[HK] Puppy erbij 2016/2017

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 17:14

Boris heeft dezelfde streken als Kiko. :))
Bij Kiko heb ik dus een speeltje, maar ook de helft van de keren aandacht overal, maar niet bij mij of het speeltje. Bij mijn cursus worden dus geen koekjes oid als beloning gebruikt, alleen in uiterste noodzaak, maar beloning is daar een uitgebreide knuffel.
Dat bijten, hier wordt Kiko echt wel streng aangepakt dan. Dan wordt ze wel bij haar nekvel gegrepen en inderdaad ook neergelegd. Het is bij Kiko een week lang super gegaan, afgelopen dagen had ze weer zo af en toe haar momentjes.
En wat we er ook niet uit krijgen, op de bank liggen....ja maar baas, mijn speeltje ligt er op dus dan mag ik er ook op. :j
Zo doet ze dat dus iedere keer, gooit ze eerst een speeltje erop en dan klautert ze er zelf op. :')

Erin_89

Re: [HK] Puppy erbij 2016/2017

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:14

Volgens mij hebben onze honden inderdaad dezelfde streken Neolight!
Boris gooit ook zijn speeltjes op de bank om er vervolgens op te klimmen wat niet mag van ons :+

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:31

De beloning krijgt de pup dan uiteraard ook omdat ze goed mee lopen, de aandacht bij je hebben. Niet op het moment wanneer ze vervelend zijn en je dan maar een koekje in hun mond stopt ;)

Dat met speeltjes/bank gauw afleren, dat is echt een enorme smoes die ze later ook zullen gebruiken. Onze BC wil dat nog wel eens proberen, zet ze een poot op de bank, zeg ik: er af!, gaat ze dus af liggen op de bank, echt zo van nou dit wou je toch?? Ze weet echt wel dat ER af en GA af iets anders is, dus dan is het ook gelijk hup er af, geen gezeur. En anders inderdaad daar ook bij, even bij het nekvel pakken, ophouden.

Hier hebben we Lizzy ook regelmatig even bij het nekvel vast, dat is vaak de beste manier om haar af te remmen.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:51

Erin_89 schreef:
En hij heeft momenten dat hij ontzettend trekt aan de riem...kan hem ook niet afleiden om dat moment en stil staan heeft ook geen zin..ik hoef maar 1 stapje te zetten en dan begint hij weer. Laatst heb ik het 30 minuten volgehouden en dat had geen effect. En hij kan heel goed naast me lopen...
Geen idee hoe ik dat dan beter kan aanpakken omdat hij dan totaal niet bereikbaar is.

Gebruik je tuig of halsband? Ik heb er een die meer trekt met een tuig en een meer aan de band. Die reageert wel weer goed op het tuig. Als hij er druk of sterk is dan maak ik hem voor op de borst vast aan de ring. Dan heb ik net even wat meer controle. Het is een grote 10 maanden oude puber. En anders gewoon bovenop. Soms is het even zoeken naar wat werkt. Iets meer lijn. Iets korter. Strak naast je of net iets meer vrijheid.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 18:53

Erin_89 schreef:
Volgens mij hebben onze honden inderdaad dezelfde streken Neolight!
Boris gooit ook zijn speeltjes op de bank om er vervolgens op te klimmen wat niet mag van ons :+

Bij mij weten ze precies dat ze alleen op de bank mogen als de tv aan is en we gezellig gaan bankhangen :+ overdag komen ze er niet op. Maar die brengt wel alle speelgoed naar de wc en onder de douche als je daar bent.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:28

Hier mag ze alleen op schoot als wij haar uitnodigen, en dat zou ook goed te leren moeten zijn aan een hond, ware het niet dat Kiko enorm eigenwijs is en alles haar dagelijks minimaal 10 keer verteld moet worden. En ze weet het zo drommels goed, dat zie je aan haar ogen. :))

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:31

wat leuk die pubertjes :p

net te horen gekregen da het teefje gedekt is! u hopen op 6 pupsjes :D (ik sta 6e op de lijst) sta al helemaal te popelen.

Aelin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:46

Wat leuk om te lezen dat het goed gaat met jullie pups.

Allemaal lekker aan het puberen dus!

Deeks is nu 15 weken en doet het hardstikke goed.

Deeks gaat alleen op de bank als wij weg zijn. Hij weet dat het niet mag dus doet het stiekum.

Zaterdag zijn eerste puppycursus gehad en wat deed hij het goed.

Vorige week zijn eerste doggydate

Afbeelding
Afbeelding

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 19:54

Heerlijk die zwemfotos <3
En eigenwijze pups :=

Jarv gaat met sprongen vooruit! Het volgen snapt hij nu goed, en hij protesteert ook niet meer aan de lijn. Momenteel is meneer modelletje vliegtuig met z'n oren :')
Oh en hij is gek op autorijden :D hij steekt dan het liefste zijn kop uit het raam als ie de kans krijgt <3
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

lovelyfiefy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:03

Die eerste foto ! Dat koppie !! <3
Heerlijk!

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:31

Wat is ie grappig zo met dat koppie uit het raam! En niet gek dat zijn oren dan op standje vliegtuig komen. :))

Deeks is dus een stiekemerd. :D
Dat doet de hond van mijn broer ook, dat is echt een voorbeeld hond, luistert supergoed, maar als er niemand thuis is ligt die dus ook op de bank. Ze hebben hem 1 keer kunnen betrappen, en toen keek die echt zo van "huh, wat doe jij nu binnen, dat hoort niet". Verder hebben ze hem nooit kunnen betrappen alleen dat de bank dus warm is.

