Aussie, wie heeft er een!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

keona

Re: Aussie, wie heeft er een!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:32

Mijn reactie was eigenlijk voor madelonsunny,sorry niet helemaal duidelijk.maar nimmy dan is inderdaad effe wachten beter.

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 22:41

Ik ben het helemaal met jullie eens! :Y)
Maar mijn vriend krijg ik echt nog niet zover :+
We wonen in een benedenwoning met redelijk ruime woonkamer, 2 slaapkamers en een tuin dus opzicht is het niet eens zo heel klein.
Het enige wat ik het nadeel vind van 2 honden is mijn aandacht verdelen zolang de 2e nog pup is. Momenteel doen we dinsdags en zaterdags Canicross en donderdags jonge honden Behendigheid. In het begin zal ik met een jonge hond naar Gehoorzaamheid gaan, dat is op dinsdag. Dat betekent dus nog een avond erbij waar ik met school rekening mee moet houden. En tja, met Canicrossen kan een pup nog niet mee. Maar zodra de pup de leeftijd van Dyson nu (14 maanden) heeft kan ik met beide Canicrossen. (Wat een snelheid moeten we dan wel niet maken :oo ) En op donderdag train ik dan 2 uur achter elkaar.
Tja en 1 neem je toch wel makkelijker mee dan 2. Daar heeft mijn vriend dan wel echt gelijk in.

Maar goed, er komt er sowieso ooit wel 1 bij. Een Red Merle teefje <3 Met mijn eis kom ik ook niet zo snel aan een pup :+ Maar een Red Merle teefje hebben is altijd mijn droom geweest dus daar wil ik in de toekomst toch wel echt voor gaan. Dyson heeft bewezen dat kleur echt niet belangrijk is. Ik had me geen betere eerste hond kunnen wensen :+: Maar mijn meisjesdroom gaat echt niet weg :o

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 01:08

Storm is bij de kapper geweest..
Heerlijk karakter heeft mn clowntje toch, ze heeft alles alleen gedaan en buiten wat grapjes heeft ie zich voorbeeldig gedragen.
Afbeelding

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:21

Gewoon nog even geduld nr. 2 komt echt wel.

Net terug van de nest reünie. 2 pups Waren er niet bij, maar alsnog een leuke groep raussies. Lekker gewandeld en daarna pannenkoeken gegeten. Leuk om de verschillen en overeenkomsten te zien tussen de hondjes.

En nog even gesproken over wat voor hondje t beste past. Een iets minder adhd reu is het advies.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 16:54

Nimmy wat een knappe jongen en hij weet het ook he :P

Suus mooi hoor, kappersbeurt is goed gelukt

Oh nog een pupje bij, ik wil ook nog eentje maar Bloom is nog te klein dus even geduld

Leuk zo een reünie, altijd tof om de broertjes en zusjes te zien
Wij binnenkort ook nog eentje en dan krijgen we papieren mee.
Ik kijk er al naar uit.

Marlou_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-11-16 17:51

Nimmy ik zag de foto's op Facebook voorbij komen, leuk en mooi weer hadden jullie uitgekozen!

Bubba begon net zo hard te piepen maar ik dacht zal wel met spelen zijn en toevallig keek ik later in haar mond. Was er zo een lange hoektand los gaan naar hij stond horizontaal dus daar had ze vast heel veel pijn aan. Mijn man heeft hem er zo uit kunnen trekken, ik word daar helemaal naar van met mijn tandarts trauma haha.
Nu is ze weer blij haha
Afbeelding

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-16 18:49

Haha de tanden fee.gelukkig nu alles goed.

ik zelf vind geen verschil of ik ze samen mee neem of alleen,maar ze zijn dan ook super netjes opgevoed.
en een redmerle teef zo moeilijk is dat niet hihi

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 16:50

Hoi allemaal,

Ik kom even binnen vallen, zal later alles nog een terug lezen :)

Hier 2 (deels) mislukte Aussie's. Eentje met een krul in zijn staart en de ander is double merle (deels doof en blind). Maar het zijn 2 ongelofelijke schatten, beide wel contra in karakter.
Pablo, Black tri, inmiddels alweer 7 jaar
&
Jazzie, Blue/Double Merle, 4 jaartjes oud.
Dit zijn onze doetjes Afbeelding

Jazzie is een echte tuthola, we hebben sinds augustus een asielkatje erbij (inmiddels 7 maanden oud). Bang dat ze voor hem was haha. Nog steeds weet ze niet altijd wat ze er mee aan moet, wel vind ze hem inmiddels leuk. Soms gaat er een tong over hem heen en de kat geeft genoeg kopjes aan haar.
Van de week gebeurde er echter iets nieuws, ze sprong bij mij (en de kat) op schoot en ging erbij liggen. Vervolgens kroop de kat dichter tegen haar aan, zij legde haar hoofd nog even goed en zo vielen ze samen in slaap :')

Afbeelding

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 17:38

Dan is het toch zo dat dubbel merle doof en blind geeft.
Was oeps nestje dan?
Bij ons stamboek is het verboden.

