Kittenkletstopic!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eleadoras

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:15

Goed gedaan hoor!

Ik heb wel met katten gemerkt dat het soms gewoon beter is om door te pakken. Zodra ik begin te twijfelen dan maakt Donnie daar gebruik van en gaat het me niet meer lukken. (bijv. met halsbandje omdoen, in de reiskoffer ect.)

Donnie komt nu al bijna een maandje buiten en het gaat heel goed! :) Hij kan buiten lekker spelen en doet sinds kort zijn behoeftes ook bij ons in de tuin :x ik hoop dat dat beperkt blijft tot onze tuin.. Doordat hij buiten zijn energie kwijt kan is hij binnen een stuk rustiger en slaapt hij merendeels, en dan het liefst op schoot <3

Afbeelding

Afbeelding
Spelen in onze boom met een andere kater van hier uit de buurt :D

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:17

Wauw, gaat weer hard hier :)

Thanks! Ik ben heel blij met Bailey :) Heel lief en zachtaardig katje, kan goed samen met de beestenbende hier.

@lor1_1984: Hij heeft inderdaad de tekening van een Turkse Van, wat er precies inzit qua rassen weet ik niet. Qua rassen kwam wel Turks Angora/Van of anders Siamees in mij op, die laatste ook omdat ze meer voorkomen, de Turkse rassen zijn vrij zeldzaam. Vroeger hebben wij thuis een Van gehad, een wit met zwarte wat dan genetisch eigenlijk een zwarte kat met witte vlekken zou zijn...

Bailey's moeder is later ook naar het asiel gebracht (inmiddels ook geadopteerd) en zij is een odd eyed met een lapjestekening.

Afbeelding

Wat een prachtige krabpaal heb je trouwens! Die van mij is aan vervanging toe... Echt te zielig hoe die er nu uitziet, wordt goed gebruikt hier :D

Leuk een siamezen kalender. Maes kan er zo bij op de mooierd!

@Mando: Mooi gemaakt! Zou nou niet echt een klus voor mij zijn, dat wordt dan zo'n project dat maar niet afkomt. Klussen vind ik verschrikkelijk :P

Mando

Re: Kittenkletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 10:47

Ik heb een handige vent _O-

Maesje wilde een heel heel heel klein beetje eten vanochtend.
Heb zijn pilletje gegeven dus ik hoop dat hij vanavond eet

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 11:14

Ga straks lezen en reageren!

Molliemuis is klaar. Ze slaapt nog wel erg diep, maar de operatie is klaar.
Het is zo'n makkelijk meisje. Geen probleem met spuitje of zo, zolang ze maar bij me mag zitten. <3

Afbeelding

Slaap Mollie slaap

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 12:29

Dagmar80 schreef:
Wauw, gaat weer hard hier :)

Thanks! Ik ben heel blij met Bailey :) Heel lief en zachtaardig katje, kan goed samen met de beestenbende hier.

@lor1_1984: Hij heeft inderdaad de tekening van een Turkse Van, wat er precies inzit qua rassen weet ik niet. Qua rassen kwam wel Turks Angora/Van of anders Siamees in mij op, die laatste ook omdat ze meer voorkomen, de Turkse rassen zijn vrij zeldzaam. Vroeger hebben wij thuis een Van gehad, een wit met zwarte wat dan genetisch eigenlijk een zwarte kat met witte vlekken zou zijn...

Bailey's moeder is later ook naar het asiel gebracht (inmiddels ook geadopteerd) en zij is een odd eyed met een lapjestekening.

[ Afbeelding ]

Wat een prachtige krabpaal heb je trouwens! Die van mij is aan vervanging toe... Echt te zielig hoe die er nu uitziet, wordt goed gebruikt hier :D

Thnx! :)

Brits Kortharen hebben ook van, ik weet dat cattery von Grigoleit ermee fokt (ik heb daar in 2014 bijna een cinnamon van poes gekocht met blauwe ogen).
Overigens kan moeders natuurlijk ook zelf een Turk of nakomeling van een Turk zijn en dan hoeft het helemaal niet om een raskat te zijn gegaan. :)

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:26

Kleine muis is thuis.
Is best goed "bij". Heeft gedronken, ligt in haar mandje op de vensterbank te slapen zolang ik er naast zit. <3
Victor is heel bezorgd om d'r. <3

Heb nog even met de DA overlegd over de diarree, en hij raadde aan om eens vers vlees te proberen.
Carnibest was een idee, maar dat vind ik, met 3 katten vrij duur.
Heeft er iemand ervaring met alternatieven? En zo ja.. welke alternatieven?

