Puppy erbij 2020

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:30

Hier word ook al flink geknapt maar het interesseerd ze niks.

Roek is eindelijk loops *\o/*

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 12:50

dierenfan schreef:
xDenies schreef:
Mij is wel eens verteld om geen vaseline te gebruiken want dat sluit af. Is die mening hier anders?

Hier fel tegen vaseline gebruik. Sluit idd af daarom smeer ik zelf s ochtends bij deze kou mijn handen er mee in. Lekker warm en geen kloven maar zou het nooit op mijn honden gebruiken. Afkoelen via voetzolen gaat dan niet en gebruik op delen die in de zon komen is al helemaal slecht. Kan zelfs brandwonden veroorzaken

Nu hadden we het over wintersport, dus dat zal wel loslopen hoor.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 13:32

Van schreef:

Jeeej! Ik ga voor je duimen hoor!

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:45

Van schreef:

Wordt het weer dezelfde reu of ga je nu een ander proberen?
Spannende tijd weer.

xDenies

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 13:57

Lees net dat die hond (naakthond) overleden is gevonden :(

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 14:00

xDenies schreef:

He bah :(

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:08

cinniz123 schreef:
Van schreef:

Wordt het weer dezelfde reu of ga je nu een ander proberen?
Spannende tijd weer.
we gaan voor een andere reu. De reu die we gebruikt hadden had nog een teef gedekt en ook die is leeg gebleven dus het lijkt erop(en stiekem hoop ik dat ook) dat het aan hem ligt

Wat sneu van het naakthondje -O-

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 14:43

Haal penningen van red dingo. Deze nog nooit kwijt geraakt. Ook hun ringen om te bevestigen zijn mega sterk. Die van aliexpress breken wel steeds af dus die hangt nu aan mijn sleutelbos haha

Ymor

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:24

Ahh sneu van de naakthond.

Ik heb mijn honden normaal altijd los maar nu ook voor de zekerheid niet. Tenzij we op de dijk lopen of iets dergelijks. Zou het risico echt niet willen lopen.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:40

Ymor schreef:
Ahh sneu van de naakthond.

Ik heb mijn honden normaal altijd los maar nu ook voor de zekerheid niet. Tenzij we op de dijk lopen of iets dergelijks. Zou het risico echt niet willen lopen.

Eigenaar had de hond ook vast, maar schrok van een zwaan en liet de lijn uit haar handen vallen. Ze hadden de hond geloof ik pas 2 weken.

Hebben jullie dat van die bull terriër van 10 maanden nog meegekregen? Is ook al weken zoek. Hangt een rare zweem overheen doordat er crowdfunding is gestart en er schijnbaar niet helemaal helder is wat er met dat geld gedaan wordt/is. Hond is in waterrijk gebied weggelopen, persoonlijk denk ik dat hij verdronken is maar ze gaan er helemaal vanuit dat hij elders verblijft en gestolen is. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen en of het dier gevonden zal worden.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:43

xDenies schreef:

Agh jeetje wat erg!
Door de koud of aangereden oid?
Hield me al hart vast met dit koude weer :(

Van schreef:
we gaan voor een andere reu. De reu die we gebruikt hadden had nog een teef gedekt en ook die is leeg gebleven dus het lijkt erop(en stiekem hoop ik dat ook) dat het aan hem ligt

Wat sneu van het naakthondje -O-

Ow dat is wel positief indd.
Hoop dat het nu wel lukt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 15:44

Hoi allemaal. Ik kom me even melden met een soort van bijlees post. Het is onmogelijk om op alles te reageren wat ik de laatste tijd gemist heb, dus sorry als ik iemand oversla. Wil nog even zeggen dat ik het superlief vind dat sommigen me misten (en ook contact zochten bv). Maakt het terugkomen naar het topic toch net even wat meer speciaal hihi. Ik heb de laatste paar pagina's erbij gepakt om op te reageren, want verder terug werd gewoon echt Te veel. Het zal nu wel al een mega post worden dus succes :')

---

Wat leuk dat jullie samen met Naya mee op vakantie gaan xLaraaj. Veel plezier! Maar dat zal vast goedkomen :)

Heerlijk even de pootjes strekken in het losloop gebied he Anna. Fijn dat Mila zo goed luistert! Da’s ook altijd leuk om te horen van anderen. En heel leuk om haar te zien met die Sint Bernard. Wat een reus is het tov Mila, my god haha.