Erin_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 20:34

Ik heb een tuig en halsband geprobeerd bij Boris maar bij beide trekt hij even hard...in de ochtend als ik net wakker ben heb ik vooral moeite om hem vast te houden := . Speeltje ga ik proberen, hij hoeft ook niet keurig naast me te lopen...dat trainen we enkels eens en dat gaat dan super als hij niet te afgeleid is. Hij trekt ook niet met een doel om ergens te komen waar hij wil ruiken...stil staan en omkeren heb ik ook al geprobeerd, maar dan gaat meneer gewoon vrolijk verder met trekken...ik probeer dat gedrag te corrigeren zonder woorden..als hij niet trekt, naast me loopt en of mij let wordt hij daar wel op beloond.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:05

Hier ook een pup die stiekem als vrouwtje boven is op de bank klimt :')

Ach ja als t daar bij blijft kan ik er wel om lachen...

Hier heeft de pup ook ineens bedacht dat het wel leuk is om niet meer te luisteren bij het los lopen....

Aankomend weekend gaan we lekker naar Texel met kind en hond en oma en omi en nog een hond :)

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:20

@erin_89 ik kan je helaas niet uitleggen hoe ik het doe, het gaat vanzelf. Ik heb een jonge hond voor een paar weken bij me. Die trok verschrikkelijk maar heeft inmiddels zoveel bij geleerd. Morgen gaat hij door naar z'n definitieve baasjes.

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-16 21:53

Erin, blijven keren keren keren...

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 11:26

Hahah leuk he Tigress, dat doet Nanook ook heel erg! Die hangt tm haar voorpoten uit het raam. Jammer voor haar, maar ze zitten nu in kofferbak dus niet meer met koppie uit het raam.

Ik weet niet of alleen Lizzy dat heeft maar zij kreunt echt ontzettend als je haar vaak aanhaalt (helemaal s ochtends). Ze loopt niet te plassen ofzo maar net of vind ze het dan zoooo fijn dat je er dan bent, als je haar een aai over de bol geeft dan kreunt ze er over

Nikita_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:41

Superleuk om jullie verhalen en ervaringen te lezen!
Ben ik weer even. :D Onze pup is nu alweer 13 dagen oud en de oogjes gaan open!!! Afbeelding

xLaraaj

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 15:55

Mag ik mij hier melden ?

Na al maanden te zoeken achter een mini bull terrier reu, en bij 2 nestjes er net niet bij te zijn, eindelijk goed nieuws! we waren als 1ste op de wachtlijst bij een nestje.
Normaal gezien gingen ze deze ochtend geboren worden maar ze hebben "met spoed" maandag avond een keizersnede uitgevoerd omdat da mama het niet meer aankon.
Ze hadden 4-5 puppies verwacht wat het normale is en er zijn er 10 uitgekomen!
9 reu'tjes en 1teef dus we gaan genoeg keuze hebben :D

Sanniej_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:38

Geweldige foto's weer!
Voor de honden die trekken misschien commando volg aan gaan leren?
Wij hebben deze geleerd bij puppy cursus koekje op je hand hoog houden stuk laten volgen en dan koekje op de grond laten vallen steeds meer uitbouwen zodat ze langer kunnen volgen.

Charlie is liever lui dan moe dus ik gebruik deze truc andersom zodat hij juist lekker mee loopt haha

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:46

Volg kan de hond hier perfect hahaha maar als hij dat 2x per wandeling gedaan heeft denkt ie doe t zelf verder maar :')

Maar gelukkig trekt Dommel niet :)

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 19:49

Ben al 3 weken bezig met het commando volg te leren. :')
Alleen een stik eigenwijze hond die zich niet af laat leiden van het trekken.
Overigens moeten wij het met een speeltje doen, bij de cursus werken ze niet met snoepjes. Maar als ik zelf oefen probeer ik dat ook, maar werkt gewoon niet.
Vanmorgen weer bijna de armen uit de kom getrokken met oefenen. Ik oefen in de wei, maar die schijthond van stal liep los rond, en die gaat altijd net buiten bereik van Kiko lopen. Ik op en neer aan het lopen in de wei, en die Jack Russel volgt dus beter dan Kiko. :')

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-16 20:48

hoe oud is kiko nu? Want dat stront eigenwijs zijn is echt een stippelding denk ik. Trekken eveneens. vooral van zodra je er een leiband aan klikt. Zonder volgen ze je perfect, lijn ze aan en ze sleuren een arm uit de kom.

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 12:36

Kiko is nu ruim 4 maanden. En inderdaad, zonder riem alles perfect. Aan de 5 meter lijn oefenen hoeft ook niet, maar een korte riem.... %)

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 14:52

Ik doe nooit veel met trekken aan de lijn. Komt altijd wel goed. Als pup mag hij enthousiast zijn. Gaat hij ergrns naar trekken dan stop ik. Kijkt hij naar mij dan beloon ik dat en gaan we verder. Is iets zo spannend dat hij er naar blijft trekken dan gaan we kijken maar pas als hij rustig is. Trekt hij niet op vol vermogen dan laat ik dat doen. Mijn komende pup gaat ook trekhond worden bij goede gezondheid vandaar dat ik trekken ook niet echt zal verbieden.
Is het trekken te erg dan ga ik de hond uiteindelijk wennen aan gentle leader en dan relaxt verder kunnen trainen. Voor de normale wandelingen heb ik de luxe dat ze niet vast hoeven dus is alleen voor in bijzondere situaties.

Nies_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-16 15:05

Ik neem ze weleens tegelijk mee dus dan moeten ze wel luisteren, want als er een gaat trekken als een gek en de ander besluit te gaan liggen is dat niet heel handig. Gaat ook heel goed nu. Ik heb dat trouwens niet bij beiden hetzelfde aangepakt, het zijn immers ook twee verschillende honden..