gezellig praten over jouw konijn!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:13

*\o/* dit weekend (als alles meezit) gaan kijken voor een vriendinnetje voor Dreusje. Een blauw van ham voedster of een vlaamse reus (naar gelang het klikt met Dreus).

Wel zit ik met nog enkele vragen i.v.m. de huisvestiging van mijn toekomstige twee konijnen.
Nu heeft dreusje zijn eigen toilet. Moet er nog een toilet bij voor de voedster? Of gaan ze in hetzelfde toilet? En zo ook met het eten... eten ze uit hetzelfde potje of moet ik voor elk een pot voorzien?

Zo spannend he! Kijk er echt naar uit.

Anoniem

Re: gezellig praten over jouw konijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 22:19

Vraagje, moet ik de konijnen nu met de aankomende vorst in een wat dikkere laag stro zetten?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-18 23:04

Aco: Leuk zeg! :D

Ik heb hier gewoon één toilet en één potje voor beiden, maar als het ene konijn bv meer eet als het andere kan je er best twee zetten ;) . Den eten ze toch al minder van elkaars eten op.

Vec: Ik zou het wel doen. Dan krijgen ze het zeker niet te koud.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 00:10

Tof Aco!

Ik zet ze niet in het stro of het moet extreem zijn

Zit wat te dubben , Nynke word echt mager. Is bijna 7 alweer (waar is de tijd gebleven) , en ze is altijd niet dik geweest wie weet door haar start .. Maar momenteel zo in de winter kan er wel wat gewicht bij , voer nu HFST maar ze doen het er niet lekker meer op. Eten het slecht en de poep ziet er niet mooi uit ,nu kan ik anders voeren gaan. Hooi is hier onbeperkt in principe, misschien hok 'warmer' maken dat ze energie in dik worden kan steken of zie ik wat over het hoofd..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 08:37

Dat is moeilijk Rebecca. Het hok warmer maken zodat ze minder energie kwijt is aam warmer houden is natuurlijk altijd een oplossing.

Ik heb in hun ren 1 gedeelte met stro. Vandaar dat ik daar nu wat extra neer wil leggen.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:11

Hey dames ,
We willen over een maand of 3,
2 Franse hangoren nemen ,
Nu loop ik mij suf te zoeken naar een knap hok,
Maar zijn allemaal te klein ,
Ik wil het liefst een hok wat min op 1 meter hoogte zit ivm schoonmaken ,
En dan 1m breed en min 2 meter lang ,
Dat is alleen voor de nacht de rest van de dag mogen ze vrij rond lopen in de tuin ,
Wie weet er goede adressen voor hokken ?
Ik ben hier ongeveer naar op zoek alleen betere kwaliteit.
allerlei maten NIEUWE konijnenhokken BEKIJK ADV.voor prijzen
Zie omschrijving
http://link.marktplaats.nl/m1257338455? ... ialbuttons

Dank je wel alvast.

sanne_xxxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 10:51

Ik weet niet of ik dit hier mag vragen, maar ik heb twee konijnen, een dwerg rammetje en een iets groter voedstertje. Ze zijn al jaren heel gelukkig samen. Ik ga het huis uit en kan ze helaas niet meenemen. Mijn ouders willen ze echter ook niet houden... ze zijn al op leeftijd en ik gun ze echt een mooi pensioen met veel ruimte en eventueel nog meer andere konijnen. Iemand enig idee waar ik met ze terecht kan? Of iemand zelf ruimte over? Ben bereid om ze te blijven financieren.

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:30

@marjoleinft, ik zou allesinds opletten met die mooie houten hokken die veel al op marktplaats worden aangeboden. Been there done that echt brol kwaliteit.

Kan je niks zelf maken? Konijnenhok valt eigenlijk op zich makkelijk in elkaar te zetten.

@Sanne_xxxx, als ze al wat ouder zijn zou ik ze niet naar een thuis doen met andere konijnen, dit omdat het hun rust kan verstoren al die stress en dan een volledig nieuwe rangorde nog.

Hoe zitten ze nu? Buiten of binnen? Hier ben ik van België, beetje te ver daarvoor. Anders eens op "konijnen forum marktplaats" proberen op smoelboek?
----

Geef Smokey al terug enkele weken antibiotica terug maar ik merk amper verbetering. Hij is zijn gelukkige zelf niet meer, zit steeds meer te overwegen om het nog tot eind maart te geven en als het dan nog zo is hem te laten gaan. |(

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:14

En Dreusje zijn vriendinnetje is toegekomen *\o/* Het is een kruising tussen Blauw van ham geworden en een vlaamse reus. Een heeeel zachtaardig karakter, wat ideaal is bij het sterke karakter van Dreus.
Het koppelen ging ook super vlot. Even op een neutrale plaats gezet en nu kunnen ze al bij elkaar blijven.

Maak kennis met Drientje
Afbeelding Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Aco op 22-02-18 21:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:24

Tof!!! Mooi beestje!

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:26

Lori schreef:
@marjoleinft, ik zou allesinds opletten met die mooie houten hokken die veel al op marktplaats worden aangeboden. Been there done that echt brol kwaliteit.

Kan je niks zelf maken? Konijnenhok valt eigenlijk op zich makkelijk in elkaar te zetten.

