gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:34

Prima hoor hier!
Eten goed en huppelen vrolijk rond.

Pumba heeft exact zulke oren hihi.
Mooie foto! :)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:55

Met mijn konijnen gaat het super!
Ze zitten gewoon in de ren die helemaal open is. Zie wel dat ze ook in het nachthok hebben gezeten, daar ligt lekker veel hooi.
Geef ze lekker veel eten, dat kunnen ze nu wel gebruiken denk ik.
Ik heb sinds een half jaar een nieuw konijn Fleur van 2 jaar en dat is zo'n leuk en blij beest <3
Als ik het bovenste deel van het hok open maak om ze eten te geven dan springt (of valt :+) ze uit het hok en huppelt een rondje door de tuin. Dan moet ik het deurtje op de begane grond open maken en dan komt ze eten.
Vanmorgen sprong ze gewoon weer terug, dus naar de eerste verdieping! Zo grappig, vond ze zelf ook want ze is 3x uit en in gegaan. Grapjas.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:09

Awhh aco wat een leuk stel <3

Nynke is de nacht weer door (wat extra hooi in het hok bij gebrek aan stro ), hebben jullie een idee of je tikje lauw water geven kan ? Nynke zat helemaal te trillen na het verse koude water :(:)

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:18

Volgens mij kan je best lauw water geven.
Bibberen lijkt me niet goed..
Eet ze nog wel goed?

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:20

Opzich eet ze wel hooi , brokjes gaan er minder in .

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 11:57

Ik geef ze hier 's ochtends wel ietsjes lauw water. Ze drinken dan bijna het hele bakje leeg. En als ik ze koud water geef maar 2 slokjes :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:11

Ik heb hier al even niet meer gereageerd maar wel alles bijgelezen :) . Had het druk met school en daarna geen zin meer om nog uitgebreid te reageren :+ .

Heb hier wat schattige en mooie foto's zien passeren! <3

Rebecca: Denk dat dat wel een oplossing zou kunnen zijn, dat lauw water.

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:46

Trouwens, hoe weten jullie dat jullie nijn echt gelukkiger is na de koppeling met een vriendje/vriendinnetje?

Drientje is hier nu een week. Ze slapen af en toe wel bij elkaar, maken geen ruzie, eten uit dezelfde bak, van dezelfde groenten,... Dus ik denk dat de koppeling echt wel geslaagd is.
Maar Dreus zoekt nog steeds meer de hond op dan Drientje. Dreus is echt een super actief konijn die hele dagen door de woonkamer heen zoeft, de hond is dan ook veel actiever dan zijn vriendinnetje.
Ook wanneer hij kan, komt hij nog steeds tegen de hond aan liggen dan bij Drientje...
Drientje daarin tegen zoekt dan sneller Dreus op om tegen aan te liggen (met gevolg: de hond kiest waar te liggen, Dreus gaat erbij gaan liggen en uiteindelijk Drientje ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 13:59

Nynke drinkt wel veel altijd als bakje na ijs weer opnieuw gevuld is , dan ga ik met vorst gewoon lauw water geven !

Weer is wat milder aan het worden en ze at alweer een brokje uit mijn hand , dan heeft ze gewoon last van de kou (gehad) . Komende winter zijn ze 8 jaar beiden ,dan gaan ze in oktober naar binnen voor geval dat .

Ohh ja genoeg meegemaakt, Nynke kwijnde weg alleen. Dobby jaren terug ook (na overlijden Utopia naar asiel gegaan ) . Ze horen niet alleen blijf ik van mening

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 14:30

Guus werd echt ziek van verdriet toen Fleur overleden was...

Op een plek zitten, pootjes open en niet vooruit te branden.

Nu met vriendinnetje is hij actiever dan ooit <3

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:34

Rebecca schreef:
Nynke drinkt wel veel altijd als bakje na ijs weer opnieuw gevuld is , dan ga ik met vorst gewoon lauw water geven !

Weer is wat milder aan het worden en ze at alweer een brokje uit mijn hand , dan heeft ze gewoon last van de kou (gehad) . Komende winter zijn ze 8 jaar beiden ,dan gaan ze in oktober naar binnen voor geval dat .

Ohh ja genoeg meegemaakt, Nynke kwijnde weg alleen. Dobby jaren terug ook (na overlijden Utopia naar asiel gegaan ) . Ze horen niet alleen blijf ik van mening

Ik ben het volledig met je eens hoor! Begrijp me zeker niet verkeerd met me vorige post. Ben heel blij dat Drientje erbij gekomen is en zou het zo weer opnieuw doen. Ze horen inderdaad niet alleen te zitten.
Enkel heb ik zelf de indruk dat Dreus de hond boven zijn soortgenoot verkiest. Nouja, dat ik een geval appart heb, dat wist ik met hem al vooraleer ik hem kocht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 15:44

Aco schreef:
[naam] schreef:

Ik ben het volledig met je eens hoor! Begrijp me zeker niet verkeerd met me vorige post. Ben heel blij dat Drientje erbij gekomen is en zou het zo weer opnieuw doen. Ze horen inderdaad niet alleen te zitten.
Enkel heb ik zelf de indruk dat Dreus de hond boven zijn soortgenoot verkiest. Nouja, dat ik een geval appart heb, dat wist ik met hem al vooraleer ik hem kocht.

