Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 22:37

Haha Kaus ja ik keek zo en dacht eerst van “zal wel een kruising zijn” ofzo haha. Zei op een gegeven moment tegen m’n vriend “huh is dat nou een Windsprite?” Ot was inmiddels ook super geïnteresseerd dus we gingen even dichtbij kijken en ja hoor, het was Gijs :D
Je ziet zeker veel overeenkomsten. Alleen deze houdt niet (meer) zo van hard rennen... hij komt uit een reu die hele zwakke, dunne pootjes doorgeeft dus hij heeft ook al z’n beide voorpootjes een keer gebroken. Heel sneu. Maar ze hebben alsnog veel plezier gehad <3

Niet fijn dat z’n tand eruit moet, maar problemen ermee is ook niks...
Sterkte voor Dex en voor jou dinsdag! :knuffel: hopelijk is dat de laatste tand die eruit moet. Kauwt ie niet aan een harde tafel- of stoelpoot oid? Of een speeltje waar iets hards inzit?
Of zou het ook niet iets genetisch kunnen zijn, de een heeft nou eenmaal betere/hardere tanden dan de ander... net als bij mensen. Wel echt onwijs balen, hopelijk kan je de oorzaak achterhalen!

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:37

Gijs _O- Geniaal als mensen hun honden zo noemen.

Nee, hij kauwt nooit ergens op. Hij vist alleen graag onderbroeken uit de wasmand om op te gaan slapen :') Verder kauwt ie wel op de snackjes die we bij Kiwi kopen maar die zijn gewoon prima natuurlijk. Het enige dat ik kan bedenken is dat ie wel graag in je mouw bijt tijdens het stoeien (we hebben een speciaal vest dat we aandoen dat vol gaten zit zodat ie in onze mouw mag bijten), maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat daar een tand van afbreekt... Of door de Kong? Daar is ie ook fanatiek mee maar dat is toch idioot als door zoiets aan tand afbreekt.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 08:40

Toen we laatst bij de tandheelkundige waren vertelde ze dat ze echt veel honden ziet met afgebroken tanden. Blijkbaar gebeurd dat nogal makkelijk bijv met een bal of stok of pakwerk bijv.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 08:57

@Kaus is inderdaad wel bizar, maar sommigen zijn gewoon echt wat minder qua tanden... Heb je bij mensen ook, mensen met een zwakker gebit en mensen die nooit iets mankeren aan hun tanden. Gevalletje 'domme pech' denk ik vooral.

@Kiwi wel ja? Met stok en pakwerk kan ik me wel voorstellen. Maar gewoon met een bal of een kong ofzo? Wel dat er zand met een tennisbal meekomt en dat dat het glazuur aantast, dat hoor je wel eens. Maar dat ze afbreken van een bal? Wow...

Nou moet ik zeggen dat vorig jaar mijn eigen kies zo in twee stukken brak toen ik, jawel, een boterham at... Zat een mais-korrel in die niet gemalen was. Die verwachtte ik niet, dus krak, zo kies in tweeën... Het kan soms echt domme pech zijn ;)

Ik ben best veel honden die Gijs heten trouwens @Kaus. Ken ook een Wouter (schnauzer) en een Dirk (welsh terrier), ik vind dat echt wel leuk eigenlijk. Vooral met een beetje van die studentikoze namen :j

Mallow

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:12

Hi! Mag ik hier (weer :D ) meepraten? Ik had me eerder al eens gemeld hier toen we nog aan het zoeken waren, was een ervaring met de Corona :')
Maar voornamelijk in meelees stand gestaan, vind de meeste dingen die hier gedeeld worden heel leerzaam :)

Sinds 2 weken hebben we een kokoni pup in huis, zeg maar niet de richting die ik op zocht maar hij is echt alles wat ik wenste. Hij is nu 4 maanden oud en echt super sociaal, vriendelijk en makkelijk. Vindt het heerlijk om met mijn kinderen te spelen maar zit het liefst bij mij.
Hij gaat mee naar m’n paard en gisteren ook mee geweest toen ik een paard behandelde, hij doet het fantastisch.

Ik wil graag weer wat actiever mee kletsen, als dat mag :D

Meet Delta:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:27

Wat grappig! Vanwaar de keuze voor dit ras 'ineens'?

