Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 12:20

Hier had ik ook gewoon 't reismandje open gezet en kittens hun gang gelaten. Had een kleine tipi huisje mee gekregen die lekker naar hun oude huisje rook. En de reismand open laten staan zodat ze iig 2 vertrouwd ruikende plekjes hadden. Kattenbak vondt ik wel even spannend. Of ze die wel gingen gebruiken. Maar dat was gelukkig snel gevonden.

Hier gaat alles nogsteeds goed. Springen af en toe wel in onze benen. Das wat minder. Ook als we zitten. Wordt wat om dat af te leren.. Maar houden van knuffels en laten nageltjes knippen en oortjes schoonmaken goed toe. Soms wat tegen stribbelen maar probeer het wel steeds te doen als ze slaperig zijn xD en dan gaat het prima.
1 is ook echt al een stuk groter dan de ander. Grappig om te zien.

Wel 1 dilemma. 1tje heeft vanaf 't begin al een rood oogje(ooglid) dacht eerst miss krasje opgelopen door het spelen. Maar is na 3 weken we nog (soms wat meer soms wat minder) nu vraag ik me af hoelang ik dat aan moet kijken...
Afbeelding

Eline_S_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 00:35

Hier hebben we hem eerst alleen in de woonkamer en (open) keuken gelaten van 37m2. En inderdaad gewoon het reismandje open gezet, waar hij overigens heel snel uit was :'). Nadat hij even had rondgelopen hem zelf op de kattenbak gezet en water en voer latenzien. Ik ging ervan uit dat hij eerst wel eventjes onder de bank zou gaat zitten maar hij zat er eerder bovenop :o.

Ty weegt nu met 14 weken 1,7kg. Met 10 weken woog hij 960gr. Hij begint ook zoveel te eten dat ik echt 5 keer per dag zijn brokjes moet aanvullen (en hij krijgt nog elke avond een zakje natvoer). Hij wordt erg brutaal en zoekt echt de grenzen op. Hij begint ook flink te bijten, maar gelukkig alleen mijn vriend. Mijn “nee” heeft hij heel snel geleerd _O-

Wat voor spelletjes doen jullie met de kat? Ty is snel uitgekeken op speeltjes dus ik wissel ze veel af. Ik gooi vaak een balletje door de kamer waar hij achteraan holt. Ook verstop ik vaak lekkers in de krabpaal etc wat hij dan moet zoeken. Hij is he le maal weg van deze dingen;

Afbeelding

<3
Afbeelding

Hij heeft uit het raam loeren ook ontdekt :D We nemen hem ook vaak aan het tuigje mee op het balkon. Hij is heel goed in vliegjes en spinnetjes vangen :j

Afbeelding

Napie

Re: Een nieuwe kat in 2020, wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 15:55

Onze meisjes zijn nu 11 weken en iets meer als een kilo. Ik geef ze drie keer per dag een beetje brok (royal Canin kitten) totaal zo n 40 gram en ze krijgen een zakje nat samen gedeeld. Ze zijn dus 400 gram gegroeid in drie weken. Ik ben altijd bang voor groeipijn dus ik hou het goed in de gaten en ben al overgestapt van Mother and baby naar kittenvoer.
Als speelgoed heb ik hengeltjes en muisjes. Ook een eekhoorn en vis met catnip. Vinden ze geweldig. Ze spelen ook heel graag met mijn mondmasker. Echte Carona katten. 1 speelt ook graag op de i pad.

Fair

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 11:38

Toen mijn katten er net waren had ik ze in 1 ruimte. De reismand stond open zodat ze er zelf uit konden lopen. Toen ze dat eenmaal gedaan hebben heb ik ze beide 1x op de kattenbak gezet en daar zijn ze sindsdien op gegaan. Toen ze helemaal gewend waren aan die kamer en slaapplekjes/eten/kattenbak gevonden waren ben ik er telkens een kamer bij gaan doen. :)

Wat vervelend Kanji, het lijkt inderdaad wat opgezwollen en ontstoken. Als het nog steeds zo is zou ik denk ik wel even naar de dierenarts gaan. Zoiets kan vaak opgelost worden met een zalfje.

