gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aco

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 15:39

Kan het kwaad als er 1 oortje van mijn voedster wat slapjes naar rechts valt?
Gisterenavond viel me dit op. Voorheen had ze dit niet.
Al wat zitten opzoeken op het internet maar kan er niets over terug vinden (buiten dat het normaal is voor hangoren, maar Drientje is een kruising tussen een vlaamse reus en een blauw van ham, dus beiden geen ras met hangoren).
Ze eet wel goed, stoelgang is (eindelijk) ook goed, ze is actief,...

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:14

Hier ook een konijn met een hangoor :)! Andere oor staat rechtop. Geen sprake van EC o.i.d. dus niks aan de hand. Dierenarts vond het ook niet zorgelijk.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:17

Pfff wat is het koud :brr:
Vanavond al vier keer de waterbakken en flessen moeten ontdooien :=

Nu in bed. Morgenochtend zal t wel weer bevroren zijn.

Meneer en mevrouw hebben twee binnenhokken met dekentjes en kleedjes buiten, maar blijven stug van de dekentjes af :p

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 07:27

Ik ben een hele tijd afwezig geweest vanwege omstandigheden...

Ook ik kom graag weer mee kletsen/volgen als dat mag! :)

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 08:52

Natuurlijk! Welcome back :) :j

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:57

Hoooi :)!

Stoffer zn nachtmerrie is uitgekomen.. we krijgen een huis met laminaat :') .
Hij durft dan waarschijnlijk een week zn hok niet uit, en na een week alleen op zn kleedje voor 2 weken, maar dat is even jammer voor hem.
Want wij gaan verhuizen! We hebben een nieuw huisje gevonden in Arnhem :).

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 17:58

Ik zou toch altijd goed opletten met de kou, hier normaal nooit geen gedoe behalve flesjes ontdooien dan. Heb maandag 1 van de konijnen nipt kunnen redden van de dood, hij zat met zijn neusje naar beneden maar reageerde toen ik hem riep. Was even water gaan halen binnen en zag dat die in een hoekje was gaan zitten, ik roep.. geen reactie meer. Hem er erg snel uit gehaald, meegenomen naar binnen snel de kooi in orde gezet zodat die kon beginnen warm worden, hij kon op dat moment al niet meer op zijn voetjes blijven als hij probeerde vooruit te gaan. Hij viel gewoon omver. Hem zo eerst laten aan de temperatuur wennen maar hij bleef te rustig, in een fleece deken gewikkeld en er 3uur mee voor de verwarming gezeten dicht tegen mij aan. Zag toen dat die zijn oogjes wat opendeed en 10min later sprong die uit het deken.

Ik heb énorm geluk gehad, 15minuten later en het was niet meer gelukt om hem nog terug te brengen bij zijn positieven en een half uur later en had hem dood gevonden gewoon buiten...

Hij zit nu nog binnen, krijgt veel voer toegestopt. Wel in een kleiner verblijf dan mij lief is maar het is even niet anders. Al mijn renpanelen waren al in gebruik voor de andere konijnen binnen. Mijn andere konijnen doen het tot nu toe wel gewoon goed gelukkig maar zo zie je het kan altijd alsnog mis gaan.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:19

Lori, wat een geluk dat je er op tijd bij bent geweest zeg! Kan me voorstellen dat je erg geschrokken bent.
Ik wil tegen de tijd dat het snachts weer wat warmer word de konijnen binnen halen ivm dat ik dit jaar ga verhuizen naar een plek waar ik ze zeer waarschijnlijk niet buiten kan houden, dus dan krijgen ze hier alvast een eigen slaapkamertje en kunnen ze gelijk mee verhuizen :)
Zie het niet zo zitten om ze dan nog een hele tijd bij mijn moeder te laten.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 19:53

Gelukkig was je er op tijd bij!
Hier houd ik ze ook goed in de gaten. Gelukkig na morgen minder wind en minder koud :)!

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:08

Ben erg blij dat ik er op tijd bij was, gisteren zijn stamboom in mijn handen gehad en wordt in april nog maar 4.. had veel te jong geweest %) . Zijn vriendje zit wel buiten en getwijfeld om hem naar binnen te halen ook maar zoals ik zeg de kooi dat die inzit is veel te klein eigenlijk. Laten rond hupsen in de woonkamer wordt hem niet, dan zal die vast Smokey opzoeken en hij duld momenteel absoluut geen ander konijn in zijn buurt, eventueel wel kijken om hem eens even in mijn kamer of badkamer los te laten.

@Ivy_, kan inderdaad handig zijn om ze alvast te laten wennen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:19

Nog een goede 24 uur bikkelen met de beestjes en dan is het meeste leed geleden!

