Puppy erbij 2018

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fannetje

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:24

Diva, jammer dat de pup niet doorgaat, maar dan idd liever geen pup, dan eentje waar je niet blij van wordt. Snap alleen niet waarom een fokker zo moet reageren. Hij zal vast teleurgesteld zijn, maar dat ben jij ook. En als je duidelijk van tevoren aangeeft geen wit te willen op de kop, dan lijkt me dat toch duidelijk.

Ik zou als ik zou fokken ook geen concessies willen doen op de kleur, exterieur, inteelt oid. Ik wil dan ook iets fokken waar ik volledig achter sta. Heb ik met mijn merrie toen ook gedaan, heb heel bewust een hengst uitgezocht die paste in het profiel. Heb qua uiterlijk en karakter er ook een leuk paard uit gefokt, alleen is hij niet zo handig ;) Maar weg gaat hij alleen met de pootjes omhoog, hij is inmiddels al bijna 18 en nog steeds mijn grote vriend.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 20:27

Haha dat klinkt heel sullig ;''hij is alleen niet zo handig'' :')

Ik wil nog wel zoeken naar een reu die aan mijn wensenlijstje te voldoet, eerder als Back-up plan. Maar of ik dat ook daadwerkelijk doe weet ik nog niet.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:33

Ik vind juist die hele brede cattles niet zo mooi. Ben wel blij met mijn slanke, hoog op de poten satellietschotel drager :Y) Maar qua Cattle uiterlijk is ie eigenlijk alleen te herkennen aan zn kleur. Komt ook door ondervoeding tot +-5 maanden oud.

Die stumpys vind ik ook geweldig! Maar voordat daar eens een pup van komt ben je 4 jaar verder vermoed ik. Importeren wil ik niet.

Kiwi, ga je een tweede poging wagen met dezelfde reu?

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:36

Ik wil qua exterieur best concessies doen, zolang het ten goede van de functionaliteit komt. Nu hebben wij toch niks aan shows, moeten verplicht een G halen op een Clubmatch van de rasvereniging. Met wat geluk haal je een ZG met een werklijn, maar verder heb je er toch niks te winnen.
Daarom mag het exterieur van mij best wat afwijken van de rasstandaard, beide honden hier voldoen er niet genoeg aan om hoge ogen te gooien. De reu kreeg nog een ZG (met 18 maanden) en de teef kreeg een G, maar beide zijn wel goed gebouwd om de sport vol te houden. Ook is het karakter wel echt heel anders... Twee 'rassen' in één ras bijna.

Nu zie ik persoonlijk de werklijnen ook liever, vind ik mooier.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:37

kiwiwitje schreef:

Ik wil nog wel zoeken naar een reu die aan mijn wensenlijstje te voldoet, eerder als Back-up plan. Maar of ik dat ook daadwerkelijk doe weet ik nog niet.

Zoeken kan geen kwaad, misschien voor een 2e nest of iets. Ik zou het liefste ook altijd 2 reuen op het oog willen hebben, maar dat is wel wat anders. Mijn eigen reu mag niet dekken, dus ben je toch afhankelijk van anderen en heb ik liever een backup :')

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:39

Kaus schreef:
Ik vind juist die hele brede cattles niet zo mooi. Ben wel blij met mijn slanke, hoog op de poten satellietschotel drager :Y) Maar qua Cattle uiterlijk is ie eigenlijk alleen te herkennen aan zn kleur. Komt ook door ondervoeding tot +-5 maanden oud.

Die stumpys vind ik ook geweldig! Maar voordat daar eens een pup van komt ben je 4 jaar verder vermoed ik. Importeren wil ik niet.

Kiwi, ga je een tweede poging wagen met dezelfde reu?

Daarvoor zou je Monique eens een berichtje moeten doen. Ik geloof dat ze met Blue en kuna eind dit jaar een nestje plande. Ik vind ze qua uiterlijk niet echt mooi en qua karakter niet WoW, niet echt mijn type, maar ik heb een keer de eer gehad Blue te mogen voorbrengen op een show in de erering en is wel echt een knuffelaar, kuna heb ik nog maar 1 keer in het echt ontmoet.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:43

kiwiwitje schreef:

Tja, en dat is nog zachtjes uitgedrukt hoor :+ :Y)
Laatst is hij met spelen nog over de kop gegaan, tja als je bokt en dan je voorvoeten niet genoeg optilt, dan ga je voorover. En dat is dus met rijden ook een dingetje, ik moet voor hem denken, want hij doet dat zelf echt niet. En als je dat dus als ruiter niet doet, dan lig je dus gewoon op je snufferd met paard en al.

