Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 16:50

Henk had net een wesp op z’n bal zitten en hij piepte heel hard :oo leek net of t wat dikker was heb ze gelijk maar binnen gehaald

DubbelFun

Re: Caviatopic deel 3: van je Whiep Whiep Whiep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:15

Hopelijk is ie niet gestoken... wel een rare plek hoor..

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:17

Hier ook de meiden weer lekker buiten vandaag op wat er nog van mijn grasveld over is -O-

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:17

Ja ik ook Votti!! Ik kan er zelf net zo slecht tegen als de cavia's. Voel me vandaag een stuk beter :D

Wat sneu Marjan! Hopelijk is hij niet gestoken.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 17:19

Ja die gekke wespen zitten elke keer in het gras :( hij bleef ook gewoon even zitten. Hij is verder goed te pas dus wie weet valt het mee!

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 11:33

Hoe gaat het met de caafs?

Mijn mannen zijn weer beide happy. Met de warmte verkassen we ze naar de slaapkamer waar het altijd rond de 21 graden is. Gizmo kan niet goed tegen de warmte, dus die is altijd erg blij als hij verplaatst wordt. Joey vind het wat minder, die wordt nog actiever bij 26 graden en die kou vind hij maar niks. Het is in de woonkamer nu 22 graden en daar doen ze het alle twee goed op.

We hebben wel flink hooi ingeslagen, het is hier bijna niet meer te krijgen. Mijn man heeft vanmorgen toevallig nog twee 5kg pakken kunnen krijgen maar dat was de laatste voorraad en ze verwachten flinke leveringsproblemen. Met de voorraad die we nu in huis hebben kunnen we minimaal tot eind september voort en dan hoop ik toch dat de hooi problemen opgelost zijn.

Yentaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:24

Hooi ga ik volgende week kopen, in de hoop dat er nog genoeg te krijgen is. De caafs zijn nu al 2 weken bij de opvang, kan niet wachten tot we ze weer gaan ophalen :))

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:26

Oh daar heb ik nog niet over nagedacht.. bij de jumper hadden ze nog zat hooi. Heb nu Timothy hooi maar dat eten ze niet zo helaas

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:30

Hier zijn ze weer erg blij met de appeltakken die ik geknipt heb. Hooi heb ik ook maar ingeslagen voor het geval dat

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:34

Hier krijgen ze gewoon hooi van de paarden en dat eten ze prima, dus mooi makkelijk.

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 12:45

Ik wilde zeggen, de meeste hier zullen wel iets met paarden hebben. Dan vraag je desnoods op de manege of pensionstal of je twee plakken hooi mag kopen? Daar zal niemand moeilijk over doen :-)

Wij krijgen vanavond weer 40 balen hooi toevallig (voor de schapen dan, niet voor de cavia's) en daar mogen de mannen ook aan mee eten :)

Intussen ben ik hier sinds zaterdag weer thuis met de kleine. Het is even wennen weer, maar fijn om zelf de dieren te kunnen doen. De caafjes moet ik nog goed verschonen, maar dat redt zich wel. Ik heb ze nu opgestrooid en dat vinden ze ook erg leuk :). En daarna het hok wat leuker in gaan richten voor ze! En ze tammer maken.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:59

Stallen en boeren in mijn omgeving hebben ernstig hooi tekort en zijn al aan het interen op de wintervoorraad. De voeder groothandel waar ik normaal het hooi voor de caafs vandaan haal is leeg, paarden eigenaren hebben inmiddels de lokale Pets Place al leeggekocht. Een vriendin van mij is samen met stalgenoten aan het kijken om hooi uit Duitsland te laten komen omdat het hier in de omgeving niet meer of tegen absurde prijzen te koop is.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:36

Ik denk dat mijn ex niet goed was voor mijn dieren... de cavia's zijn beide een stuk aanweziger, Ewok verstopte zich altijd als er iemand aan kwam en nu blijft ze 9 van de 10x rustig zitten...
De kat is ook een stuk liever geworden en schrikt wel eens van sommige bewegingen; alsof hij geschopt en geslagen is... -O-

Wat ben ik blij dat ik bij die vent weg ben en de dieren bij mij zijn...

