Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

YazhiSien

Re: Sphynx liefhebbers, wie o wie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-14 14:29

Alvast gefeliciteerd!

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-14 19:04

Lekker geknuffeld met mijn beebies vandaag, vooral Wax heeft een mega groeispurt gemaakt afgelopen week :D Waarschijnlijk was dit de laatste keer knuffelen voor ik ze volgende week zaterdag ga ophalen, heel misschien dinsdag nog eventjes.

Knox was lekker druk, daarna bij Knox gezien hoe je nageltjes moet knippen en schoonmaken, en hoe zijn oortjes schoongemaakt moeten worden. Daarna was hij moe en lekker gaan slapen. Wax lag al die tijd te slapen, dus even opgepakt en bij me genomen, heeft ie lekker even gelegen en later kwam hij zelf nog even knuffelen. Lieve mannetjes <3

Afbeelding
Knox

Afbeelding
Wax

Afbeelding
Wax

Afbeelding
De mannen samen <3

http://i23.photobucket.com/albums/b395/ ... 9bi5xa.jpg
Wax

Lief he !!!! :D

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 19:42

Och ze zijn prachtig!!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 21:37

Lor, gefliciteerd met je veraardag!
Wat een heerlijke fotoś weer Splash! Het aftellen gaat door *\o/* !

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-14 22:08

Ze zijn prachtig, vriendjes voor het leven...
Fijn dat je ook een deel van de verzorging van dichtbij hebt gezien. Nou nog in bad :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 15:25

Prrrr, ja het bad moet ik zelf gaan ondervinden, maar ze heeft het even droog voorgedaan :D Beiden mannen vinden het niet leuk dus ik ben benieuwd. Heb ook kokosolie in huis dus ga dat ook proberen.

Lag ik vanmorgen in bed, loopt er een vlo over mijn hand :( Texas gekamd, 2 dode vlooien 1 levende. Hij pikt dus ergens vlooien op, en de stronghold doet zijn werk en dood ze. Hier in huis nu 2 spuitbussen leeggespoten. Als hij levende vlooien blijft hebben dan neemt ie het van buiten mee. En dat hoop ik echt niet, want dan kom ik er helemaal niet meer vanaf!

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-14 16:11

De meisjes hebben één keer vlooien gehad. Dat was bij Betje hoogst grappig, want daar zie je ze gewoon bij lopen... Aagje daarentegen...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-08-14 19:55

Ik hoop echt dat ik er nu vanaf ben en Texas ze niet van buiten naar binnen sleept. Haat vlooien :(. Wil ze niet op mijn blote Beebies Zien lopen prrrr.....

Morgen begint mijn laatste werkweek, 3 dagen vroeg, 1 dag vrij,3 dagen vroeg.... VAKANTIE :D

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 02:06

zag weer mooie blote beebs voorbijkomen. <3
Enne succes met je laatste werkweek Splash! :)

Thnx voor de felicitaties! :D

Was woensdag naar m'n moeder gegaan met Abby, maar de grote hond vond Abby iets té interessant en Abby is nog te klein om hem effectief op z'n lazer te geven. :=
Dus zijn diezelfde avond verkast naar m'n zusje, waar haar volwassen kater Porthos dacht 'WTF, ik zie dubbel'. :+
Donderdag mochten de katten lekker op het balkon (zie filmpje), uurtje na het filmpje was Abby ineens pleite. :oo
Wij roepen en zoeken, hele flat op z'n kop gezet maar geen Abby. -O-
Uiteindelijk naar beneden gegaan en achter de flat gekeken, bleek madam daar bij de speeltuin te zitten.
We zagen haar nog net de stekelbosjes ingaan, achter een vlinder aan. :x
Ik dus aan de voorkant gaan zitten en roepen, maar madam vond het prima vertoeven daar en kwam dus niet ^), echter had ze niet gerekend op m'n zusje, die achter de struiken aan kwam lopen en haar in d'r kladden heeft gegrepen. :D
Die kleine is dus gewoon van 2 hoog naar beneden gezeild. :oo
Nadien was het wel wat piepen als je haar bij haar linkerheupje aanraakte, maar ze liep goed en vandaag was het ook weer over, niets ernstigs dus. :)

Die met de streepjes is 'hijdienoggeennaamheeft', het kitten van m'n zusje.
Hij is een kleine 1,5 maand ouder dan Abby en oogt veel volwassener, Abby is echt nog een baby'tje qua gedrag en uiterlijk als je ze naast elkaar zet. :+