Welkom terug, veel plezier met je pup!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 09:39

Welkom terug @Mallow, het is wel echt een schatje hoor <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:08

Mallow wat een schatje en wat fijn dat het bij de paarden zo goed gaat!

Klaus sneu dat zijn tand eruit moet. Lastig dat het ook niet duidelijk is hoe het komt. Misschien inderdaad genetisch zwakke tanden? Wij hebben een extreem kong en die vind ik best wel hard - dus misschien dat het kan met een Kong?

-------------------------------------------------------

Hier gaat het weer goed. Gister heeft mijn vriend thuisgewerkt en Beer wilde continue aandacht... Thuiswerken was er lastig zei hij. Bij mij doet Beer dat totaal niet, ik zie hem vaak een tijd niet omdat hij in de tuin bezig is. Of als hij binnen is dan speelt hij met zijn slang of slaapt hij. Maar bij mijn vriend doet hij dus niets zelf... Heb al gezegd dat hij duidelijk "niet nu" moet zeggen, maar ook soms even 5 min volledige aandacht voor hem.

Gister nog fijn getraind voor de hondenschool. Op het terrein gaan de oefeningen super, dus misschien ga ik het maar gewoon filmen en dat insturen voor evaluatie, misschien komen we er dan door ;).
De tracker is ook binnen, vanochtend (om 6 uur, Beer wilde niet zijn bed uit) even getest. Het eerste deel vd wandeling staat er niet op, geen idee waarom precies. Vanmiddag verder uittesten.

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 10:14

Kaus schreef:
Gijs _O- Geniaal als mensen hun honden zo noemen.

Nee, hij kauwt nooit ergens op. Hij vist alleen graag onderbroeken uit de wasmand om op te gaan slapen :') Verder kauwt ie wel op de snackjes die we bij Kiwi kopen maar die zijn gewoon prima natuurlijk. Het enige dat ik kan bedenken is dat ie wel graag in je mouw bijt tijdens het stoeien (we hebben een speciaal vest dat we aandoen dat vol gaten zit zodat ie in onze mouw mag bijten), maar ik kan me eerlijk gezegd niet voorstellen dat daar een tand van afbreekt... Of door de Kong? Daar is ie ook fanatiek mee maar dat is toch idioot als door zoiets aan tand afbreekt.

Hij kan zich natuurlijk ook ergens aan gestoten hebben.

Weet je niet toevallig of dit een familie probleem is? Sommige honden hebben 'slechte' tanden.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:23

Dank jullie wel! Super leuk ook de hondenschool heeft de foto ook gedeeld *\o/* Had wel een normale foto ook waarbij ze niet arrogant kijkt hoor, maar vond deze wel ergens passend :')

Ah balen dat het toch een dierenarts ritje wordt, Kaus. :(:)

Wat een knapperd, Mallow! Welkom! Ras zegt me niks, zal eens googelen. :D

Wat heerlijk op het strand, Dees <3 Leuk dat je nog een windsprite tegen kwam!

We hebben een waterhond hoor. Mormel is snel even het water achter het huis in gedoken. :') wel een beetje jammer dat de tickless er nog aan zat en ik hoop dat die nog werkt omdat ik ze verdomd duur vind. :+
Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 11:26

Ergens aan gestoten lijkt mij ook het meest logisch maar waarom nou al voor de tweede keer :') We zagen hem laatst wel hard onderuit gaan toen hij een greppeltje verkeerd had ingeschat, vol op zijn kin. Maar dat was ongeveer een week terug en die kapotte tand zit er al zeker drie weken (had het eerder gezien maar daarna glad vergeten of misschien verdrongen := ). De familieleden waar ik contact mee heb, hebben nergens last van gelukkig.

Wat een knapperd Mallow! Heeft wel wat weg van de Kooiker. Is ze raszuiver of komt ze van de straat?