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 20:48

Wil het zo fijn mogelijk voor ze maken, dus niet van de ijzige kou naar de warmte binnen. Hoe graag ik ze nu ook liever binnen heb al, nog even geduld :)

@ Lori kun je niets doen om het iets warmer voor ze te maken buiten?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 21:25

Het is echt bar en bar koud buiten.
Heb een kist helemaal gevuld met ouder hooi, kunnen ze lekker in zitten. Regelmatig wat eten aanbieden en vers water. Meer kan ik niet doen. Het waait wel idioot hard. :=

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 22:50

Ivi_, zo een snuggle safe eventueel aanschaffen maar vanaf zaterdag komt de temperatuur niet meer onder 0 hier en tegen dat dat hier toekomt is het maandag. Deze die nog buiten zit heeft er geen last van gelukkig. Hun hokken zitten ook vol stro gepropt dat ze volledig in kunnen kruipen als ze dat willen, mijn grote hokken hebben sowieso een winddicht gordijn ervoor zitten, eigenlijk voor regen maar houd ook wind tegen. Het hok dat hij in zat is eigenlijk een hok + ren en vermoed dat hij te veel in de ren heeft gezeten, heb er nu van alles tegen gezet (plexiglas, joga matje,..) zodat de wind er minder in komt.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:25

Klinkt alsof ze het dan nog prima een dagje kunnen overleven! :)

De ellende hier is, dat de wind altijd aan de voorkant staat, en nu met deze ijzige kou volop aan de achterkant staat. Ze hebben een goed schuilhok vol stro, maar de dames gaan hier niet gauw in :=
Toch merk ik niet aan ze dat ze het koud hebben, gelukkig.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 23:41

Hier heeft de rest ook geen koud, enkel tja hij zal in de ren zijn blijven zitten en kou gevat hebben. Hij wordt hier binnen goed verwend <3

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 00:03

Aco: Ik heb hier ook een konijn dat het ene oor wat meer heeft hangen dan het andere oor en volgens mijn dierenarts is dat niets ernstigs. Zolang je konijn geen afwijkend gedrag vertoont zou ik me dus niet meteen grote zorgen maken.

Ivy_: Welkom terug. Verstandig dat je nog even wacht tot de ergste kou voorbij is voordat je je konijnen naar binnen verhuist. De overgang is nu echt te groot denk ik.

Lori: Dat is schrikken zeg! Gelukkig was je er op tijd bij en kun je je konijn nu de zorg verlenen die hij nodig heeft.

Es_ther: Gefeliciteerd met de aankoop van jullie nieuwe huis. :D Arme Stoffer met z'n laminaat-angst..

Het is echt zooooo koud. Van mij mag het snel lente worden want ik vind dit echt drie keer niks. De konijnen lijken de kou hier eigenlijk wel aardig te trekken en zitten overdag toch nog erg veel buiten. Het scheelt dat ze toch redelijk beschut zitten en dus niet erg veel wind vangen, daarnaast doet een dikke laag bodembedekking en veel hooi ook wonderen. Gelukkig is het na morgen als het goed is klaar met die vreselijke kou.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 04:28

Dank je :)

Denk inderdaad dat de overgang nu echt te groot is. Beestjes hebben een enorme vacht. Mijn ene voedster lijkt altijd wel wat mager te zijn, maar is altijd al zo geweest.. Kan dat veel kwaad? De ander ziet er wat dikker uit, maar zij is zo schuw dat ik ze niet aan kan raken.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 10:07

Ivy_: Als ze altijd dit gewicht heeft gehad dan zou ik me niet direct zorgen maken, maar als je het idee hebt dat ze is afgevallen de afgelopen tijd is het misschien wel verstandig even uit te zoeken waar dat van komt.

Lady24

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:08

Heb gelukkig niet het idee dat ze afgevallen is, maar hou het altijd wel in de gaten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 16:19

Moest met poes naar de dierenarts en even foto's laten zien als ik er dan toch ben, Maar die vond het zo slecht niet ..

Stelt weer gerust :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 17:43

Fijn Rebecca :)!

Ivy, goed in de gaten houden! Zeker met kou hebben ze wat meer energie nodig.

Schrikken Lori! Hoe gaat het nu?

Afbeelding

Afbeelding
Dat beest is echt hilarisch :’).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:24

Ho sorry niet bijgelezen

Lori wat schrikken :oo ,hoe is het nu met hem ?

Es-ther Frits went nog steeds niet aan het laminaat :+

Welkom terug ivy!

Aww :') Es-ther wel knap

Wel zo netjes. :) , Nynke lijkt het zwaar te hebben met de kou . Ingevallen (ze is nooit dik maar nu nog minder vet ) ,en bibbert wat .

Afbeelding
Afbeelding

Maar met Syb aan haar zijde ,extra hooi te eten en wat over is pot de bodem op . Even wat voor 1 deel van het hok gezet , hou haar scherp in de gaten. Ze word over 2 maanden alweer 7 jaar jong

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 19:50

Wel goed laten eten indd!

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 10:04

Dreusje en Drientje even snel op de foto gezet. Hun eerste echte foto samen <3
Afbeelding
Dit zijn Drientje haar flapperoren trouwens

Hoe gaat het met de konijntjes die nu buiten zitten?
Hier ligt alles sinds gisteren ook onder de sneeuw en is het suuuuper glad buiten. Temperaturen blijven onder de 0graden. Geen ideale temperaturen voor de nijnen dus.