De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maartje_M

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 18:26

Hier gooien ze het er uit en laten het dan liggen. Ben dus bang dat ze nu niet genoeg binnen krijgen. Al eten ze wel flink hooi.
Ik ben nu aan het proberen ze met groente en fruit wat meer aan te vullen, maar dat gaat dus ook niet van harte

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:41

In Overloon sneeuwt het.
Bij mij thuis, geen idee, onverwachts bezoek :(

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 21:56

Ieeewww, wat is dat?

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 21:57

Oef succes allemaal met de kou!!
Haha had je een kruisspin op bezoek?

Hier het tegenovergestelde, vandaag de ice pod erin gelegd en Ziggy maakte er al voorzichtig gebruik van :P

Verder hebben we ze vanavond verhuisd! Het (harde, droge) gras we uit gehaald en er gaas onder gelegd. Deurtje in het hok gemaakt. Duurde allemaal veel langer dan gedacht Dus toen we ze erin zette was het al donker.

Fotospam!

Het was vandaag 25 graden, maar in ons vorige huis zaten ze binnen waar het lekker koel bleef, eventjes wennen denk ik.
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Ondertussen mochten ze even op de bank chillen!
Afbeelding
Afbeelding

Nu zitten ze er zo bij :+ naast het hok moeten we nog tegels leggen want daar ligt geen gaas. Vandaar even nu de pallets. Ook komt er nog schaduw doek overheen voor de zon en evt roofvogels dat die ze niet zien. En dan natuurlijk nog fairylights Hehe. Voor nu zijn we bijna klaar! Morgen weer verder.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ziggy dacht meteen: Wow er is overal eten (gras) :')

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:05

De spin van Laughterline is verhuisd_O- _O-

Daar gaan ze het wel naar hun zin krijgen :j

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:07

Wat doen jullie met de buiten konijnen? Omdat het de aankomende dagen zo koud word :brr:

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:39

Denisejazz schreef:
Wat doen jullie met de buiten konijnen? Omdat het de aankomende dagen zo koud word :brr:

Ik heb een zeil over de ren gehangen, hoop dat die een beetje wind tegen houden. Ze hebben zelf een stuk gegraven onder hun huisje, waar ze lekker kunnen zitten & ik geef extra brokjes & vooral extra hooi

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:42

Denisejazz schreef:

Zou ik ook graag weten haha :) .

Ik zou ze hier evt de koudste nachten wel naar binnen kunnen halen, maar dat zou dan sowieso wel in een kleiner binnenhok zijn, dus blij gaan ze er niet mee zijn vrees ik. En weet ook niet goed of het wel slim is om ze voor een paar daagjes op een warmere plek te zetten en dan weer naar buiten in de kou. Dan is het misschien nog beter om ze gewoon heel de tijd in de kou te laten zitten. Wou nog een snugglesafe bestellen maar die waren overal uitverkocht :') . Dus extra veel stro gaat er sowieso in, en ze hebben ook standaard zeilen rondom de ren dus tegen de wind zijn ze ook beschermd. Maar toch, de temperaturen die ze voorspellen zijn wel heel koud... :brr:

Denisejazz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:53

MoppieFilou schreef:
Denisejazz schreef:

Zou ik ook graag weten haha :) .

Ik zou ze hier evt de koudste nachten wel naar binnen kunnen halen, maar dat zou dan sowieso wel in een kleiner binnenhok zijn, dus blij gaan ze er niet mee zijn vrees ik. En weet ook niet goed of het wel slim is om ze voor een paar daagjes op een warmere plek te zetten en dan weer naar buiten in de kou. Dan is het misschien nog beter om ze gewoon heel de tijd in de kou te laten zitten. Wou nog een snugglesafe bestellen maar die waren overal uitverkocht :') . Dus extra veel stro gaat er sowieso in, en ze hebben ook standaard zeilen rondom de ren dus tegen de wind zijn ze ook beschermd. Maar toch, de temperaturen die ze voorspellen zijn wel heel koud... :brr:

Ja dat is precies waar ik ook over twijfelde, binnen zetten is ook niet goed voor ze, zal proberen het stukje wat open is zo goed mogelijk te isoleren en extra stro erin leggen

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:54

Veel te veel stro in het nachthok :P
Moeten ze zelf maar een holletje maken.
Morgen nog een deken van het paard over het nachthok, bakje water en voer zodat ze niet persee naar benden hoeven, en Knabbel goed in de gaten houden ( hoewel hij nu in het kattenmandje zit := )