Oshaa, ik herken het probleem met thuisstuderen en twee honden _O- Zeker Dundy is enorm aandachtsgeïl, gelukkig kan die veel naar mn vriend en schoonouders waar die alle aandacht krijgt.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 15:30

@Mallow oh guttie kiek nou <3 wat een schatje! Veel plezier en geluk ermee <3

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:03

Wij hebben net een geweldig leuke wandeling gemaakt met een loslopende Beer met tracker.
We waren allebei veel ontspanner en voila, Beer luisterde perfect. Zodra we hem riepen kwam hij meteen! Doordat we het nu vertrouwde dat hij losliep zijn we het bosje achter het huis in geweest. Hier zijn geen paden en veel geklauter - niet handig met een hond aan de lijn en we vertrouwde hem er nooit genoeg voor. Nu dus wel en het was zo leuk, echt een avonturen hond!
We zijn ook op een meertje gestuit en hij liep er zo in! Terwijl wij serieus begonnen te twijfelen aan het "waterhond" gedeelte, maar hij heeft heerlijk gepoedeld. Wel even tracker-wachterdichtheidstress (en nu een stinkende hond), maar hij was helemaal blij.
En wij ook!

Dankjewel KimD voor de suggestie!

Afbeelding

Afbeelding

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:36

Jeanine
Ah, lieve foto met slapende Yoshi bij jullie erbij

Nayomie
Ook via deze weg (ik had geloof ik via social media al geliked of gereageerd, maar weet het niet zeker meer. Ben momenteel heel slecht in het bijhouden van alles) nog gefeliciteerd met jullie certificaat! Gaan jullie nog iets anders doen nu of even ‘rust’? En heerlijk zo’n waterhond haha, hier nog eentje! Alleen soms idd onhandig als ze door hebben dat er water is, voor jij het ziet en kan reageren hihi.

Warboel
Haha ja ik had ook altijd zoiets: oh, we hebben nog even wat die sterilisatie betreft. Nu moeten we toch knopen gaan doorhakken. Soms zou ik dingen niet willen beslissen haha. Maar goed, we volgen ons gevoel in deze nu en de DA ligt ook wel op 1 lijn met ons dus dat is ook wel fijn. Wat leuk dat jullie een windsprite tegen kwamen! Wat is het strand toch mooi ook zo richting zonsondergang, wauw!

Kaus
Begrijpelijk dat je idd de tand dan liever gewoon eruit laat halen met de kans dat het eventueel niet zelf eruit gaat vallen en daar ook wel weer gevolgen aan kunnen zitten ja. Dat het idd wel maar de laatste mag zijn zeg, jeetje. Maar misschien idd door ergens tegenaan te hebben gestoten? En een minder goed gebit hebben kan idd ook zeker aangeboren zijn en iets waar je gewoon zelf weinig invloed op kunt hebben. En een ongeluk zit ook natuurlijk in een klein hoekje soms, zeker als het gebit gewoon wat minder sterk is.

Mallow
Welkom (terug). Zeker gezellig en actiever mee komen kletsen en lekker veel puppy spam delen van je knapperd! Klinkt als een goede match dus! Heerlijk als hij het ook zo goed doet al met meegaan naar je paard enz! Toffe naam ook!!

Oshaa
Wat fijn dat de tracker zo goed bevalt al en je hiermee dus ook wat meer ontspannen kan lopen- dat kan idd zoveel verschil maken met hoe de hond dan idd reageert buiten; ze merken dat soms gewoon zo ontzettend goed of je gespannen bent of niet. Arya reageert daar idd ook snel op bij mij en dan kan het soms echt ineens van 0-100 gaan en dan gaat soms echt alles mis.

---

M'n vader heeft vandaag een plateau gemaakt voor de autobench en mevrouw ging ook al meteen erin toen het deurtje open ging haha. Ik had morgenvroeg voor het eerst ermee willen rijden naar de hei, als ik met Kim een rondje ga doen, maar we moesten net Milan bij m'n schoonmoeder ophalen dus besloten om d'r al mee te nemen - die woont op een paar minuten afstand - en dat deed ze wel netjes. Ze piepte wel even tussendoor omdat ze natuurlijk toch even moet wennen aan dat ze nu wat meer gedwongen wordt in bepaalde houdingen haha maar so be it. Zal ze met een paar x rijden wel steeds sneller aan wennen. Nog even bij de lidl gestopt waar lucien even de winkel in ging en wij in de auto hebben gewacht wat ze netjes deed, dus komt wel goed :j

Nu alleen nog even aankijken hoe het gaat weer met het misselijk zijn en spugen in de auto, dat wordt met zo'n bench wel onhandig want dan gaat het natuurlijk al snel overal tussenin zitten := De loopplank past ook nog mooi ernaast, dus dan kunnen we alle hond gerelateerde dingen mooi in de kofferbak houden haha.

