Nicky91 schreef:KimD schreef:Mijn honden mogen op het strand ook lekker los rennen en doen wat ze willen (behalve de zee in) maar als ik een hond zie lopen dan roep ik ze bij me. Roep ik ze dan aan de voet, nee, zeker niet, maar wel binnen een straal van 15 meter. Op 100 meter kun jij niet meer ingrijpen als jouw hond even 'niet oke' is met een andere hond. Op 15 meter kan ik dat aflezen aan mijn roedelleider of een hond wel of niet voor problemen gaat zorgen. Als Skip dus kwaad in de zin heeft en mijn roedel aan zou gaan terwijl die op 15 meter bij mij lopen en jij op 100 meter, wat precies wil je dan doen? Of nog sterker, verwacht je van mij dat ik mijn roedel 'straf' omdat zij zich verdedigen tegen jouw ongehoorzame en niet sociale hond? Want als we jouw theorie erop nahouden en stel we lopen beide op een 'losloopstuk' dan is mijn roedel dus ook niet fout als ze zich verdedigen tegenover die van jou, want 'dan snap ik' hun reactie wel.
Puur nieuwsgierigheid, waarom mogen jou honden niet de zee in?
Om vergiftiging te voorkomen, Guinness is op die manier een keer flink ziek geweest terwijl hij nauwelijks met het water in aanraking was geweest. Sindsdien heb ik besloten dat de honden überhaupt niet meer in de zee mogen.