Dat was ook niet specifiek op jou gericht trouwens
@Nicky, van het niet meer open staan. Sorry als dat zo overkwam! Dat was iets wat me gewoon in 't algemeen opvalt bij mensen buiten die echt al meteen keihard staan te roepen dat 'ras X' allemaal poedersuiker honden zijn, bij wijze van spreken, wat je gewoon heel vaak hoort (en dan van mede 'hondenmensen') haha. Net als dat veel mensen gewoon al standaard bij het woord stafford helemaal leip worden.
Maar tuurlijk: het is logisch dat mensen vaak zo reageren, en dat heb ik zelf ook echt wel met sommige honden, dat je gewoon oplet en op je hoede bent, maar vind het soms wel jammer
Mijn oom heeft een Duitse Herder die gewoon echt onopgevoed is; kent geen grenzen, gewoon niet... Die dringt zich dus heel erg op bij bezoek en is als 1 jarige nog steeds heel dwingend met happen als je 'm geen aandacht geeft enz; geen grenzen dus. En dat kan gewoon echt niet. Die hond is sowieso uit de kluiten gewassen (formaatje Marmaduke) en eerlijk: ik vertrouw die hond voor geen meter. En ik ben echt gek op herders, ook vreemde herders ben ik echt niet bang voor en sta ik altijd voor open. Maar dit is zo'n individu waarbij ik gewoon echt kriebels krijg. Ik kom er dus ook niet meer tenzij de hond in de ren zit - die m'n oom nu gemaakt heeft voor 'm voor als bezoek komt.
Wat een rot ervaring zeg met die kruising Mechelaar/Tervuerense. Fijn dat Benno er idd goed van is bijgetrokken, maar je vriendin zit nu idd met de gebakken peren. Gewoon poedersuiker.
Is idd wat je zegt; zoveel mensen weten gewoon echt niet goed genoeg wat ze in huis halen en dan gaat het zeker met sommige rassen gewoon met pech (snel) fout
Wat ik laatst ook al zei; ik vind het hondenwereldje echt maar moeilijk soms hoor, poeh. Zeker als je in een woonwijk zit waar veel honden wonen enz. Je komt ze ook echt vaak tegen dan en de kans en het risico dat er iets gebeurd is dan sowieso groter. Ik hoop zo'n nare ervaringen echt te kunnen vermijden. Arya heeft wel eens gehad dat een hond vies uitviel terwijl Arya daar echt geen aanleiding voor gaf. Gelukkig schudt ze dat snel van zich af, maar het kan ook een keer genoeg zijn en dan is een hoop verpest. Ben daar ook echt nog steeds bang voor. Zeker als ik zie dat ook in aanlijn gebieden en woonwijken er alsnog honden ongecontroleerd rondlopen/rondrennen.
Onze vorige hond was heel erg reactief; angstagressie. Maar we deden er dan ook alles aan om zowel hem maar vooral ook anderen zo min mogelijk stress te geven en tot last te zijn. We namen onze verantwoording ervoor. Het is vaak die attitude van 'ik trek me nergens wat van aan en loop gewoon lekker met m'n reactieve hond op drukke plekken' waardoor het dan ook fout kan gaan weer. Mensen houden ook nog vaak geen rekening met een ander en zijn egoistisch en dat vind ik ook zo rot omdat je zelf dat soort mensen gewoon niet in de hand hebt en daardoor dus niet alles kont ontlopen als je wilt.