@Sanne_xxxx, als ze al wat ouder zijn zou ik ze niet naar een thuis doen met andere konijnen, dit omdat het hun rust kan verstoren al die stress en dan een volledig nieuwe rangorde nog.

Hoe zitten ze nu? Buiten of binnen? Hier ben ik van België, beetje te ver daarvoor. Anders eens op "konijnen forum marktplaats" proberen op smoelboek?
----

Geef Smokey al terug enkele weken antibiotica terug maar ik merk amper verbetering. Hij is zijn gelukkige zelf niet meer, zit steeds meer te overwegen om het nog tot eind maart te geven en als het dan nog zo is hem te laten gaan. |(

Wat heeft Smokey?
Altijd naar als ze ziek zijn he :\

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 21:50

Aco: Super! *\o/* Mooi konijn ook! Wel grappige naam :') .

Lori: Ah, sterkte! :(:) Ik hoop voor je dat hij snel beter wordt!

Hier ben ik ondertussen al drie weken medicatie aan het geven aan Lilly, en stilletjes aan gaat het iets beter. Ik hoop dat ze er hiermee ook volledig vanaf is, want om regelmatig zo lang medicatie te moeten geven vind ik niet zo'n goed idee.. :\

Nog even een vraagje trouwens. Ik maak Lilly's hok nu 1x per week schoon. Ze zit er bijna nooit in en heeft een wc buiten haar hok waar ze haar behoeften in doet, dus vroeg ik me af of ik er na een week niet gewoon wat hooi en stro bij kan doen ipv alles eruit te halen. Ik moet me altijd door de smalste "gangetjes" wurmen en dat is niet echt handig :') , dus zou het leuk zijn dat ik niet iedere week alles eruit moet halen.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 09:34

Marjolein, wat leuk 2 Franse hangoren! Ik zou inderdaad zelf een hok maken, dan kun je het precies zo maken als je zelf wilt.

Moppiefilou, ik maak het hok zo'n 1 keer per maand of per 2 maanden schoon en prop er gewoon nieuw stro bij, ze zitten er nauwelijks in (mits het niet regent) en poepen en plassen op hun wc dus vind het onzin om het schoon te maken terwijl het nog schoon is :P

Aco, wat een mooie konijnen zeg! Wat fijn dag de koppeling zo snel ging! :D

Ik mag geen konijn van m'n vriend meer .. zo enorm flauw -O- ik had een geweldig leuke gezien maar helaas :')

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 12:44

Aaaah flauw!

Ik ben de mijne aan het overhalen om een konijnendorp te maken als we straks gaan verhuizen, maar ik mag er maar 2 :+.

marjoleinft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:04

Gewoon doen !
Gewoon niet vragen, kan hij ook geen nee zeggen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 17:04

Tarzan: Oké :) . Dan denk ik dat ik dat ook maar een weekje overslaag :P .

Flauw zeg! :D Ik zou dat konijn er gewoon bij zetten, merkt ie toch niet :+ .

Esther: Zou ik ook wel willen! :D

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:08

_Tarzen, gewoon doen! Ik mocht ook eerst niet en dan... OEPS... Was Dreusje er.
Maar ja, een konijntje kan helaas niet alleen zijn... En dan ben ik blijven zagen tot hij gewoon op een weg ja zei... En dan ben ik gewoon om een vriendinnetje geweest (op voorhand had ik alles natuurlijk al uitgedokterd :D )
En nu... Hij is verliefd op ons Drientje <3

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:13

Gaan jullie iets extra doen tegen de vrieskou van de komende dagen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:25

Ik wel! Dekens over de hokken buiten e.d.. Konijnen en caafs staan op de noorderkant, dus flink koud. Ook krijgen ze een deken om in/onder te liggen.

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 19:33

Iemand misschien een idee hoe ik de konijnen kan helpen met de kou? Lou heeft geen groot hok en Lilly zit nooit in het hare :') .

Aco

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 20:41

Mijn nijntjes zitten gelukkig binnen, dus daar heb ik geen last van.
Weet wel dat we vroeger (als ik echt klein was) we dekens over het hok deden snachts zodat de warmte niet te snel naar buiten kon en de koude buiten bleef.
Ook kwam er meer stro in het hok te liggen, konden ze er echt in kruipen voor de warmte.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:17

MoppieFilou schreef:
Gaan jullie iets extra doen tegen de vrieskou van de komende dagen?

Die van mij zitten binnen, dus nee haha!

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:24

Gewoon erbij zetten gaat helaas niet, hij weet ze allemaal bij naam dus zal zeker opvallen :')

Ik doe alleen extra stro in het hok meer niet.. die van mij zitten ook nooit in het hok, dan zullen ze het vast ook niet koud hebben he!

anne_joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:33

Ik geef ze extra stro en we hebben zeilen voor 1 van de 2 nachthokken hangen zodat ze daar warmer kunnen zitten. Daarnaast nog wat planken tegen de wind. Mocht ik merken dat ze alleen in het beschutte deel zitten en de temperatuur onder de -10 komt dan gaan ze in de schuur.

Dooortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 21:37

Hier alleen extra stro. Maar die van mij zitten volgens mij de hele nacht in de ren. Dus veel zin heeft het niet :=