De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Gigixponys

Re: De konijnenfans hippen vrolijk door (deel 2)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:26

Olly is leuk!
Mooi verblijf ook!

Jammer dat Brownie nog niet bevallen is, zal idd niks zijn dan.
Napoleon is ook niet meer zindelijk sinds ze een nieuw hok heeft. Echt vervelend.

Gelukkig is de castratie goed verlopen. En oei je paard ook aan het sukkelen? Hopelijk went hij snel aan het tandloos bestaan.

Ik heb er ook een konijntje bij, Feather. Konijntje uit mijn nestje van 2018. Eigenaar wou hem 2 maand geleden wegdoen, dan toch weer niet (had Herbie toen al gereserveerd dus die dan toch gaan ophalen) en nu opeens weer wel. Was niet de bedoeling en wrs ook maar voor tijdelijk maar kon hem daar niet laten. Aangezien ik nu dus geen buitenhok over had zit hij nu in een binnenkooi onder het afdak (gelukkig wel met een windscherm langs 1 kant, huis andere kant en dus maar 2 open kanten waar nog wel bloembakken en tafel enz. staan), maar ideaal is het niet. Hij is nog bang jammer genoeg en nagels zijn mega lang. :(

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:33

Ohh EORTH, zo naar... :(:) Sterkte alvast voor het opknappen.. hopelijk kan hij er goed mee omgaan :(:)

Wat lief dat je Feather weer hebt meegenomen :+: Hopelijk kun je snel weer een nieuw, goed huisje voor 'm vinden..

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:35

Goed dat je hem toch hebt meegenomen Gigi, klinkt niet alsof hij er goed bij zat ..

Hier zijn de konijnen ook alles behalve zindelijk helaas :')

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:37

Ik gooi gewoon het hele hok vol met vlas, ze zoeken 't maar uit :') 1x in de week alles eruit, tenzij 't echt van die smeerkezen zijn :') Dan moet 't helaas vaker haha.. wil eigenlijk overal zo'n bak met hooiruif erboven :D Maar daar moet ik even in investeren :P Zou wel makkelijker 'uitmesten' zijn :D Gewoon de bak eruit, leegkieperen, schoonspuiten en nieuw vlas erin! Nu moet ik alles scheppen :')

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:41

Hier is het hok na 1 dag al een grote puinhoop helaas :')
Maargoed schep gewoon 1x per week leeg.
Als ik een nieuw hok maak dan wordt deze ook praktisch zodat er een plastic bak in gaat passen die ik leeg kan kiepen :')

Gigixponys

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 13:49

Ja, vind toch dat ze mijn verantwoordelijkheid blijven. Ga hem ook laten castreren denk ik, dan heeft hij volgens mij meer kans op een goede thuis. Is ook de enige baby waar ik nooit meer iets van gehoord heb. En had de advertentie dus zelf tegengekomen 2 maand geleden, toen ik dus een nieuw rammetje zocht. (Herbie dus :P ) Had wel gevraagd mij het te laten weten moest hij toch weer van gedacht veranderen en hem wegdoen en dat heeft hij gelukkig gedaan. Gelukkig vonden mijn ouders het ok.

Hier zijn ze semi zindelijk. Wel op 1 plek maar redelijk ruime plek. :') Maar nieuwe hok is gedeeltelijk hout, gedeeltelijk kunsstof en ze plast dus volledig op het houtgedeetle. >;)

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:06

Hier zijn ze allemaal mega proper, ook de kleintjes al, ze hebben één en het zelfde plekje en dat maakt het heel makkelijk om alles snel op te kuisen. Nu met het nieuwe verblijf is het nog even afwachten wat hun vaste plekje zal worden, ik hoop alvast dat ze net zo proper worden als voorheen.
Binnen doen ze nooit wat, dus heel de kussenbox zou (als het goed is) volledig proper moeten blijven.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:08

M'n vorig groepje was ook zo enorm schoon, die hadden 2/3 wctjes staan die ze gebruikten en het hok was gewoon altijd schoon!! Deze varkens! :') Poepen door het hele hok, op het hok en soms ook in de ren, echt om te huilen :')
Puk en Macho zijn gelukkig wel redelijk zindelijk en laten hun hok fijn schoon haha!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:09

Ahh wat sneu Maartje van je pony!
Maar gelukkig alles goed gegaan met de castraties!

Wat fijn dat je Feather weer terug hebt kunnen nemen Gigi.. wel vervelend dat het zo moet..

Hier zijn ze wel smerig helaas. Maargoed, 1x in de week grote schoonmaak haha

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:35

Arme Feather... gecastreerd zal het inderdaad vast makkelijker zijn een nieuw huisje te vinden

Hier zijn ze super zindelijk. Ze hebben 1 wc beneden, die staat onder de drinkfles want blijkbaar moet je meteen plassen als je drinkt :') Wel een tijdje problemen gehad boven in, dus daar ook een wc neergezet. Die werd iedere keer vakkundig leeggeschept door de heren, maar sinds ze boven een wc hebben poepen en plassen ze daar niet meer :+ wc doet nu dus dienst als slaapplekje en ze houden het boven mooi schoon nu. Ik doe de wc om de paar dagen, afhankelijk hoe vies het is, en het hok 1x per week/anderhalve week, afhankelijk van hoe vaak ze hun huuiruif er af gegooid hebben :+

Oeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:48

Ik heb blijkbaar altijd heel schone konijntjes gehad. Had altijd 1 toilet staan en daar ging alles in.
Tot nu toe :+ . Ik ben bezig alles steeds in die toilet te vegen in de hoop dat ze dat ooit gaan snappen, maar begin het een beetje op te geven -O-

Er zijn wel 3 duidelijke plasplekken (waarvan 1 in het toiletje, misschien heb ik toch hoop :') ). Misschien moet ik eens proberen 3 van die dingen neer te zetten, in de hoop dat het hout - ook hier favoriet - dan een beetje heel blijft.