Wat klote arabella als ze angstig zijn. Van mij mogen ze het echt afschaffen. Want het is idd niet alleen 31dec, maar die ellende is nu al bezig ja. Hopelijk vind je idd nog een plekje waar de knallen niet goed te horen zijn. Is de Teverener heide misschien een optie? Die ligt redelijk kortbij maar wel behoorlijk afgelegen, groot gebied. Officieel mogen ze niet los, maar als het rustig is, kun je goed genoeg zien om ze gewoon los te laten.

Wat fijn dat Jip zo goed reageert tot nu toe CupCakes en een prachtige foto!!

ZoZenn
Wat leuk dat jullie naar mantrailing zijn gegaan. Zoiets wil ik met Arya ook proberen tzt. Die vind snuffen en speuren geweldig dus denk dat zo’n cursus haar heel goed gaat liggen. Houd ons op de hoogte als je wilt met de vorderingen? Ben wel benieuwd hoe het gaat!

Fijn dat het met Bodhi nu weer beter gaat met het huidige voer xDenies. Zo rot is dat als ze reageren op iets en je anders moet gaan voeren en dan moet gaan hopen dat het gaat werken. Maar ik denk dat je idd voorzichtig optimistisch mag zijn zo te lezen :)! En die foto van Mera op de bank is geweldig haha. Zag ‘m op Facebook al voorbij komen, moest zo lachen hihi.

Limoen
Wat een nachtmerrie moet dat zijn geweest inderdaad, pff :( Blij dat het goed afgelopen is! Zoiets is zo snel gebeurd he :(

Veel plezier in Oostenrijk DatBenIkNou. Wat een leuke foto in de sneeuw!

@Simoonzel
Veel plezier vandaag met de obudjaarswandeling. Jullie hebben prachtig weer (als het in de rest van Nl tenminste net zo mooi is als in Zuid Limburg hihi)

Van
O wat leuk! Veel succes en hopelijk binnenkort positief nieuws; dat Roek drachtig is!

---
Wat betreft de chip en registreren e.d.:
Wij hebben de chip ook meteen laten omzetten naar ons adres en ook die van de kat is meteen goed geregistreerd. Verder heeft Arya nu een penning van safepet.eu aan het tuigje hangen want wat sommigen al zeggen: voor een chip eens uitgelezen is ben je vaak uren verder helaas. Een penning is dan wel zo fijn; nummer van zowel mij als m’n man staat erop dus dan kan er meteen gebeld worden. En zo’n penning aan een halsband/tuigje hangen is maar een kleine moeite imo. Hier hebben we ook nog getwijfeld om een GPS tracker aan te schaffen na onze eigen ervaring met Arya die in blinde paniek weggerend was met 4 maanden - zo’n ervaring hakt er idd wel in brr. Uiteindelijk nog niet gekocht omdat de kosten toen te duur waren voor ons, maar ik overweeg het wel om het alsnog een keer te kopen zodra we weer wat speling hebben in de financiën over een maand/2 maanden. Jammer dat je het hele abbo vooruit moet betalen, want dat tikt wel aan in 1x. Maar het is natuurlijk wel een geweldige uitkomst dat je met dat ding je hond meteen terug kunt vinden.

