Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

KimD

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 16:52

Oshaa schreef:
Wij weten het hier even niet zo goed.
Beer had al een paar dagen dat hij zo'n beetje al zijn kauwdingetjes op "zoog". Dingen waar hij echt wel even mee zou doen waren na een minuutje weg zeg maar. Vandaag hem dus een groot bot gegeven met wat gedroogd vlees er aan (dino bot vd intratuin). Hij was er heerlijk mee aan het knagen. Wij waren allebei een ochtendje werken. Toen we aankwamen was hij blij, maar ging al snel weer rustig knagen. Na ongeveer een half uurtje - toen we in de tuin aan het lunchen waren - ging hij opeens enorm aan de dunne. Denk wel 4x in 5 minuten tijd. Was niet puur water, maar meer zoals pannenkoeken beslag (weet ook niet hoe te omschrijven). Oogde verder niet zielig of iets.
Toen hij bij ons kwam zitten zag ik dat hij wat bloedend tandvlees had (niet actief bloedend, maar meer dat je wat bloedvlekjes zag) bij 1 van zijn hoektanden.
Hij oogt verder niet ziek. Eet goed, drinkt goed, speelt, slaapt etc.
Maar toch... De diarree misschien vd warmte? Of het bot? En het bloedende tandvlees van het knagen? Zijn gebit is 6 weken geleden gecontroleerd en was helemaal in orde. Hij knaagt normaal heel veel, alleen de afgelopen dagen at hij het snel op. Hij heeft wel een ruw balletje waar hij op kauwt.
Mijn vriend vindt me volgens mij wat overbezorgd, ben ik dat ook denken jullie?

Hebben jullie hem alleen thuis gelaten met het bot? En als het zo'n bot is wat ik in gedachte heb, zo'n vacuum verpakte rotzooi kan het zomaar foute boel zijn. Die dingen zijn punt 1 vol met rotzooi en punt 2 gevaarlijk voor splinters. Hebben jullie het bot terug gevonden? Zo ja, is het nog compleet?

Ik zou het wel even in de gaten houden, en erop letten dat hij blijft drinken. Uitdroging loert altijd om de hoek met zulke heftige diarree.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 16:55

KimD schreef:
Oshaa schreef:
Wij weten het hier even niet zo goed.
Beer had al een paar dagen dat hij zo'n beetje al zijn kauwdingetjes op "zoog". Dingen waar hij echt wel even mee zou doen waren na een minuutje weg zeg maar. Vandaag hem dus een groot bot gegeven met wat gedroogd vlees er aan (dino bot vd intratuin). Hij was er heerlijk mee aan het knagen. Wij waren allebei een ochtendje werken. Toen we aankwamen was hij blij, maar ging al snel weer rustig knagen. Na ongeveer een half uurtje - toen we in de tuin aan het lunchen waren - ging hij opeens enorm aan de dunne. Denk wel 4x in 5 minuten tijd. Was niet puur water, maar meer zoals pannenkoeken beslag (weet ook niet hoe te omschrijven). Oogde verder niet zielig of iets.
Toen hij bij ons kwam zitten zag ik dat hij wat bloedend tandvlees had (niet actief bloedend, maar meer dat je wat bloedvlekjes zag) bij 1 van zijn hoektanden.
Hij oogt verder niet ziek. Eet goed, drinkt goed, speelt, slaapt etc.
Maar toch... De diarree misschien vd warmte? Of het bot? En het bloedende tandvlees van het knagen? Zijn gebit is 6 weken geleden gecontroleerd en was helemaal in orde. Hij knaagt normaal heel veel, alleen de afgelopen dagen at hij het snel op. Hij heeft wel een ruw balletje waar hij op kauwt.
Mijn vriend vindt me volgens mij wat overbezorgd, ben ik dat ook denken jullie?

Hebben jullie hem alleen thuis gelaten met het bot? En als het zo'n bot is wat ik in gedachte heb, zo'n vacuum verpakte rotzooi kan het zomaar foute boel zijn. Die dingen zijn punt 1 vol met rotzooi en punt 2 gevaarlijk voor splinters. Hebben jullie het bot terug gevonden? Zo ja, is het nog compleet?

