[HK] Show je aquarium II!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:56

spruit,dat je die namen zo weet :')
ik onthou de Nederlandse namen het beste van elke vissoort :j
jammer dat het weg moet, maar soms is het even zo.

joanieke, kijk even bij petsplace,die hebben nette prijzen voor aquarium.
daar heb ik die van mij ook vandaan.

ik woon ook niet zo groot.
is geloof ik 58 vierkante meter hier?
en is 1 woonlaag, maar kan dus best veel kwijt gelukkig.
2 bakken van 80cm en 1 van 60. inclusief 2 poezels.
maar meer mag van mezelf ook niet,vol is vol :P

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:06

Ik ben inmiddels alweer voorzien. Heb weer dezelfde gehaald alleen dit keer niet 2e hands... :') Maar extra garnalen bakjes zijn altijd welkom, oeps :+

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 17:08

haha... gelukkig heb je er weer een.
Ik zal vandaag of morgen het tweede aquarium ook op marktplaats zetten, dan stuur ik wel de links aan diegene, die interesse hebben. dus laat maat weten :)

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:15

Afbeelding
Eindelijk weer een licht puntje! <3

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-20 20:41

jaaa, gezinsuitbreiding *\o/*

ik weet niet wat ik hier in wil:

Afbeelding

zitten alleen nog een ancistrusmannetje in, 2 moddervette kuhlii en een fantoomzalm.
temp 24 en best nog wel watbaardalg, dus daar zal de waterwaarde dan ook wel naar zijn.

dierenfan

Re: [HK] Show je aquarium II!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 08:43

Wat een plannen en veranderingen allemaal bij diverse mensen. Een aquarium vergt idd veel tijd ben ik al achter... En geld...

Hier gaat het nog steeds lekker zijn gangetje. Wil dol graag nog koppel rode of liever nog blauwe dwerg goerami's maar het adres waar ik de vissen gehaald heb krijgt er maar geen te pakken helaas.

Water kwaliteit is suoer stabiel inmiddels en doe nog om de 2 weken 10 procent water wissel. De ene dag voer ik de andere dag voeg ik 5 ml vloeibare Co2 toe. De vissen lijken allemaal oke, maar die planten he daar wordt ik moedeloos van.

Expres planten gekocht met grote bladeren dat vind ik mooi en die maar 40 cm hoog zouden worden. Dit zooitje hangt er nu
Afbeelding

Als ze al grote bladeren krijgen dan gaat het rotten en laag alg er op. Of ze rotten weg net boven en in de zand bodem. Heb het 3 weken geleden allemaal gereorganiseerd en dit is inmiddels het resultaat weer. Baal daar echt van. Was echt serieus op zoek geweest, leuke plantjes gekocht en maar 1 vd 4 doet het eigenlijk en vraag dus niet hoe.....

Wat doe ik nu nog fout?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 15:52

Hoe hard is je water, maw, hoeveel kalk zit er in je water? Ik zie namelijk dat jou java-varen allemaal bruine punten heeft, dit krijgt ie niet in zacht water. Veel planten houden namelijk van water waarvan de hardheid niet te hoog is.

Jij hebt veel planten die gewoon erg veel voeding vragen. Misschien moet je eens kijken naar anubias, cryptocoryne's, bucephalandra's en/of vallisneria's. Deze kunnen ook allemaal goed tegen hard water.

Melyoramel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 16:18

@Joanieke: Jaaa super leuk! De citroentjes zijn mooi hoor!

@Ellepel: Zoek je liever een schooltje of een eyecatcher? En hoe groot is dit aquarium ook alweer? Ik wil graag meedenken :D

De 20 liter garnalen bak draait nog steeds niet helemaal lekker. Genoeg babies maar de groteren worden niet ouder 2-3 maanden. Ik wil de bak graag vervangen voor een grotere, nu mun vriend zien te overtuigen.

Dat terwijl de 85 liter super draait :D Alle visjes doen het goed en de garnalen ook.
Bumblebee heeft alleen een identiteitscrisis, ik zie sinds een paar weken een eggspot onder bij hem zitten :') Maar vrij zeker dat hij een mannetje is.
Afbeelding

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-20 20:57

jouw bak is mooi <3

mijn aquarium is 80 breed en 45cm hoog.
er zit niet heel veel stroming boven in.
ik heb al zitten kijken naar gouramisoorten, maar ik lees overal zoveel over dat ze snel ziek worden?
maakt me niet veel uit wat er in komt eigenlijk, een schooltje van iets of juist een koppeltje ergens van.

dierenfan,doe wat minder van dat vloeibare spul er in?
en verder is het nog even weer goed lezen over wat de planten graag willen.
zo kwam ik er gister pas achter dat cryptocorynesoorten van weinig licht houden.
geen wonder dat ze dus in mijn enen bak met fel led licht niet zo goed willen!
verder doe je nu wel een bult ervaring op.
het is wat uitproberen.
net als met gewone planten. sommige moet je ook wat knippen,en laag houden.
die enen plant die je daar hebt en ik ook heb die knip ik af en dan komt er daar weer een prachtig mooie top in :j

je moet ook even naar deze kijken:
https://www.aquacompleet.nl/nomaphila-s ... m-pot.html

heb ik ook en is makkelijk,groot blad.
misschien iets voor jou?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 12:08

Afbeelding

De waterwaardes

Had dacht ik goed gelezen wat betreft makkelijke planten en hoe mijn water is enz. Het liep echter niet goed dus tien begonnen met CO2 toevoegen. Daar is de GH waarde dus door omhoog gegaan, andere waardes blijven goed. Heb enorm veel minder rottende bladeren maar nu dus weer deze problemen. Is best wel eens frusterend. Heb helemaal niemand in omgeving die maar iets snapt van aquariums blijkt. Niet erg maar niemand snapt dus waar ik mee zit haha men vind het allemaal een prachtig aquarium want bij hun........
Het kan dus veel erger gelukkig maar toch frustreerd het

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:22

Bij mij zit ook iedereen van ohh en ahhh wat mooi!
Terwijl er ondertussen dus best veel baardalg in zit.

