Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
CupCakes_ schreef:Ik vind het gewoon bizar dat als je weet dat je hond ervandoor kan gaan, je er dan geen lange lijn aanhangt. Vooral in een situatie waar het druk is met mensen en andere honden en je van bewust bent dat je hond zulk gedrag kan vertonen.
Sommige mensen zijn echt heel bijzonder en dat is dan vriendelijk uitgedrukt.
Skippy01 schreef:@mvdende 'een enkele keer per maand' vind ik eigenlijk wel kwalificeren als niet zo sociaal...
Ik vermijd losloopgebieden als de pest vanwege honden die 'meestal wel ok zijn met andere honden, maar ja, zo af en toe ff niet'.
Toby kan niet los, maar onze doodle wel. Ook met hem ga ik liever een stukje verderop het aanlijngebied in. En dat is voor mij verder: losloopgebied ligt paar honderd meter van huis en is echt wel een groot stuk bos. Aanlijngebied ligt daar achter vanaf mij gezien. Ik ga dus een 80 weg oversteken om bij het aanlijngebied te komen. Ongeacht welke hond ik bij me heb... En de reden is dus precies honden die nét betrouwbaar genoeg zijn in de ogen van de eigenaar om los te kunnen. En net niet betrouwbaar genoeg in mijn ogen...
mvdende schreef:CupCakes_ schreef:Ik vind het gewoon bizar dat als je weet dat je hond ervandoor kan gaan, je er dan geen lange lijn aanhangt. Vooral in een situatie waar het druk is met mensen en andere honden en je van bewust bent dat je hond zulk gedrag kan vertonen.
Sommige mensen zijn echt heel bijzonder en dat is dan vriendelijk uitgedrukt.
Was het een officiële losloop zone?
Zo wél, snap ik het ergens wel. Er zijn maar een paar stukjes strand in Nederland waar honden los mogen lopen in de zomer.
En niet elke hond is vriendjes met iedereen. Mijn Skip gaat met de meeste honden wel oké, maar een enkele keer is het direct knokken. Dat knokken is vrij zeldzaam, misschien enkele keer per maand als we veel in een losloopgebied zijn. Ik ga dan ook echt niet Skip alleen maar aan een lange lijn uitlaten omdat er per ongelijk misschien wel een hond kan lopen waar het niet mee klikt.
Op het Strand loopt Skip ook zo maar honderd meter of meer voor of achter ons. Het is overzichtelijk dus dat moet kunnen. Zeker in een honden losloopgebied!
Ik vind het ook niet tof als er een confrontatie optreedt tussen Skip en een andere hond en ik ben zeker van mening dat je met een hond intolerante hond niets te zoeken hebt in een losloopgebied! Maar soms zijn beide honden over het algemeen oké naar andere en tegen elkaar even niet.
Nicky91 schreef:Ik snap je helemaal Curse, Mezzy luistert ook nog niet perfect, maar je moet het soms toch 'proberen' want aan de lijn doet ze het 100% goed...
Maar ook ik vind dat als je hond niet content is met andere honden, dan ga je of op tijdstippen dat er 'niemand' is... of je houd hem aan de lijn...
Je hebt lijnen van 20 of 30 mtr... nou dan kan die hond toch lekker z'n ding doen, maar niet mijn hond lastig vallen.
Maar goed ik heb misschien al te veel honden gezien die gewoon vervelend zijn en lelijk doen.
Skippy01 schreef:@CB natuurlijk moet je oefenen. Maar daarom zei ik ook dat appel een ruim begrip is: jij bent ermee bezig, lijnt aan als je het niet vertrouwt. Dat vind ik nog wel heel iets anders dan wat MvdEnde zegt dat 'het een enkele keer tot knokken komt'. Knokken is gewoon niet de bedoeling.
Honden kunnen onderling veel beter communiceren dan wij kunnen lezen, dus tussen stabiele honden komt het niet gauw tot verder dan een snauw als ze beide weg kunnen. Als het dan tot knokken komt, had je ze in principe al eerder uit de situatie moeten halen. En wat KimD zegt: dat kan niet op 100 meter. Wel op 5 of 10 of 15 meter. Tot zover reikt je stem nog wel en kun je evt ook nog wel hard erheen rennen indien nodig.
cursebreaker schreef:Nee idd. En ik persoonlijk vind een hond die dus al grommend en tierend zo op een andere hond afduikt van zo'n afstand idd geen hond is welke los hoort te lopen. Maar helaas zijn dat juist de honden waarvan de eigenaren dus zo nonchalant erin staan en die blijf je helaas overal tegenkomen. Het is wat dat betreft maar hopen dat je ze zelf zo min mogelijk of beter gezegd natuurlijk: niet, tegenkomt.
Gewoon echt k*t Cupcakes dat je zo'n hond nu tegenkomt
KimD schreef:Mijn honden mogen op het strand ook lekker los rennen en doen wat ze willen (behalve de zee in) maar als ik een hond zie lopen dan roep ik ze bij me. Roep ik ze dan aan de voet, nee, zeker niet, maar wel binnen een straal van 15 meter. Op 100 meter kun jij niet meer ingrijpen als jouw hond even 'niet oke' is met een andere hond. Op 15 meter kan ik dat aflezen aan mijn roedelleider of een hond wel of niet voor problemen gaat zorgen. Als Skip dus kwaad in de zin heeft en mijn roedel aan zou gaan terwijl die op 15 meter bij mij lopen en jij op 100 meter, wat precies wil je dan doen? Of nog sterker, verwacht je van mij dat ik mijn roedel 'straf' omdat zij zich verdedigen tegen jouw ongehoorzame en niet sociale hond? Want als we jouw theorie erop nahouden en stel we lopen beide op een 'losloopstuk' dan is mijn roedel dus ook niet fout als ze zich verdedigen tegenover die van jou, want 'dan snap ik' hun reactie wel.