Hèt vogeltopic !

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

n_i_c_a_evey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:07

Cayenne schreef:
10 is niet heel erg oud hoor. Waar heeft hij last van?

hij komt lastig door de rui heen en is gewoon heel moe, eet minder, maar dat is ook omdat hij onderaan de rnagorde zit helaas

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-18 19:11

Meliaforever schreef:
Wat een leuke foto van Mango! <3

Ollie heeft een avondhumeur. Na 9e moet je hem met rust laten. :')[ [url=m/4iiwT3.jpg]Afbeelding[/url] ]

_O-

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 16:55

Ik heb twee grasparkieten een groene die noemt droog en een blauwe die noemt blinkkie.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:39

n_i_c_a_evey schreef:
Cayenne schreef:
10 is niet heel erg oud hoor. Waar heeft hij last van?

hij komt lastig door de rui heen en is gewoon heel moe, eet minder, maar dat is ook omdat hij onderaan de rnagorde zit helaas

Dan zou ik toch even langs een vogelarts gaan. Veel moe zijn en minder eten klinkt niet goed.
Zit hij ook weleens bol?

Hier heb ik voor Mango een Pak-O-Bird gekocht! Vandaag een rondje buiten mee gelopen. Superleuk!
Een tuigje vind hij 10 keer niets en reageert hij echt hysterisch op, dus dat ga ik niet meer proberen.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 17:39

Dit is dus een Pak-O-Bird :D
Het eerste half uur vond hij het heel spannend, maar echt vervelend vond hij het ook niet!
Afbeelding

blokje

Re: Hèt vogeltopic !

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:14

Die draag je als een rugzak? Grappig ding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:02

Stoomreiniger gekocht, direct de speeltjes van de vogels behandelt, hun stokjes, en hokken. Handig ding! Eigenlijk gekocht voor de bank en vloer :P

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:06

Ja, is een rugzak. Draagt best lekker ook nog!
Ik wil ook een stoomreiniger!

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:32

Het is zo handig!!! Je stoomt zo de drollen van het gaas, tussen de hoekjes vandaan. En je kan alles behandellen tegen mijt (zeker in gleuven, gewoon een halve minuut de stomer erop zetten) Nickey heeft een heel schoon hok nu <3

Kwam vandaag een klein meisje aan de deur met een kadootje voor Nicky. Ze had een babyspeeltje van haar broertje "want die speelt er niet meer mee" zo lief!

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:34

Hoe duur was die van jou?

Ik ga volgende week met Phoenix voor een second opinion naar Hedwig van der Horst. Ik ben benieuwd.
Ze blijft verdikte pennen hebben die in haar huid trekken en zeer doen. Soms trekt ze ze er zelf uit of ze barsten waardoor alles onder het bloed zit (en ze veel bloed verliest). Dat verklaart ook het bloedbad van vorige week. Twee dagen later gebeurde het opnieuw :\ Het zou een gewichtsprobleem kunnen zijn (mevrouw is niet de slankste..) maar dan nog vind ik het raar dat zij de enige is die er last van heeft.
Mango gaat ook mee voor reguliere controle (ontlastingsonderzoek) en ik laat hem meteen chippen.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:50

Grappig zo'n rugzak.

Zitten jullie vogels ook op je hoofd? Die van mij hebben mijn hoofd sinds kort uitgevonden. :+ Nieuwe stylisten
Afbeelding

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:17

Wij hebben er een van Black and Decker, 17 hulpstukken. Normaal 200 euro, wij hebben hem voor 155

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:04

Leuke foto!

Ik wist niet dat Black & Decker ook stoomreinigers maakt. Ik dacht alleen boormachines _O-

Benfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:27

Die maken van alles tegenwoordig :P

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:31

@ Benfan: lijkt me handig ! En wat lief van dat meisje!

@ Meliaforever: jaaa, dat deden mijn grasparkietjes vroeger ook, lekker mooi uitzicht, hoog en droog :)
Wat is hij toch mooi ook <3 !

