sevke schreef:Toevallig heb ik toch weet in mijn omgeving van heel wat meer bijtincidenten met een Jack Russel dan met een Bully. En ja, ik ken heel veel mensen met een bully...
Daarom dat ik nooit een JR zou nemen. Omdat ik er zoveel ken met een rotkarakter. En ik ken geen enkele bully met een rotkarakter.
Onlangs was er een geval waar een chihuahua een bully aanviel. De eigenaresse (van beide honden) is tussengekomen, heeft de chi uit de muil van de bull gehaald, maar het kaakbeen van de chi was gebroken. Iedereen wees toen met de vinger naar de bull, maar had hij gewild, hij had het ding met huid en haar opgevreten, terwijl de schade eigenlijk nog meeviel (chi is OK nu), en het wel degelijk de chi was die de bull aanviel.
Kijk, POTENTIEEL is een beet van een bull erger dan een beet van een JR. Maar potentieel is een mep van een paard ook gevaarlijk. Je kunt een bevolking niet van elk potentieel gevaar afsluiten.
Als iedereen zijn honden netjes aangelijnd houdt, dan is er toch geen enkel probleem? Waar is die muilkorf dan nog voor nodig? Voor als er toch iemand ongevraagd je hond komt aaien? sorry, maar als diegene dan gebeten wordt, is het zijn eigen schuld. Ik aai nooit ongevraagd iemands hond.
Ik ga hier helemaal in mee.