Ik zou het wel even in de gaten houden, en erop letten dat hij blijft drinken. Uitdroging loert altijd om de hoek met zulke heftige diarree.

die dinobotten zijn levensgevaarlijk. Nooit geven en al helemaal niet zonder toezicht..
Splinters eraf zie je niet eens zo goed. das t lastige.

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:02

KimD schreef:

Nee het was geen vacuum verpakt bot en hij is ook nog helemaal heel / glad.
Dit is zijn tweede - van de andere is het bot gedeelte nog over, het kraakbeen etc is er wel af. Hij eet het bot dus niet op. Ook deze is nog helemaal glad / niet splinterig.

kiwiwitje

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-20 17:21

Je hebt ze ook zonder vaccuum.. Ik kan zulke dingen ook bestellen en die hebben ook geen vaccuum. Heb je er een foto van?

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 17:37

Zal straks even een foto maken, al denk ik wel dat ik het probleem al gevonden heb....
De compostbak is opengebroken en de lading appels met een rot plekje is behoorlijk aangevroten / aangeknaagd. Het kan natuurlijk dat de ratten / eekhoorns dit hebben gedaan, maar aangezien ik de appels er pas vanochtend heb in gedaan lijkt het me sterk. Nu is Beer wel erg dol op appels. Vraag me af of hij de boosdoener is en dat de vezels hem nu parten spelen...
Ze zijn vooral aangeknaagd - niet met klokhuis en al.

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 18:48

oshaa ik hoop dat Beer snel opknapt!

warboel en jeanine weer heerlijke vakantiefoto's {:}

Hier gaat het inmiddels weer oké! Vanochtend is m'n vader wezen wandelen met Jip en heeft hij met een bekende hond gespeeld, wel was hij wat tammer als normaal. Vanmiddag ben ik naar het strand geweest met hem en kwamen we een onbekende hond tegen. Hij kroop eerst weg achter m'n benen, maar toen hij merkte dat het goed volk was wilde hij spelen.

Afbeelding

Afbeelding

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-20 21:07

Kreeg het volgende appje van mijn vriend (ben zelf op de hondenschool zonder Beer)

"Beer = actief, drinkt goed, eet goed, speelt goed, heeft geen focus bij het wandelen en liep daarna gewiekst elke Kamer in om jou te zoeken. Kortom: weer helemaal de oude".

We houden het nog in de gaten :).
Ook met het bot!

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:42

Wat fijn dat Beer weer de oude is! Gelukkig maar :)

Hier zitten vast mensen die mij kunnen adviseren:
Onze Abby is nu 7 maanden, langzaam begin ik te denken over wat we straks willen kwa castratie/niet:
Ze is normale weken zo'n 1 tot 4 dagen per week bij mijn ouders. Wanneer ik door de weeks dagdiensten heb brengen we haar daar.
Daar hebben we nog 1 gecastreerde rottweiler reu, 1 gecastreerd cocker spaniel teefje en 1 rottweiler teefje (pup).
Abby is een echte Appenzeller kwa karakter; ge-wel-dig voor bekende maar afwachtend en toch angstig naar vreemde.
Naar andere honden is ze erg sociaal, soms wat onbehouden.
Overwegend zou ik zeggen dat ze wel een onzeker karakter heeft/niet van nature een hele zelfverzekerde hond.
Hebben wij eigenlijk al onze dieren altijd gecastreerd.
We hebben geen fokwensen en ongelukjes zitten in een klein hoekje (bijvoorbeeld de 2 volle herdershonden van de buurman die regelmatig uitbreken en dan zit er nog maar 1 hek tussen).
Ik lees dat teefjes regelmatig wat zekerder worden na castratie?
En dan komt het punt waar ik dan niet zo goed weet of ik dat op de normale manier of laparoscopisch zou willen laten doen.
Ik moet sowieso nog even opzoek naar een dierenarts waar ik erbij kan blijven tot ze slaapt: onze appie is echt niet door vreemde uit een kooitje te halen :+
Al geloof ik dat onze vaste dierenkliniek daar ook wel in geloofd maar of ze dan een uitzondering willen maken?

