Het grote gerbiltopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_Karlijn

Re: Het grote gerbiltopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 22:05

Die van mij rennen ook zoveel in het rad. Ik weet alleen niet of ze elkaar afwisselen of dat het een van de twee de hele tijd is, want ik hoor het alleen 's avonds en 's nachts als ik in bed lig haha.

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:05

Word je daar niet steeds wakker van dan? Mijn gebils rennen amper in het rad, heel af en toe Skye eens, Fiona kijkt er niet eens naar om. Maar ook zonder rad maken ze veel lawaai. Graven in de kartonnen buizen/bloempotten knagen aan karton/takken etc.. :') oh en de bodembedekking die tegen het glas wordt gesmeten :')

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-14 23:36

Die van mij rennen 's nachts ook veel in het rad. En smijten ook bodembedekking tegen het glas, of duwen het voerbakje tegen het glas omdat er net een pitje onder ligt :') Eerste weken werd ik er regelmatig van wakker maar nu ik eraan gewend ben slaap ik er makkelijk doorheen :j
Ik weet wel dat Syndra een stuk fanatiekere renner is dan Esya. Of Esya moet het 's nachts allemaal in halen wat Syndra overdag rent maar dat zie ik natuurlijk niet :P

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 00:05

Die van mij staan in de woonkamer, dat scheelt, maar eerder sliep ik er ook gewoon doorheen :)
Vind het wel schattig, af en toe stopt hij even om rond te kijken, hij kijkt zo geïnteresseerd en wijs <3

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:29

Ik word er ook niet wakker meer van. Ze maken inderdaad een hoop herrie 's nachts, als mijn nichtje hier weer eens komt slapen moet ik haar maar waarschuwen voor slapeloze nachten :D De meeste herrie komt nog van het knagen aan het houten huisje, dat gaat echt door merg en been :')

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:31

Mijne staan lekker in de woonkamer!

Ik gooi er steeds enthousiast halve eierdozen en keukenrollen in, maar die gebruiken ze vooral als bouwconstructies, niet om te knagen :=

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 14:34

Het lijkt me ook veel gezelliger in de woonkamer hoor, dat gescharrel <3 Maar moeders wil het niet, over een half jaartje kan het waarschijnlijk, als ik op mezelf woon!

Ik vind het zo vreemd dat ik er gister een eierdoos in heb gegooid, en die dus vanmorgen helemaal verdwenen was :') Ik denk dat ze allemaal onder de 'grond' verdwijnen.

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-14 16:26

Bij ons verdwijnt een eierdoos normaal gesproken in een paar uur.
Dat is echt het aller-favorietste karton om te slopen.

Die van ons zijn tegenwoordig trouwens veel overdag actief ipv 's nachts.
Ze passen zich best wel aan aan je levensstijl; zo zijn ze altijd wakker als ik ga ontbijten en wanneer mijn vriend uit werk komt. Ook na het avondeten komen ze weer tevoorschijn.

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:01

Woopwoop!!
Morgen (of eigenlijk vandaag want het is 12 uur geweest) ga ik m'n gerbil jongetjes ophalen! :):)
Zin in!!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:06

Leuk Albion! Ben benieuwd hoe ze er nu uit zien :) Snel foto's laten zien he!

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 01:43

Ja haha, als ze niet te schuw zijn de eerste paar dagen ;)
Ik heb ook al m'n namen bedacht: Toto & Jack.. Weet nog niet wie welke naam krijgt maar dat komt wel :)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 12:41

Leuk :):)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 13:08

Gaaf!
Ezarja is van de week 2 geworden, heb haar nu bijna een jaar :D.

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 15:26

Gefeliciteerd :D

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:04

Jeej ik heb ze!!
Ze zijn allebei super schattig! Het burmeesje is nog wat verlegen en de siamees is nu al fan van het looprad! :) allebei kan ik ze al wel oppakken en ze lopen gerust over m'n hand heen, en ik heb ze nog maar een paar uurtjes, dus dat tam maken gaat wel goed komen denk ik :D
Ze zijn alleen te snel voor een goeie foto, ik zal blijven proberen ;)

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 17:05

Leuk dat ze al zo tam zijn! Ben wel benieuwd naar foto's dus blijf maar proberen idd :D

Albion

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 22:00

Afbeelding

Dit is een van mijn ukkies :)
De andere is nog te schuw om er een foto van te maken :)

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-14 23:01

Ah echt nog zon baby'tje! Schattig zeg!

_Karlijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-14 14:22

Wat een leukerd!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:25

Hoe doen jullie het eigenlijk met zand? Hebben ze het altijd ter beschikking?
Ik merk aan Pip dat die er na een dag geen zand verschrikkelijk zielig uitziet :') Ik wissel nu af, overdag zand en s avonds staat het looprad er in. Heb geen ruimte voor allebei haha. Heb overigens Suprème science Bathing Sand van de Welkoop :) Elke dag zeef ik de poepjes er uit want poepen in zand vinden ze heeeerlijk!

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:27

@Albion Wat een schatje zeg!
@Rubber_Duck Hier hebben ze altijd zand. Maar mijn looprad hangt, met behulp van boterhamzakjessluitingen *D
Ze maken van beide veel gebruik dus ben blij dat ik het ze beide altijd kan bieden :)
Ik haal ook regelmatig poepjes uit het zand :')

Rosie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:32

Mijne hebben ook altijd badzand. In een omgekeerde bloempot met een gat aan de zijkant/rand. Zo blijft t mooi in de pot haha.

Ik was laatst in de dierenwinkel om (speciaal) kattengrit en een pak supasoft te halen en kon het niet laten om even bij de beestjes te kijken. Zaten ratjes, muizen, vogels en ook gerbils. Maar jeetje mina, ik schrok.. die gerbils, ze zagen er echt niet uit. Hun vacht was vettig, ze waren mager, en ze hadden allemaal van die 'kruinen' in hun vacht (je keek dus recht op hun velletje) omdat ze zich niet schoon konden houden. Ze zaten ook op die harde houtsnippers, in een verblijf van ongeveer 10x30 cm.. met z'n 5en. Arme beestjes. :(

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 21:54

Mijne hebben altijd zand: op de plateaus en ook nog een apart bakje op een plateau. Wordt nauwelijks vermengd met bodembedekking. Ik verschoon het wekelijks, anders wordt het bijna onbetaalbaar. (2 kg doe ik 3, misschien 4 keer).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 22:33

Oh dat ophangen is een goed idee zeg! :)* ik ga meteen op zoek!

Ahw Mendy sneu :( In een dierenwinkel? Lekker dan.. Je zou ze haast meenemen om te 'helpen' maar dan komt er zo weer een nieuw paar..

MadelonSunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-14 23:08

Jeetje zeg, wat sneu :(:) Als ik ze zou zien zou ik bijna geneigd zijn om ze mee te nemen en een beter leven te geven. Maar daarmee wordt het broodfokken en op die manier verkopen alleen maar erger.

@Rubber_Duck Je kan 'm ook met ijzerdraad ophangen :j Dat zit ook in die sluitingen voor boterhamzakjes.

Esya was het er net denk niet mee eens dat ik niks lekkers op m'n hand had, ze beet me :oo :+