HI :wave:

Afbeelding

A.s. maandag begint onze gg2 cursus. Is een 20min rijden hier vandaan. Benieuwd hoe het gaat #schijtnual7kleuren

Verder zijn die 2 hier vandaag schijt irritant geweest. Geen idee wat er met ze aan de hand was zeg, maar ze lieten vooral elkaar niet met rust en bleven maar bezig {:)-:( Erg blafferig ook vandaag. Hopen dat Arya morgenvroeg klaar is met die 'spatjes' := We hebben deze week wel veel bezoek gehad (veel als in: gewoon veel meer als wat we normaal hebben en zeker ivm de Corona tijd) ivm mijn verjaardag en m'n vader die dan nog langs is geweest vandaag en gister nog een vriendin. Dus 3 dagen achter elkaar nu mensen gezien (waaronder ook m'n zusje die met de baby is geweest) is misschien even wat veel geweest. Ze is momenteel dus ook erg reactief nu met geluiden die ze van buiten hoort en ze merkt natuurlijk dat ik mega gefrustreerd/geirriteerd ben wat niet meehelpt -O- #zucht Heeft iemand wat valium dat ze even voor mij met spoedexpress kunnen opsturen? Dan slaap ik hopelijk goed dalijk :')
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 18-09-20 19:51, in het totaal 3 keer bewerkt

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:45

Mallow: Welkom!

Cursebreaker: handig zo!

Oshaa: super handig zo'n tracker!!

Ik moet Yoshi is in de gaten gaan houden met d'r speelgoed. Ze begon net ineens op d'r knuffel te rijden.... Eerder nog niet gezien, ook gelijk gecorrigeerd.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:46

Is vaak een teken van stress als ze dat doen, dus misschien even wat meer rust momentjes inplannen bv?
Arya deed dat de eerste 1,5 dag toen ze net hier was met 8 weken bv (wilde ze het een paar x bij Sansa doen; was natuurlijk ook allemaal veel voor d'r met ook nog Sansa erbij en net het nest verlaten) en laatst heeft ze het ook ineens nog een keer gedaan toen ze gestresst was. Ik zou het dus niet corrigeren/afstraffen, maar proberen te kijken of wat meer rust bv. helpt. Is vaak echt een reactie op het hebben van een 'hoog stress level'.

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:54

Net heeft ze nog wat rond gelopen bij de camper en verschillende mensen aan het bakken en koken, veel andere honden ook.
Verder niks anders als de rest van de week. Behalve sinds vanochtend andere camping.

Nu, na de alleen corrigerende nee, is ze gelijk in slaap gevallen...
Dus kan stress zijn, maar denk dan eerder vermoeidheid... Als ik zo terug analyseer.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 19:58

Kan idd een moment van overprikkeling zijn geweest/stress/oververmoeidheid en dat trekt meestal ook wel weer snel bij zodra ze weer even lekker bijslapen idd en in jullie geval werkte de correctie dan ook prima zo te lezen ja :j Zie je zelf wel het beste normaal bij je hond :j

Maar als ik zo kijk hoe goed Yoshi tot nu toe alles heeft gedaan ook qua aanpassen aan situaties... Ik kan me voorstellen dat je soms ook zelfs wel even vergeet dat Yoshi nog zo jong is met hoe makkelijk het meestal gaat haha (van wat ik zo mee krijg dan).

