Ik heb zowel bakjes als flesjes, maar beide waren weer helemaal bevroren. En die hoezen werken idd niet goed, vooral omdat het staafje het snelst bevriest .
Ik ben hier een tijdje nogal afwezig geweest omdat ik zeer onverwachts mijn lieve merrie heb moeten laten inslapen. In vijf dagen tijd is haar situatie dusdanig slecht geworden dat ik niets anders meer voor haar kon doen dan haar laten gaan... Vinden jullie het goed als ik weer aanhaak en mee kom kletsen?
Ik heb wel alles gelezen, maar er blijft nog niet erg veel hangen. Het ging volgens mij de laatste dagen vooral over de kou die eraan zit te komen en Dreusje die een leuke vriendin heeft. Wat betreft de kou hebben de konijnen hier een extra dik pak stro, maar toch liggen ze veel buiten tegen elkaar aan ín het verse hooi. Het suiker in de waterbakjes helpt niet echt, dus ik denk dat het de komende dagen maar meerdere keren per dag water verversen wordt.
Heb ik met Guus ook gedaan...zat hooguit tien minuten binnen. Als je moet dan moet je...
Lugea
Geplaatst: 26-02-18 21:28
Tarzan: Wat een flink pak sneeuw is er bij jullie gevallen, kunnen de konijnen nog even van een echte winter genieten. Mijn merrie was chronisch hoefbevangen (in vrij ernstige mate) en sinds vorige week zaterdag was er weer sprake van een acute hoefbevangenheid. Woensdag had ze echter zo ontzettend veel pijn dat ze niet eens meer wilde staan, dus hebben we besloten niet verder te gaan dokteren (kans op genezing was er sowieso niet) en in haar belang gekozen om haar naar de eeuwige groene weides te laten gaan. Een ontzettend moeilijke en verdrietige keuze, maar dit was het laatste dat ik voor haar kon doen.
Rebecca: Als het nodig is zou ik gewoon even langs de dierenarts gaan. Je zit daar vaak niet erg lang binnen, dus dat zal niet direct grote problemen opleveren.
Maak morgen eens een foto , lijkt wel bijna of er iets van een gat zit . Zit een zwart korstje op steeds
Es_ther
Geplaatst: 26-02-18 22:48
Oeh, klinkt niet goed!
Ik voel me soms best schuldig dat ze binnen zitten.. maar anderzijds.. Stof loopt 24/7 buiten het hok en Blik 17/7. Alleen als we slapen is ie in zn hok, want hij wil om 03.00 graag spelen en dan springt ie gerust op je hoofd :’). En wij hebben nog geen aparte slaapkamer dus dan maar in de nacht in zn hok haha.
Lugea
Geplaatst: 26-02-18 23:21
Es_ther: Ik denk dat het voor een konijn weinig uitmaakt of ze binnen of buiten zitten hoor, als ze maar voldoende ruimte en een vriendje hebben. Als ik jou verhalen zo lees dan denk ik dat Stoffer en Blik het beter hebben dan het gemiddelde konijn in Nederland.
Hmmm.....dit heb ik nog nooit gezien. Die kale plek in de hals is ook wel apart?! Ik zal ze allebei even meenemen naar de dierenarts.
Vraagje; dierenarts rekent hier voor een konijn 53 euro voor de enting myxomatose, RDH1 en RHD2 op speciale entingsdagen. Is dit niet belachelijk veel? Pumba moet in april weer de myxomatose en RHD1 enting hebben (RHD2 recent gedaan). Kan zij dan ook in maart al of is dat te vroeg?
Ik heb laatst een mail gehad dat het bij mijn dierenarts voor myxomatose/RHD1 + RHD2 €50,- kost. Dat is dan voordeliger dan wanneer je ze apart geeft.
Lugea
Geplaatst: 27-02-18 18:13
Rebecca: Ik zou met allebei toch zo snel mogelijk even langs de dierenarts gaan. Zowel het neusje als de kale plek vind ik er nu niet echt geruststellend uit zien..
Coconut: Hier betaal ik volgens mij ook ongeveer dat bedrag, maar ik heb nooit echt vergeleken of het duur of juist goedkoop is bij mijn dierenarts.
Poeh...net prijsopgave gehad van een andere dierenarts. Bijna 30 euro duurder voor twee konijnen. Ga lekker naar mijn eigen dierenarts eens bellen morgen of Pumba erbij kan .
Ooh die sneeuw foto Ik zou echt de soft zijn van karakter met dit weer mochten mijn nijnen buiten zitten. Zou te vaak denken dat ze te koud hebben, terwijl ze zich hier waarschijnlijk wel makkelijk aan aanpassen.
Hier zitten de nijnen dus lekker warm binnen. Vinden ze zalig heb ik de indruk. Dreusje gaat ook telkens onder de verwarming liggen, alsof hij het binnen nog niet warm genoeg heeft.