De buurvrouw is trouwens helemaal verliefd op Mowgli ('ze is zo mooi, zo lief, zo braaf en zo zacht!' <3) en ik hoef maar te kikken en ze komt weer oppassen. *\o/* *\o/* *\o/*

Enne, ook de hereniging van Mowgli en Abby ging gewoon helemaal vlekkeloos! *\o/*
Mowgli is wel een beetje blazerig en brommerig, maar volgens mij heeft ze die kleine heel stiekum best wel een beetje gemist. :D

YazhiSien

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 08:58

Wat een verhaal zeg.....eigenwijs ding :)

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 10:04

Zo dat was schrikken Lor! Gelukkig hebben jullie haar weten te vinden. Fijn dat verder alles goed is gegaan :)

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 17:38

Das zeker schrikken Lor, gelukkig is het goed afgelopen!

Splash bijna! De laatste loodjes wegen het zwaarst ;). Hoe lang ben je vrij als je baby's komen?

Wij waren een weekeindje weg, en mijn ouders hebben op Sushi gepast (ze kwamen bij ons in huis) mijn moeder werd er helemaal nerveus van: ze had alle ramen en deuren dicht omdat ze bang was dat Sushi uit het raam zou springen :=

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-14 18:03

Haha Kristie, lieve bezorgde mama :D ik blijf sushi een leuke naam vinden!!! Lekker dat je een weekendje weg bent geweest, heerlijk!

Ja de laatste loodjes wegen écht zwaar, het is net alsof ik nu de uren aan het aftellen ben :+

Als de mannen komen ben ik op 1 dag na 3 weken vrij! Ben ik zo aan toe...... En ben zo benieuwd hoe Texas het gaat vinden en of ze alle 3 straks uiteindelijk lekker samen liggen!

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-14 20:37

Ik vind Sushi ook zo'n leuke naam! :) En Kristi heeft een bezorgde moeder! Als wij op vakantie zijn komen mijn schoonouders meestal hier in huis voor de katjes. Vinden mijn schoonouders altijd erg leuk, en is voor de katjes toch prettig. Met 4 katten is er gewoon best veel verzorging nodig. En ze krijgen zo ook gewoon lekker hun aandacht.

Oh Lor, dat is schrikken :oo ! Gelukkig is het goed afgelopen met Abby! Gelukkig is haar heupje weer beter.

Splash, de laatste loodjes...die zijn altijd het moeilijkste. Maar dan kan je straks dubbel genieten!
Moeten Sphynxen gewassen worden? Waarom? Wel fijn dat je inderdaad alvast wat van de verzorging hebt kunnen oefenen/meekijken.

Hier gaat alles zn gangetje. Afspraak gemaakt om Sjors te laten helpen, is pas over 3 weken, maar het kan maar vast staan :+
Verder hebben we volgens mij een beetje een virusje in huis gehad. eerst Sjors een dag veel braken, daarna Yaro aan de dunne. Gaat gelukkig nu weer de goede kant op. Eten en drinken was gelukkig geen probleem.
Hihi, onze Rex is echt een sulletje. Hij durft niet helemaal naar boven in onze krabpaal. De afgelopen dagen heb ik hem een paar keer geholpen. Ook met weer naar beneden komen. Hij vindt het toch wel erg leuk en ik denk dat hij met een paar dagen zelf ook durft. Lefgozer :+ De rest rent gewoon via de paal omhoog :#

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 10:56

Hij is bezig om je af te richten. Zelf klimmen is duidelijk te veel werk :D

Sphynxen scheiden talg af alsof ze haar hebben, maar dat hebben ze natuurlijk van. Die talg blijft op de huid zitten, en daar worden ze plakkerig en vies van. Voor een deel krijgen ze dat er zelf af, voor de rest moet je ze bij helpen. Wassen dus.

Abby nog okee?

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 12:50

Hihi, dat zou ook nog kunnen :+ Nee, hij is echt gewoon een beetje bang, als hij dan naar beneden moet, zit hij je met grote paniekerige ogen aan te kijken en rondjes te draaien }:0 We hebben eerder een kat gehad die niet kon springen, zijn we zelfs nog eens voor naar de dierenarts geweest. De bank en de vensterbank stonden een meter uit elkaar, die sprong kon hij niet maken. De da trok eens aan alle 4 zijn poten, duwde hem van de behandeltafel af, en zei: "niks mis mee :+ "Later heeft hij het nog wel geleerd, maar is ook nooit een hoogvlieger geworden }:0

Maf dat Sphynxen zo plakkerig en vies worden. Hoe vaak moet je dan wassen? Dat vinden ze vast niet allemaal even leuk :+

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:19

Prrrr schreef:
Abby nog okee?