( Begrijp me niet verkeerd, ik ga het natuurlijk direct voeren als het helpt!! Maar als het (iets?) goedkoper kan, altijd fijN!

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 14:47

Ik heb zelf 1 doosje prins gehaald.
Ik krijg het er niet in Maar het is een compleet kattenvoer en misschien goedkoper?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:12

Wat ik allemaal miet voor due katten over heb :') even kattenvoer in Zoetermeer gaan halen, ruim amderhalf uur onderweg geweest en alphen, benthuizen, Zoeterwoude , Zoeterwoude dorp gezien en Oja, een gehele woonwijk in Zoetermeer omdat stomstom niet up to date was :')

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:18

@lor1__1984: Ja er kan ergens in de bloedlijn iets van Van ofzo doorheen zitten, geen idee. Belangrijkste is dat hij leuk en lief is :) Je wordt er alleen wel nieuwsgierig naar, maar het is zoiets waar je toch niet achterkomt.

@Rianne: Arm ding, nu lekker bijkomen!

Vers vlees kan je proberen inderdaad. Heb ik mijn gevoelige kat ook een tijd op gehad. Zowel een poos 100% als een poos deels op brok. KVV is zo niet handig als je een dagje weg bent... Inmiddels net overgestapt naar brokken weer, omdat ze weer erg diarree had. Gisteren leek het alweer wat beter en toen was ik nog niet met de medicijnen begonnen. Ik moest namelijk drie dagen lang poepmonsters nemen voor onderzoek en dan mocht ze sowieso nog geen medicijnen hebben.

Ik had haar op Carnibest en dan een best wel dure variant voor katten met een gevoelig maagdarmkanaal en hypoallergeen. De gewone rollen zijn nog wel iets goedkoper, maar inderdaad best duur met 3 katten. Je kan ook best afwisselen met een goedkoper KVV, bijvoorbeeld lam/rijst of lamshart van Rodi. Of tweemaal per week wat vers (ingevroren :P ) (lams)hart geven van de Jumbo. Eventueel Smuldier. Mijn hondje krijgt dat regelmatig, maar bepaalde smaken zijn ook geschikt voor katten.

Zelf heb ik er op een gegeven moment voor gekozen om Aya geen kip en rund meer te geven en dat heeft geholpen voor haar vacht. Dat was heel lang een probleem (kale staartbasis en achterpoten). De dierenartsen kwamen niet veel verder dan misschien vlooienallergie? En ze deed het een hele tijd qua ontlasting ook goed op Carnibest.

Nu krijgt ze een graanvrije brok zonder kippenvlees of rund en met kippenvet dat vrij is van eiwit. Granatapet heet het voer, ik voer de eendvariant. Ik hoop dat dit een schot in de roos is voor haar. Je zou hier ook eens kunnen kijken: http://www.voerwijzer.com/hypoallergene-kattenbrokken

Zelf had ik naar wat puzzelen met mogelijkheden gekozen voor de granatapet en als ik voerwijzer moet geloven is dat geen verkeerde keuze.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 15:24

lifaya schreef:
Wat ik allemaal miet voor due katten over heb :') even kattenvoer in Zoetermeer gaan halen, ruim amderhalf uur onderweg geweest en alphen, benthuizen, Zoeterwoude , Zoeterwoude dorp gezien en Oja, een gehele woonwijk in Zoetermeer omdat stomstom niet up to date was :')

:')
Ik zou het zo doen, ben blij da tik niet de enige ben.. ;)

Die kat is erg.
Amper wakker en ze wil alleen maar spelen. Met dichte oogjes loopt ze met haar muisje rond. "Gooi nou. "
In de bench houden was niet echt een optie ( wilde haar even Rustig houden ) maar ze hing op d'r kop aan de deur.
Ze steelt, as we speak, Victors brokken.

Zo. even een paar van haar eigen brokjes, CLG in de bal gedaan, is ze even bezig, maar niet aan het rennen. Ik moet 'r straks nog vastbinden :')

Granatapet is een goeie Dagmar! Ga eens kijken!