Wat een super schattige foto met de kat amai ik wou dat dit hier ook eens kon maar Bloom snapt het momenteel nog niet en wil alleen maar spelen.

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:11

Fotsy schreef:
Dan is het toch zo dat dubbel merle doof en blind geeft.
Was oeps nestje dan?
Bij ons stamboek is het verboden.

Wat een super schattige foto met de kat amai ik wou dat dit hier ook eens kon maar Bloom snapt het momenteel nog niet en wil alleen maar spelen.

Ja double is Engels voor dubbel haha.
Weet nog steeds niet helemaal of het een oeps nestje was, teef is daarna wel bijna direct gesteriliseerd. Zit bij beide geen stamboom trouwens.
De Black tri heeft een Duitse papa en een Nederlandse mama dus dat kon niet. Verder was ie de enige met krulletje maar dat maakt me deste leuker :)
En met Jazzie heb ik toen gewoon een stuk minder onderzocht etc en was het hele double Merle gedoe weg gezakt. Was gewoon verliefd op der foto.. En nouja... Toen ze bomen ging missen en ons soms echt niet hoorde maar weer verder gaan Googlen. Toen er achter gekomen dat we een kat in de zak hadden gekocht. Maar het is een heerlijke knuffel die we voor geen goud kwijt willen. Soms is het alleen zielig omdat ze het niet ziet als we balletjes oid gooien, ook met behendigheid ziet ze de paaltjes aan 1 kant niet goed.
Wij spelen als geleide hond zodat ze alles nog kan doen :)

Haha ja dat speelse :') scheelt dat de kat er ook last van heeft. Die schrikt er soms zelf van als ie boven op Jazzie springt (bij Pablo durft ie t niet)

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:24

Dubbel merle word vaker gedaan buiten het stamboek omdat mensen graag gevlekte pups willen (verkoopt beter?). Binnen het stamboek is het gelukkig niet toegestaan.
Zie het vaak bij onwetende mensen en mensen die pups verkopen om er wat aan te verdienen (oeps nestjes daar gelaten, al ben ik van mening dat oeps nestjes helemaal niet nodig zijn)

Overigens kan een nlse mams met duite paps wel (heeft Kenai namelijk ook) maar zit wat meer gedoe omheen.

Maar leuke honden hoor, en dat is het belangrijkst!!

KellyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 18:34

Zeg achteraf ook niet dat het een goede keuze is geweest hoor. Waren toen gewoon op zoek naar nog een hondje en had geen zin in dat "gedoe" met fokkers.. zoveel fokkers benaderd dat er hele vragen lijsten ingevuld moeten worden, dat ze niks willen vertellen over de prijs (1000 of 1500 vind ik namelijk nogal een groot verschil) en dat je puntje bij paaltje dan nog niet eens mag kiezen welke hond je zelf wil hebben pff..

En karakter vind ik verder gewoon geweldig, dus marktplaats opgedoken en zo doende. We zijn veel veel veel meer geld kwijt inmiddels aan ons lelijke eendje dan die 1500 euro, maar goed, we houden wel van haar.

En probeer ook mensen te informeren die ik tegen kom. Vaak omdat (inderdaad wat jij zegt) dat ze haar mooi en speciaal vinden. "Ga er nooit naar op zoek, want het is ellende"

Aah okay, nouja ouders waren getest en dat vond ik belangrijk. Alles wat wij met stamboom in huis halen is alleen maar ellende. En al het huis tuin en keuken materiaal gaat eeuwig mee. Dus hecht daar echt 0,0% waarde aan. Heb ze liever zonder dan met stamboom xD

Edit: kwam deze tegen op marktplaats. Las al dat jullie het niet zo hebben op kruisingen, maar omg deze combi als volwassen hond lijkt me echt geweldig (komt misschien stiekem omdat onze vorige hond een Berner was)
http://link.marktplaats.nl/m1112337400? ... ialbuttons

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:17

Oh maar onze fokkers kweken heel vaak met buitenlandse honden dus voor de papieren is dit geen probleem.