En nog een update van onze kant:
Mentaal gaat het niet zo lekker met mij en dat merk ik dan soms ook wel met Arya buiten omdat ik dan sneller gefrustreerd ben. Zo had ik onlangs echt een kl*te week waarbij ik een nare ervaring met wandelen had en ook op 2 dagen tijd mevrouw 3x kon wassen omdat ze door de stront gerold had. Erna een paar dagen aan de lange lijn maar ik merk dat ze dan toch het loslopen mist - we zijn verwend hihi. Na een paar dagen weer los en sindsdien niet meer gerold - even afkloppen - en kan ze gewoon weer lekker sprintjes trekken wanneer ze wil hihi.

En ondanks de tegenslagen tussendoor, doet Arya het eigenlijk wel goed hoor en krijg ik zeer regelmatig complimenten van mensen dat ze voor haar leeftijd toch echt al heel goed luistert - Ik weet nooit zo goed wat ik kan en mag verwachten dus ben soms misschien te streng in m’n verwachtingen hihi. Maar ze begint nu ook steeds vaker grenzen op te zoeken hoor, dus het is soms wel een uitdaging om de focus bij mij te houden in het losloop gebied vooral, als we andere honden tegenkomen. 80/85% van de tijd blijft ze bij me tot ik zeg dat ze mag gaan en komt ze ook weer netjes met me mee als ik door wil lopen, maar soms zit ze zo in haar wereldje en dan moet ik haar wel nog bewust zelf eruit halen als ze druk is met spelen bv of rent ze toch een keer vooruit naar een andere hond. Maar goed, ze wordt over een paar dagen 6 maanden en gezien d’r leeftijd mag ik niet klagen met hoe goed ze het doet en ben ik wel ervan overtuigd dat we er gaan komen, maar het heeft gewoon nog even wat tijd en oefening/training nodig - we werken er in ieder geval aan en meer kan ik niet doen :). Het is vooral ikzelf die ons vaak in de weg zit; ik focus vaak meer op negatieve dingen ipv positieve dingen, zeker als ik dan een wandeling heb waarin ze opeens slecht te bereiken is en dan ergens op af rent bv. Maar goed, denk dat geen enkele hond zonder vallen en opstaan groot gebracht wordt, dus wederom; ik moet niet te streng zijn voor ons, denk ik hihi.

6 januari start onze cursus weer en starten we eg1. Toch besloten die te doen ipv puppy cursus omdat bij de pup cursus echt veel herhaling komt van dingen die voor ons eigenlijk niet heel interessant meer zijn. Ik ken het gros van de eg1 groep en weet dat we eigenlijk qua niveau zeker gelijkwaardig zijn, dus ondanks dat we onze pup cursus nooit helemaal goed afgemaakt hebben, moet het wel goed komen. Ik moet me maar een beetje over m’n eigen onzekerheden heen zetten en het gewoon Doen en dan komt het vast goed.

Vanmorgen kennismaking met een nieuwe dierenarts praktijk gehad en daar hebben zowel Arya als Sansa even nog een algehele check up gehad - + nieuwe wormen kuur en vlooienspul. De DA was zeer te spreken over beiden zowel qua gedrag als gezondheid, dus dat is altijd fijn om te horen. Ook nog even gesproken over het eventueel steriliseren van beiden (Sansa sowieso, Arya was nog eerst een twijfel geval over de Of en Wanneer dan, dus daar zijn we nog niet 100% over uit wat we daarmee doen nu maar we hebben gelukkig nog even om te beslissen).

Net even een rondje gelopen in Epen samen met Milan erbij en dat was even heerlijk, ondanks dat ik me momenteel echt bagger voel nog - loop ook al weken te kl*ten met hoesten, keelpijn enz.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mevrouw moest natuurlijk net voor we terug bij de auto waren opeens het varken gaan uithangen en gaan graven in een vieze modderpoel, bah… Echt met d'r hele snoet erin gedoken. Het is nu allemaal nog aan’t drogen en dan kan ik het gros straks hopelijk gewoon eruit borstelen. De foto’s spreken voor zich denk ik hihi.

