Puppy erbij 2018

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 13:00

Ik heb nog geen bericht gehad Zal ook wel binnenkort dan denk ik. Succes!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 14:16

Wij waren overenthousiast denk ik. De 23e geboren snachts/sochtends en savonds alles al aangevraagd en betaald _O-

Gisteravond met spoed met chick naar de kliniek gereden met het vermoeden van eclampsie (calcium tekort door zogen). Iets wat eigenlijk niet logisch was aangezien de pups meestal nog maar 1-2 keer per dag drinken voor een paar minuutjes.
Om 16.00/16.30 niets aan de hand. Tot ik haar en Boellie uit wil laten voor het eten. Chick springt van de bank af maar ligt gelijk op haar snufferd te kijken. Waarop ik dacht; verkeerd gelegen, pootje slaapt oid.
Ze leek inderdaad goed te herstellen tot ze de trap amper af kwam. Beneden stond ze heel wankel en te trillen. Daardoor gelijk naar boven gegaan en yoghurt en druivensuiker gehaald. Vermoeden; eclampsie. Besloten haar even te laten liggen en eerst Boellie te laten plassen. Toen haar gedaan toen Bas terug kwam want die was weg.En gelijk besloten de DA te bellen met dit vermoeden. Zoals ik ook al dacht was het niet logisch en afgesproken dat ik een filmpje zou sturen hoe ze liep en wat ze deed. Helaas kregen we haar toen niet in de benen. Als we haar lieten staan zakte ze vrij snel door de achterhand heen. Deels omdat t teveel kracht kostte en deels omdat ze gewoon niet wilde. Dus terug gebeld en oppas geregeld voor de pups en hup naar de kliniek.

Daar bleek na overleg, bloedonderzoeken en na alles afgevoeld etc te hebben dat ze echt tip top gezond is. Alleen waarschijnlijk pijn heeft. Hij zei; waarschijnlijk zoals het bij ons wel eens in de rug schiet, heeft zij dat nu. Dus pijnstillers en rust. Even de pups niet laten zogen tenzij ze ligt even een of 2 aanleggen om een beetje stuwing weg te halen als ze dat wil. En anders gewoon niet. Ze krijgen toch al gewoon voer.


Gisteravond rond 21.00 waren we thuis. Hadden bij de DA gelijk de pijnstiller gegeven voordat we weg gingen en om 23.00 besloten haar toch nog even uit te laten. Nadat ze een uur met de massage deken op gelegen had.
De trap naar beneden wilde ze echt zelf lopen, waar we haar heel de avond mochten tillen wilde ze nu absoluut niet getild worden, tsja dan probeer maar zelf.. Ging moeizaam maar ze liep met ondersteuning de trap af. Buiten liep ze echt al voor 90% goed. En toen we weer binnen kwamen bleef ze ook rondstruinen ipv stil liggen/staan. De trap omhoog wilde ik haar ondersteunen maar voordat ik haar vast kon pakken stond ze al boven. :') En toen liep ze echt moeilijk te doen om bij de pups te komen dus toch maar even laten drinken.

Gelukkig gaat het echt een stuk beter. ze springt en rent weer. Ookal mag ze dat even niet van mij. Ze staat zelf op, loopt weer zelfs de trap gaat weer soepel. Dus ondertussen blijven ondersteunen met de deken.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 15:40

Schrikken zeg mijn teef had dus wel echt eclamsie vorige week dat is echt eng leek net of ze een beroerte kreeg maar die gaf ook zoveel melk dat de pups het gewoon niet leeggedronken kregen. Spoot er door de neusjes weer uit. Calcium infuus gehad en weer helemaal de oude gelukkig. Nu wel flink aan het afbouwen met melk. Beterschap met chick!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 16:07

Ja zag t voorbij komen! Toen ze nog echt heel de dag voedde kreeg ze geitenyoghurt en geitenmelk bij meerdere keren per dag. Maar t was goed schrikken. En als ik haar nu zo zie lopen dan kan je je niet voorstellen hoe ze er gister bij liep..

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-19 16:24

Hier liter geitenmelk en yoghurt per dag is dus geen garantie dat het goed gaat helaas. Vanaf nu calcium tabletjes erbij.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-19 17:04

jonneke1981 schreef:
Hier liter geitenmelk en yoghurt per dag is dus geen garantie dat het goed gaat helaas. Vanaf nu calcium tabletjes erbij.

Wow, zoveel kreeg ze hier niet haha.

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:03

Ze had echt onwijs veel melk net een koe de pups kregen het gewoon niet weggedronken

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 17:03

Word t nu wel een beetje minder? Of drinken ze nog volop?

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-19 17:04

Ze drinken nog maar paar keer om de druk eraf te halen. Ze eten al super goed vlees dus wordt gelukkig veel minder al.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-19 17:10

Ja das hier ook, nog maar 1 max 2x per dag. En dan echt maar een paar minuutjes zodat de druk er af is :j

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 09:20

Men, wat gaat het hard met jullie puppy's zeg!
En de dames gaan helaas net zonder problemen, maar gelukkig nu beiden weer goed.
En Naya ook 1 jaar, gefeliciteerd!