Ik had met Arya ook een periode waarin ze zo goed ging met alles en ik soms dus echt vergat dat ze nog jong was en als er dan ineens wel een reactie was, was ik van: o ja, ze is ook nog wel jong dus eigenlijk begrijpelijk dat ze dan toch eens een keer reageren op een of andere manier :')

Ondertussen is Arya nu sneller overprikkeld als dat ze was met 6 maanden bv. Is echt de omgekeerde wereld hier, ook qua focus met trainen :') Met 6 maanden was ze een van de betere in de groep terwijl ze zo ongeveer de jongste was. Ik houd m'n hart vast voor de gg2 cursus _O-

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:10

Otje doet dat ook bij overprikkeling/vermoeidheid :j ik weet dan dat ik dr dr grenzen over heb laten gaan. Sinds ik dr wat beter kan lezen heeft ze het al een hele tijd niet meer gedaan, ik zorg nu dat ze op tijd dr rust krijgt!

Wij zijn vanavond lekker uit eten geweest, over het strand erheen gelopen en nog even bootjes gekeken. Tijdens het eten heeft Otje heel erg zoet op dr kleedje gelegen. Terug over de dijk gelopen en nu een lekker rustig avondje bij het huisje <3
Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 20:11

Jaa ik vergeet ook echt nog dat ze zo jong is indd. Ze is natuurlijk van 31 maart dit jaar.
En ze is zo klein en best wel wijs dat je het soms allemaal vergeet!

Vanavond uiteten geweest en zo makkelijk onder de tafel een dutje gedaan, op de fiets zo makkelijk mee, bij de camper ff los gelopen.

Ben benieuwd of morgen de teckeldag in Zoetermeer nog doorgaat...

Zondag weer puppycursus en smiddags eten bij m'n ouders. Yoshi heeft straks eerst nog een week vakantie nodig :+

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-20 20:47

Rijden is inderdaad een teken van frustratie. Dus overprikkeling, vermoeid etc is een goede “reden”. Gewoon haar uit de situatie halen, dus niet corrigeren.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-20 21:23

@CB ow niet alleen bij jou irritante hond in huis hoor... Toby is vreselijk deze week! Heel druk, blaft om alles in de tuin, vindt zijn rust slecht. Wat te weinig gedaan juist in ons geval: het was smiddags steeds heel warm weer hier deze week en dan ga ik geen kilometers maken. En mijn vakantie zit erop, dus in de ochtend kilometers maken lukt niet meer. Hopelijk snel iets koeler. Steeds boven de 25°C zijn we wel beu zeg maar... Morgen weekend, dan kunnen we in elk geval wel even kilometers maken. Mentaal bezig houden is één ding, maar fysiek moet er ook wel wat geventileerd worden geloof ik :Y)

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 00:07

Even een snelle vraag tussendoor, morgen reageer ik uitgebreid op de rest!

Aangezien wij in een uithoek van het land wonen en we toch overal ver voor moeten rijden. Waar zit er een goede dierenfysio/osteophaat etc.? Wie zijn aan te raden? Dit omdat we Jip toch even goed na willen laten kijken i.o. Met de gedragstherapeut :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-20 02:41

CupCakes_ schreef:
Even een snelle vraag tussendoor, morgen reageer ik uitgebreid op de rest!

Aangezien wij in een uithoek van het land wonen en we toch overal ver voor moeten rijden. Waar zit er een goede dierenfysio/osteophaat etc.? Wie zijn aan te raden? Dit omdat we Jip toch even goed na willen laten kijken i.o. Met de gedragstherapeut :)

Www.hydrotherapiehond.nl

Is een beetje de makkelijkste manier om de meeste fysio’s te vinden. Ook omdat een hoop zich al zo al noemen met een “3 daagse cursus” dat is bij die hier op de site staan niet t geval. :)
Wij gaan naar Nanda in Moordrecht

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-20 13:22

Warboel
Ja ik vond dat in het begin ook moeilijk omdat je echt even je hond moet leren kennen, maar als je dan idd steeds beter kunt ‘lezen’ dan kun je veel beter anticiperen en reageren op bepaalde situaties idd. Rust blijft idd echt belangrijk en anders laten ze het je idd wel zien met bepaald gedrag/afgeven van signalen waar je dan niet meer onderuit komt haha. Blijft ook moeilijk want kan per dag zo anders zijn. En lekker relaxed dagje voor jullie dus gisteren, heerlijk zo! Mooi elke keer die foto’s met ondergaande zon; geeft zo’n fijne sfeer!