Afbeelding

Afbeelding

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:15

Pff Cursebeaker ze is ineens ook geen puppy puppy look meer. Lekker rustig aan doen en aan jezelf denken. Kom zelf ook van ver en merk dat deze dagen me ook weer wat te veel is geworden. Maar gelukkig kan ik mijn hoofd leeg maken met Senna wandelen.

Wat erg van dat hondje. Je ergste nachtmerrie.

Denies haha ze lig ook wel lekker uitgebreid ook op de bank.

Limoen gelukkig dat ze weer terug is gevonden. Vast een paar jaar ouder geworden in die uren.

Zozen dat klink wel leuk die mantrailing. Het schijn hier op dorp ook iemand training in speuren te geven. Volgend jaar een informeren.

Echt raar sinds onze vakantie terug is Senna plots wat rustiger geworden. Het viel mijn man ineens op dat ze rustiger is en ook beter naar hem luister.
Zag weer leuke foto's voorbij komen.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 17:26

Van die Bull Terrier heb ik ook gehoord. Vind t maar een raar verhaal. Hoop dat ze snel duidelijkheid hebben.

Fijn dat Senna rustiger is Punjab! Misschien is t kwartje bij haar gewoon gevallen :P

Welke reu ga je gebruiken Van? Of hou je dat nog even stil?

Curse: Wat fijn weer iets van je te horen! :D
Jammer dat het wat minder gaat bij jezelf. Maar hopelijk ben je er snel weer bovenop!
Wat een draak dat ze in de poep ging rollen!

Als je gaat steriliseren zou ik even wachten tot ze in iedergeval uitgegroeid is. Dus minimaal 18 maanden.
Ik ben er ''tegen'' tenzij medisch noodzakelijk.

Heb voor mijn puppymap (voor de pups) heel wat artikelen over sterilisatie/castratie verzameld inmiddels. Ook met alle Voors en tegens ook mbt gedrag en gezondheid en dus positief en negatief. Mocht je die willen hebben laat maar weten dan stuur ik ze door!

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:47

Deze meneer. Aangezien de combinatie wat apart is schreeuw ik het nog niet van de daken zeg maar :7
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 17:49

Wel iets heel anders dan de vorige. Deed jij met roek mee met de vereniging om t ras op te bouwen? Past deze daar ook echt tussen of ben je om een andere reden bij hem terecht gekomen?

Sorry ik vind t gewoon interessant :o :')

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 17:54

DatBenIkNou schreef:
Hebben jullie dat van die bull terriër van 10 maanden nog meegekregen? Is ook al weken zoek. Hangt een rare zweem overheen doordat er crowdfunding is gestart en er schijnbaar niet helemaal helder is wat er met dat geld gedaan wordt/is. Hond is in waterrijk gebied weggelopen, persoonlijk denk ik dat hij verdronken is maar ze gaan er helemaal vanuit dat hij elders verblijft en gestolen is. Ben benieuwd hoe dat gaat aflopen en of het dier gevonden zal worden.

Ik vind dat ook een vreemd verhaal. Persoonlijk denk ik dat die hond is meegenomen. Het spoor houd ineens op. De hond ging met één rechte lijn ergens op af.

Ik ben dan wel weer zo iemand; ja hee, wáárom loopt ie dan ook los. Maar oké, dat is mijn voorzichtigheid.

Wat betreft de overleden hond; die zat inderdaad vast en de riem is uit de hand gevallen. De hond is overigens aangereden heb ik gelezen dacht ik. Het is gewoon voor beide partijen heel naar.

Hier op bokt was er ook een topic icm een crowdfunding waar ik mijn vraagtekens bij heb ….. (gaat niet over honden).

@ Cursebreaker,
Als ik het goed onthouden heb, hebben wij een GPS tracker die je per maand kan afsluiten :) Ik weet er niet het precieze van, anders moet je even een berichtje op FB doen ofzo.
Ik wil je een hele dikke knuffel geven <3 Het rollen doet ze denk ik echt niet bewust maar puur uit instinct. Het laten helpen probeer ik ook zo lang mogelijk uit te stellen.
Leuke foto's!