Sylke104

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 22:57

10 kilo stro in de ren en hok gegooid en ze een prettige wedstrijd gewenst. Altijd hebben ze al onbeperkt hooi en water gaat meermaals per dag gecontroleerd worden

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:03

Ik heb ze extra stro gegeven, ook op de stenen.
De losse ren zit normaal een net overheen. Die heb ik afgesloten zodat ze alleen in het binnenhok kunnen met aansluitende ren.
En heb de zijkant en stukje voorkant van de ren met vijverdoek (jute) afgesloten tegen de sneeuw zodat die niet insneeuwd!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-21 23:14

Ik heb ze binnen, dus kan je geen advies geven, sorry!

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:22

Waarom leg je ipv een snugglesafe niet een gewone warmwaterkruik in het hok dan? Toen Pluis zo ziek was, heb ik hem ook tegen het kruikje gelegd en dat leek hij wel tr kunnen waarderen toen.
Hier zitten ze binnen, dus geen problemen met de kou nu

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-21 23:48

Maartje_M schreef:
Waarom leg je ipv een snugglesafe niet een gewone warmwaterkruik in het hok dan? Toen Pluis zo ziek was, heb ik hem ook tegen het kruikje gelegd en dat leek hij wel tr kunnen waarderen toen.
Hier zitten ze binnen, dus geen problemen met de kou nu

Vrees dat dat niet erg lang warm blijft en vind het ook niet zo knabbelveilig haha als een snugglesafe.

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 00:35

De weg was slecht :n
Veilig thuis, Dibs weer blij
Afbeelding

Morgen weer een nieuwe ronde wagen op de weg _/-\o_

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-21 02:12

Doe je voorzichtig Sabine?

Hier ook al een lekkere pak sneeuw!

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 07:20

Zo gek om nu sneeuwfotos te zien. Succes met de kou en sneeuw iedereen!

Vandaag weer verder met het verblijf. Ging net even kijken en ze zitten er nog in :P het heeft wel weer geregend dus ben blij dat ze een mooi hok hadden om in te schuilen.

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 08:08

Mooi plekje hoor LL!

Toen ik gister naar bed ging lag hier al aardig wat sneeuw. Rolluiken zijn nog dicht dus geen idee hoe het nu is :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:46

Hier trekken ze zich weinig aan van de kou en sneeuw. Lijken prima in hun element. Nog voor het goed en wel licht was, stond de sneeuw in de hele ren al onder de konijnenpoot afdrukjes. En de helft van de stro in het nachthok is professioneel aan de kant getrokken. Ik verwacht dat we ons niet te veel zorgen moeten maken. Zolang ze uit de wind kunnen zitten, doen die dikke vachten hun werk wel.

Afbeelding
Die albino is natuurlijk dolgelukkig dat ze eindelijk camouflage heeft. Waar is Slowpoke nou? Ik zie maar 1 konijn hoor :')

sabine1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:49

Hier ligt een flink pak.kon de achterdeur met moeite openkrijgen.
Dibs vermaakt zich wel, Knabbel vindt er niet veel aan

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 10:51

Vréselijk deze sneeuw. Je kunt geen kant op. Ik haat het echt dit weer :=

Caafs zitten er nog goed bij, gelukkig :)

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:04

NoeskaMoos schreef:
Hier trekken ze zich weinig aan van de kou en sneeuw. Lijken prima in hun element. Nog voor het goed en wel licht was, stond de sneeuw in de hele ren al onder de konijnenpoot afdrukjes. En de helft van de stro in het nachthok is professioneel aan de kant getrokken. Ik verwacht dat we ons niet te veel zorgen moeten maken. Zolang ze uit de wind kunnen zitten, doen die dikke vachten hun werk wel.

[ [url=m/6Hmphd.jpg]Afbeelding[/url] ]
Die albino is natuurlijk dolgelukkig dat ze eindelijk camouflage heeft. Waar is Slowpoke nou? Ik zie maar 1 konijn hoor :')

En ik mezelf druk maken dat de mijne het koud zou krijgen in zijn hokje met overdekte ren. De jouwe zitten letterlijk in de sneeuw _O-

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:16

Het geeft wel mooie plaatjes <3
Deze twee lovebirds hebben t ook wel naar hun zin. De grond is nog ongelijk omdat we het open hebben gehaald gister, mevrouw ligt met d’r billen omhoog :')
Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-21 11:38

Fijn dat alle buitenbeestjes het goed doen! Wat een sneeuw zeg