Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 15:06

Genoeg op de planning! Leuk hoor!

Wij hadden vandaag weer een lesje.
Kijk der nou eens gaan door de paaltjes die ze zo moeilijk vond een tijdje geleden

fannetje

Re: Wie gaat ook beginnen met agility (wedstrijden)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:13

Easy, zegt Guusje :D
Pixy heeft vandaag de palen met 4 wires gedaan. 2 aan het begin en 2 aan het eind, dus begint erop te lijken.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:29

Wij hebben 4 x wintercompetitie op de planning staan. Misschien nog een wilde.
Ik zit te twijfelen of ik een keer inschrijf voor Hoogerheide, want het is best ver weg.
Ik zou graag volgend buiten seizoen graad 1 willen starten, maar dan heb ik wel dat Utje of ZG nodig.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:35

fannetje schreef:
Easy, zegt Guusje :D
Pixy heeft vandaag de palen met 4 wires gedaan. 2 aan het begin en 2 aan het eind, dus begint erop te lijken.

Wat goed!

@natasja soms is het inderdaad stukje rijden voor een wedstrijd.. voor nu vind ik binnen het uur nog wel acceptabel.. als het zo goed blijft gaan wil ik er ook wel wat verder voor rijden..

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 17:56

Ik vind een uur prima, heb er weinig binnen het uur zitten, zeker in de winter. Maar Hoogerheide is een plek waar ook selecties etc plaats vinden, dus vind ik ook belangrijk. Someren is ook buiten het uur voor mij, maar ook een fijne locatie en fijne bodem voor zand. En je kunt er heerlijk eten :Y)

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:12

Hoogerheide vind ik ook echt een fijne plek.
Someren ken ik nog niet zie voor mij 1 uur en 40 min zoiets

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:29

@fannetje en Karin, Bij mij zit Hoogerheide al tegen de 1,5 uur rijden. Verder is er in de winter misschien nog 1 iets dichterbij maar dat scheelt bijna niets. Ik zou dan waarschijnlijk ook alleen zijn ipv met onze gebruikelijke groep. Dat vind ik dan spannend aangezien er dan niemand is die even op haar kan letten voor als ze gaat blaffen.
Kan de bench daar eigenlijk ergens binnen staan of moet het in de auto?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 18:34

Er is bij Hoogerheide ook wel plek om binnen benches te zetten

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:18

Karin, ik weet niet of dat straks nog zo is,want de vloer wordt uitgebreid. Misschien boven? Mijn honden blijven altijd in de auto.
Hoogerheide is voor mij als alles meezit 1 uur en 40 minuten rijden, maar dat is me nog zelden gelukt. Laatst met de workshop was de terugweg 2 uur en 15 minuten O:)
Ik ga er daarom ook niet vaak heen, maar af en toe.
Someren is 1 uur en 15 minuten dacht ik.

En wat betreft alleen naar wedstrijden, ik denk dat ik daardoor de meeste mensen heb leren kennen. Het voordeel, iedereen heeft dezelfde hobby. :D

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:22

Hier best een drukke planning. Daarom doe ik ook niet mee aan een wintercompetitie

12 oktober hoogerheide met beide dames (macey graad 2 en elin graad 3)
13 oktober elin junioren masters
26 oktober kaatsheuvel
16 november hoogerheide met macey en elin misschien met haar junior handler maar staat nog op de wachtlijst
24 november someren met beide dames
30/31 november winner met beide dames
8 december hoogerheide met beide
21/22 december wao selectie hopelijk met beide
18/19 januari wao selectie met beide

Drukdrukdruk maar we gaan proberen weer wat wedstrijd feeling op te bouwen richting de wao selecties.

In tussen met macey even opnieuw begonnen met de wip, na een flyer had ze wat schrik ervoor gekregen dus nu anders aangepakt (af op het raakvlak ipv een 4on) en dat lijkt goed uit te pakken.

Mijn honden blijven meestal in de auto, bij hoogerheide zeker. Is best een gehorige hal en merk dat die van mij beetje overprikkeld raken als ze daar de hele dag in zitten. Of ze daar straks nog binnen kunnen weet ik niet, ivm veiligheid mogen de honden in elk geval niet naar boven.

Ik woon in tilburg en dat is redelijk centraal voor een groot deel van de wedstrijden. Zowel hoogerheide als venlo is een uur voor mij.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:46

Die van mij is geen fan van de auto al zou dat wel heel fijn zijn inderdaad voor de rust, want ze is ook snel overprikkeld.
Weten jullie hoe het zit met Kaatsheuvel, Laag-Soeren en Den Dungen is daar wel plek binnen?

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 19:50

@fannetje Ow gaan ze de vloer uitbreiden? Wist wel dat er nieuw gras op ging

@diandra een lekker drukke planning! Fijn dat de nieuwe manier bij de wip werkt

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:07

Laag Soeren weet ik dat je daar in de grote bak een bench en stoeltje kwijt kunt. Den Dungen dacht ik wel, bij 2 rings doen ze het achterste deel can de grote bak. Bij 1 ring gebruiken ze de kleine bak daarvoor. Kaatsheuvel zit ik even te denken, dacht dat daar ook nog een 2e kleine bak was, waar dat kon.