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:49

smurffie schreef:

Onze Abby is nu 7 maanden, langzaam begin ik te denken over wat we straks willen kwa castratie/niet:
Ze is normale weken zo'n 1 tot 4 dagen per week bij mijn ouders. Wanneer ik door de weeks dagdiensten heb brengen we haar daar.
Daar hebben we nog 1 gecastreerde rottweiler reu, 1 gecastreerd cocker spaniel teefje en 1 rottweiler teefje (pup).
Abby is een echte Appenzeller kwa karakter; ge-wel-dig voor bekende maar afwachtend en toch angstig naar vreemde.
Overwegend zou ik zeggen dat ze wel een onzeker karakter heeft/niet van nature een hele zelfverzekerde hond.
We hebben geen fokwensen en ongelukjes zitten in een klein hoekje (bijvoorbeeld de 2 volle herdershonden van de buurman die regelmatig uitbreken en dan zit er nog maar 1 hek tussen).
En dan komt het punt waar ik dan niet zo goed weet of ik dat op de normale manier of laparoscopisch zou willen laten doen.
Ik moet sowieso nog even opzoek naar een dierenarts waar ik erbij kan blijven tot ze slaapt: onze appie is echt niet door vreemde uit een kooitje te halen :+
Al geloof ik dat onze vaste dierenkliniek daar ook wel in geloofd maar of ze dan een uitzondering willen maken?

Voor ons is het onzeker zijn van Arya (wat ze altijd al heeft gehad met momenten dus ik denk niet dat het bij haar juist door de hormonen komt, al was ze met de loopsheid wel wat nerveuzer als anders met momenten) momenteel juist de reden waarom we heel sterk aan't denken zijn om nog een 2e loopsheid te willen afwachten (waarbij ze dan ongeveer 2 jaar zal zijn) ipv nu al laten steriliseren na loopsheid 1 omdat het juist vaak voorkomt dat ze Nog onzekerder worden (al kan het idd ook zijn dat ze juist door hormonen onzekerder worden, dus het is goed om te kijken waar de onzekerheid vandaan komt. Als het echt meer karakter is, zoals ik denk dat bij Arya het geval is, neig ik dus echt ernaar om d'r nog even intact door te laten groeien) en we haar dus nog even wat langer de tijd willen geven om intact te groeien qua gedrag/karakter. Ik ben juist bang dat het negatief gaat uitslaan, wat vaker wel als niet gebeurd als je laat helpen. Medisch gezien willen we wel steriliseren, maar mijn gevoel zegt dat het nu te vroeg is - ze zou dan in november geholpen gaan worden. Als ze eenmaal geholpen is kan ik het niet meer terug draaien. Maar wat we wel kunnen doen is nu nog een 2e loopsheid afwachten en kijken hoe ze zich tot dan ontwikkelt nog. Maar die sterilisatie is niet meer terug te draaien haha. Dus voor ons is dat momenteel wel echt een DINGETJE waar we mee zitten. Ik zou dus niet zomaar er vanuit gaan dat ze juist zekerder worden door sterilisatie in ieder geval. Verder ben ik idd wel ook van; er gaat niet mee gefokt worden en ik ben dan nog steeds pro-sterilisatie ondanks de nadelen die eraan kunnen zitten en veel artikels en onderzoeken die ik gelezen heb ondertussen. Maar de karakter ontwikkeling is bij ons nu dus wel even een dingetje waardoor we twijfelen of we niet nog 1 loopsheid gaan afwachten waarmee ze dan rond de 2 jaar zit en nog net even wat langer de tijd heeft gehad om te ontwikkelen. Maar ook dat kan alweer effect hebben, want ze opereren natuurlijk niet voor niks het liefst na de 1e loopsheid. Ik heb ons dilemma bij de DA voorgelegd en die was wel van mening dat het in ons geval goed kan zijn om Arya bv. nog even dat (waarschijnlijk) half jaartje langer te geven nu, ondanks dat je dan wel weer iets meer kans hebt op eventuele ontwikkeling van bepaalde kanker ofzo. Maar de kans dat ze juist met die onzekerheid negatief beinvloed wordt is in ons geval best groot, dus hij vond het heel slim dat we daar wel naar aan't kijken waren nu en hij steunde ons in die beslissing. Maar we hebben nog even de kans om erover na te denken wel, dus we kijken nog even aan hoe ze het blijft doen nu, maar de kans is bij ons wel reeël dat we toch nog even wachten.