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:44

Ik vind trouwens de meeste cattles niet zo mooi, beetje uit verhouding zeg maar.
Kelpies dan weer wel, die kloppen weer beter, behalve de oren dan ;)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:44

fannetje schreef:
kiwiwitje schreef:

Tja, en dat is nog zachtjes uitgedrukt hoor :+ :Y)
Laatst is hij met spelen nog over de kop gegaan, tja als je bokt en dan je voorvoeten niet genoeg optilt, dan ga je voorover. En dat is dus met rijden ook een dingetje, ik moet voor hem denken, want hij doet dat zelf echt niet. En als je dat dus als ruiter niet doet, dan lig je dus gewoon op je snufferd met paard en al.

_O- Het enige wat er dus niet verbeterd is zijn de hersenen? Zolang het goed af loopt, klinkt het nog wel grappig, haha

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 20:46

Kaus, ja ik ga inderdaad met dezelfde reu nog een poging wagen. Ik overweeg nu heel sterk KI, om meerdere redenen. Maar ga sowieso strak progesteron prikken. En overleggen met de praktijk/kliniek waar we tegen die tijd naar toe gingen. Weet alleen dus nog niet goed waar heen. Dat is wel lastig. Maar ik heb nog even.. :P

Ja MWM, een backup hebben is wel fijn, maar wel heel lastig. Zeker gezien de wensen die ik heb en daar wil ik eigenlijk niet vanaf stappen/ op inleveren. En aangezien het type van mijn teef toch wel anders is dan de reu die ik zoek, gaan niet veel fokkers daar mee in stemmen vrees ik. En een kleine reu vinden is niet makkelijk haha

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:49

Nee, makkelijk is het niet inderdaad. En in het buitenland zit ook niks wat in de buurt komt qua eisen?

fannetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:52

MWM: hij is wel echt slim hoor, maar gewoon onhandig met zijn lijf.
Kiwiwitje, scheelt dat je nog even hebt en rustig kunt kijken wat je wilt en bij wie.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 20:56

Nog niet echt naar gezocht MWM. Toen we met het idee van dekken speelde kwamen we snel tot de conclusie dat mn reu ''perfect'' in onze plannen past. Dus veel laten zitten. Ik weet wel dat wat ik zoek in NL beperkt is. Duitsland niets, en ik heb een fokker in BE gesproken, over meer dingen, en die geeft aan dat wat ik zoek, zeker de maat, niet bij haar bekend is zegmaar. Dus lastig. Maar we hebben nog even.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 20:57

Cattles passen totaal niet bij mij maar vind ze wel heel stoer om te zien :D Maar dan vooral de blauwe.
Kiwi, ga je de sperma van je reu nog laten testen denken je?
Max, welk ras had je ook alweer? Ik blijf het vergeten :=

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:00

Duitse Herders :D Alleen worden ze vaak niet zo herkend, volgens mensen die ik tegenkom heb ik hele mooie herder kruisingen en ben ik opgelicht. :')

Klinkt wel bekend Kiwi, als ik kijk naar wat voor reu ik zou willen voor die van ons, kom ik in Nederland ook eigenlijk niet echt wat tegen, maar wij kunnen heel makkelijk uitwijken naar het buitenland. Hopelijk gaat het volgende keer gewoon goed met eigen reu, dat scheelt qua zoektocht wel enorm en het lijkt me wel heel gaaf.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:02

Al eens aan een dekmeester gedacht kiwi?

Ik vind cattles vaak raar gebouwd zo gedrongen. Vind die van jouw Kaus inderdaad wel een mooie :j

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 21:24

Sowieso word het bij KI getest(zijn sperma) maar dit overwegen we inderdaad ook nog om gewoon buiten het hele KI plan te doen.

