Puppy erbij 2019

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ianthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:06

kiwiwitje schreef:
Ja uiteraard is het per hond verschillend. Ik zie bij ons ras vaak dat ze tussen de 6 en 8 maanden loops worden vandaar :P Al heb ik er ook eentje voorbij zien komen die 1x per jaar loops word.

Ik heb 1 teefje gehad die werd het pas met 14 maanden, toen om de 6,5 maand. 1 teefje was pas met een jaar of 2 loops en daarna om de 1,5 jaar. En de kleinste met 6 maanden loops en is elke 6-7 maanden loops.

Ben toch blij als ik over een paar jaar geen loopse teefjes meer heb. Mijn teefje nu is een senior dame, kan ze niet even in de overgang gaan dat ik daar geen last meer van heb. :+ :D

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2019

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 16:15

Ja ik weet dat bij sommige rassen het langer kan duren. Of veel minder. Maar er zit inderdaad wel veel verschil in.. :P

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:20

Mijn beide teefjes blijven intact tot ik zeker weet dat er geen pups (meer) komen en daarna gaan ze beide onder het mes. Dus even goed kijken wat ik wil maar is in elk geval geen 10jaar dat ik loopse teefjes heb.. :o

punjab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 16:30

Senna is voor der 1ste loopsheid al gesteriliseerd.

Senna valt ook door nare ervaring dat ze klein is uit naar andere honden en auto's. Als ze uitval kom je ook echt niet tot haar door. Gelukkig word het al minder dankzij goede begeleiding bij de puppyles. Op de les word het gelukkig al ook al een stuk minder.

Zie weer allemaal leuke foto's van puppy,s

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:32

man je bent even afgeleid zo 30 paginas erbij. ik heb niet bijgelezen hoor :+

ons teefje was 13 maanden 1ste loopsheid. na de 2de met 21 maanden laten helpen omdat ze echt depressief werd er van.

serieus he kiwi... nog steeds geen loopse teef hier! ik ben beetje in mineur. Na 2 jaar wachten vallen die laatste loodjes te zwaar :') had zo gehoopt rond mei pup te hebben en nu gaan we richting juni. en ergens ben ik zo bang dat de loopsheid over het hoofd is gezien :oo mja. we wachten af. enzo :')

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:32

Naya is nu 9,5 maand en ook nog niet loops geweest :)

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:34

Dana was netjes op tijd en is nu ook precies om de zeven maanden loops! :D

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:46

kiwiwitje schreef:
Chick deed het alleen op het moment dat ze honden zag.
Wat mij opvalt is dat de meeste honden die angst laten zien, geen normaal hondengedrag laten zien. Dan beginnen ze met kijken ipv het gebruiken van de neus. Dus ga je meer trainen op het gebruiken van de neus. Bij Chick kon dat alleen op het moment dat ze angst liet zien. Maar haar voordeel was wel dat ze na een beetje moeilijk doen te overtuigen is voor voer op zo'n moment.

Hoe bedoel je hun neus niet gebruiken? Als iets namelijk werkt is het Bodhi zijn neus namelijk wel :') Maar hij kijkt inderdaad ook wel erg graag naar alles. Als hij even mag kijken is het vaak ook wel goed, maar niet iedere situatie leent zich daar voor.

Ik kan heel erg mijn best doen om Bo af te leiden op welke manier dan ook. Maar de honden eigenaren die hier begrip voor hebben zijn letterlijk op één hand te tellen. Ik ga eens even kijken hoe ik het nu ga oplossen. Het was namelijk zoveel minder. Of iig .. het uitvallen naar andere honden. Die angst was er niet. Die angst is denk ik ook niet voor alleen honden.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 18:55

Misschien even een tijd wat minder lopen of alleen vroeg in de ochtend/laat in de avond?

Even focussen op andere dingen. Lopen moet voor ontspanning zorgen, geen onrust en strijd. Dan thuis leren kijken bij commando 'kijken ' en dat gebruiken.

Bij ons in de buurt woont een Duitse herder. Zodra die eigenaar ons (waarschijnlijk elke hond maar zie niet veel honden hier) aan ziet komen moet de hond gaan liggen. Gevolg, hond heeft minuten lang de tijd om ons aan te staren en spanning op te bouwen. Vervolgens vliegt hond dus als een dolle naar ons toe wanneer wij er langs gaan. Baasje houdt hond uit alle macht vast terwijl hij schaapachtig lacht. En onze honden moeten het allemaal maar accepteren en vooral niet terug uitvallen :roll: Nu hebben ze er gelukkig geen problemen mee. Maar of die hond niet uitvalt uit angst of niet, ik vind het niet acceptabel.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 18:55

Op het moment dat ze zo angstig worden gaan ze hun neus niet meer gebruiken. Een hond hoort alles met zijn neus te doen. Maar in angst stoppen ze met ruiken en gaan ze focussen met hun zicht.
Kijken is voor andere honden heel bedreigend en lokt weer ander gedrag uit

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:07

Daarom loop ik ook altijd gewoon door. Ik wil geen aandacht besteden aan zijn kijkgedrag naar de andere hond. En dat gaat in principe ook prima.