@ Van,

Leuke hond toch??

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:06

Ik persoonlijk vermoed ook dat die Bull nu ergens binnen zit.

Populair ras....zeker voor mensen met slechte bedoelingen.

Wat betreft stelen ben ik er met Skip niet zo bang voor. Daar komt geen vreemde bij in de buurt.

Zowel met loslopen zullen ze hem niet snel te pakken krijgen als met stelen uit bijvoorbeeld de tuin, dan hebben ze waarschijnlijk gaten ipv een hond

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:12

Ik weet dat ik geen bijval van velen zal krijgen hier, maar voor mij valt dagelijks los kunnen lopen, snuffelen, sociale contacten, vrij bewegen onder levensgeluk voor een hond. Ik neem dus het 'risico' voor lief. Je kinderen hou je ook niet binnen uit angst dat dat er iets gebeurt tenslotte. Dus bij mij gaat alles direct los met 9 weken, oefening baart kunst. Scheelt in mijn optiek ook een stuk gedragsproblemen.
Ik ben overigens ook pro sterilisatie en castratie als je toch geen fokplannen hebt. Dus kom maar op met neersabelen. ;-)

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:15

Die mening mag je hebben hoor. Ik deel hem alleen niet met je. En dat is ook mijn eigen goed recht en ik weet zeker dat mijn honden niet ongelukkig zijn :) Loslopen doen we lekker op de vakantie.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:15

Gaaf beest Van! Zit zo te zien wel wat wolf in?

Cursebreaker, wat wordt Arya toch mooi <3

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-19 18:50

xDenies schreef:
Die mening mag je hebben hoor. Ik deel hem alleen niet met je. En dat is ook mijn eigen goed recht en ik weet zeker dat mijn honden niet ongelukkig zijn :) Loslopen doen we lekker op de vakantie.

Hier ga ik in mee. :)

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 18:52

Gewoon uit interesse; waarom wel op vakantie mogen loslopen?

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:01

DatBenIkNou schreef:
Gewoon uit interesse; waarom wel op vakantie mogen loslopen?

Omdat wij naar een particulier vakantiehuis gaan waar alles in die zin privé is. We hebben dan ons eigen omheinde wandelgebied en speelweide met hondenzwembad etc. Zo hoef ik niet met angst te lopen dat ze kunnen 'weglopen' (hoe goed ze ook bij me blijven, ongeluk zit in een klein hoekje), hoeven we allebei niet op te letten of er andere (al dan niet valse) honden komen en dat is vooral voor mijn middelste een grote rust. Dus op vakantie (waar we 2 tot 3 keer per jaar naar toe gaan) zullen ze dan vast weer gelukkig worden *\o/*

Overigens snuffelen ze hier ook gewoon aan de lijn en kunnen ze overal wandelen waar ze willen. Op het gras volg ik hun, op de straat volgen ze mij. Maar goed. Vind het altijd zo'n dooddoener als men gaat zeggen dat dieren (van een ander) alleen maar gelukkig zijn als ….. (bedoel dat niet specifiek tegenover jou en ook niet specifiek over honden)

Ik heb drie hele gelukkige honden :)

Afbeelding
(ja dit is op vakantie)
Laatst bijgewerkt door xDenies op 30-12-19 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Anna79

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-19 19:02

Ik ben het deels met datbeniknou eens, voor Mila is loslopen ook heel belangrijk, ik heb dat de eerste 10 maanden dan ook veel gedaan. Echter is de situatie nu zo, dat ik er niet van op aan kan dat ze luistert en ik wil niet dat mensen last van haar hebben en zeker niet dat ze zichzelf in gevaar brengt. Daarom nu alleen nog los in losloopgebieden zonder fietspaden. Om in haar behoefte tegemoed te komen laat ik haar regelmatig uit aan een sleeplijn van 15 meter. Ik merk aan haar dat ze dat heel fijn vindt.