Maar serieus; honden gedrag, erop anticipieren, erop reageren en omgaan dan ook nog met andere eigenaren die hun eigen manier van aanpakken en denken hebben is gewoon echt heel moeilijk vind ik. Wat een uitdaging haha.
Verder ben ik met losloop wel best relaxed qua vrijheid geven van Arya omdat ik het combineer met zelf proberen situaties in te schatten en daarop te reageren als ik denk dat dat moet, en zie ik het als; een beetje geven en een beetje nemen. Wel situaties in de gaten houden en als ik denk dat er een reactie kan komen die ik niet wil, probeer ik dat te voorkomen en sowieso anders stoppen als ik denk dat een van de twee partijen het niet fijn vind. Maar ik vind het ook fijn om gewoon lekker te kunnen lopen en dat honden elkaar opzoeken tijdens het wandelen, even snuffelen/kennis maken en eventueel even een stukje rennen en je weer lekker door kunt lopen. Daar is het losloop gebied hier over 't algemeen echt heel fijn in, ook met het gros van de mensen die er komen als je weekenden even buiten beschouwing laat. Dan kom ik er zelf niet vaak alleen of op tijden waarop het nog niet druk is of de grootste drukte weg is. Want dan zijn er wel veel mensen die idd de hond maar laten gaan en het allemaal wel leuk en prima vinden. Wij proberen daar een tussenweg in te vinden zodat we wel vrijheid hebben om te oefenen met Arya, maar we laten ook zeker niet zomaar alles op z'n beloop als het door blijft gaan.
Maar viel me idd wel op bij de vorige cursus ja en het zien van de andere groepen die bezig waren, dat er weinig kleinere honden waren. Wel bij de pup cursus zag je er een aantal, maar vooralsnog was het veelal vanaf formaat border collie en labrador enz. met een utischieter erbij die dan 'afwijkt' om het maar zo te noemen