De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:25

Goed om te horen inderdaad dat er meer ijskonijnen zijn! :):)

Ja ik begon al ongerust te worden omdat van verschillende konijnen opvang centra’s berichten voorbij kwamen dat je het hok extra moet bedekken enzo. En dan blijven die van mij gewoon buiten zitten. :+

Ik geef ze ook extra brokjes alleen merk dat ze daardoor ook minder hooi gaan eten dus vanaf morgen maar weer de normale portie brokjes geven dan.. ze kunnen kennelijk héél wat meer hebben ja dan wij denken. :))

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 18:19

Echte ijskonijnen daar dus! In ieder geval doen ze waar ze zich zelf prettig bij voelen en heb jij ze opties gegeven :j

Ik zag net dat er best wat zachte poepjes verspreid over T gras liggen. Gok door de overgang op gras en dat dat nu altijd beschikbaar is. Maar wat kan ik er aan doen? Wennen ze er aan?

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 19:21

Misschien geleidelijk met een rennetje laten wennen aan het gras zodat ze het nog niet onbeperkt naar binnen kunnen schranzen?

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:40

Hier staat er nu een kacheltje bij. Vanmiddag lag hij toch in zn nachthokje, daar ligt een warmte
mat in.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 21:51

Zo’n warmte matje kan alleen opgewarmd worden in een magnetron toch?

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 00:06

Veel zorgen om de kou...
Super grappig al die sneeuw konijnen! Ik ben blij dat Brownie binnen zit, in de ren ligt meer dan 30 cm sneeuw _O-

Gelukkig hebben alle buiten bunnies de kou overleefd! :knuffel:

Mijn monster is op monster tour _O-

Ik hoor haar net achter de bank aan iets kauwen... is er een blad van een giftige plant gevallen (staat op een tafeltje buiten bereik) :+ daar zat mevrouw aan te kauwen :oo maar een klein beetje dus hopelijk valt het mee _-:(

Vervolgens van een andere plant trekt ze wat af (niet giftig) en rent ze snel weg, ze weet dat ze anders een slipper naar dr hoofd krijgt :P

MAAAAAR... sinds de dekking is ze weer zindelijk _/-\o_ ze poept nu zelfs in de wc, als iemand me uit kan leggen waarom nu wel :? _O-

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 00:10

Ooohhh konijn! Lief zijn voor vrouwtje!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 07:45

Haha O die brownie! Blijft wel een knapperd zeg <3

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 10:09

Nu het niet meer waait maak ik me geen zorgen meer om de kou. Ik leg nu ook steeds een warmwater kruik in het hok (heb geen magnetron voor een warmtekussen).

Omdat het niet sneeuwt heb ik in het hoekje waar ze steeds zaten wat stro gelegd. Dat wordt wel gewaardeerd (en er werd meteen op gekakt natuurlijk :7 ).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Misschien als het vrijdag nacht zo extreem koud wordt dat ik nog een dikke wollen deken over het nachthok gooi.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:28

Ah ze kunnen dat hoekje wel waarderen idd! Leuk die zwarte oren trouwens :))

Hier wordt er nu overal gekakt op het gras, dag zindelijkheid haha. In ieder geval niet door het hok heen. Maar of de wc nog gebruikt wordt? Geen idee. M'n vriend zegt dat het goed is voor het gras dus dat het niet uit maakt :P Maar of ik het fijn vind weet ik nog niet.

Ziggy is vooral veel buiten en Wombat ligt vaak lekker binnen.

Kijk die lipjes dan <3
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:32

Haha het is inderdaad mest. Maar misschien is dagelijkse bemesting wat aan de enthousiaste kant voor je gras :+

Hier liggen de keutels vastgevroren in de sneeuw. Ieder een uitdaging zullen we maar zeggen :')

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:39

Ohh heerlijk smoelwerkje op de eerste foto laughterline! <3

Hier is het ook drollen uit de sneeuw hakken :))

Ik zit er aan te denken om het eerste stuk helemaal uit te scheppen en te vullen met stro. Eerst maar even een extra lading stro inslaan.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 11:43

Haha vastgevroren keutels :')
Ik hoop dat het hier ook goed gaat, als de winter komt. We hebben behoorlijke stormen hier, met ontzettend harde wind en mega regenbuien. Ik vond het toen zo fijn dat ze toen binnen zaten, want de regen kan er hier ontzettend hard uitvallen. Maar ze hebben ruim 1,5m bij 1m om binnen te zitten. Dus dat is wel goed toch? Buiten is ongeveer 2m bij 2m, kunnen ze zelf kiezen.

Ja keutels uit het gras opvegen gaat ook niet zo makkelijk :P Het gras is hier wel erg droog, dus voor nu kan het geen kwaad haha

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 12:58

die eerste foto is echt leuk!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 13:12

Zigbat <3!