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 08:18

Gmmmm
Hoe is het met de andere patiënten?
Mr Prrrr eet en speelt weer
Had hem bijna zover dat hij zijn pilletje van de grond zelf op zou eten.
Bijna gelukt hij bedacht zich _O-
Gelukkig is hij heel makkelijk met een pilletje geven.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:02

De patient hier is volgens haarzelf geen patient.
Is druk, speels, rent vliegt en doet alles om mij over de zeik te krijgen... <3
Wil alleen maar met Vic rennen en vliegen en heeft nog niet het kleinste beetje last van alles.
Vanaf di / woe stappen we over op vers vlees, en dan hoop ik dat EINDELIJK die diarree ook over is.

Haha, Mollie neemt haar medicijnen tot nu toe zonder enig probleem. Gelukkig.
De mannen zijn een DRAMA.

Fijn dat de knapperd zich weer wat beter voelt!

Weissjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 12:14

Nozem heeft nu al 3 dagen allemaal vaste drollen. Dus ben helemaal blij. Vannacht ook voor het eerst een nacht samen met de andere twee gezeten. Durfde we eerst niet vanwege de brokken die de anderen opeten en een is al wat dik. En later dan ook niet vanwege mogelijk giardia aangezien de andere twee nog goede drollen hadden. We houden Nozem nog wel voor de zekerheid een tijdje op dat voer voor zijn darmen. Maar dat is geen kittenvoer en minder erg dat de andere het pikken.

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-16 17:27

Wat fijn! goede drollen!! Daar kunnen wij alleen van dromen nog.
Aangezien ze de brokjes echt niet graag eet, en er na bijna 1.5 week geen enkele verbetering te zien is, mag Mollie tot het vers vlees er is, intestinal brokjes / zakjes eten. Dat eet ze graag. Het maakt toch niet uit. Di zal ik het binnen krijgen.

WAT een drama, dat rustig houden. Ze vliegt, rent, springt etc. alsof er niks aan de hand is. Soms gaat ze maar even in de bench, maar dat scheelt ook niet veel.
Wondje ziet er wel prima uit, en ze laat het netjes met rust.

Celine_Famke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 02:04

Wat rot van de katten met diarree zeg! Dat is echt verschrikkelijk.. Sienna had het twee weken terug ongeveer. En dat waren maar 2 dagen. Getverderrie, wat smerig.. :o En stinken dat het deed! We moesten haar steeds schoonmaken en even opsluiten in de garage zodat ze zichzelf schoonmaakte, voor ze terug mocht naar de kittens. Na een pilletje van de dierenarts tegen de diarree is het gelukkig over gegaan.

Onze babies ondertussen <3 <3 Alweer 6 weekjes oud en groeien als kool!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

[BB-ITP] Cuteness overload AGAIN :D :D :D

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 06:39

Oooooo wat een mooie foto's.
Doe maar een strikje om die zwarte heen en stuur maar op. _O-

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 08:05

Prachtige foto's! Ik wil er ook wel eentje hebben. :o :P

meisje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:07

*Ohh wat een knappe baby's <3

Vandaag over 1 week om 16.00 uur mag k mario eindelijk gaan halen *\o/*

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:21

*\o/* De oogjes zijn heel langzaam aan het open gaan *\o/*

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 11:43

Prachtige foto's! <3

Toevallig moest ik van de week 1x zijn kont onder de kraan houden.
Wat lijkt het me rot dat altijd te hebben!

_Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 12:45

Och die Rooie ( eerste foto van de rode.. ) doe mij die maar! ❤️

t is inderdaad niet echt fijn.. en STINKEN. mensen lief.
Moet zeggen dat het vandaag redelijk gaat!
Di komt haar vers vlees binnen. hopen op een wondertje..... :roll:

Madame doet niet aan rustig zijn overigens.
Hoe lang na de sterilisatie zou ze de (afgesloten!! ) tuin in kunnen met Vic?

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:23

Ik zou wachten tot na de wondcontrole en mocht die er niet zijn dan 2-3 weken na de sterilisatie ong mits de wond netjes dicht is en niet rood/opgezet oid. :)

Ariannee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:26

Wat een dotje's komen er weer langs <3

gaby12

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:30

Bijna 5 weken en het valt niet mee om nog foto's te maken van de racende monsers :P

Afbeelding Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

Mandyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-16 16:41

Dat witje! <3