En weet je dan wat double merle eigenlijk is? Je hond is homozygoot voor merle dus moest die nakomelingen geven dan zijn die altijd gemerld, alleen denk ik persoonlijk dat hij ook niet zo vruchtbaar is als een andere hond. De genen dragen altijd bepaalde fouten maar doordat er dan altijd een gezond gen is (zijn alrijd met2) zie je dit vaak niet.
Dit is de reden waarom dit verboden is in het stamboek.
Ongelooflijk dat mensen op die manier fokken en er dan nog geld uit winnen.
Kan jij niet aan doen natuurlijk en hij is ondanks zijn beperkingen wel leuk, iets te veel wit voor mij :P

Ik wil nooit geen stamboomloze meer en om dezelfde reden die jij opgeeft. Ze zijn vaak heel goedkoop in aankoop maar zijn vaak zo slecht gefokt dat je uiteindelijk in de kering meer geld kwijt bent. Allez was met onze vorige hond toch zo dat was een BC van zeer slechte broodfokkers.

Nimmy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-16 22:32

KellyR schreef:
Zeg achteraf ook niet dat het een goede keuze is geweest hoor. Waren toen gewoon op zoek naar nog een hondje en had geen zin in dat "gedoe" met fokkers.. zoveel fokkers benaderd dat er hele vragen lijsten ingevuld moeten worden, dat ze niks willen vertellen over de prijs (1000 of 1500 vind ik namelijk nogal een groot verschil) en dat je puntje bij paaltje dan nog niet eens mag kiezen welke hond je zelf wil hebben pff..

En karakter vind ik verder gewoon geweldig, dus marktplaats opgedoken en zo doende. We zijn veel veel veel meer geld kwijt inmiddels aan ons lelijke eendje dan die 1500 euro, maar goed, we houden wel van haar.

En probeer ook mensen te informeren die ik tegen kom. Vaak omdat (inderdaad wat jij zegt) dat ze haar mooi en speciaal vinden. "Ga er nooit naar op zoek, want het is ellende"

Aah okay, nouja ouders waren getest en dat vond ik belangrijk. Alles wat wij met stamboom in huis halen is alleen maar ellende. En al het huis tuin en keuken materiaal gaat eeuwig mee. Dus hecht daar echt 0,0% waarde aan. Heb ze liever zonder dan met stamboom xD

Edit: kwam deze tegen op marktplaats. Las al dat jullie het niet zo hebben op kruisingen, maar omg deze combi als volwassen hond lijkt me echt geweldig (komt misschien stiekem omdat onze vorige hond een Berner was)

Je spreekt jezelf wel tegen, de double merle zonder stamboom kost je genoeg aan dierenarts...

Onze hond heeft ook een Duitse papa, en stamboom. Dat is gewoon mogelijk.

Wat betreft niet zelf mogen kiezen, wij hebben voorkeur aangegeven en die pup is t geworden. Bij zelf keuze door kopers heeft de laatste ook de pup die over blijft. In beide gevallen kan je van de koop afzien als het niet de gewenste pup is. Dus daarin zie ik geen nadeel.

Wel leuke hondjes trouwens! Lief met kat samen. Dat lukt hier nog niet. Hij wil te graag spelen.

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 15:09

Afbeelding
Afbeelding

Kenai vanmorgen in de loonse en drunense duinen.. Knappe vent.. <3

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 19:39

Whaaaaaa nou is bij mijn in dorp .hun wonen in grevenbicht en de honden waar ze steeds mee fokken zitten bij ons in dorp in een loods.puur broodfok.maar goed blijkbaar houd jij daar van.
KellyR schreef:

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 22:50

Sorry voor mijn iets wat botte reactie,maar dit is juist iets wat je niet moet willen.
je schrijft dat je problemen had met tamboom honden,maar je hebt stamboom honden en stamboom honden met geteste ouders dat is nog al een groot verschil. Vroeger had je geen erfelijke gezondheidstesten nu wel alleen een stamboom zegt dus niks,puur dat je in een lijn erfelijke ziektes kunt terug kijken bv epeleptie.
dus stamboomloze honden met 2 geteste honden vind ik ook al een plus punt,maar meestal zijn ze niet getest en is er ook niet nagedacht over een combi. En nu heb je stamboomloze honden waar je ook enorme kosten aan hebt. En die advertentie gaan me de haren echt recht overeind.snap nog steeds niet dat mensen daar hond kopen,want je gaat bij de loods kijken,welke rassen ze daar nu nog hebben zitten weet ik niet zie nu vooral aussie kruisingen steeds voorbij komen,voor heen hadden ze ook bullterriers en ander bewakings honden,ook handelen ze daar in kamelen ,zebras, wat je maar wilt.