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 14:51

Ohhh zulke heb ik ook zitten inderdaad.. eentje graaft juist alle vlas weg van haar plasplekje :? En ik heb dus vlas over de hele bodem liggen, maar juíst daar graaft ze 't weg :') En ook eentje, die wel zindelijk was.. met nadruk op was :') die nu ook z'n wc leeggraaft als ik 'm net schoon heb gemaakt.. maar vervolgens er wel in gaat poepen.. wat dus een smerige bende wordt :')

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 15:14

Oh vervelend he, ik had ook zindelijke konijnen. Maarja. Nu poepennze wel in de wc, maar ook ervoor :')

Oh handig Utopia, graven lekker alles weg haha.

Wij gaan Pebbles nu ophalen. Ben vrij vandaag en morgen en mn vriend wilde niet dat ze misschien toch verkocht zou worden haha
Edit:
Op naar huis <3

Afbeelding

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 16:06

Gigixponys schreef:
Olly is leuk!
Mooi verblijf ook!

Jammer dat Brownie nog niet bevallen is, zal idd niks zijn dan.
Napoleon is ook niet meer zindelijk sinds ze een nieuw hok heeft. Echt vervelend.

Gelukkig is de castratie goed verlopen. En oei je paard ook aan het sukkelen? Hopelijk went hij snel aan het tandloos bestaan.

Ik heb er ook een konijntje bij, Feather. Konijntje uit mijn nestje van 2018. Eigenaar wou hem 2 maand geleden wegdoen, dan toch weer niet (had Herbie toen al gereserveerd dus die dan toch gaan ophalen) en nu opeens weer wel. Was niet de bedoeling en wrs ook maar voor tijdelijk maar kon hem daar niet laten. Aangezien ik nu dus geen buitenhok over had zit hij nu in een binnenkooi onder het afdak (gelukkig wel met een windscherm langs 1 kant, huis andere kant en dus maar 2 open kanten waar nog wel bloembakken en tafel enz. staan), maar ideaal is het niet. Hij is nog bang jammer genoeg en nagels zijn mega lang. :(

Ah goed dat jij m hebt meegenomen dan! Sneu altijd :(

Oooh Jolmer, pebbles is zooo lief <3

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:27

OMG Jolmer <3

herous

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:32

Aah, kijk daar, Pebbles op weg naar huis :)

Goed dat je Feather dan terug hebt, Gigixponys, leek niet zo'n 5* sterrenhuisje waar hij zat.

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 16:59

Wat een leuk konijn!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:15

Zo, we zijn thuis. Lekker dr hokje binnen gezet, had m al een beetje ingericht en klaar gemaakt gister omdat ze eigenlijk woensdag zou komen haha.
Afbeelding
Lekker slapen in de auto
Afbeelding
En thuis in dr wctje
Afbeelding
Kennismaken met Jazzy
Afbeelding

Vind dr zo leuk. Zag dr net al een binkie doen, heerlijk <3

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:16

Heerlijk kopje zit er op <3 !

xXutopiaXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:18

Ahhhh die is wel heel erg schattig :+: Wat een mooie oogjes <3

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:47

Ach wat een leukerdje <3

Hier zijn de heren ook weer thuis. Ze hadden samen al de assistentes ingepakt, blijkbaar zijn ze uiterst schattig samen haha
Even goed in de gaten houden dat ze wel gaan eten nu

laughterline

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:47

Ohh wat een lieffie zeg!
Fijn dat de castratie goed gegaan is, en wat een pech met de pony :(

Hier zitten ze in hun tijdelijk verblijf. Even wat kleiner maar dat is helaas niet anders, totdat we iets hebben voor in de tuin. Weet alleen nog niet zo goed hoe en wat we daar gaan maken, zodat het ook nog niet al te duur is. Betalen deze maand dubbel huur (beide huizen) + borg.
vh nieuwe huis... beetje lastig dus :\

Afbeelding

Maartje_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:51

Lekker hoekje voor ze zo!

Pony is een ect pechgevalletje dus dit is er gewoon weer eentje op de stapel :') Hij wordt dit jaar 19, heeft jaren PPID, is 2x bevangen geweest, sarcoiden op zijn oor en nu zijn tanden... Ach, hij lijkt nog heel gelukkig en zo lang hij dat is, mag hij hier lekker in de wei lopen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-02-21 17:51

Maartje_M schreef:
Ach wat een leukerdje <3

Hier zijn de heren ook weer thuis. Ze hadden samen al de assistentes ingepakt, blijkbaar zijn ze uiterst schattig samen haha
Even goed in de gaten houden dat ze wel gaan eten nu

Fijn dat het goed ging!

Balen Maartje! Succes voor pony :(:).

Prima ruimte LL!

jolmer20

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-21 17:55

Oh fijn dat ze thuis zijn Maartje!
Haha ah, assistentes wilden ze dus al niet kwijt!

Prima ruimte toch zo Laughterline?
Des noods dat ze even een maandje extra zo blijven tot je het meest ideale kan maken toch? Zo te zien zitten ze prima!