Wat laparoscopisch betreft of niet.. Ik vind via de gewone manier zelf ook helemaal prima en geef zelf geen voorkeur eraan. Van wat ik zelf heb gezien in de praktijk qua herstel via de gewone manier, is dat allemaal ook gewoon prima te doen en het herstel via laparoscopisch is misschien net wat sneller, maar valt in verhouding wel mee. Ik zou eens navraag doen bij je DA welke manier zij het fijnst vinden om te hanteren; in dit geval zou ik dan kiezen voor waar de DA de meeste ervaring mee heeft maar dat is ook een persoonlijke afweging die je moet maken.

En idd eens met je DA in gesprek gaan over de zorgen die je hebt wat betreft in slaap brengen/wakker maken. Normaal passen ze zich idd wel aan als echt duidelijk is dat het voor de hond gewoon veel minder stress oplevert wat zeker na een operatie wel zo fijn is; dat ze niet uit hun plaat gaan. Maar ze zijn normaal Zo suf nog als ze echt voor het eerst wakker worden en als jij dan gebeld wordt, denk ik dat je nog genoeg tijd hebt ook om daar te komen. Maar ik zou gewoon eens een consult inplannen en alles voorleggen waar je mee zit en kijken hoe ze alles aanpakken en wat mogelijk is en van daaruit dan beslissen of je je goed voelt bij je praktijk of toch even kijkt naar een andere DA :j

Maar ik blijf het ook lastig vinden allemaal hoor. Maak me nu ook al gek over wanneer ze wel geholpen zou gaan worden. Ik stel anderen altijd gerust als zoiets is met hun hond, maar denk dat ik zelf de pan uit flip :') Bij ons is het idd ook zo dat je hond brengt en zij 'm zelf onder zeil brengen zoner jou erbij en dat vind ik doodeng - al snap ik wel heel goed ook waarom ze het wel doen ook - maar als ik aangeef dat ik dat echt niet wil op deze manier durf ik wel met zekerheid te zeggen dat we iets kunnen regelen bij ons bv.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-09-20 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 08:54

Ik lees dat reutjes eerder onzeker worden maar teefjes zekerder?
Maar dat kan dus ook nog andersom uitpakken?

Het wakker worden is ook niet zo'n probleem (wij halen na operaties ze dan eigenlijk altijd zelf uit hun kooitje daar omdat de dierenarts van mening is dat een bekende fijner is voor een suffe hond).
Maar ze houden wel aan dat je je hond voor 09.00 brengt, dan wordt alles achter elkaar geopereerd tot 12.00 en vanaf 12.00 worden de eerste honden weer opgehaald omdat ze dan goed wakker zijn.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:00

smurffie schreef:
Ik lees dat reutjes eerder onzeker worden maar teefjes zekerder?
Maar dat kan dus ook nog andersom uitpakken?

Het wakker worden is ook niet zo'n probleem (wij halen na operaties ze dan eigenlijk altijd zelf uit hun kooitje daar omdat de dierenarts van mening is dat een bekende fijner is voor een suffe hond).
Maar ze houden wel aan dat je je hond voor 09.00 brengt, dan wordt alles achter elkaar geopereerd tot 12.00 en vanaf 12.00 worden de eerste honden weer opgehaald omdat ze dan goed wakker zijn.

