Maar uiteraard heb je ook keurmeesters die van grof of juist heel atletisch of er ergens tussen in houden.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wat leuk dat het al zo goed klik.
Dus nu toch maar besteld haha.

Inclusief het blaffen er bij. Ja heel leuk maar straks hebben we een wijkagent op ons dak. (heb een verhaal van een klant in de winkel gehoord van een wijk hier verder, dus ben er een beetje bang voor)
Ik schrok van de week zelfs toen ze blafte omdat ineens besloten had dat de ventilator die boven voor het raam stond gevaarlijk was... (we stonden buiten..)
Gelukkig zitten we veel op een industrie terrein dus daar kan ik t allemaal wel wat langer laten gaan voordat ik ingrijp. Maar thuis grijp ik eerder in. Al doet ze t daar alleen in de bench. Maar thuis hebben we wat andere problemen waardoor ze zo tekeer gaat
kwartier tussen als we druk zijn.
Dan zeg ik duidelijk ''nee'' en als ze dan doormiept leg ik haar buiten handbereik op de bank. Dan gaat ze eigenlijk altijd rustig liggen en na wat draaien en met ik die ga verzitten/liggen dan liggen we uiteindelijk weer bij elkaar en dan is er ook geen gemiep meer.
Zodra t bezoek zit en wat te drinken gekregen hebben zijn Boellie en Chick altijd al lang rustig, als ze niet al gewoon liggen te slapen, en dan mogen ze de bench uit. Maar wel alleen als ze rustig en stil zijn.
Dus die krijgt tegenwoordig voordat t bezoek binnen is iets te kluiven waar ze even mee bezig is en dan is ze rustig als t op is of als iedereen zit en dan mag ze ook uit de bench. Maar ook dit werkt niet altijd met echte bekenden.
Dat kende ze nog niet. En iedereen geeft haar dat commando en ze heeft geen flauw idee wat ze moet doen dus dat doet ze dan ook niet natuurlijk.
En dat zijn er wel een aantal per dag want we wonen direct aan een stoep. Vooral als mensen stil gaan staan voor ons raam dan slaat hij aan. Gelukkig heeft niemand er last van als hij een keer blaft.
xDenies schreef:Als mijn broertje 's nachts weg gaat dan doet hij Mera even de tuin in. Daarna terug de bench met een kong gevuld met pasta. Ideaal want zij gaat daarna weer verder slapen tot wij beneden komen
Pup moest bench leren dus hij werkte daar maar aan mee haha. Straks als ze geholpen is slaapt ze ook gewoon boven en dan is het hele gedoe ook wel over gok ik.
kiwiwitje schreef:Blonde vraag misschien, maar wat is de reden dat ze naar boven mag als ze geholpen is?
Dan zou het plan dus zijn dat ze net als de rest bij mij slaapt.
. Dat heb je met die blafrassen
. Hier blaffen ze dus weinig mits waakblaf of als we buiten zijn. Ik vind wel dat ze mogen blaffen, omdat honden nu ook zichzelf mogen zijn, maar dus alleen buiten.