Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 07:37

Melany! Wat een lief poesje!
Ik hoop dat je vlug wat vindt. Hoe is ze met kinderen?

Wat naar yvanka.
Het is niet de puberteit?
Is al gecastreerd toch?

Hebben ze genoeg ruimte? Kan je voor haar iets creëren waar zij doorheen kan een hij niet?

Yvankaxx

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 07:39

Hij is nog niet gecastreerd, werd ons aangeraden om daar zo lang mogelijk mee te wachten ivm verhoogde kans op nierproblemen bij boskatten. Hij is 7 maanden oud nu, Kyara is 9 jaar.

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:16

Castreren en moe maken. Kan ie in de tuin? Want ik denk echt dat het hem zit in energie. Voeren met denkspeelgoed, eventueel elektronisch speelgoed etc, maar vooral bezig houden. Een kat van 7 maanden is natuurlijk onwijs energiek.

Nog een paar plaatjes van mijn baby's <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ze worden zo snel groot :oo

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 08:26

Ook al zijn ze iets groter.. het zijn schatjes om te zien!

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:22

Oeh 1 is halflangharig!!! Lieeeeefff

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 09:28

Wat zijn ze prachtig!!

Jij hebt precies de catit-opstelling die wij ook hebben. :D

@ Yvanka: Ik begreep dat dat van die nieren niet helemaal waar is, de meningen verschillen er zo over hè? Vanaf 6 maanden zouden ze ook vruchtbaar kunnen zijn toch?

Als de onze niet in de tuin kan zijn wij ook de Sjaak.. hij breekt de tent af.

Vandaag ben ik niet thuis, dan ligt er een Catit, een grote doos, een tunnel met bolletje en ik heb her en der wat gedroogde vleesbolletjes verstopt.
Ik hoop dat het voor genoeg afleiding zorgt..

Verder ligt hij vaak uren naar de gerbils te hengelen. De gerbils lijken hem niet te zien, hij vindt het reuze interessant.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 11:57

Ik kom die kittens NU stelen.

Moet het mooie lapjes poesje naar buiten kunnen?

Akelig is dat, jagende katten. Vic doet het met Joey.. Het is een combinatie van niks helaas :-( Zij mogen ook niet meer samen tegelijk de tuin in, of thuis zijn.
Dan gaat Vic naar zijn kamer. Wat nu dus al een week resulteert in nachtelijk gejank. ( waarom? geen idee.. hij slaapt daar al net zo lang als ik hem heb, een jaar. )

Wij doen aan manipulatie..
Mollie lust het vers vlees niet. beetje mengen, beetje dit, beetje dat.
Vic ook niet.
Maar uit het bakje dat in Mollie's bench staat... lust Vic het wel. En uit het bakje dat op Vic's kamer staat.. wil Mollie best 3 hapjes nemen.... :j :')
Dus.

Dit gaat een lang proces worden :')

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 12:55

Yvankaxx schreef:
Hij is nog niet gecastreerd, werd ons aangeraden om daar zo lang mogelijk mee te wachten ivm verhoogde kans op nierproblemen bij boskatten. Hij is 7 maanden oud nu, Kyara is 9 jaar.

Zo snel mogelijk zijn ballen laten verwijderen is de enige oplossing!
Boskatten hebben niet meer last van nierproblemen dan andere katten dus dat is onzin er word tegenwoordig al vanaf 12 weken gecastreerd.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 18:32

gaby12 schreef:
Yvankaxx schreef:

Zo snel mogelijk zijn ballen laten verwijderen is de enige oplossing!
Boskatten hebben niet meer last van nierproblemen dan andere katten dus dat is onzin er word tegenwoordig al vanaf 12 weken gecastreerd.

Ik heb vic ook heeeeeel snel laten helpen inderdaad.. ( niet dat het wat betreft hem en joey geholpen heeft, maar hij is wel een beetje beter bereikbaar geworden. ( heel soms dan. haha)

Mollie heeft net toch even een vergissing gemaakt! :oo
Ze heeft zomaar haar bakje leeg gegeten! :oo

_/-\o_

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:17

Wat gaat het hard hier zeg! Erg leuke kittens zie ik weer voorbij komen! Wat een mooierd is Maes toch! En die zwarte is toch stiekem chocobruin? Heel mooi ook <3

@Amable: Wauw, ook erg mooi die kittens van jou! Ik vind dat siameesje echt super schattig! Tenminste dat zie ik er in op foto 2. Heb jij nu gewoon drie kittens tegelijk genomen en dan drie compleet verschillende? Ze zijn i.i.g. errug leuk!