Maar van de week liepen wij naar het dorp en was er geen hond te bekennen en was zijn angst toch duidelijk aanwezig. Het was drukker op straat, er liepen veel mensen, er waren auto's, enzovoort.

Maar ik wil natuurlijk niet dit hele topic vervuilen :') Sorry.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:09

Pff wat sneu voor hem :(:) Ik zou even een tijdje wat minder lopen en de wandelingen die je doet volstoppen met leuke dingen. Koekjes, balletjes, spelletjes. En dan maar een klein blokje om.

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:13

Onze nieuwe gezinslid, Bo ! <3

Jack Russel pup !

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 19:13

xDenies schreef:
Daarom loop ik ook altijd gewoon door. Ik wil geen aandacht besteden aan zijn kijkgedrag naar de andere hond. En dat gaat in principe ook prima.

Maar van de week liepen wij naar het dorp en was er geen hond te bekennen en was zijn angst toch duidelijk aanwezig. Het was drukker op straat, er liepen veel mensen, er waren auto's, enzovoort.

Maar ik wil natuurlijk niet dit hele topic vervuilen :') Sorry.

Geen aandacht besteden aan zijn kijkgedrag heeft geen zin. Maar dat is mijn mening. Het gedrag komt ergens vandaan en het gedrag negeren is geen oplossing.
Een hond ruikt zoveel meer dan wij en haalt zo ontzettend veel informatie uit alle geuren. Daar worden ze ook zekerder van omdat ze weten wat de geuren betekenen. Als hij op zo’n moment niks meer doet met zijn neus maar wel gaat focussen en fixeren vanuit zicht mist hij zijn belangrijkste informatiebron. Wat gelijk het beoordelen van een situatie veranderd vanaf hem gezien en op dat moment gaan honden hem ook anders beoordelen.

xDenies

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:15

Misschien is dat inderdaad een beter idee. De wandelingen een heel stuk leuker maken. Wij wandelen op een vrij hoog tempo (ik heb een hoog wandeltempo, kan er niets aan doen :P)en zijn dan een half uur onderweg. (want hee, je hebt een border collie en die moet beweging :') ) Maar dan worden het in dit geval maar meer poeprondjes en fun-time.

Ik ga eens kijken wat ik mee kan nemen onderweg.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 19:26

Denisejazz schreef:
Onze nieuwe gezinslid, Bo ! <3

Jack Russel pup !

[ [url=m/ASJWrU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Welkom! Knap snoetje

Succes Denies

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:31

Afbeelding

Kymo groeit flink door

Afbeelding

En omdat we op wandeling waren met 3 jack russells erbij en kenzo niet altijd "netjes" is liep hij er veilig bij. Het ging overigens fantastisch en heeft absoluut geen agressie getoond maar ik weet wat voor schade je kan hebben bij dit formaat verschil en 1 vd jacks is al 14 jaar dus gewoon geen risico.

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 19:33

Jeetje wat issie al groot! Dat idee had ik helemaal niet haha

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:49

Wat groeit ie leuk uit! <3 Wat voor tuig heeft je herder om? Is dat die lange van Ruffwear? Kan even niet op de naam komen.

Denies, ik zou zeker focussen op meer activiteiten doen. Ook een BC moet prima een dagje zonder lopen kunnen. Zeker als ze mentaal wel uitgedaagd worden.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 19:50

kiwiwitje schreef:
Jeetje wat issie al groot! Dat idee had ik helemaal niet haha

Hij is alles wel en niet. Naast kenzo best groot naast een jack russell niet zo groot. Naast een labrador best groot haha. Tis mijn clown. Hij is bijna 7 maanden en 14 kg

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 19:52

Ik vind hem echt heel leuk! Hij is zo apart!

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:02

Kaus schreef:
Wat groeit ie leuk uit! <3 Wat voor tuig heeft je herder om? Is dat die lange van Ruffwear? Kan even niet op de naam komen.

Denies, ik zou zeker focussen op meer activiteiten doen. Ook een BC moet prima een dagje zonder lopen kunnen. Zeker als ze mentaal wel uitgedaagd worden.

Nee beiden hurtta tuig om ;)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:04

kiwiwitje schreef:
Ik vind hem echt heel leuk! Hij is zo apart!

Zo is hij helemaal gaaf vind ik 8-)

Afbeelding

Apart blijft het haha na 3 boxers een lab/rottie en dan nu dit 2 tal en de andere 2 x herders en 2 husky's . Allen zo verschillend en zo gaaf echt puur genieten

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-19 20:06

Ik blijf gewoon zijn kopje zo bijzonder vinden. Zo apart en uniek. Nu zijn de meeste kruisingen natuurlijk anders. Maar deze springt er uit op de een of andere manier. Zo zie je(nouja ik in iedergeval) niet vaak.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-19 20:14

Hij is inderdaad groter dan ik dacht! Leuke foto’s!

Aelynn 8 weken en 2 dagen. (Ze is degene die op het begin links zit, met de symmetrische voorpoten)