Pfoe, qua karakterverandering kan dat niet alleen verschillen tussen reu en teef, maar ook nog per ras.
Bij pods weet ik dat ze reuen maar al te graag castreren om het scherpe randje eraf te halen (hier in NL dan, in het zuiden is dat scherpe randje bij de jacht juist wél gewenst). Bij teefjes is dat niet nodig omdat die al niet scherp zijn. Toby is gecastreerd, is een held op sokken, maar nog steeds scherp hoor (nou ken ik hem niet als ongecastreerde reu, asiel heeft hem laten castreren).

Terwijl @Kiwi hier regelmatig zegt dat bij haar ras ze vaak juist minder stabiel worden na castratie (teven).

Bij mijn spaniel was het advies destijds om het vooral niet te doen (reu) omdat hij dan nog minder zeker en minder stabiel zou kunnen worden.

De teven van mijn neef zijn beiden wel gecastreerd. Scheelt vooral qua gedrag rondom de loopsheid, maar zijn beiden wel stabiele honden gebleven - beiden van nature onderdanige honden, niet onzeker, maar zeker geen bravoure. Gecastreerd na de eerste loopsheid beiden (enkele jaren geleden, dat was toen het advies).
De teef van een vriendin wordt gecastreerd na de tweede loopsheid om de reden die @CB ook noemt: laat ze maar eens rustig intact uitgroeien en stabiliseren en daarna komt het castreren wel. Advies van haar dierenarts was dat.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:08

Ja het hangt zover ik weet toch wel samen met de oorsprong van de onzekerheid ook en wat skippy zegt kan het per ras ook nog verschillen. Als je een teefje hebt welke van karakter onzeker is, wat bij ons het geval is, dan is de kans heel reeël dat ze door een sterilisatie dus ook niet perse zekerder wordt en het kan verergeren en ik vind dat bij ons nu dus wel echt een dingetje waar we dus even heel goed over moeten nadenken omdat ze echt in een fase zit nu waarin ze nog niet klaar is met ontwikkelen en we willen geen spijt krijgen dat we idd te vroeg wat hebben laten doen - maar medisch gezien is het natuurlijk; hoe langer je wacht, hoe groter de kans weer op bepaalde soorten kanker enz. Maar we hadden zoiets: een 2e loopsheid afwachten is wel iets waarvan we het risico nog zouden durven nemen. Erna zouden we wel sowieso overgaan op sterilisatie. Dus nu is het echt even aankijken wat we doen, want je kunt het idd niet meer terugdraaien als het is gebeurd haha. Kan dus bij teefjes ook zeker andersom uitpakken. Bij ons ras zie je het idd ook vaker voorkomen en je wilt een Herder ook wel graag stabiel hebben en houden :j En als ze dat dan nog niet zijn, zoals in ons geval, vind ik het ook een grote gok om te wagen nu - terwijl een 2e loopsheid afwachten in onze ogen (en die van de DA ook) geen hele grote ramp is en meteen al veel negatieve gevolgen heeft, maar dus misschien wel weer goed kan uitpakken qua ontwikkeling nu.

Vaak zie je ook dat ze bv. door de loopsheid/hormonen onzekerder worden en in dat geval kan sterilisatie ook zeker wel goed helpen. Dus denk dat je idd goed moet kijken naar waar het onzekere gedrag dan bv. vandaan komt en dan is het risico's afwegen want je kunt idd niet voorspellen wat het dan daadwerkelijk wel of misschien juist niet doe qua gedragsverandering. Verder ben ik wel nog steeds pro-steriliseren bij teefjes, ondanks de risico's die daaraan ook weer verbonden zitten (incontinentie, andere vormen van kanker die ze kunnen krijgen, etc). We willen niet fokken met Arya, dus op de lange termijn zie ik idd geen voordelen aan het intact houden (oa als ik kijk naar hoe die loopsheid hier ging wat ik best intens vond voor haar maar ook medisch gezien met bepaalde dingen), mits ze idd niet erg onzeker blijft, maar ik hoop met nog een half jaartje erbij nu dat we daarmee toch nog wel wat voordelen kunnen uithalen.

