Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Flux schreef:Leo schreef:Voor jou dus ook al bijna Flux!Jij verwacht een collie toch?
Er komt een Australian Shepherd bij ons!
Ja klopt, een kortharige collie!![]()
Leuk, een Aussie! Een reu dus? Wat voor kleur gaat het worden?
Themba schreef:Hier loopt die los.
Tot gister. Bijna 7 maand gewisseld en nu begint de puberteit. Kom thuis van eten bij oma. pakje van de wehkamp helemaal aan gort. Goddank de broek die terug moest nog heel.
Vandaag ik was weg man was boven kleine douchen en kom terug had die schoen van zoon te pakken. Dus mag zo naar de winkel want die is kapot.
Snachts sloopt die niks.
Verveling? Gister hadden we net nog 3 kwartier in het bos gelopen voordat wij weggingen.
Heb de bench maar weer tevoorschijn gehaald. Maar ben ook wel benieuwd naar de oorzaak. Al gok ik gewoon op puberteit.
Sem_ schreef:Hier doen we onze pup (22 weken ongeveer) nog niet buiten de bench 's nachts en wanneer we weggaan. Hij is wel gewend om in de bench te slapen als ik ga sporten. Dan slaapt hij gewoon 2 uurtjes.
Hier idd ook een camera, dan kan ik hem ook in de bench in de gaten houden.
s1993 schreef:Sem_ schreef:Hier doen we onze pup (22 weken ongeveer) nog niet buiten de bench 's nachts en wanneer we weggaan. Hij is wel gewend om in de bench te slapen als ik ga sporten. Dan slaapt hij gewoon 2 uurtjes.
Hier idd ook een camera, dan kan ik hem ook in de bench in de gaten houden.
Hier ook in de bench maar gaat heel wisselend. Ik ga sochtends vaak hardlopen, dan begin ik sochtends met uitlaten-spelen-voeren-knuffelen . Daarna krijgt hij de kans voor nog een plasje en gaat hij in de bench terwijl ik ga lopen. Soms gaat het een uur goed, vandaag was hij na 20 minuten aan het janken (vriend slaapt dan nog en wordt er wakker van). Ik vind het lastig dat het zo wisselt en we ook niet weten waarom. We willen het alleen blijven graag wat uitbreiden maar dat gaat zo nog niet echt.
Sem_ schreef:Hoe lang wandelen jullie met jullie pups? Teun is nu 5.5 en ik vind het lastig om in te schatten wat nou de max is. Ik lees zoveel wisselende adviezen. De wandelingen die we maken zijn doorgaans rustig aan de lange lijn met lekker veel snuffelen, soms een stuk los als de omgeving het toelaat.
Sem_ schreef:5,5 maand ja haha! Hm ja 5 minuten lees ik inderdaad vaker, op andere plekken lees ik dan weer 10 minuten per levensmaand. Dat is nogal een verschil.
Hij begint nu sinds een tijdje eindelijk zelf ook zijn rust te pakken. Ligt nu lekker te slapen in zijn mand.
Nayomie schreef:Hier wel de minuten regel, maar meer als leidraad. Drukke wandelingen werden korter gedaan bijvoorbeeld spelen met honden, rustigere wandelingen soms wat langer. Maar ook vooral genoeg gecompenseerd met rust. Maar nu heb ik ook een ras die HD gevoelig is, dus daar altijd voorzichtig mee geweest. En nog steeds trouwens dat we voldoende rust pakken als een dag intensief is geweest en rustig aan met bv springen.
Meisie, wat een knapperd is Woody! En beterschap, hopelijk ben je er gauw vanaf
Hier even wat rustigere dagen, wat soms wel frustrerend is voor de hond want een werkhond wil werken en niet zo veel stilzitten.en ik ook niet trouwens, ik wil weer sporten met de hond