Husky, wie heeft er een ?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:09

Lisitano schreef:
Ah goede tip, dankje! Dat is best een idee.
Hij loopt wel dagelijks zo'n 2 uur los en daar de normale wandelingen bij van max een half uur dus hij loopt niet veel. Hij is niet zo energiek, vooral lui :))
Ik ga eens kijken naar die high energy brok, bedankt!

Ik vind jouw Hus prachtig <3 Die kraag is geweldig mooi!

Oh dan heeft hij wel een bovengemiddelde energiebehoefte per dag nodig :) Dus dan is dat zeker geen verkeerde optie!
Haha dat luie ken ik opzich ergens van _/-\o_ Rayza kan ook erg lui zijn. In huis. Lekker rustig haha.
Maar als we wat gaan doen, dan heeft ze daar altijd wel zin in *\o/*

Hihi dankje, wij zijn ook dol op dr <3 <3

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 11:40

Lisitano schreef:
Pasha_2011 schreef:
Leuk dat je met hem ook meedeed!
Altijd wel grappig om dat "commentaar" te lezen!
We hebben met Rayza (I Surprise d'Abajomy) ook veel shows gelopen, maar elk keurlijstje was weer heel anders hihi.

Hoe zit het trouwens met die klassen. Jullie hebben beide een reu in de open klasse en zijn 2e? Hoe kan dat haha

EDIT: Ik zie nu wie de keurmeester was: Gabrielle Veenstra. Dat is zo'n lief positief mens *\o/* Daar hebben we ringtraining bij gedaan

Manu was ingedeeld bij de kruisingen, hij is zo niet rastypisch dat ik hem niet als stamboomloze Husky heb ingeschreven. Hij is 70 cm hoog :+ (3/4 hus en 1/4 Malamute) Pepper zat bij de stamboomloze.

Dan heb ik Pepper ook gezien, wat leuk! Ik heb ook nog foto's van jullie gemaakt. Pepper is wel echt een heel mooie Husky zeg <3 Een vriendin van me deed mee in jullie klasse, met de bruine wooly. Manu is wel herkenbaar ja :)) Ik zie eigenlijk nooit zijn kleur/patroon.

Ah ben benieuwd naar je foto's! En dankjewel <3 hij begon af en toe te blaffen, hij wou snoepjes.. dus maar even wat trucjes gedaan met hem haha fanatiekeling. Terwijl hij normaal wel vrij lui is.

Gabrielle zei nog wel, hmm hij heeft wel wat grote oren maar daar let ik niet op vandaag :') flapoor, ik vind het altijd wel mooi/schattig als honden grote oren hebben :D

Ik vindt manu eigenlijk helemaal niet zo dun? Maar ik hou wel van slanke honden.. hij eet zo te horen genoeg, heb je wel eens schapenvet geprobeerd? Manu is ook echt prachtig, niet zo standaard kleur en mooie expressie.

Lisitano

Re: Husky, wie heeft er een ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:16

Ahh leuk <3

Nee, hij lijkt ook niet dun maar hij heeft ook echt een lange vacht. Als mensen hem voelen zijn ze ook echt verbaasd, zo ook de keurmeester. Zijn heupen steken erg uit en zijn ruggegraat kun je in het geheel duidelijk voelen. Ook de ribben zijn in beweging zichtbaar. Ik denk dat er best 2 kg aan mag. Ik houd ook van slank :j Vooral bij grote honden maar helaas is Manu wel meer dan slank, volgens de keurmeester zit hij tegen mager aan.
Hij krijgt al dagelijks schapenvet en zalmolie bij.. ik geef hem ook wel eens als extra een halve kilo pens. Ik heb ook aan pijn gedacht maar hij is medisch helemaal in orde.

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:23

Aah oke ja dan begrijp ik het.

Heb alleen tips voor afvallen maar die heb je niet nodig haha. Pepper eet maar 350 gram per dag :') soms zelfs 200 gram, ligt er net aan of hij honger heeft of niet.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:29

Mijn hus krijgt 250 gram vers vlees en een schep brokken per dag. Mijn border collie krijgt dit ook, die ziet er perfect uit. Helaas eet mijn hus ook erg slecht!
De anderen schrokken het vlees op, Nanook is het aan het liken. Ook de brokken eet ze soms paar dagen niet, die maak ik af en toe wat vochtig maar wil haar ook niet te veel verwennen.
Maar ook zij komt niet echt aan. Geef af en toe ook pens (krijgen ze allemaal af en toe) en heb van die "snoepjes" schapenvet, al weet ik niet of dat veel zoden aan de dijk zet hoor

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 12:34

Dat Husky's slecht eten is heel normaal hoor! Inderdaad dan niet al te veel "verwennen". Echter zie ik het meer als: zodanig klaarmaken dat ze het toch nemen terwijl ze in eerste instantie aangeven het niet nodig te hebben.
Husky's zijn gewend om gerust een aantal dagen achter elkaar niet te eten. Dat komt nog uit de voorouders.
Er zijn dan ook wel kennels die de honden sommige dagen niets te eten geven of juist kennels die constant voer hebben.