Ik ben echt Ziggy fan, lijkt op m’n alles eerste konijntje

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 13:43

Ze lijkt ook op mijn eerste konijntje. :P

Gisterenavond de konijntjes nog maar een kommetje sneeuw gegeven. Hun flesje was na een halfuur al terug bevroren. Dus dan hadden ze toch iets.

Denk dat het gras rap genoeg weg gaat zijn.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 16:49

Ahh wat een leuke foto's :+: :D

En wat grappig, al die konijnen in de sneeuw! :D Ik heb net ook wat foto's gemaakt, vanavond eens bewerken :D
Hier hebben ze de afgelopen dagen wat extra komkommer en witlof gehad.. 4-5x per dag de flesjes wisselen :') Man wat een werk hahaha.. maar, ze zijn wel éxtra blij als ze je aan zien komen :')

Grappig dat Brownie nu ineens wel weer zindelijk is :') Rare beesten hahaha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:07

Hier ook geen zindelijke bunny’s haha.
Ahh brownie is wel knap hoor!

Handig Marloez met dat stro!

Ahh die foto’s Laughterline! Super leuk! Volgens mij zijn ze blij met hun stukje!

Gras eten zullen ze aan moeten wennen denk ik inderdaad!

Handig inderdaad Gigi! Hier beginnen ze ook aan de sneeuw gelukkig als het water bevroren is.

Hier mochten ze vandaag voor het eerst op de sneeuw
Heb eerst de ren dicht gehouden, maar nu het niet (hard) meer gaat sneeuwen weer alles open gezet. Ze vonden het heerlijk!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 18:46

Ooh wat een leuke sneeuwfotos!!

Jolmer, mooie fotos, dat konijn dat een binky maakt _/-\o_ die grijze is mooi! <3

LL, wat een mooie fotos! Volgens mij vermaken ze zich wel in hun nieuwe VILLA of niet?

Marloez, och zie je konijn liggen in dat stro, heerlijk! Rare beesten toch dat ze in de sneeuw liggen :+

Thnx, ik vind Brownie ook knap! De fokster van die ram zegt ook dat ze erg mooi gebouwd is :))

Brownie mocht ook even spelen in de sneeuw (jaja ze leeft nog), ze liep uit zichzelf van binnen naar buiten, eerst wat voorzichtig, later rende ze de hele tuin door en graven in de sneeuw, hooguit 8 minuten buiten geweest, even een frisse neus, ze vindt het nog steeds heerlijk om buiten te zijn!

Afbeelding

Afbeelding

Van voetstap naar voetstap springen _O-
Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-21 18:46

Oooh die foto’s!

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:07

Oow deze moet ik ook even met jullie delen! _O-
Kwam ik gisteravond tegen op marktplaats _O- gelijk maar evem getipt aan de best social media

Afbeelding

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:19

Marloez schreef:
Zo’n warmte matje kan alleen opgewarmd worden in een magnetron toch?

Wij hebben een elektrische op de laagste stand. Ligt onder het mandje , hij slaapt in een mandje. Temperatuur is nu 5 graden boven nul in zijn verblijf.

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:20

Afbeelding

Afbeelding

Pip heeft het tot nu toe ook overleeft :D
Zit het liefste in zijn hok vol met stro maar even spelen op zijn tijd is er sinds vandaag ook bij.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 19:37

ooh wat een leuke sneeuwfoto's!! Het speelkwartier is begonnen :D :))

hehe jaa ze vermaken zich wel volgens mij! Net vond ik ze lekker tegen elkaar aan liggend buiten op het gras, heerlijk. Alleen die poepjes... haha toch lastig opvegen zo!

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-21 20:50

Geweldige foto’s Jolmer!

En wat is Brownie een schatje Kimberly.

Klinkt trouwens ideaal Mir zo’n elektrische. Wat voor type is dat dan? Al denk ik niet dat het persé nodig gaat zijn hier. Maar voor id toekomst misschien wel handig, Floki wordt al wat ouder. Maar ik denk dat ze dan alsnog liever buiten zit haha.

Vanmiddag mijn idee uitgevoerd met sneeuw uitscheppen en stro er in. Ook onder de tafel gedaan met een flinke pluk hooi. Ze genieten er duidelijk van en zijn opeens super klef met elkaar.. beetje het idee van op hotel gaan ofzo :')

Afbeelding

Nog twee schattige fotootjes waar Bob iets beter op te zien is (lastig fotograferen met zijn prachtige pikzwarte vachtje). Hier had ik nog niet de rest vd sneeuw geschept/stro toegevoegd.

Afbeelding

Afbeelding