En dat is wel fijn dat je idd weet dat je bij het wakker worden al erbij bent.
Laatst bijgewerkt door cursebreaker op 17-09-20 09:16, in het totaal 3 keer bewerkt

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:12

Ik vind het lastig om iets over castreren te zeggen. Ik laat het bij Dexter niet doen omdat hij totaal geen vervelend gedrag vertoont. We zijn of nog nooit een loopse teef tegen gekomen (kans lijkt me klein) of hij reageert gewoon totaal niet. Alleen gisteren toevallig zat hij wel héél enthousiast met zijn neus in de flamoes van een teef die voorbij rende. Maar toen ik hem riep om even te helpen bij de schapen kwam die zonder morren weer. Was ook de eerste keer dat ik dat zo zag dus wie weet is het nu aangewakkerd :=

Dexter heeft vermoedelijk weer een tandje afgebroken... -O- Foto's liggen nu bij de DA, als die acht dat langskomen nodig is doen we dat uiteraard maar ik vermoed dat ik al weet wat het antwoord is. -O- Ik kan me gewoon écht niet bedenken waardoor dit toch kan. In de tuin liggen geen stenen (tuin is 2x4m dus vrij makkelijk te controleren). Hij kauwt niet op stenen op wandeling, te tillen hem niet op aan speeltjes tijdens het stoeien, sowieso gebruik ik geen tuggies meer bij hem eigenlijk sinds dat andere tandje eruit moest. Ik weet gewoon niet waardoor dit kan gebeuren :( -O-

Afbeelding
Sorry voor de vieze nagels, kwam net terug van dagje schapen :=

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:14

O Kaus, wat rot dit zeg!
Hopelijk wordt jullie het bezoekje bespaard, maar de kans zal ben ik bang idd ook wel klein zijn.
En oliebol ook als je niet weet waar het door komt, zodat je idd nog ergens rekening mee kunt houden voor de toekomst. Wanneer krijg je wat te horen van de DA? Vandaag nog?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 09:32

smurffie schreef:

Ik zou sowieso wachten tot ze uitgegroeid is. Kan je een lading linkjes sturen wat dat bevestigd. ivm een hoop aandoeningen waar ze bij castratie (want dit doen ze bij teven bijna altijd) vergrote kans op is.
Zekerder worden na castratie eigenlijk nooit. Wel kunnen ze (veel) feller worden door het gebrek aan testosteron. Want ja, ook teven hebben/produceren dit hormoon. ;) En hoe onzekerder de hond hoe nadeliger het effect meestal.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:37

Oshaa
Wat fijn trouwens dat Beer weer de oude is!
Was wel even intens zo te lezen, maar gelukkig weer snel bijgetrokken *\o/*

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 09:42

Afbeelding
Goeden morgen, Yoshi heeft heerlijk nog bijna 2 uur tussen ons in liggen pitten, nadeel van een camper en eruit moeten om te plassen :+

Bij m'n schoonouders zijn alle teefjes gesteriliseerd, als ze klaar waren met de zwangerschappen. Sommige hebben zelfs geen baarmoeder mee, door bijv de laatste keizersnede dat die te slecht was.

Ook hebben ze er 2 laten steriliseren als de hond niet goed is volgens de fokvoorwaarden, deze 2 hebben ook een fantastische ander huisje gekregen uiteindelijk. Omdat mensen een hond zochten en toevallig deze 2 exact aan de omschrijving voldoen. Maar ook dat thuis de roedel te groot werd en de hond zich thuis niet prettig voelde.
Zo lang verhaal.

Kaus, super vervelend!!

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 11:44

Oh bah wat naar Kaus!