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-16 23:53

begrijp je reactie keona, mijn haar ging ook al recht :o
en sorry maar erkende fokkers in een stamboek, kunnen zich niet zomaar permitteren om niet kwalitatief te fokken, zelfs de pups werden getest op ogen en inderdaad honden met epilepsie worden direct uit de fok gehaald.
ook houden de meeste fokkers het strikter dan eigenlijk zou moeten, zo fokt onze fokker niet met een HD C terwijl dit van het stamboek wel nog mag

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 07:46

En net effe gecheckt maar nu hebben ze ook franse bulletjes en bordeaux pups en dan de kruising aussies.

pantuf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 07:52

Sorry maar van die advertentie gaan mijn nek haren ook recht overeind staan :o

bryce27

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:33

Er zijn erg veel gevallen die de hondenfokkerij verpesten...
Maarja op marktplaats staat genoeg te koop waar ik zo mijn twijfels over heb, maar zolang mensen hier in blijven trappen gaat deze handel gewoon verder..
Natuurlijk zijn er ook goede gevallen bij, dat zeker.
Laatst bijgewerkt door bryce27 op 02-12-16 08:52, in het totaal 2 keer bewerkt

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 08:45

Waarom gaan jullie nekharen omgoog staan? Door de kruising of door de omstandigheden?
Zelf ben ik namelijk echt niet tegen dit soort kruisingen, mits verantwoord gebeurd. De omstandigheden zijn echt helemaal niks natuurlijk, maar dat kan je niet altijd afzien aan alleen de advertentie.

keona

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:00

Nou hier worden geen wel overwogen kruisingen gemaakt dan heeft de teef pups van boder reu nu van berner senne.meeste kruisingen op internet is echt niet over na gedacht,en als er wel overna gedacht is zouden ook bijde honden getest zijn. Dan zou ik er minder problemen mee hebben,want kruisen is niet altijd slecht.bv als de genen pool te klein word zul je ook vers bloed moeten toevoegen. Maar daar komt toch echt wel wat bij kijken en word niet gewoon wat op elkaar geknald en ouder dieren worden volledig nagekeken.ik zou graag willen weten hoe deze dieren gehouden worden in de loods,ik ken de mensen dus kan er helaas niet binnen kijken.ze hebben een aussie sinds dat ik er een heb en toen moesten hun er ook een om te fokken.toen ik dit hoorde van mijn ouders kon ik wel janken.helaas kan ik er weinig aan doen.hoop dat niemand er iets koopt

Fotsy

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:21

Simbaa schreef:
Waarom gaan jullie nekharen omgoog staan? Door de kruising of door de omstandigheden?
Zelf ben ik namelijk echt niet tegen dit soort kruisingen, mits verantwoord gebeurd. De omstandigheden zijn echt helemaal niks natuurlijk, maar dat kan je niet altijd afzien aan alleen de advertentie.

Dan is mijn vraag ook hoe weet je of zo een kruising verantwoord is?
Als je een fokker bent die al twintig jaar fokt volgens de regels van een stamboek (want anders zijn het vaak maar cowboys) en je hebt kwalitatieve pups en dan kies je voor nieuw bloed via een kruising. Dan zou ik kunnen stellen dat het verantwoord is.
Maar dit is echter nooit het geval. Bij de meesten is het zelfs hun eerste nest. Hoe weet je dan hoe de ouderdieren vererven?
Bij een paard is dit iets anders als je eenmalig fokt voor jezelf.
Helaas bij honden heb je altijd meerdere pups en die moeten dan verhandeld worden.
Ik denk dat inderdaad dit alleen door ervaren fokkers mag gedaan worden en enkel als de genenpool te klein is geworden. Maar dat is in de meeste rassen nu toch echt geen probleem denk ik. Al zeker de aussie niet.
Ik heb ook de indruk dat de kwaliteit in belgie hoger ligt of niet? Of alleen aussie's beschikbaar via fokkers van het stamboek. ik heb op kapaza nog nooit een aussie pup zien verschijnen.

Simbaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:11

Verantwoord vind ik ouders getest, weten wie de voorouders zijn, weten wat te verbeteren punten zijn bij de ouders etc. en zo dus een doordachte keuze te maken. Zo'n keuze hoeft imo niet perse binnen het ras te liggen. Dat de kans klein is dat dat het geval is bij een Marktplaats advertentie ben ik het mee eens. Maar snap zelf de allergie voor kruisingen nooit zo :)