Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liesjecryos schreef:Waren de jouwe ook zo stil de eerste dag?
Ik heb ook zo een hele zwartje met 4 witte pootjes en een witte vlek op de buik...en dat is me toch een slaapkop![]()
ook als ik hem oppak kruipt in mijn mouw en slaapt rustig verder
Saaarr schreef:Hoi, fijn jouw berichtje!!
Ja ik heb haar toen we terug waren in de kooi gelegd. Haar zusje Kiara ging haar wassen..
kimo ging aan haar 'achterkant' knuffelen en bij haar koppie.. best apart want dat deed ze de laatste tijd toen kimba heel slecht eraan toe was ook elke keer. Kitana snuffelde wat maar verder niets bijzonders.
Ja het was wel een idee geweest om nog een ratje mee te nemen..
Ik probeer lekker verder te gaan met de andere ratjes.. toen kimba zo slecht was ging eigenlijk al mijn aandacht, knuffels en zorg naar haar toe dus ik heb wat in te halen bij de rest.
En ik probeer me goed te houden bij hun ..
is het trouwens verstandig om nu de kooi eigg al schoon te maken of maakt dat niet zoveel uit? (vanwege de poepjes en geurtjes van kimba die er nog hangen.. )
Kimba was eigenlijk de rat die overal buiten stond zeg maar.. als er ruzie was was dat meestal niet met haar (al maakte kimo het vaak te bond en werd zij ook wel is woest, dat wel) zij was echt een dik ratje maar niet de alfa dat was haar zusje .. verder ben ik om eerlijk te zien niet goed in om te zien wie verder echt het rustpunt is enzo had ook pas laat door dat kiara eigenlijk de baas is..
galley schreef:Ffoe ik ben me net even geschrokken.
Mijn ratten zijn te dik en dat weet ik, maar degene die niet gepakt wil worden heb ik net even vast gehad en ik denk dat hij obese is.. Ik was al begonnen met het drastisch verminderen van het voer maar omdat ik de andere het meeste zie eten had ik dit echt niet verwacht. Een molentje heb ik aan gedacht maar gezien ze de hangmat alleen uit komen om te eten of drinken gaat dat weinig zin hebben.. Hopen dat ik het toch met minder voer kan regelen...
Vanillia schreef:Ik lees al een tijdje mee en kom nu toch maar even uit de meeleesstand, heb namelijk een aantal vragen waarmee jullie me vast kunnen helpen.
Ik heb tot een half jaar gelezen een Syrische hamster gehad. Hartstikke leuk, ware het niet dat het beest niet tam te krijgen was (lees: rustig op je hand zitten eten, niks aan de hand en vervolgens in je vinger bijten en niet meer loslaten). Nadat de hamster was overleden ben ik op zoek gegaan naar een alternatief en kwam zodoende bij de ratten uit. Goed, dan nu de vragen:
- Mijn hamster zat in een Gabber Jolly (70x45x60). Ik heb daar alle tralieverdiepingen en het vaste radje uit gehaald en er houten plateaus voor in de plaats gemaakt. Kan ik deze kooi gebruiken voor ratten en zo ja, hoeveel kunnen er in?
- Hoe makkelijk is een rat tam te maken? Na m'n ninja-hamster ben ik wat schuw geworden voor beesten die in mn vingers bijten
- Hoe lang kunnen ratten alleen blijven? Ik ben regelmatig 1 of 2 nachten weg en met de hamster ging dit prima, kan dit met ratten ook?
- Kennen jullie een goede rattery in de buurt van Tilburg? Ik heb http://www.rattery-blazed-amigos.nl/ al gevonden op internet, maar dat is toch wel een roteind rijden..
- Zit er qua karakter veel verschil tussen vrouwen en mannen? En qua geur?
Vanillia schreef:- Mijn hamster zat in een Gabber Jolly (70x45x60). Ik heb daar alle tralieverdiepingen en het vaste radje uit gehaald en er houten plateaus voor in de plaats gemaakt. Kan ik deze kooi gebruiken voor ratten en zo ja, hoeveel kunnen er in?
- Hoe makkelijk is een rat tam te maken? Na m'n ninja-hamster ben ik wat schuw geworden voor beesten die in mn vingers bijten
- Hoe lang kunnen ratten alleen blijven? Ik ben regelmatig 1 of 2 nachten weg en met de hamster ging dit prima, kan dit met ratten ook?
- Kennen jullie een goede rattery in de buurt van Tilburg? Ik heb http://www.rattery-blazed-amigos.nl/ al gevonden op internet, maar dat is toch wel een roteind rijden..
- Zit er qua karakter veel verschil tussen vrouwen en mannen? En qua geur?
ietjelover schreef:wie weet er leuke namen voor mijn twee ratjes ?
het gaat om twee husky vrouwtjes