MWM; ja dat zou een stuk makkelijker zijn. :P Grootste nadeel met echt buitenland is dat ook karakter en dergelijke checken wat lastiger is. En laat juist karakter voor mij een heel, heel belangrijk punt zijn.

Van, ja wel overwogen, maar t probleem zit hem gewoon in het hoogte verschil. Ze snappen het allebei prima, maar de hoogte en bouw zijn het ''probleem''. Die dekmeester laat haar niet krimpen en hem niet groeien.

Van

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 21:42

Maar een dekmeester kan je wel helpen ze te begeleiden. Een handige reu kan best wat hoogte verschil hebben hoor(mijn reu moest bij een teef zelfs met de voetjes van de vloer, no problemo :')) maar het is niet gek dat een onervaren reu er moeite mee heeft.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 21:48

Dat heeft er vast heeel raar uitgezien :') :')
Zijn allemaal dingen die nog te bespreken zijn, zeker met de artsen waar we heen gaan tegen die tijd.

Loolotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 22:20

Oh dan wist ik het wel nog Max :D nu echt onthouden, haha.

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 03:19

Bamorka, hoe is het ophalen gegaan met jullie kleine pup? <3

Van, ik zal het hem doorgeven :D

Ik ben wel blij dat ik verder geen interesse heb in fokken. Wat een geregel als ik het allemaal zo lees. Sowieso ben ik niet ontzettend fan van pups. Ze zijn enorm schattig natuurlijk maar de eerste maanden is het nog allemaal zo nieuw en wennen. Als ik zie hoe mijn huidige hond en ik op elkaar kunnen inspelen zal het allemaal weer zo kneuzig voelen met een fluppiepuppy.

Nog drie nachtjes slapen en dan gaan we hem halen. *\%/*

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:17

Bamorka : wij willen puppyspam ! }>
Amai kaus dat is ook niet lang meer

Hoe doen jullie het ivm nieuwe pup / werk ? :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 08:34

Bij de reu studeerde ik nog en we kregen hem in juni, dus vlak daarna ook vakantie. Na de vakantie regelde ik oppas, want alleen blijven is bij hem heel lastig geweest in het begin. Bij het jongste teefje werkte ik 3 dagen en die dagen heeft mijn man toen vrij genomen de eerste 2 weken. Daarna hadden we oppas geregeld voor die 3 dagen. Maar ik kwam ziek thuis te zitten dus die oppas niet nodig gehad.

Bij de reu had ik wel een probleem gehad als ik na 2 weken oid weer had moeten werken. Die had dat niet getrokken. Winni kon het qua alleen blijven, maar blaas van zo'n kleintje redt dat niet

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 09:49

Ik ben nog student maar door elke dag Brussel heen en weer te pendelen ben ik toch even onderweg. Gelukkig woont mijn oma hier ook en die is de eerste weken volledig thuis gebleven. Hierna hebben we alleen blijven opgebouwd, maar dat vonden de honden geen probleem.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-18 10:00

Ik heb het luxe, ik ben de hele dag thuis. Ook het werk wat ik kan doen, doe ik vanuit huis. Dus daar kan ik weinig van maken. Wel moest ook hier het alleen laten getraind worden natuurlijk.
Dat was eigenlijk makkelijker dan verwacht
De eerste 2 weken deed ie alles in zn bench in de nacht en hoe vaak ik er ook uit ging maakte geen verschil. Ieder piepje die ik hoorde was even wachten tot ie stil is en eruit en het veranderde niks. Die 2 weken op de zaak geslapen, aangezien we bij mijn schoonouders wonen en ik ze niet wilde ''lastigvallen'' met alles van de pup in de nacht. Na die 2 weken besloten we toch maar thuis te slapen, want een slaapbank was ook niet alles, Dus bench op de slaapkamer, en hoppa, hele nachten slapen en hele nachten droog. Echt direct vanaf nacht 1.

En dat alleen laten was echt geen punt, we hebben er vooral geen ding van gemaakt. We hebben hem altijd overal mee naar toe genomen(bedrijfsauto, kennel achterin, ) en dat vond ie in het begin niet leuk. maar al snel wende dat. En lag hij ook gewoon te slapen als we hem even alleen lieten, en uitvoerig beloonden als we terug kwamen.