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 13:08

Karma krijgt 800 gram kvv per dag dat eet ze prima :p

Gefeliciteerd met de tweede plekken:D

Karma is happy :')
Afbeelding

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:05

Wow gaat ineens snel hier! :D Gefeliciteerd met jullie 2e plaatsen! *\o/*

Gister weer puppycursus met Hayley gehad, die had ook ineens besloten dat de snoepjes niet meer de moeite waard waren. Ze had alleen aandacht voor 1001 andere dingen om haar heen :')
Dus ik mag op onderzoek uit voor welke snoepjes ze wel aandacht heeft.
Verder doet ze het prima, ze leert super snel als ze wel dr aandacht bij mij heeft haha.

Qua voer hier ook Fokker op aanraden van Carmen. Daar doet ze het super op. Bij de fokker kreeg ze rc dat heb ik ook een tijdje gevoerd, maar daar at ze veel slechter van. Heb toen een tijdje gemengd met een klein beetje van die zachte brokjes uit blik. Dat wilde ze wel hihi. Maar nu dus Fokker en dat is financieel gezien ook een stuk prettiger. :j
Vers vlees en botten vind ze ook geweldig. Heb kvv van Bandit voor haar. Dat wissel ik mooi af met de brokken.

Met Hayley wil ik ook nog wel eens een show lopen ben erg benieuwd hoe ze het zal doen. Ik vind dr zelf natuurlijk sowieso de mooiste haha {:}

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:11

Ik gebruik bloedpudding of lever als aandacht trekker de normale snoepjes zijn 2 keer leuk en dan niet meer :+

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:53

Faline schreef:
Wow gaat ineens snel hier! :D Gefeliciteerd met jullie 2e plaatsen! *\o/*

Gister weer puppycursus met Hayley gehad, die had ook ineens besloten dat de snoepjes niet meer de moeite waard waren. Ze had alleen aandacht voor 1001 andere dingen om haar heen :')
Dus ik mag op onderzoek uit voor welke snoepjes ze wel aandacht heeft.
Verder doet ze het prima, ze leert super snel als ze wel dr aandacht bij mij heeft haha.

Qua voer hier ook Fokker op aanraden van Carmen. Daar doet ze het super op. Bij de fokker kreeg ze rc dat heb ik ook een tijdje gevoerd, maar daar at ze veel slechter van. Heb toen een tijdje gemengd met een klein beetje van die zachte brokjes uit blik. Dat wilde ze wel hihi. Maar nu dus Fokker en dat is financieel gezien ook een stuk prettiger. :j
Vers vlees en botten vind ze ook geweldig. Heb kvv van Bandit voor haar. Dat wissel ik mooi af met de brokken.

Met Hayley wil ik ook nog wel eens een show lopen ben erg benieuwd hoe ze het zal doen. Ik vind dr zelf natuurlijk sowieso de mooiste haha {:}

Wat fijn dat ze het op Fokker idd goed doet! *\o/* En idd voor de portomonee ook prettiger.

Haha ja ineens geen lekkere snoepjes meer. Herkenbaar :P Afwisseling helpt!
Alle beloningsvoertjes van de dierenwinkels en supermarkten zit vaak heeeel veel troep in, daarom doen wij dat liever niet. (net als Frolic).
Wij geven vaak van die biksachtige vorm "gewoon voer" van Farmfood. smaak: schaap.
Hier pleegt ze zo ongeveer een moord voor :') Gebruiken we alleen voor het trainen.
En echt voor speciale momenten zoals een wedstrijd/show o.i.d. hebben we kleine stukjes knakworst ofzo. Perfect haha :j

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 14:56

Ahh Karma <3 Zo volwassen al zeg!
Hoe oud is ze nu?