Gelukkig wel, al laat ik haar wel even extra goed nakijken als we van de week naar de dierenarts gaan voor enten en chippen. :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:20

Ik lees over een luie Rex, slimkees is het dat hij jou zo laat helpen. :))

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 13:24

Daar heb je een hoop filmpjes van op YouTube, Sphynxen in bad. De een vindt het geweldig, de ander niet zo. Betje heeft inmiddels zoveel haar dat ik haar nog maar twee tot drie keer per jaar was, daar kunnen de bazen van de echte nakies je meer over zeggen.

Aag in bad is een spektakel :D

DA in kwestie heeft wel een mooie onderzoeksmethode. Aag is ook niet zo handig, die neemt eerst vier keer een aanloopje voordat ze echt springt. Maar die heeft ook gelijk, die komt lang niet altijd goed uit. Wij vermoeden dat ze visuele informatie wel binnenkrijgt, maar niet zo goed verwerkt. Die komt op haar reuk echt beter uit dan op haar zicht.

Maar ze is wel heel lief...

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 14:24

Ik ga later ipv wassen kokosolie proberen aangezien de heren niet van water houden :D maar eerste weken toch echt in bad zodat ze er ook thuis aan kunnen wennen.

Zo morgen ben ik vrij, trapeze ophangen, krabton neerzetten, net spannen voor 2 ramen kattenbak op z'n plaats en nog 100 kleine dingetjes :D en dan nog 3 dagen werken !

Fijn dat het goed gaat met Abby, en chippen is wel een goed idee ;)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 16:23

Al mijn katten worden gechipt, geënt en geneutraliseerd. :)
Tenzij ik eens een zeer mooie raskat (of wellicht zelfs HTK/kruising) heb die ook daadwerkelijk wat kan betekenen voor de fokkerij (qua verbreding vd genenpoel oid), dan laat ik die testen en bij geschiktheid dekken, bij ongeschiktheid gaat alsnog het mes erin.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 19:17

Texas en Chuck zijn gedaan met 6mnd en dat gaan deze mannen ook, wil geen sproeiende katers en mag toch niet met ze fokken. Wil ik ook niet ;) wat dat betreft is een poes makkelijker open te houden.

Pff, vond weer een vlo in bed. Weet zeker nu dat hij ze van buiten meeneemt. Net weer gekamt en niks te vinden. Echt niet grappig met die kleintjes straks thuis! Iemand tips ???

Gaia

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 21:03

Hier wordt ook alles geholpen. Helaas zijn we met onze oude poes makkelijk geweest. Ze was amper krols, kwam niet buiten, en de kater die we hadden was wel geholpen. Ze is nogal een stresskip, wilde het haar ook allemaal niet aandoen. Toen kreeg ze mamatumoren. Toen wel laten helpen, maar het is weer terug gekomen. Ze heeft er nu geen last van, en zolang ze geen pijn heeft is het oke. Maar ik heb er zo'n spijt van dat we haar niet hebben laten helpen...Als ik toen wist wat ik nu weet, had ik het ook nooit zo laten gaan.

Jeetje Splash, balen dat je nu weer een vlo vond. Ik heb eigenlijk geen idee wat je zou kunnen doen? Volgens mij heb ik wel eens gelezen dat het geen mogelijkheid is om Texas binnen te houden, toch? Misschien gewoon een ouderwets vlooienbandje?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-14 22:28

Het probleem is niet het vlooienspul, dat werkt zodra Ze hem bijten vind ik dode vlooien. Dus een bandje maakt niks uit en nee binnen houden is met hem echt geen optie, dan word hij doodongelukkig. Vandaag gekamt en geen vlo of poep te bekennen. Vaag...

GAIA, wat je niet weet kan je ook niet helpen dat is altijd achteraf :) gelukkig heeft ze er nu geen last van en je hebt weer wat geleerd. Zo probeer ik het altijd maar te bekijken, hoe lastig soms ook!

Tilmar..... Ben je er nog? Hoe gaat het met Tijger?

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-14 22:39

Ja, ik ben er nog! Paar daagjes weg geweest. Poesjes erg gemist :o zoonlief wilde ongeveer meteen weer naar huis.
Morgen zal ik op de pc even wat uitgebreider reageren, op mijn tablet gaat dat niet zo handig.

Tijger zijn pootje gaat wel beter, maar hij blijft hem optillen als hij zit. Echt vreemd. Donderdag worden ze allebei geholpen, dan gaat de da ook naar zijn pootje kijken en eventueel een foto maken.

Morgen meer!