Er zijn uitzonderingen , maar de basis blijft samen en dan eventueel nog een huisdier erbij als 'vriend ' ben ik van mening :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:00

Sommige zijn echt soulmates en andere vinden elkaar “gewoon leuk”.
Hier vinden ze elkaar lief, maar kunnen ze ook prima ergens anders slapen.

Ze horen gewoon niet alleen, en zolang ze elkaar lief vinden is het prima toch :)?

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:13

Dan had ik er echt een volledig verkeerd beeld over (helaas). Zag zo vaak zo'n lieve foto's voorbij passeren waarbij ze tegen elkaar aangeleund lagen en spelen met elkaar... Dat ik ergens stiekem ook hoopte dit ook te zien.
(En zo valt het nog maar eens op dat ik nog zoveel te leren val op vlak van nijnen.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 16:16

Lana en Frits net zo , Lama zit vaak alleen en Frits ook .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 17:12

Hier ook. Soms bij elkaar liggen en elkaar wassen en de andere keer liggen ze 2 meter uit elkaar :')

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 18:44

@Es_ther, met het konijntje gaat het erg goed. Zijn vriendje zit nog buiten, vond het gewoon te veel stress anders voor hem (zeer stress gevoelig) hopelijk blijft het weer hier nu in stijgende lijn gaan dat ze snel terug samen kunnen.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:34

Gelukkig gaat het weer goed met hem, Lori!

Mijn dames zijn altijd samen te vinden, wassen elkaar en in de zomer liggen ze allebei languit naast elkaar. Zo lief <3

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:10

Mijn vorige 2 konijnen deden nauwelijks iets samen, maar konden elkaar verder wel uitstaan. De 2 die ik nu heb zijn onafscheidelijk. Ze liggen altijd bij elkaar en likken elkaar de hele dag :P Ik neem ze daarom ook altijd samen mee naar de dierenarts. 1x niet gedaan en toen waren we na een half uur al terug. Het konijn die thuis was gebleven heeft mijn andere konijn nog een uur gelikt :+

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 23:16

Het heeft hier ook wel even geduurd voordat mijn koppels echt een hecht koppel vormden. Sommige konijnen zijn ook gewoon wat minder "klef" denk ik. Op het moment dat ze samen een leuk koppel vormen zie je wel echt dat het belangrijk is voor een konijn om een maatje te hebben.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 09:27

Hier gaat het ook prima met de buiten konijnen. Die hebben echt geen last van die kou hoor! :D

Ik heb een koppeltje en waar de een gaat, gaat de ander, echt een heerlijk klef stel! Ik moest deze week even de kont/Pootjes van Billy bijknippen dus had hem uit de ren gehaald, dan is Pepper dus helemaal van slag en is overal Billy 'nt zoeken. Toen ik hem terugzette rende ze meteen naar hem toe en plofte naast hem neer <3 echte liefde die 2
Afbeelding

Maar je hebt inderdaad ook koppels die minder klef zijn, maar dit kleffe gedoe vind ik heerlijk <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 12:07

Aah gosh!

Stoffer en blik, lekker op een oude handdoek (Blik sloopt kleedjes :+.).

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 13:56

Afbeelding
Uuuh.. hallo Blik :') ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:04

Heerlijke foto's <3

Nynke was blij met haar lauwe water , ze dronk zo snel dat haar heel neus nat werd en ze al proestend in het hok zat :+

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 14:57

Tarzan: Lijkt me echt leuk om zo'n verliefde nijnen te hebben! <3

Esther: Zo'n "simpele" foto's zijn vaak het leukst! <3

Hier kon ik het gisteren niet laten om ze even kennis te laten maken met de sneeuw :+ . Dus even een paneelrennetje opgezet. Eerst was Lou aan de beurt.

Afbeelding
Afbeelding

Heb ook nog een filmpje maar weet niet hoe ik die erop zet :') .

Toen Lilly aan de beurt was, was ze al aan haar middagdutje begonnen en omdat ze nog steeds niet van haar snot af is dacht ik dat ik ze maar beter kon laten doen. Dus heb ik de sneeuw naar haar gebracht :D . Ze vond het niet echt interessant :') .
Afbeelding
Afbeelding