Ty is zo leuk Eline <3 en hij groeit goed! Met speeltjes ben ik hier ook altijd bezig. Soms is die leuk, soms die, dan introduceer ik weer een nieuw speeltje. Op die manier blijven ze wel bezig haha. Bij mij scheelt het wel dat ze ook heel veel met elkaar spelen. Ik hoef ze eigenlijk nooit te vermaken.

Even deze foto's delen hoor. <3
Afbeelding

Afbeelding

Myka heeft mij goed getraind trouwens. := Ze gaat dan boven zitten, om er dan achter te komen dat ze daar alleen zit. Dan gaat ze daar echt hartverscheurend miauwen dat ik denk dat er wat aan de hand is. Dan kom ik boven en zit ze luid spinnend op me te wachten en wil ze geknuffeld worden. :')

En het gaat verder echt zo goed. <3 Ik ben echt dol op ze.

Kanji91

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 16:49

Oohh war zijn ze schattig <3 lieve hoofdjes ze zo ook zeg. Al zullen ze vast net zo ondeugend zijn :+ miss dat haar toch wel hoor.. Wie weet ooit. Als ze wat ouder en rustiger zijn dat er een harige bij komt (als 't matched ofc)
Hier komen de mijne niet boven. Maar ze zouden het zelfde doen ben k bang xD doen ze nu al in de eetkamer. Gillen alsof er wat is tenzij 't alleen voor aandacht is :')
In de auto zijn ze ook hell met mauwen...

Hier indd naar de DA geweest. Oogje ontstoken maar geen krasjes int oog gelukkig. Nu weekje zalven (4-8x per dag :+ ) andere heeft ook 1 rood oogje maar nog niet super erg dus die goed in de gaten houden en als 't erger wordt ook zalven.
Ze wegen nu 2.16 en 2.46 kilo. Die van 2.46 moet ik na castratie wel in de gaten houden want dat kan nog een hangbuikvarkentje worden :')

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 18:32

Wat een leukerds komen er voorbij!

En wat fijn dat het “slechts” een ontstoken oogje is, en er geen beschadigingen zijn Kanji!

Hier alles goed, Princess haar oogjes hebben nog wet wat gele vlekken eronder maar met het schoonmaak spulletjes van de dierenarts is het goed bij te houden. Verder gaan zij en de hond goed! Ze zoeken steeds meer toenadering!

Wel is het gigantisch warm in huis, ze heeft er wel wat last van en is maar onder de bank gaan liggen. Afbeelding

Isabel_k

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:24

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zo lief en zo chill <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 12:30

Aaahhh wat een schatjes. Vandaag is het wereld kattendag wisten jullie dat?

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-20 12:58

Echt schatjes Isabel

Het is vandaag inderdaad Wereld Kattendag en dus ook Spotty’s verjaardag <3 hij is vandaag 9 jaar oud geworden. Het gaat zo snel, kan me nog zo goed herinneren dat we hem 6 jaar geleden ophaalden uit het asiel.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 13:06

Gefeliciteerd!
Gaat snel he?

ILoveJip

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 19:02

Gefeliciteerd met Spotty zijn verjaardag *\o/*

Ik heb een week ponykamp begeleid. Het is zo fijn om weer thuis te zijn en lekker met de katten te knuffelen op de bank <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 20:50

Gefeliciteerd met Spotty! :D

Sorry, ik heb het best druk op werk, dat ik vaak het topic vergeet...

Ik heb voor Muis een koelmat gekocht vandaag. Mevrouw wilde er uiteraard niet op... en gaat op de zolder liggen waar het super heet is :') Koelmat dus op zolder gelegd en toen ik daarstraks ging kijken, lag ze erop. Ben benieuwd of het écht werkt. Is er wel eentje van de Boerenbond, maar was maar een tientje. En ach, anders heeft ze er een ligplaats bij haha.