Discussie over zekerder/onzekerder na castratie/steralisatie kan ik niet goed over meepraten. Maar wel interessante stukken die hier worden geplaatst. :)

Oshaa, fijn dat Beer weer de oude is! :+:

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 19:55

Eventjes trots hoor. Zhiva heeft haar puppycursus succesvol gehaald. En volgens mij is ze er zelf ook blij mee :+:

Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 20:17

Jeej gefeliciteerd!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:20

Proficiat -:)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:25

Nayomie schreef:
Eventjes trots hoor. Zhiva heeft haar puppycursus succesvol gehaald. En volgens mij is ze er zelf ook blij mee :+:

[ [url=m/ah85Ic.jpg]Afbeelding[/url] ]

Zo arrogantje _O- wat een lekker ding is het toch ook <3 Gefeliciteerd Zhiva! Goed gedaan hoor :+:

@kaus wat balen met die tanden zeg! Hopelijk valt er wat aan te doen!

Vindt het hele castratie/sterilisatie ook maar lastig mee te praten... ik twijfel ook enorm wat ik wil met Ot. Ben echt als de dood voor ongelukjes en vind het ook wel sneu als ze 3 weken aan de lijn moet, want ze loopt zo graag lekker los. Maargoed duurt nog even hoop ik voor we ons daar druk om moeten gaan maken O:)

Wij hadden vandaag een lekker rustdagje bij het huisje, besloten vanavond toch heel even naar het strand te gaan maar dan met de auto ipv lopend. Lopend is een kwartier ongeveer dus om Otje een beetje rust te geven hebben we de auto gepakt en zijn we naar een strandopgang verderop gereden waar je makkelijk kan parkeren.

En daar kwamen we een mede Windsprite tegen! Echt super toevallig, je ziet ze natuurlijk weinig. Twijfelde ook toen ik ‘m zag, maar het bleek nog een Windsprite te zijn die we ook al een paar keer op show ontmoet hadden dus dat was natuurlijk het einde voor Ot! Ze hebben lekker gespeeld samen <3

Afbeelding

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:44

Wat goed Nayomie! *\o/*

Toevallig Warboel! Herkende je er veel van? Ik ben ook nog maar een keer of twee een kelpie 'in het wild' tegen gekomen. En dan eerst inderdaad kijken en kijken of het er wel echt eentje is want het zal toch niet _O-

Nou Dexters tand gaat er dinsdag uit -O- We konden m laten zitten volgens de DA en kijken of die uit zichzelf zou afsterven en dan pas verwijderen. Maar dan heb ik en die onzekerheid en straks heb je er nog meer gedoe van als het gaat rotten ofzo. Vond het een beetje een rare suggestie maar goed :=

Straks dus nog 40 tandjes over voor Dexter. Dat het de laatste mag zijn %)

Als iemand suggesties heeft hoe dit nu voor de tweede keer kan gebeuren, erg graag! Stenen is het niet en dikke botten ook niet.

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-20 20:55

@nayomie gefeliciteerd! *\o/*

@warboel leuk zeg! Je ziet ze inderdaad niet veel nee.

@kaus pff, niet tof! :(:) De logica van laten zitten snap ik in sommige gevallen wel (bij verhoogd risico bij narcose of bij honden die extreem angstig of agressief zijn bij de dierenarts), maar neem aan dat die risico's niet aan de orde zijn bij jullie? Dan maar beter eruit... Slechte tanden kunnen meer problemen geven dan alleen mondproblemen natuurlijk... Fingers crossed dat het de laatste keer is dat het gebeurt! Sommige honden hebben helaas belabberde tanden. Onze Spaniel ook. Uiteindelijk zes stuks eruit laten halen in één keer toen hij acht was. Bij hem hebben we wel gewacht tot we niet anders meer konden overigens, hij vrat de dierenarts op als hij daarheen moest... Ik ben toen ook bij de narcose én de hele operatie én het wakker worden erbij gebleven om die reden.

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-20 21:53

He rot kaus.kan nog heeel lang goed gaan zo’n tandje. Maar zeker nu met boellie, alles wat niet goed is mag er lekker uit :')