De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:48

xtessax83 schreef:
En ik mezelf druk maken dat de mijne het koud zou krijgen in zijn hokje met overdekte ren. De jouwe zitten letterlijk in de sneeuw _O-

Ik was eigenlijk van plan de sneeuw vanmorgen weg te vegen, maar het lijkt er op dat ze het wel geinig vinden. Springen vrolijk op en af besneeuwde dingen, gebruiken elkaar als stop methode als er eentje wegglijdt... Net zat er eentje ook voorzichtig te proberen of je sneeuw kunt eten.
Ze hebben twee overdekte hokken en een dichte bovenverdieping tot hun beschikking, en staan vlakbij het huis tegen een schutting aan. Als ze willen, kunnen ze warm wegkruipen. Maar eerlijk gezegd heb ik ze dat nog niet zien doen :')

Grappig om dan ook van die smeltende koppies te zien in de hitte laughterline haha

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 12:00

Ik moest ff schakelen, LL geen sneeuw? Maar bij jou is het nu dus warm :') .

Haha die konijnen die in de sneeuw zitten :') . Echt zo schattig!

laughterline

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 12:49

Haha nee hier geen sneeuw, maar juist een ice pod om af te koelen :)) Februari kan nog een hele warme maand zijn, en dan begint hier alweer de herfst. Heb weinig zomer gezien dit jaar :P

Kreeg net ook een filmpje doorgestuurd van onze hond rennend in de sneeuw, zo leuk! <3

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:54

Wij hebben gisteren een bunker gemaakt en dat werkt echt top, het is gewoon warm in het hok en de ren :D Ga wel wat vaker kijken nu, zeker voor de cavia is het wel aanpoten maar die kruipt lekker bij de konijnen.

Afbeelding

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 15:59

Knabbel is het hok niet uit geweest. Dibs die vind de sneeuw maar al te leuk.
Straks lekker verwend met een wortel en extra loof.

De weg was een ramp om te rijden, je voelde de auto gewoon van links naar rechts glijden op plekken.
Gisteravond was het beter te doen :7

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 16:32

Ik heb toch maar even een konijn geëvacueerd vanmorgen... dacht dat die aardig beschut stond onder een luifel en met een extra schuttingpaneel aan de oostkant. Maar niet dus. Die sneeuw waait echt overal doorheen! De beneden verdieping en ren waren helemaal besneeuwd, voerbakje bijna niet meer te vinden, drinkflesje bevroren en beestje zat boven, waarschijnlijk wel warm genoeg maar nog steeds niet helemaal sneeuwvrij.
Dus gauw het oude winterhok wat in de schuur staat even schoongeveegd, laag stro erin en hopla. Niet een heel gezellig hok, maar in ieder geval droog en warm!
De hele schuur is ook niet eens sneeuwdicht, maar de andere konijnen hebben zoveel ruimte dat ze nog zeker een droge plek hebben en sowieso hun nachthok zit vol stro en is droog.
Maar brrrr wat is het koud, ik ben blij als deze week voorbij is hoor.

Ik voer trouwens brokjes van de welkoop, geen idee hoe het heet maar het is een grote bruine zak voor 10 euro. Kregen ze bij de fokker en daar ben ik maar mee doorgegaan. Ze eten het prima.

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 17:17

Brrrr klinkt allemaal maar lastig zo met die sneeuw zeg! Arme nijnen die het koud hebben!

Hier hebben we net een schaduwdoek over het verblijf gehangen, nog een paar palen erin om het wat te verstevigen, plastic op het dak van het hok, en dan fairylights erbij, en dan is het klaar :D Zag Ziggy net al halve binkies doen haha

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:08

Ahh heerlijk hoor Laughterline! Mooi hok hebben ze zo ook!

Ah sneu hoor Pearlie, gelukkig nu even binnen dus!