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-19 10:55

Hier worden ze woensdag gechipt!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 11:22

Knappies alweer 45 dagen vandaag!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En voor het eerst getitert gisteren! :

Afbeelding



jonneke1981 schreef:
Hier worden ze woensdag gechipt!


Das ook al snel. Hoe oud zijn ze dan?

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-19 20:42

Ah top! Die kunnen gok ik over 3 weken wel de DHP krijgen! Ben benieuwd wat de titer dan zegt

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-04-19 20:57

_xManadisx_ schreef:
Ah top! Die kunnen gok ik over 3 weken wel de DHP krijgen! Ben benieuwd wat de titer dan zegt

Dat dachten wij en de arts ook! :D

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 09:18

Leuke foto's weer Kim en hopelijk idd over 3 weken de parvo op 1 of 0, dan enten en direct goed beschermd.
Gister Roetsj haar kippenhok laten verwijderen, direct ook foto's gemaakt van haar ellebogen, heupen, en rug. Alles ziet er prachtig uit, dus dat is een mooie start. Bloed was ook ok en titerbepaling stond alles op 4, dus kan ze ook weer 3 jaar mee vooruit. Volgende week bij de controle krijgt ze nog haar Weil en rabiës enting en dan kan ze weer vooruit.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 09:28

fannetje schreef:
Leuke foto's weer Kim en hopelijk idd over 3 weken de parvo op 1 of 0, dan enten en direct goed beschermd.
Gister Roetsj haar kippenhok laten verwijderen, direct ook foto's gemaakt van haar ellebogen, heupen, en rug. Alles ziet er prachtig uit, dus dat is een mooie start. Bloed was ook ok en titerbepaling stond alles op 4, dus kan ze ook weer 3 jaar mee vooruit. Volgende week bij de controle krijgt ze nog haar Weil en rabiës enting en dan kan ze weer vooruit.

Kijk das goed nieuws!

Wij hopen inderdaad over 3 weken dat alles gedaald is. Ipv maandag gaan we dan op vrijdag. Dus een paar dagen langer. Maar die kliniek titert eigenlijk alleen op vrijdag. Op andere dagen alleen bij 5 of meer honden. Dus dan zal ie wel vergenoeg gedaald zijn! :D

Helaas was er een typfout gemaakt bij de stamboomnaam van een van de pups. Maar kreeg net een mailtje dat ze het aangepast heeft. Zie dat nog niet in de database maar goed komt vanzelf denk ik.

Kaus

Berichten: 9566
Geregistreerd: 30-07-11
Woonplaats: Vaals

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-19 10:23

Kippenhok? Is dat een autocorrect of iets wat ik niet ken? Ik kan er echt niks van maken :o? . Fijn dat alles er goed uit ziet!

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-19 10:40

Kaus schreef:
Kippenhok? Is dat een autocorrect of iets wat ik niet ken? Ik kan er echt niks van maken :o? . Fijn dat alles er goed uit ziet!

Ze is geholpen :P

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 12:12

Hoe is het chippen gegaan Jonneke?




Vandaag zijn ze al weer 7 weken.. Gaat zo hard -O-



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Loolotte

Berichten: 1859
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-19 19:00

Oh jee, bijna tijd voor afscheid Kim.. :oo

Hero wordt donderdag over een week al 1 jaar! Raar hoe snel dat gaat.
Afbeelding
<3

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-04-19 19:04

en wat een wijze kop heeft ie daar!
Ja ergens heel jammer, ik heb tot nu toe echt nog geen moeite met ze. Maar ze worden wel steeds meer hond en we beginnen sommige dingen nu lastiger te vinden dan toen ze iets kleiner waren.
Zoals de auto, want ze vinden het helemaal prima in de auto en ze zitten met zn allen in een bench. Dus veel stoeien enzo onderweg. Maar zie ze er ook maar eens allemaal in te krijgen :P en eruit. En dat soort dingetjes.

fannetje

Berichten: 3562
Geregistreerd: 07-08-05
Woonplaats: ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:00

kiwiwitje schreef:
Kaus schreef:
Kippenhok? Is dat een autocorrect of iets wat ik niet ken? Ik kan er echt niks van maken :o? . Fijn dat alles er goed uit ziet!

Ze is geholpen :P


idd, de eierstokken zijn er uit gehaald, toen ik nog para-veterinair was noemden we dat altijd het kippenhok. En nu dus nogsteeds ;)

Lotte, wat een wijze kop idd.

Kim, kan me voorstellen dat dat steeds lastiger wordt, al die pupsels met een eigen willetje.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-04-19 10:27

Ja dat word langzaam aan wel een dingetje :P

jonneke1981
Berichten: 443
Geregistreerd: 18-11-10

Re: Puppy erbij 2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:34

Afbeelding

Ons meisje