Molossers

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sonja_vR

Re: Molossers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:26

Dat is het idd... Hij is momenteel weer zo friggin triggerhappy als er rammelende aanhangers, motoren of aartsrivalen langskomen...
Hij zit zichzelf gewoon een beetje in de weg

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-16 22:56

Ik merk dat al met zenna! Laat staan met jou hondje! Pfff lastig hoor! Om hem toch tussendoor die uitdaging te geven zonder dat je hem in de weg zit.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-16 11:28

Well, foto's gemaakt van knieën en onderrug , zag er goed uit , ietsje artrose op de geopereerde knie maar niet veel
Maar niets wat pijn zou verklaren.
Dus maar aan de groenlipmossel en verder opbouwen kwa spieren dmv zwemmen en fietsen
En warming up voor high impact werk wat uitbreiden en dan gaan we zie wat ie doet.

Stoppen of echt heel erg aangepast werk doen zag de dierenarts geen noodzaak voor en vond het zelfs een afrader ivm zijn temperament en drive .

Pijnstilling trouwens ook niet om dezelfde reden.
Ik ga me wel even verdiepen in magnesium gebruik bij honden . Eens rondzoeken wat ik daar over kan vinden Rn of het misschien kan helpen op het gebied van lichamelijk ontspannen en evt ook wat rust in de kop

OW...en madame weegt inmiddels 32 kg op 22weken

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 09:59

wat is dat sonja? groenlopmossel? hopelijk slaat het aan! we leuk hoor dat werk met je hond doen!

aftellen loez! zaterdag is het feest *\o/* super veel geluk en plezier gewenst met hem!

kleine bunkie update, 7 maanden en het wordt nog eens iets ;) hij is al net zo hoog als boelie, hij zal nog wel wat groter worden en dan de breedte natuurlijk in. gisteren voor de eerste keer in weken weer eens meegenomen naar de ringtraining, maar hij deed het echt goed! energie voor tien, wat een blij ei haha

zondag hebben we een puppy dag hier in de buurt, lekker spelenderwijs mooie oefening voor hem en voor mij.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

hij heeft zo'n grappig karakter, helemaal anders dan onze Boelie. desalniettemin beide natuurlijk hele fijne honden.

jullie nog leuke weekend plannen?

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 10:12

Wow!! Die groeit lekker door zeg!! Heerlijk dier om te zien! Thanks rockey! Nog 2 dagen!! :D

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:24

Oh Loez wat super leuk! Dat het voor jullie maar snel zaterdag mag zijn! ;)

Oh Rockey wat is het toch een knappe hond ! En groooooot hahaha.

Inmiddels heeft Charlie zijn mooie tuig! En wat zijn we er blij mee ! Past als gegoten en werkt enorm goed. En tsjah dan staat het hem ook nog super stoer natuurlijk.
Afbeelding
Oke en nog een leuke met zijn beste vriend(je). 4.5kg tegenover 45kg. En een lol dat ze samen hebben <3
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 11:55

Aaah wat lief! Mini en Maxi haha Ziet er leuk uit Kim! Tuig staat hem goed!

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 14:38

Geweldige foto's weer zeg.

Rocken, groenlipmossel is voor zOver ik weet een mossel waar ze ik gok, vetzuren uit halen en in een supplement stoppen.
Maar ik ga nu eerst pure Zalmolie bijgeven(omega 3 en een beetje 6 )
En magnesium en kijken wat dat doet. De groenlipmossel stel ik even uit , gewricht technisch was hij in orde , dus wil ook niet gelijk overdrijven met wat ik hem voer.

En ja, ipo is hartstikke leuk en Eyck is echt zo hysterisch blij als hij weer mag :=

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:45

Mag ik hier even binnen komen vallen :o
Kwam het topic toevallig tegen en laat mijn hond nu ook in de categorie molossers vallen :oo

Eerst bijna 9 jaar trotse eigenaresse geweest van een blauwe Duitse Dog, Sky
Afbeelding

Helaas is Sky afgelopen September overleden.

Nu sinds vier weken hebben we een heerlijke grijstijger pup genaamd Sven <3
Afbeelding
Afbeelding

Ik zou dit topic graag volgen, moet nog even teruglezen maar wat ik zo in de gauwigheid doorgelezen heb zag ik al een hoop ervaringen waar ik me in kan vinden met "ons" type hond!

Groetjes,
Sabrina

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 22:57

Hoi Sabrina! Wat een knappe pup zeg!

Sky was ook een mooierd trouwens!