Jeanine
Ja ik kan me voorstellen dat je dat idd vergeet soms hoe jong ze nog is, omdat ze het tot nu toe altijd heel netjes deed qua aanpassen. Maar zo’n momenten geven dan idd wel even aan van ok, nu is het even goed geweest haha. Maar toch nog wat drukke dagen voor de boeg voor jullie dan met teckeldag en cursus. Een week vakantie erna klinkt idd niet verkeerd haha! Wij hebben maandag dan weer cursus dus ik ga zondag en dinsdag rustig aan doen met d’r zodat ze maandag niet al te druk gaat zijn omdat ze niet genoeg rust heeft gehad en dinsdag zodat ze even tijd heeft om alles weer te verwerken, want dat zal gegarandeerd weer veel gaan zijn voor d’r.

skippy
Ohh, jij had idd ook zo’n dagje zie ik haha. Of correctie: week zelfs, lol! Maar idd, je ziet dan zelf als je zo terugkijkt dan al snel waardoor het waarschijnlijk komt. Ik vind dat vooral belangrijk; dat je op een gegeven moment ziet waar het dan door komt, zodat je daar dan idd iets mee kunt doen en dan zie je dat het ook wel weer bijtrekt. Is ook zo idd; je kunt zeker niet alles oplossen door mentaal moe te maken, ze moeten ook echt wel fysiek hun ei kwijt kunnen. Als je een hond met blessure hebt is dat natuurlijk wat anders, maar zo niet; dan is fysiek dingen doen ook zeker belangrijk ja.

Cupcakes
Geen ervaring idd met specialisten in die regio, maar die site van kiwi is wel fijn (al zie ik die fysio/osteopaat waar wij naartoe gaan niet ertussen staan terwijl die bv. wel echt heel goed aangeschreven staat. Maar als je er zelf geen ervaring mee hebt en via via dan ook niemand kent die een goed adresje heeft, is zo’n site wel een heel fijn aanknopingspunt om mee verder te zoeken.) En je zou ook je DA praktijk eens kunnen vragen. Vaak hebben die ook wel adresjes waar ze bv. mee samenwerken.

---

Wij hebben vanochtend een wandeling met Kim gedaan, wat weer gezellig was *\o/* . 2e ritje met de bench wat wel goed lijkt te gaan, alleen wil ze nog wat ongeduldig zijn met eruit gaan, dus is even veel herhalen dat ze moet wachten haha.

Met Kim blijft ze soms wel echt over enthousiast. Kim kwam even binnen bij ons dus toen startte het joel concert al :') en ik werd de voordeur uitgeSLEURD toen we naar de auto's gingen 8)7. Maar had daar misschien gewoon even wat meer rust moeten inplannen, alleen wilde ik gewoon snel naar de auto toe haha. Op de parkeerplaats wilde ze dus eerst ook als een idioot trekkend naar de auto van Kim lopen, maar dat ging toch al sneller beter na wat gevloek :') En tijdens het wandelen moet ze altijd tegen Kim opspringen, maar we blijven er vanuit gaan dat dat nog wel een x eruit gaat := En voor het eerst sinds dat ze 4 maanden oud was ofzo? ging ze ineens achter een mountainbiker aan voor ruwweg 20m gok ik? voor ze terug kwam. De roedel netjes aan de kant en Arya in eerste instantie ook. Maar denk dat ze wat hoog in d'r emotie zat en ik dat dus niet op tijd zag en zoef weg was ze. Erna nog een mountainbiker tegengekomen en toen bleef ze wel met afleiding van de snoepjes bij me, dus we konden het wel nog positief afsluiten haha. Maar in the grand scheme of things... Op het achterlijk doen tegen Kim na omdat ze zo enthousiast is, en die eerste mountainbiker die ze even erg interessant vond, was het verder wel gewoon een heerlijke relaxte wandeling <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En Kim had de halsbanden en riem mee en IK.BEN.VERLIEFD <3 Heb nog geen foto van Arya die ze om heeft, maar komen er zeker nog aan binnenkort hihi. Ik krijg de kleuren jammer genoeg echt niet goed op de foto, want als ik de camera aan zet van de telefoon is de kleur van vooral de riem echt heel anders. Heb met een filtertje geprobeerd of het lukte, maar de foto's doen het gewoon geen recht aan. Maar toch >> <3

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding