieuwd :D!
Hier eten ze ook ongeveer 20/25 gram per cavia :).

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:07

Oohhhh wat een schatje die Mattie <3

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 18:53

Wat een droppie die mattie

Hier de kooi open laten staan van de cavia's, katten talen er niet eens naar. Dus bezig met een nieuw verblijf ideetje

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:11

Hallo!
Mijn beer heeft soms een ophoping van ontlasting, talg en hooi in zijn anus zitten. Ik maak dit dan schoon door naast zijn anus te drukken. Zo komt dat er dan uit en veeg ik het af. Het stinkt echter ontzettend. Hij is gecastreerd. Iemand tips?

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:35

Dat is een verstopte anaalzak, en helaas een bekend (oude)mannenprobleem. Meer dan het steeds schoonmaken kun je niet doen, en die putlucht hoort erbij :r

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 19:50

melody7 schreef:
Dat is een verstopte anaalzak, en helaas een bekend (oude)mannenprobleem. Meer dan het steeds schoonmaken kun je niet doen, en die putlucht hoort erbij :r

Oke.. vind het opzich niet erg maar het stinkt zo...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-18 20:03

Die lucht is idd niet te harden, heb hier ook diverse castraten gehad die ik wekelijks schoon moest maken.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-18 20:32

Andere vraag. Ik ben mijn moestuinbak aan het inrichten en heb nog een plekje over voor kruiden. Vorig jaar deed de koriander het super, maar peterselie is denk ik beter voor cavia's hè? Wat zouden jullie planten aan kruiden?

Basilicum staat er al, verder diverse groenten :-)