gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:02

@Gigixponys, Wat aan zijn luchtwegen waardoor die met momenten precies niet goed lucht krijgt en dan begint te kreunen. Merk enkel enorm verschil met vroeger, was een erg sociaal konijn naar andere toe en vond aandacht en knuffels erg leuk. Ook sprong hij over standaard konijnenrennen als die er zin in had. Nu is die echt nog een schim van dat konijn, zijn hok staat open (volledige voorkant er af) en komt er nooit uit, gromt naar andere konijnen en als ze toch bij hem komen valt die ze aan :n . In december na de eerste antibiotica dan even verschil gemerkt leek iets actiever maar helaas kwam het terug. Enige dat we hem soms horen doen is gooien met zijn speelballen maar verder doet die weinig.

Was hem vandaag aan het borstelen ook wat die vroeger erg fijn vond en nu wou die telkens weg springen zijn hok terug in. Even zijn hoofdje kort geknipt en kontje wat ingekort maar maak mij zorgen. Gaat moeten beteren komende maand want anders denk ik dat ik 'm moet laten gaan.. is zo moeilijk in te schatten of die alsnog gelukkig is nu of niet.

*Ik doe eigenlijk niks extra met de kou behalve bij mijn 2 mannen, hun hok ligt vol stro. Er zitten er 7 buiten en 7 binnen nu.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:12

Tarzan: Jammer :P .

Bij mij net hetzelfde :') . Dan doe je zoveel moeite en maken ze er geen gebruik van.. :roll:

Anney_Joy: Bij mij hebben ze standaard zeilen en al een tijdje extra stro dus ze mogen niet klagen denk ik :+

Jannickee: Bij mij dus hetzelfde (zoals ik al zei) .. :roll:

Lori: Ik hoop dat het snel betert! :(:)

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 23:46

Ik ga morgen ook extra stro er in doen. Ze hebben een binnen en buiten hok maar volgens mij zitten die twee mutsen altijd buiten hihi

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 19:32

Ik heb Lilly nog een hoop stro en hooi bij gegeven en Lou heeft voor één keer ook eens stro gekregen (normaal gezien krijgt hij dat niet omdat hij dan alleen nog maar stro eet en geen hooi meer). Ik geef ze nu ook even wat meer brokjes zodat ze zich zeker goed warm kunnen houden.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:06

Hier brokjes en een boel hooi. Nijnen zitten het liefst buiten :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:25

Ik heb vandaag een baal hooi gehaald. Ben bang dat ze daar 3 maanden mee vooruit kunnen haha

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 20:42

Veel meer kan je niet doen denk ik. De mijne zitten ook echt niet vaak in hun hok dus.. :roll:

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:26

Goed in de gaten houden en zorgen dat ze de hele dag door eten hebben (sowieso hier met hooi). Voer nu wel meer brok en groente.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 21:35

Vandaag was bij mij hok schoonmaakdag... maar dat heb ik maar niet gedaan. Beetje het ergste weggedaan en er wat nieuw vlas bijgedaan. Dus nu zitten ze flink hoog :=

In de nachthokjes een berg hooi gedaan zodat het niet tocht. En niet te vergeten overal plexiglas raampjes voor de tralies. En zal je zien.. gaan ze in de ren zitten.

Ik geef ze ook wat extra eten trouwens.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:03

Afbeelding
Mike maakt er een paashaas van :’).

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:40

:')

Hier zitten ze sowieso uit de wind, en hebben ze dus ook de mogelijkheid om in lekker warm stro te gaan zitten. Dus ik denk dat het wel lukt zo. Die Teddy's hebben ook een gigantische vacht, dus als ze het daarmee nog koud hebben.. :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 22:50

Volgens mij zitten die van mij nooit binnen? Zie ze altijd buiten in de ren zitten. Ze zijn aan 3 kanten ommuurd dus echt koud zal het niet zijn.

Wat voor brokken voeren jullie aan de konijnen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:25

Science Selective :)

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-18 23:55

Ik ook ;)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:42

Same!
Blik heel lang op de baby variant, maar vond toen toch de volwassen versie lekkerder. Dus nu hij groot en sterk is mag hij ooo de volwassen brokjes hebben :+.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 00:43

Ik niet :+

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:40

Goedemorgen!

Lang geleden hier wel mee gekletst over m'n toenmalige konijnen. Inmiddels zijn ze beide overleden, de een is 7,5 geworden en de ander 8.

In ieder geval heb ik sinds vorige week 2 nieuwe bunnies! 2 dwergkonijnen van 10 weken jong. Ze eten goed, op het hooi na. Ik maak me daar toch wel wat zorgen over. Internet wat afgespeurd en gisteren het hooi wat nat gemaakt, wat wortel ertussen gestopt. Ze eten wel de wortel en per toeval misschien wat hooi, maar de rest blijft staan. Het hooi zit in zo'n bal en deze hangt zodat deze schoon blijft van ontlasting. Tot en met vrijdag lag deze gewoon in het hok, maar aten ze er ook niet van. Brok, brood, wortel of stro eten ze wel. Ons hooi komt van eigen land en m'n andere konijnen en nog wat andere konijnen aten of eten hier gewoon van. Ik kan me zo ook niet meer herinneren of ze bij de verkoper hooi hadden en of ze het al gewend zijn...

Jullie suggesties hoe ik dit kan aanpakken?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:53

Minderen met brokjes. Vaak zitten ze al "te vol" van de brok, waardoor sommige konijnen geen hooi meer willen eten.

_PassoaJus

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 09:58

Oh, dat ben ik vergeten te zeggen. Ik voer nu s avonds of op de namiddag pas brok, en idd niet te veel! S ochtends hang ik het balletje met hooi op.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 10:02

Misschien eens een andere soort hooi (bv. van de winkel) of kruidenhooi proberen?

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-18 12:08

Ik heb een moeilijke hooi-eter, heb verschillende soorten geprobeerd en uiteindelijk at hij hier van Timothy hooi het beste en ook het hooi van de boer vond hij wel lekker. Kruidenhooi werkte bij die van mij niet, aangezien daar nog steeds hetzelfde soort hooi inzat als de normale zak. Ik zou dus even verschillende soorten proberen en zien wat het beste werkt. Misschien eten ze dus van een andere soort wel goed.
Nu eet hij dus al iets beter hooi, maar ik vond het nog altijd niet top, dus hij krijgt ook nog een soort gras vanuit de tuin bijgevoerd. In de zomer krijgt hij paardenbloem, weegbree, citroenmelisse en gewoon gras erbij nog.
Daarnaast meng ik nog luzerne door zijn brokken, zodat hij dat per ongeluk ook mee opeet (of toch voor een deel :P ).

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:03

Zo, beestjes hebben weer water (was erg bevroren), brokjes en een pluk hooi. Wel vroeg zo in de vakantie :Z :')

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:12

Ga dat stomme water zometeen ook maar eens verversen. Echt vervelend! En het ergste is dat het een uur later weer bevroren is :') .

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:20

Ja! Frustrerend ! Zo'n hoes om de waterfles van de cavia's helpt ook niet veel namelijk :').

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-18 08:21

Ik heb hun waterflesje ingepakt met watten en aluminiumfolie. Dat wil wel.