Karin, ja, ze hebben de staanders voor de bovenverdieping veranderd. Daarmee konden ze het veld vergroten, maar de indeling zal na deze maand wel duidelijk zijn.
Diandra, jij hebt ook een mooi programma staan. Leuk! En hopelijk komen we elkaar nog ergens tegen ( betekent dat we beide erbij zitten).
En fijn dat de nieuwe wip-methode lijkt te werken. Pixy heeft ook een push op de wip, werkt voor haar top.
En idd ik gok dat ze boven ook straks geen honden willen.

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:18

Ik vind DS niet duur. Licentie kost 7.50 en wedstrijd hele tijd 16 euro geweest en laatste 2 wedstrijden naar 17.50 gegaan. Valt wel mee toch.

Ja, gezondheids redenen. Dan moet je idd een keus maken.

Die palen zien er goed uit! Lijkt net of kwartje is gevallen!

Laatste keer wilde we innetjes en ommetjes trainen maar niet gedaan ivm het weer dus deden we dat vanmorgen. Jaxx liep weer zo fantastisch. Palen waren wel beetje stuk. Nja, over het hele uur 4x verkeerd insteken. Geen 2e of 3e paaltje, nee gewoon verkeerde kant. Das gek. Nooit gedaan, dus gok dat het gewoon foutjes waren.
Wip ging super!
Innetjes en ommetjes gingen super. Al met al dikke prima.

Simba was ook mee. Palen beetje geoefend met wires. Hij heeft soort van terugval. Kan het niet echt terugval noemen want zo vaak heeft ie ze nog niet gedaan maar hij sprong er paar keer uit. Voor de rest goed afgemaakt.
Wip ook even gedaan. Ging heel goed tot de ena laatste keer, toen schrok die en laatste keer vond ie het spannend. Wel gedaan maar heel spannend. Toen ff lekker gespeeld en volgende keer zien we wel verder.

Daarna weer richting de b&b gereden waar ik zit en zijn we onderweg ff gestopt om lekker stuk te wandelen. Zag een leuk zandpad en ben daar heel eind op en neer gelopen en nu liggen ze al de hele avond heerlijk te relaxen

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:20

Zaten weer mooie stukken bij zo te horen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:48

Doet er volgende week iemand in Geldrop mee?

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:51

renee16 schreef:
Doet er volgende week iemand in Geldrop mee?

Ik niet. Wel al mn actieve licenties geselecteerd (zelfs csiv nog) maar ivm de kans op te slecht weer besloten dit jaar niet in te schrijven.

Mijn winter is rustig. Heb maar een paar wedstrijden. Is ook niet erg want we moeten even her en der wat punten op de I gaan zetten qua training.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-24 20:55

JJ, voor die ene 1 wedstrijd die ik kon wel. Ga daar geen licentie voor aanschaffen.
Maar fijn getraind dus. Jammer dat die wip dan net voor het einde " mis" gaat. Hopelijk houdt Simba er niks aan over.

Hier dus geen Geldrop.

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 15:10

JJ wat fijn dat Jaxx het zo goed deed en die paaltjes af en toe heb je zo’n dag.
Zonde dat Simba nu weer wat spanning heeft op de wip.

Vandaag voor het eerst weer binnen getraind op her vergrote veld in de kas. Helaas rook het heel erg lekker dus erg afgeleid. Het piepje van het raakvlak vond ze maar niks dus maar weer uitgezet aangezien ze het te spannend vond en juist het raakvlak ging vermijden. Gelukkig zaten er ook nog mooie stukjes bij maar het ging gewoon een beetje moeizaam. Ze was ook wat langzaam ivm warmer in de kas dan bij buiten trainen dus hopelijk daalt de buitentemperatuur wat.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 19:54

Jammer dat ze die link legde en juist voor vermijden koos, Natasja. En idd op dit soort zonnige dagen kan het in een kas wel warm worden. En dat kouder worden, ik geloof volgend weekend nog 11-12 graden of zo :brr:
Had je les of was je zelf aan het trainen?

Natasja22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-24 23:51

Ik had les, ik heb het geluk dat ik elke maandag hier les krijg (in de zomer buiten) en het is ook nog eens maar bij mij 5 minuten met de auto. Alleen zijn wij beide niet zo bestand tegen warmte :n
Er zit nog een stuk naast maar dat staat niet op de foto.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik het al een beetje had verwacht dat ze het niks zou vinden.

Afbeelding

.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 06:41

Wel een mooi stukje om met koeler weer binnen te trainen, lekker droog ook

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 10:31

Fannetje, voor 1 wedstrijd zou ik dat ook niet doen idd.

Die kas ziet er wel mooi uit, denk idd wel warm met een beetje zon.

---

Wij hebben gister weer getraind. We hebben 5 dagen in een b&b gezeten. Gewoon lekker relaxt. Veel gewandeld maar ook heeeeeeeel veel niks gedaan. Heerlijk veel geknuffeld en kroelen. Echt vakantie gevoel.

Gister avond weer getraind. Jaxx staat echt aan, joh! Die laat dingen zien.
Onze 'check check' (sprong 4) zit er nog niet helemaal goed in maar dat komt wel. Voor de rest echt trots op hem.

KarinW86

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 12:36

Ziet er goed uit!

Shaya_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-24 13:02

Hier zondag onze eerste debutanten wedstrijd gehad.
Nero vond het erg spannend en was nog sneller dan normaal. 2x dk gelopen maar er zaten absoluut ook mooie stukken tussen.

We trainen gewoon verder :)

Afbeelding

Afbeelding