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:36

Op MP staat hierin de buurt nog genoeg (paarden)hooi te koop. Duur waren die kleine baaltjes toch al wel.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:38

Gister nog genoeg hooi gezien bij petsplace. Hier gaat pak hooi niet zo snel op.

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:41

Wat erg Nientsje! :(:) Gelukkig maar dan dat jullie bij hem weg zijn..

Ik heb het idee dat hooi hier nog niet zo'n probleem is, maar ik ga het voor de zekerheid wel even navragen. Indien nodig sla ik vast wat extra in.

Mira283

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 13:51

Wat erg Nientsje! (Merk aan Mini ook dat ze mijn stress heel erg oppikt)

beert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-18 14:26

Nientsje schreef:
Ik denk dat mijn ex niet goed was voor mijn dieren... de cavia's zijn beide een stuk aanweziger, Ewok verstopte zich altijd als er iemand aan kwam en nu blijft ze 9 van de 10x rustig zitten...
De kat is ook een stuk liever geworden en schrikt wel eens van sommige bewegingen; alsof hij geschopt en geslagen is... -O-

Wat ben ik blij dat ik bij die vent weg ben en de dieren bij mij zijn...

Ik ken die hele vent van je niet, maar denk dat dieren ook reageren op stress, Van jou en in huis. Zeker katten zullen dat opmerken. Een kat die wordt geslagen is slim genoeg om te onthouden wie de boosdoener is. Voor je caafjes zal een rustige omgeving met alleen jij ook een stuk prettiger zijn. Als jij veel op die kamer bent en rust uitstraalt, komt dat alle dieren en jullie verhouding ten goede.

Wat hooi betreft, een paard schiet toch niks op met een pak hooi uit de dierenwinkel? Dat kost klauwen met geld en dan kun je elke dag wel de winkel leeg kopen, zou je denken? Nou ja, ik ben blij als onze schuur weer uitpuilt en we weer een halfjaar vooruit kunnen.

Nientsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:03

@beert, als ik hem eens vroeg te helpen met de beestjes, was hij ook aardig hardhandig... stress is zeker een factor, maar de manier van behandelen ook ben ik bang.

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:25

Onze dieren waren ook vaak gestresst bij mijn ex. Hij is gek op dieren en zorgt er ook goed voor. Maar hij is erg druk door zijn ADHD en ook erg plotseling in zijn bewegingen. Hier kunnen dieren vaak ook niet goed tegen.

Hier net weer hooi en voer besteld, maar nog niets gehoord dat er nu al minder hooi is.

Ik ben ondertussen echt de baby's er aan het uitkijken. Maar het schiet nog niet op. Maar ze zijn misschien ook niet gelijk de eerste dag gedekt. En Cookie zit nu op 70 dgn, dus het kan ook nog een paar dagen duren.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:47

Dieren zijn een heel goede graadmeter wat betreft mensen. Als mijn dieren slecht op iemand reageren blijkt dat achteraf toch vaak die mensen niet deugden.

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 16:51

Maar goed dat je van die vent af bent!

Haha nou de cavia’s vinden m’n vriend soms wat eng met oppakken maar dat komt niet omdat ie hardhandig is maar omdat ie te voorzichtig is en ze dus niet in 1 keer kan pakken. Hij is gewoon geen dieren gewend. Heeft nooit huisdieren gehad bij z’n ouders. T grappige is wel hij traint ze nu :') met rozijnen leert hij ze om op z’n hand te stappen. Lach me rot elke keer _O- maar ben al lang blij dat ie er stiekem toch wel lol mee heeft

Afbeelding
Afbeelding

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 17:08

Slimme oplossing van je vriend met die rozijnen.

Dieren reageren idd heel erg op stress.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:22

Gaan de kiezen niet op elkaar plakken van rozijnen ??

MarjanB

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 19:32

DubbelDun schreef:
Gaan de kiezen niet op elkaar plakken van rozijnen ??

Nou... ze krijgen er maar twee en daarna gaan ze lekker hooi zitten knabbelen _O- hij heeft t zelf via Google opgezocht Haha dat ie ze ze mag geven maar niet teveel. Hij is helemaal trots vooral Henk die stapt goed op z’n hand, Harrie is lui volgens hem.