Faline; ik gebruik Rodi worst als beloning. Vooral de kip/kaas valt in de smaak en ik snijd 1 plakje in 12 kleine stukjes zodat ze maar een klein beetje kunnen proeven en alleen maar meer, meer, meer willen. Ik train ook wel eens met frikadel, kaas, gerookte kip, rookworst of zelfs gebakken hamburger. Dan heb ik gegarandeerd gehoorzaamheid :D

29 oktober is er nog een show voor rasloze honden! http://www.honden-show.nl

Pasha_2011 schreef:
Dat Husky's slecht eten is heel normaal hoor! Inderdaad dan niet al te veel "verwennen". Echter zie ik het meer als: zodanig klaarmaken dat ze het toch nemen terwijl ze in eerste instantie aangeven het niet nodig te hebben.
Husky's zijn gewend om gerust een aantal dagen achter elkaar niet te eten. Dat komt nog uit de voorouders.
Er zijn dan ook wel kennels die de honden sommige dagen niets te eten geven of juist kennels die constant voer hebben.

Manu eet ook niet elke dag. Helemaal toen hij vers kreeg kon hij wel eens 100 gram verdeeld over 5 dagen eten :roll:

Ik ga Fokker bestellen, en dan de active variant. Ben benieuwd. Valt qua prijs echt mee zeg!

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:05

Ze is ontzettend groot geworden schofthoogte nu al 58 centimeter. Ze is zo veel hoger als een normale teef op 30 juni wordt ze 2 jaar

Heb een poging tot foto maken gedaan :') let niet op de zooi :p
Afbeelding

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:05

Iemand hier nog belang voor 2 animal event kaartjes?

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:35

Waar wordt het gehouden en wanneer?

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:37

Voor aanstaande vrijdag bij beekse bergen, dichtbij tilburg.

DanielleB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 15:39

Dat gaat mij niet lukken ;)

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 16:07

Ik had inderdaad ook van die biks achtige snoepjes met kip smaak en royal canin snoepjes, maar die vond ze vanaf het begin al niet lekker en dan nog een bakje met rund smaak snoepjes die vond ze juist steeds zo lekker en gister ineens niet meer interessant dus :+
Een kennis van me gebruikt inderdaad ook rodi worst voor zijn beagle met het trainen, die doet daar een moord voor haha. En de cursusleider had het idd ook over kaas. Ik zal eens wat verschillende soorten halen. Wellicht vind ze die van farmfood ook wel lekker! Er trainde ook nog iemand met frikandel daar, heb ik vorige week nog zo om gelachen, straks moet ik dat ook voor Hayley doen :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 21:39

Pepper! <3
Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:26

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:43

Ah die was ik inderdaad al tegengekomen! Die hebben een sportive sensitive variant :D Een beetje meer energie kan Manu ook wel gebruiken. Na 2 uur wandelen is hij de hele dag in slaap en ik heb mijn step maar weggedaan want hij liep niet. Het is een beetje een lobbes :+

Rennen jullie honden veel als je gaat wandelen? Mijne staat alleen maar met zijn neus aan de grond en sukkelt wat voor me uit. Spelen doet hij ook niet. Niet met honden maar ook niet met speeltjes. Zelfs kluiven vind hij een grote moeite _O-

KarmaChansy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 22:44

Karma rent bijna alleen maar :+ die is echt niet rustig te houden daarom ben ik zo blij dat ze los kan, zij rent ik loop lekker op het gemak en ik heb een voldane hond thuis :+

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:24

Manu loopt ook vrijwel altijd los tenzij we door de wijk wandelen. Maar 1 sprintje van een paar meter en dat is het wel. Hij is wel veel aan het snuffelen dus het is een andere inspanning en hij is altijd moe maar hij rent dus bijna nooit :') Hij is wel goed gespierd. De keurmeester dacht ook dat ik met hem sport _O-

xTiffani

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-17 23:36

Lisitano schreef:
Pepper! <3
[ [url=m/162Rlu.jpg]Afbeelding[/url] ]

<3 <3

Had er ook nog 3 van Manu gevonden, maar deze heb je vast al gezien. Staat op dezelfde fb pagina.

Pepper is vrij rennerig als hij los is :') aan de lijn het tegenovergestelde.. alleen als hrt hem uit komt

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 07:19

Dankje! Die foto's heb ik gemaakt en mijn zus weer van mij :D

Pasha_2011

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 11:14

Rodi worst werkt vaak inderdaad ook goed!
Al raad ik het wel af om dat soort dingen incl. kaas, knakworst, frikadel etc. elke keer te gebruiken. Op een gegeven moment wordt dat ook niet meer "speciaal" en doen ze er toch minder voor. Dan ben je nog verder van huis.
En bovendien, niet alles gaat met een koekje he ;) Uiteindelijk moet DAT afgebouwd worden en gaat het om stem en houding.
Ze moet het voor jou doen, niet voor het koekje (zoals de meeste husky's).