Hier zitten ze lekker binnen in het nachthok.
Zie ze helemaal niet beneden bijna :')
Ren is afgesloten, zag voor me dat ze heel de tijd in de sneeuw zouden zitten :+

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 18:48

Ruitenwissercondooms gemaakt _O-
Afbeelding

Blijven de wissers tenminste schoon als de auto stilstaat

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:08

Ohh das handig! Haha

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 19:23

Ben benieuwd naar je fairylights LL! :D Mooi plekje zo zeg! :+:

Hier krijgen de konijntjes nu het voer Mijten, werd mij aangeraden door een andere fokker en het smaakt ze wel :D

Hier is 't aanpoten met alle sneeuw en vooral de vorst := Dan heb ik toch iets te veel bevriezende waterflesjes _O- Gelukkig hebben we er nóg meer en kunnen we om de zoveel uur de flesjes wisselen.. maar in de tussentijd moeten we de paarden eten/water geven, hoeven controleren :')

Toff, die binnen zit, drinkt ineens wel heel veel! :oo Vind ik wel vreemd... verder niets verandert de afgelopen tijd, dus maar even in de gaten houden...

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 21:25

Kwam hier even spieken voor ideeën. Wij zitten te dubben om ons konijn naar binnen te halen, maar zelfs de garage is te warm ( verschil met buiten te groot ) dus toch maar buiten en in de gaten houden. Enorm dikke laag hooi ligt erin, hij zit in een soort schuur maar dan open aan de voorkant. Dat weer afgedekt met een grote deken. Wind vrij en droog, water bevriest ook niet daar. Maar ben toch wel beetje zenuwachtig hoop dat hij het goed blijft doen daar.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 10:24

Oohhh maar zo te horen zit hij daar meer dan prima!! +:)+

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 11:31

Klinkt goed hoor Mir!

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 11:57

Brrrr, wat een weer hé, en die wind.... :brr:
Hoe gaat het met jullie buitenkonijntjes?

Gisteren overdag hadden alle konijntjes er allemaal nog lol in. Ik had hun box goed dik gevuld met extra stro en hooi maar wat er deze nacht gebeurd is, ik heb geen idee, maar alle konijntjes waren los deze morgend! Er is nergens niks stuk of open. Overal is de draad 1 meter hoog, enkel het poortje is iets lager, schat zo'n 80cm.
We hebben hen gelukkig wel snel weer kunnen pakken, en voor nu zitten ze allemaal in het berghok naast de paardenstal in een konijnenhok met ren. Is wat krap weer maar nu met de lage temperaturen en sneeuw misschien toch beter, zo ben ik toch zeker dat ze warm genoeg zitten en ook kunnen drinken en eten.
Als de temperaturen weer wat normaler worden, moeten we maar eens gaan brainstormen over hoe we de ren nog kunnen aanpassen zodat deze houdini's niet meer kunnen ontsnappen, maar echt, hoe dan???

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 12:04

Je hebt wel een ontspanningskoning zeg!

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:10

Als er niets kapot is, kunnen ze blijkbaar ergens tussendoor? Wel schrikken 's morgens. Niet hoeven spoorzoeken in de sneeuw om ze te vinden?

Team ijskonijn hier heeft besloten dat beneden op de koude grond slapen (wel tussen schutting en huis, dus uit de wind) veel leuker is dan in een beschut hokje met stro. Iets in mij maakt zich zorgen, maar als ze het echt koud hebben weten ze waar ze binnen kunnen zitten. Er liggen genoeg keutels als bewijs dat ze daar ook komen :+

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 12:28

Nee, ze huppelden wat rond de stal en zo ... we konden hen makkelijk vangen gelukkig.

Es_ther schreef:
Je hebt wel een ontspanningskoning zeg!

Heel de familie was weg hé *\o/* 't was feest!

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:11

Bedankt voor jullie reacties!

Ik heb de dierenarts gebeld en we gaan er toch maar een kacheltje bij plaatsen. Vrijdag -17 heftig!