Yvankaxx: Zeven maanden is een mooie leeftijd hoor voor castratie. Naar mijn weten is er bij boskatten niet meer risico op nierproblemen door castratie. Waar zou dat dan aan moeten liggen? Vanaf 12 weken castreren kan inderdaad, al ben ik daar dan weer niet zo'n voorstander van. Hormonen hebben toch een grote invloed op de groei, liever niet té vroeg castreren. Vanaf 6 maanden is prima.

Mijn eigen kitten moet ook binnenkort onder het mes (hij is vorige week een half jaar geworden) en de pleegkittens ook. Remi het zwarte katertje heeft bállen, terwijl Bailey heel bescheiden mini-balletjes heeft hihi.

@Melanie_B: Wat een leuk katje zeg! Kan ze echt niet mee? Lijkt mij toch dat zo'n leuk katje wel een nieuw thuis kan krijgen. Niemand in je vriendenkring/familie die haar wel zou willen overnemen?

Hier nog veel verpleging voor Aya. Vandaag echt goede drollen gezien *\o/* Nu hopen dat dit zo gaat blijven. Ze slaapt nu bij ons op de kamer 's nachts, blijft ze lekker warm en dan geef ik haar nog een extra portie brokken 's nachts of heel vroeg in de ochtend. Hopelijk blijft de goede ontlasting ook zonder een hele batterij aan pillen. Morgen komt waarschijnlijk ook haar supplement binnen, een probiotica om de darmen weer goed op gang te helpen. Even overlegd met de dierenarts en zij vond het wel een goed idee om te gaan geven. Sanofor Veendrenkstof heet het, te koop bij Zooplus. Wellicht een idee voor de mensen hier met katten/kittens die ook (regelmatig) aan de diarree zijn?

Ik ben er nog niet mee begonnen, dus kan niet zeggen dat het goed werkt. Daar hoop ik uiteraard wel op.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 22:39

Ohh amable ik had ze al gezien op facebook maar wat zijn ze toch leuk! Hou je er echt geen zelf? En hebben ze allemaal al een nieuw huisje?

@ lifaya ze gaan goed toch? We hebben dan met puppies ook gehad dat ze allemaal een soort groeidipje gehad hebben. Als ze morgen wel meer omhoog gegaan zijn dan gaat t goed?

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:06

Fijn dat je goeie drollen had!

Hier is Mimo de hele dag alleen geweest en dan is hij vrij fel bij het spelen. Iets teveel energie!
Afbeelding
nu 6 maanden. Zijn ze al haast geen kitten meer te noemen hè?

xniieeenke

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:23

Mila vreet ook van alles uit :') sleept alles in je schoenen, waterbakjes, duikt snel haar mandje in als je haar betrapt etc. Ze ging gisteren tot 4x toe bij mijn pannenkoek toen heb ik dr maar even weg gegraaid :')

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-16 23:29

Oh ja. Dat stoïcijns steeds opnieuw bij je bord gaan staan hengelen of uit je kop thee.. terwijl je ze al 5x weggehaald hebt.
Ze zijn echt hardleers zeg!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 07:06

Al onze Kids groeien mooi uit.

Ik zou ook al laten castreren hoor yvanka ik zie het probleem niet ivm nier problemen.
Maes is ook wat rustiger geworden. Nouja vwb dominant zijn naar Mink toe.

Bedelen doen ze hier niet gelukkig. Met eten zie je ze niet.

Ik kwam vorige week in de slaapkamer en dacht.... wat ligt daar.
Mijn thermolegging uit de kast gesleept uit de andere kamer _O-

Fijn dat Aya goede drolletjes heeft

Oeps die Mollie.... haha

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 11:58

Amable schreef:
Castreren en moe maken. Kan ie in de tuin? Want ik denk echt dat het hem zit in energie. Voeren met denkspeelgoed, eventueel elektronisch speelgoed etc, maar vooral bezig houden. Een kat van 7 maanden is natuurlijk onwijs energiek.