Afbeelding
Dit is dat nieuwe bakje van mij.
Maar zit ook al wat alg op de pomp. En planten.
Moet nog wat schuiven met planten zodat je die pomp niet ziet. En staat me sowieso niet naar het zin.

Heb je facebook?
Zitten een paar hele leuke aquarium groepen op waar ik veel van leer.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 17:37

Aquaforum zit ook wel wat kennis, gebruik je trouwens ook gewone plantenvoeding? Planten die onderin bruin worden kan ook nog wel eens zijn dat die moeilijk voeding opnemen uit het water en zo'n tablet bij de wortels willen.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:44

Miepmiept schreef:
Aquaforum zit ook wel wat kennis, gebruik je trouwens ook gewone plantenvoeding? Planten die onderin bruin worden kan ook nog wel eens zijn dat die moeilijk voeding opnemen uit het water en zo'n tablet bij de wortels willen.

Heb 6 tabletten in de bodem bij de planten en wekelijks 10 ml vloeibare voeding. De tabletten zijn nu 2 maanden oud

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 19:45

Via Facebook lijkt me wel wat. Welke groepen zijn een aanrader? Aqua forum ben ik lid van maar de werking van dat forum zelf vind ik vreselijk. Ik zoek er wel regelmatig informatie op

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 20:31

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-20 21:05

Ohhhh daar kan ik best mee overweg... Bedankt voor de tips

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-20 19:54

zie jou net op facebook voorbij komen, denk heee die bak ken ik!
:')

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 17:47

ellepel schreef:
zie jou net op facebook voorbij komen, denk heee die bak ken ik!
:')

Hahaha dat klopt. Leuk om zoveel bij te lezen en stom nooit eerder aan gedacht terwijl ik diverse honden en paarden groepen heb waar ik lid van ben op Facebook.

Prachtig die aquaria die uit bos opgebouwd zijn!

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-20 20:21

had je nog bruikbare tips gekregen?

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:22

Hoop dat je nog bruikbare tips hebt gekregen, dierenfan.

Ik heb mijn aquariums toch maar weer van marktplaats gehaald :+
Ze doen het goed. Mos groet super, zelfs te monte carlo had een knipbeurt nodig. De java groeit als kool. Ik weet niet meer waar naar toe met de jonge plantjes :+

Afbeelding

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 09:59

Nee niet echt. 1 advies om druppel test te kopen om te testen of ijzer tekort een probleem is. En adviezen wat betreft planten maar als ik dan zoek heeft het merendeel van die planten GH 6 a 8 nodig en ik zit op 9 gemiddeld.

Voor nu flink gesnoeid en bleek toch stiekem wel meer soorten planten nog te hebben dan gedacht

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 10:07

Wat heb je trouwens voor stenen in het aquarium? Die kunnen de gh ook flink laten oplopen. (als dat al was gevraagd, sorry, heb het topic een tijdje niet meer dagelijks gevolgd)
Iknweet niet hoe ver je van mij af woont, als het in de buurt is zou ik wel eens langs willen komen en met je mee kijken.

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:01

Veriye schreef:
Wat heb je trouwens voor stenen in het aquarium? Die kunnen de gh ook flink laten oplopen. (als dat al was gevraagd, sorry, heb het topic een tijdje niet meer dagelijks gevolgd)
Iknweet niet hoe ver je van mij af woont, als het in de buurt is zou ik wel eens langs willen komen en met je mee kijken.

Geen stenen. Het is een nep rots en een gezonken schip en wat stukken hout.
Woon in sint Maartensdijk dus nogal een uithoek haha

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:38

Veriye schreef:
Hoop dat je nog bruikbare tips hebt gekregen, dierenfan.

Ik heb mijn aquariums toch maar weer van marktplaats gehaald :+
Ze doen het goed. Mos groet super, zelfs te monte carlo had een knipbeurt nodig. De java groeit als kool. Ik weet niet meer waar naar toe met de jonge plantjes :+

[ [url=m/8IwHb5.jpg]Afbeelding[/url] ]

Leuk bakje! Die zou ik ook niet wegdoen.. :+
Waar heb je de java opzitten? Je ziet echt alleen een mooie bos, echt heel gaaf!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-20 11:59

Helaas inderdaad te ver Dierenfan :( heeft je leidingwater ook zo een hoge hardheid?

Bedankt Joanike. Er zitten nog twee kleine mopani houtstukken onder het mos, maar die zie je helemaal niet meer :D

Het peacock moss doet het eindelijk ook weer goed in het andere aquarium. Zou straks nog een foto maken.