Hoe gaat het met jullie konijntjes ?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 13:45

1m kunnen ze hier gemakkelijk springen.

Feather heeft gisteren even in de ren mogen rondlopen terwijl ik zijn hokje ververste. Was super nieuwsgierig.
Nu maar wachten tot de kou over is voordat ik hem laat castreren.

Flesjes zijn zo snel terug bevroren. Lang geleden dat ik dat nog meegemaakt heb. Ze eten ook wel sneeuw hier, dus enkel Feather had duidelijk dorst toen ik kwam verversen deze ochtend. Mijn papa staat gelukkig in ploegen dus die is tegen 15u thuis om het nog eens te doen.
Had ze gisterenavond wel een wortel gegeven ook voor wat vocht.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-21 13:50

Blik springt van de grond op de rugleuning van de bank :') . Dus een meter is peanuts!

Lastig Gigi! Fijn dat je wel constant iemand kan helpen. En wat sla/komkommer voor vocht?

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 14:16

Hier inderdaad ook alle flesjes in no time bevroren.. wat een werk is dat _O- Heb er net niet genoeg om ze steeds allemaal te kunnen wisselen, maar gelukkig zijn er ook wel wat konijntjes die uit een bakje drinken.. wij gaan toch maar jute voor de hokken hangen, zodat de wind inderdaad ook geen vat erop krijgt.. al zitten ze in de luwte van de schuur, hij kan soms ineens gek draaien hier ja..

En inderdaad: dit is lang geleden, dat 't zo lang zo koud is geweest... :oo Vind het heel erg leuk, maar mannn wat een berg extra werk hier _O-

pearlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 16:41

Hier bevriest ook alles binnen no-time. Zowel flesjes als bakjes.... Ze drinken ook meteen 's morgens als ze nieuw water krijgen dus het is wel even afzien.
Halve hok ligt vol met poedersneeuw, gelukkig kunnen ze ook allemaal nog droog zitten. Ff een paar dagen doorbikkelen.

Marloez

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:00

Hier een af en toe stille meelezer. :D

Mijn nijns vinden het blijkbaar leuk om nonstop id sneeuw te zitten? Hoe hard het ook stuifsneeuwt.. Ik heb zelfs een 2e schuilhok in de ren geplaatst maar ze zitten voornamelijk buiten. Als het regent schuilen ze wel altijd en dan is het veel minder koud dus ik vind dit toch wel vreemd om te zien. :+

Het ziet er ook niet echt comfortabel uit ofzo.. Maar blijkbaar doen ze een wedstrijdje wie er het snelst het meest ondergesneeuwd is.. 8)7

Ze hebben 2 schuilhokken met veel stro en hooi en een tafel om onder te schuilen.

Afbeelding

Afbeelding

Toevallig nu ik net kijk ligt Floki (het witte konijn) eindelijk lekker te dutten in een hok. Maar Bob het zwarte nijntje vind het allemaal wel best en graaft nu tunnels id sneeuw. :')

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-21 17:19

Blij te lezen dat ik niet de enige sneeuw-minnende ijskonijnen heb. Hier dus ook een paar wat vrolijk in de sneeuw zit. Al slapen ze nu tegen de schutting aan i.p.v. hoog op het dak van hun huisje. Blijkbaar was de wind toch een beetje koud :+

Ze kunnen het waarschijnlijk gewoon prima hebben, wat wij daar ook van denken.

Toen ik vanmorgen een rondje ging hardlopen over een besneeuwde hei kwam ik super veel konijnensporen tegen van wilde konijnen. Blijkbaar gaan die ook gewoon 's nachts op avontuur in de sneeuw. En ik heb wel eens een huisje op wintersport gehad waar in de tuin ook een paar konijnen in een besneeuwde ren rondhuppelde. In de bergen zal het nog wel een tandje kouder worden dan hier.