Eind augustus weer terug naar de dierenarts maar ik twijfel... Waarschijnlijk gaat ze dan zeggen dat ik wee langzaam terug moet naar oude voer, om te kijken of het dus een allergie was. Nu is het zo dat Muis beetje veel gaapt de laatste tijd en vraagt om wat anders te eten. Ze had ook drie dagen niet gepoept, dus heb ik haar gister en vandaag kattenmelk gegeven, wat dus eigenlijk niet mag. Maar tot nu toe heeft ze er niet allergisch op gereageerd...Wat zouden jullie doen met die afspraak? Enerzijds is de plek op haar rug niet beter geworden ondanks de prednison. Is niet open meer of iets, maar gewoon een grote kale plek, zo te zien littekenweefsel. Dus daar hoeven we ook niets te verwachten. Ze vindt het niet fijn als je bij die plek in de buurt komt en rolt dan met haar rug.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:26

Gewoon gaan en dan kun je alsnog beslissen hoe en wat. Ik zou die plek ook bekeken willen hebben.
En die koelmatten werken echt. Ga er maar eens op staan of liggen. Je voelt ze koelen.

Had niet net ook weer iets.
Ik zet ze net vlees (met extra water voor het vocht) neer Nishi begint te eten kito kijkt me aan loopt naar de keuken en gaat zitten. Meneer wilt zijn brok ‘s avonds. :Y) _O-

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 21:37

Heeft ze al bekeken, zo'n drie keer haha. Want Muis is daar onder behandeling geweest toen ze in het gastgezin zat. En dus vorige keer toen wij gingen. Ik gok dat dat niet meer genest of iets. Als zelfs prednison niets doet...

Hoe ver is Nishi in de dracht nu?

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:16

Nishi moet nog 2 weken. <3
Ik voelde gisteren 2 baby’s zitten. Maar volgende week moet t meer te zien zijn. En ook beter te voelen.
Lief dat je het vraagt.

Wat is dat voor plek dan? Is het wel dicht?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-20 23:54

Aahh wat leuk! :D

Jaa het is dicht!

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 13:50

Ben wel nieuwsgierig naar een foto van de plek!
Klinkt heel gek.

Wat super spannend met Nishi <3 komt steeds dichterbij zo!

Coco zat opeens bovenop de schutting zijn terretorium te bekijken :')
Afbeelding

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 13:54

Gek? Het was een wond, nu zit er littekenweefsel. Dus geen haren meer.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 13:59

Ah op die fiets, het klonk alsof er echt een soort mysterieuze plek zat :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 14:19

Oh nee haha. Maar de dierenarts zei dat het al genezen had moeten zijn, terwijl het geen open wond was toen wij haar kregen. Dus ik weet het niet... Maar ga idd toch maar gewoon naar de dierenarts eind augustus. Beter een keer te vaak dan een keer te weinig.

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-20 15:27

Precies, liever een keer te veel :j

Wij zijn ondertussen gesmolten :')
Afbeelding

Spotty is helemaal nergens te bekennen, die ligt elke dag ergens onder bosjes tot de zon weg is.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-20 16:32

Haha ziet er wel een beetje dramatisch uit. Kito heeft mijn natte handdoek ingepikt (zijn net ff wezen zwemmen bij mijn ouders) en nishi heeft een gedeelte van de bank in beslag en ligt daar de slapen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-20 08:43

Fireheart

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-20 10:34

Awww kijk dat tevreden liggen <3

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-20 18:20

Ik moest gisteren wel lachen.

Nishi is slim!! Ze kan niet meer zo goed aan de achterkant wat doet ze nou achterpoot naar voor steken voorpoot om die achterpoot haken. Zo die poot naar voren trekken en dan kan ze er wel bij!

Hoe geniaal!!