Oshaa schreef:Wij weten het hier even niet zo goed.
Beer had al een paar dagen dat hij zo'n beetje al zijn kauwdingetjes op "zoog". Dingen waar hij echt wel even mee zou doen waren na een minuutje weg zeg maar. Vandaag hem dus een groot bot gegeven met wat gedroogd vlees er aan (dino bot vd intratuin). Hij was er heerlijk mee aan het knagen. Wij waren allebei een ochtendje werken. Toen we aankwamen was hij blij, maar ging al snel weer rustig knagen. Na ongeveer een half uurtje - toen we in de tuin aan het lunchen waren - ging hij opeens enorm aan de dunne. Denk wel 4x in 5 minuten tijd. Was niet puur water, maar meer zoals pannenkoeken beslag (weet ook niet hoe te omschrijven). Oogde verder niet zielig of iets.
Toen hij bij ons kwam zitten zag ik dat hij wat bloedend tandvlees had (niet actief bloedend, maar meer dat je wat bloedvlekjes zag) bij 1 van zijn hoektanden.
Hij oogt verder niet ziek. Eet goed, drinkt goed, speelt, slaapt etc.
Maar toch... De diarree misschien vd warmte? Of het bot? En het bloedende tandvlees van het knagen? Zijn gebit is 6 weken geleden gecontroleerd en was helemaal in orde. Hij knaagt normaal heel veel, alleen de afgelopen dagen at hij het snel op. Hij heeft wel een ruw balletje waar hij op kauwt.
Mijn vriend vindt me volgens mij wat overbezorgd, ben ik dat ook denken jullie?
Hebben jullie hem alleen thuis gelaten met het bot? En als het zo'n bot is wat ik in gedachte heb, zo'n vacuum verpakte rotzooi kan het zomaar foute boel zijn. Die dingen zijn punt 1 vol met rotzooi en punt 2 gevaarlijk voor splinters. Hebben jullie het bot terug gevonden? Zo ja, is het nog compleet?
Ik zou het wel even in de gaten houden, en erop letten dat hij blijft drinken. Uitdroging loert altijd om de hoek met zulke heftige diarree.