@ Cayenne: heuh :wow: , nog nóóit gezien, bestaat dat óók? Dus je gaat op die manier wandelen met je vogel? Wennen vogels daar op die manier aan dat ze dat ook zelf echt leuk vinden? Dat ze zoals een hond bv al van blijdschap staan te draaien wanneer ze weten dat ze uitgelaten worden?

xReetch

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:16

Cayenne, Gaaf zo'n rugzak! Is dat niet donker? Ik heb zo'n vervoertas van Trixie die best donker is. Vond de Pack o Bird een beetje te duur :o

Benfan, Super lief van dat meisje, vind Nicky het speeltje wat?
Een stoomreiniger lijkt mij ook heel handig, maar denk dat ik het uiteindelijk weinig gebruik.

Hihi meliaforever, de valkparkiet van mijn ouders doet dit ook altijd. Die nageltjes kriebelen zo lekker :p Mijn vogels vinden het maar raar.

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:44

Long time no see :=

Wat worden die kleintjes groot meliaforever! En haha, wat een blik van Ollie. Cappie heeft ook een avondhumeur. O wee als je aan haar 12 uur slaap per nacht komt..
Ik heb trouwens altijd vernomen dat "hoofdzitten" een uiting van dominantie is: de hoogste vogel heeft de hoogste rang. Cap probeert het wel eens, maar ik heb haar liever op de borst, hand of arm. Ook een stukje controle voor mij, aangezien Cap nog wel eens sneaky uit de hoek kan komen :')

Wat is Mango een clown Cayenne _O- heerlijk! Zo'n rugzak is wel ideaal zeg. Waar heb je die vandaan?
Succes met Phoenix volgende week! Hopelijk is het inderdaad het gewicht en kun je daar wat mee.

Bah benfan, dat is niet fijn zeg. Halleluja naar de stoomreiniger! Hopelijk ben je er snel vanaf nu.

Ik zal snel wat meer inhoudelijk reageren op alles wat ik gemist heb. Wou jullie deze niet onthouden;
Knuffelen <3
Afbeelding

henst

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:47

De mijne ziyten niet op mijn hoofd.

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 20:01

Lukasje: Ja het bestaat en ik vind het ideaal! Hij is wel heel groot maar draagt fijn! En heel stabiel dus Mango rammelt niet alle kanten op :') We zijn nu 1 keer op pad geweest en dat vond hij in het begin wel spannend, maar daarna zat hij gewoon op één pootje om zich heen te kijken.
Mensen die toevallig achter ons liepen moesten wel twee keer kijken toen ze opeens een papegaai zagen zitten haha :')
Papegaaien moet je blijven stimuleren en zonlicht hebben ze echt nodig. Een tuigje vind hij supereng en kortwieken zie ik niet zitten, dus dan is een rugzak voor hem de fijnste optie.

Reetch, nee is eigenlijk best heel licht. De Trixie heb ik ook maar dit is met de insteek dat hij toch zoveel mogelijk om zich heen kan kijken. Je kunt hem wel afschermen en zelfs helemaal dicht doen. Ik wil hem ook voor vervoer naar de vogelarts etc gaan gebruiken.

B0hemian, wat een kroelkipje zeg! <3

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 22:30

@ cayenne: ho zeg, dan was Mango erg snel op zijn gemak. Wel super dat je hem op die manier kan meenemen. Zo wordt zijn leefwereld ook aanzienlijk groter/rijker.

@ bOhemian: wat een superschattige foto's

Ik had vandaag ook nog 2 fotootjes van Jef en Juul genomen, onder het motto "vrouwtje koopt wel een nieuwe wanneer gesloopt"
Afbeelding

Afbeelding

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:44

:') wat kunnen ze angstaanjagend kijken he

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:54

B0hemian, bij mij zitten ze gewoon met mijn haar te spelen. :) Leuk dat die zich zo laat kroelen! Als ik dat probeer word ik gelijk gepikt. :+

Lukasje, hihi leuke foto! Ben je niet bang dat ze dat touw binnen krijgen?

b0hemian

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:17

Haha, cap pikt (ahum zeg maar gerust bijt) ook wanneer zij het zat is hoor. Alles, echt alles, mag alleen als zij er zin in heeft :')

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:32

@ Meliaforever: eigenlijk niet omdat ze het touw niet echt kapot bijten. Het enige waar ze echt aan knagen en bijten is hout. Ze maken haast niets stuk.

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-18 11:54

Weet iemand of grasparkieten/vogels snel last hebben van dit warme weer of kunnen ze gewoon 30 graden hebben. (Staan wel binnen)