Nog een paar plaatjes van mijn baby's <3

[ [url=m/B49sQK.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/M8yTjl.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/m2DwK0.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OeOMAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/hz3CAw.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/csm7EF.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EuEjka.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/JXkfKQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ze worden zo snel groot :oo

Wat een knappe kinderen! <3

Vraagje, niet geschoten is altijd mis, :o ik zou graag de 4e foto op willen slaan voor een schilderijtje, mag dat? Zal in ieder geval niet voor verkoop/winst zijn voor mij aan 3en, kan voor goed doel worden, veiling catshelter.
Laatst bijgewerkt door Jis_ op 08-12-16 12:06, in het totaal 1 keer bewerkt

Amable

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:06

Zolang je mij tzt het resultaat laat zien mag dat altijd : Vind het altijd zo gaaf om te zien wat mensen ervan maken kunnen <3 Ben trouwens sowieso ook erg trots op die foto, zo goed gelukt!

Dagmar > Ik heb er momenteel zelfs 7 rondlopen! [BB] [Volg] 2 nestjes kittens

Xoranlover > Nee, ik hou er geen, heb al 4 katten die nu vinden dat ze te weinig aandacht krijgen, nog 1 erbij zou niet eerlijk zijn. Wel gaat er 1 naar mijn ouders, dus die kan ik van dichtbij blijven volgen <3 Het siameesje met geel bandje gaat naar hun :)

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:07

Leuk, dank je. Hij is super ja! Zal het resultaat zeker laten zien. :j

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 12:12

Ik wil eigenlijk al die kittens wel hebben.. En ik denk dat Vic en Mollie dat helemaal niet zo erg zouden vinden!

Mollie is om.
Het vlees is helemaal hip! Ze krijgt alleen te weinig... aldus mevrouw. :')
Vic is nog niet overtuigd.

Ik weet niet waar die wormen vandaan komen, maar volgens mij had ik ons die vorige wormkuren kunnen besparen.
GATVERDAMME. -O-
Maar ben blij dat die zooi eruit komt.

Brr.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-16 14:22

Ja! Vies idee!
Wat gaf je Mollie en wat geef je nu?

Ik probeer meneer Animonda carni te geven.
2 treetjes besteld, 24 blikjes van 200 gr... Hij hoeft het niet...
Heb het nu geprakt met iets goedkoops van de lidl dat hij om te smullen vindt..die katten zijn gek! :D

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:10

Eerst heeft ze Broadline gehad,
2wkn later milbemax
2wkn later nog eens milbemax
3 wkn later profender
....
Nu heeft ze panacur.

Yvankaxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 00:19

Sake kan buiten in de tuin, maar alleen met toezicht. Merk niet echt dat hij behoefte heeft om naar buiten te gaan, maar hij heeft op momenten wel veel energie. Nu ook, vliegt ie door de kamer met zijn speelgoedje.

Fijn dat mollie het vlees eet inmiddels!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 08:02

_Rianne_ schreef:
2wkn later milbemax
3 wkn later profender
....
Nu heeft ze panacur.

jeetje!
Welke worm ia hier dan resistent voor?
Bij paarden wist ik dat soort dingen. Moet me daar toch ook eens bij katten in verdiepen.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 11:45

IMJ schreef:
_Rianne_ schreef:
2wkn later milbemax
3 wkn later profender
....
Nu heeft ze panacur.

jeetje!
Welke worm ia hier dan resistent voor?
Bij paarden wist ik dat soort dingen. Moet me daar toch ook eens bij katten in verdiepen.

Het kan zijn dat ze gewoon zo'n heftige besmetting had toen ik haar kreeg dat het gewoon nog niet voldoende was... Nu,na 4 dagen zitten er ook nog steeds wormen in d'r ontlasting. ( Die overigens prima uitziet verder! )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-16 12:21

Nou hopelijk ben je er vlug vanaf! Viezigheid!