DenK4ever

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-16 23:09

Dank je wel :D

Sky was m'n eerste dog en zal altijd een speciaal plekje houden, en z'n poot afdruk staat getatoeëerd op m'n schouder :o

Sven is een plaatje en pakt tot nu toe als pup alles erg goed op.... Nu maar afwachten hoe hij straks z'n pubertijd door komt :=
Ik heb Sky wel eens aan brugleuning moeten binden als lompe onbehouwen puber :P

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:05

Ohhhh wat een knap puppenkind heb je Sabrina ! Geniet lekker van de puppytijd en succes straks met het puberen haha. Ook dat heeft toch weer zn leuke kanten !

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:16

Sabrina wat een prachtige pup!
Welkom hier in het toppic

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 09:45

Nog één dagje en dan komt ons vriendje!! *\o/* *\o/*
Heb er echt heel veel zin in!

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:06

Welkom DenK4ever. Wat een leuke pup!!!! <3

Weet iemand toevallig waar je een muilkorf op maat kan laten maken? Ik heb nu alle bestaande merken geprobeerd. De Baskerville maat 6 is de enige die om haar snoet past qua omvang. Echter is de rest te groot wat haar zicht belemmerd. Hierdoor zet ze geen stap met dat ding om.
Afbeelding

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:41

Oei das een goeie HTS! Dat probleem hadden wij bij Beast ook idd! Gelukkig heeft Beast hem maar 1x omgehad met de kennismaking met Zenna, maar verder nooit.
Maar dat zou ik niet durven zeggen. Misschien het merk even aanschrijven of vragen bij de dieren speciaalzaak? :)

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:42

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 12:49

Bedankt Donna89. Die snuitjes heb ik helaas niks aan. Hier kunnen ze niet mee hijgen en dat is toch wel belangrijk.

Ik heb nu 43 winkel gemaild. Van de meeste antwoord terug gekregen, maar niemand die me verder kan helpen.
Ik heb ooit op Facebook gelezen dat iemand er 1 had laten maken. Ik kan er alleen niks meer over terug vinden.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:06

HTS oke. Ja ik heb ze gelukkig niet nodig dus geen ervaring mee.
Mijn schoonouders gebruiken deze ter voorkoming van kouwen op de meubels. Maar dat zijn herders, zit ook weer anders natuurlijk.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 13:14

denK4ever welkom, wat een scheetje heb je <3

HTS je weet dat als je de korf in warm water laat weken, je deze kan verbuigen? Zal dat misschien nut hebben?

HorseTopShop

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:30

Dat weet ik inderdaad briitje, dat heb ik met deze al gedaan. Hij was ovaal van vorm waardoor hij knelde aan de zijkanten. Ik heb hem rond gemaakt en nou gaat hij er goed omheen. De rest is alleen te groot waardoor haar zicht belemmerd wordt.
Maatje kleiner heb ik geprobeerd, maar die is te klein qua omvang om de snoet heen.

Ze moet hem toch echt om. Straks in Duitsland is het verplicht.

briitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-07-16 13:38

Jeetje wat moeilijk joh. Je zou eigenlijk een tussen maat van 5 en 6 moeten hebben dus.

Ookal die stalen muilkorven geprobeerd? Al denk ik niet dat dat beter zit...

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 13:40

In Duitsland verplicht??

bakkabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:11

zerena schreef:
In Duitsland verplicht??

Voor alles wat groter en/of zwaarder is dan een bepaald aantal cm/kg. Bijna alle honden in dit topic zullen daar onder vallen gok ik.

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-16 14:13

zerena schreef:
In Duitsland verplicht??

In ieder geval voor pitbulls, staffords, en Bull terriërs is een muilkorf dragen verplicht en mag je niet langer dan 4 weken met je hond daar verblijven.
Alle honden zwaarder dan 20kg en/of een schoft hoogte van meer dan 40cm moet je een muilkorf bij je hebben.

In Frankrijk zijn dat soort regels er ook.
In Frankrijk gelden bijzondere maatregelen voor zogenaamde “aanvals- en verdedigingshonden”
Honden zonder officiële stamboekpapieren en die qua uiterlijk lijken op de volgende rassen: American Staffordshire Terrier (“pit-bulls”), Mastiff (“boer-bull”) en Tosa. Het is verboden deze honden mee te nemen voor een verblijf in Frankrijk of ze mee te nemen op een doorreis door Frankrijk.
Honden van het zuivere ras American Staffordshire Terrier, Rottweiler, Tosa en honden die lijken op het Rottweilerras,verblijf in Frankrijk wordt toegestaan, maar de volgende regels moeten in acht genomen worden: in openbare gelegenheden is het dragen van een muilkorf verplicht en moeten de dieren aangelijnd zijn, de houder / eigenaar moet minstens 18 jaar zijn, niet veroordeeld zijn voor een misdaad of tot een gevangenisstraf en het dier moet verzekerd zijn.