Puppy erbij 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

JesdaJinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:12

Even blij zijn *\o/*

Mijn rooster wordt vanaf volgende week 3 weken van 6 tot 15u werken en de andere week van 15u tot 23u werken. Dus niet meer gebroken weken/uren. Gewoon normaal.

Yes :D

Niet echt hond gerelateerd maar denk wel dat de honden straks blij zijn :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 13:58

Cupcakes
Ahh super leuk voor Jip dat die bij de schaapjes kon kijken!

Curse
Ik snap haar ook wel, dat ze de poes niet begrijpt, maar het is zo lastig om haar nu te leren dat ze hem niet mag opeten. :')
En het boze vrouwtje spelen vergt soms wel eens geduld omdat ik dan denk: Moet dit, waarom doe je niet gewoon t zelfde als ik. -O-
En mooie bench!!

Kaus
Super gave foto's van Dexter!!! Die in t bos, wauw <3

Warboel
Wat een ontzettend leuke foto's! Leuke wandeling!

Over benches gesproken en auto's... Ik heb dus bewust alleen maar stations op mijn lijstje staan waar de kofferbak geen opstaande rand heeft :')
Ik wil eind dit jaar een nieuwe auto aanschaffen en dus ook een bench, ik wil de variocage.

Nayomie
Same here!! Mezzy heeft nu 2 hoektanden gewisseld. ik heb 1 kiesje gevonden
En achterin heeft ze al grote honden kiezen. Ik ben zo blij als het klaar is dat wisselen.

Kiwiwitje
Ja ik vind dat echt super leuk dat hij zo enthousiast is!
hahaha ja maar dat is nog heel lief...

Mezzy springt op Vladimir en likt hem en bijt hem zoals ze ook met aussies speelt... Of nja bijten, ze doet dr bek over hem heen :')
Vanmiddag zaten ze samen in de tuin en ineens hoor ik Mezzy piepen, heeft ze een klap gehad.. Eigen schuld. (uiteraard wel even gekeken of ze geen oog mist :') )

En dit weekend gaan we eindelijk naar Duitsland. *\o/*
Ik heb er zo'n zin in!

Kijk er echt naar uit.

We hebben nog een tussenstop in Groningen bij een vriendin en daar slapen we donderdag. Dan kan ze nog even spelen met Aussies voordat we dag erop naar de fokker rijden.

Ben zo benieuwd naar haar zusjes! :D

We hebben Mezzy gemeten, zij is nu 48 cm hoog, oeps.. whaha
Aankomende zaterdag is ze 5 maanden. *\o/*

Iemand enig idee tot wanneer een Aussie (teef) groeit? Ik weet dat reuen redelijk lang door kunnen groeien, die van mijn vriendin die is nu 57 cm en was pas uitgegroeid op 11 maanden.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-20 22:28

Zo wij zijn aangekomen in Zeeland! Otje wist zich eerst niet zo goed raad wat ze hier nou moest := maar ze heeft dr draai gevonden en liep ook al lekker buiten rond te scharrelen, niet steeds aan mij vastgeplakt <3

Afbeelding

Oja heb ook een supertoffe nieuwe tag voor dr, net op tijd binnen gekomen voor de vakantie! Toch wel een prettig idee.

Er staat op “Mischief Managed”, van Harry Potter :D

Afbeelding

Nayomie

Re: Puppy erbij 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:43

CB, Gefeliciteerd!! Y)(^)
Met Zhiva zal het wel een fase zijn, maar wel irritant :')

Dees, leuk, veel plezier! En gaaf hangertje!

Nicky, oh jaloers dat je wat gevonden hebt <3

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:50

Nayomie schreef:
Met Zhiva zal het wel een fase zijn, maar wel irritant :')

Nicky, oh jaloers dat je wat gevonden hebt <3

Alles is een fase. :j :')

Als je denkt: wat ben je irritaaaaant, fase.. :') :')

whahhaa nou ik had mn zinnen gezet op een hoektand... maar helaas.

(ik heb nog 2 kansen, ik denk dat ik ze er uit ga trekken :') )

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:51

Warboel schreef:
Oja heb ook een supertoffe nieuwe tag voor dr, net op tijd binnen gekomen voor de vakantie! Toch wel een prettig idee.

Er staat op “Mischief Managed”, van Harry Potter :D

[ [url=m/eiL9PL.jpg]Afbeelding[/url] ]

Wat een supertoffe Tag!!!

Wij hadden (gebrek aan tijd, sstt vergeten) er gewoon gelijk 1 mee besteld met NDG.
Anders kwam die niet op tijd voor Duitsland dit weekend :')

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 09:54

Ja echt hoor, "au! Oke, het is een fase, hier heb je een kauwspeeltje, adem in en adem uit" :')

Weet je in elk geval zeker dat je een hoektand hebt :')

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:13

Haha ik had de hoop al opgegeven en toen hebben we er alsnog 7 gevonden! 4 hoektanden en 3 kiezen! Overigens kwamen 2 hoektanden ineens onder kleedjes vandaan, dacht dat ze ze doorgeslikt had tot ik ging schoonmaken :')

We zijn vanochtend voor de ergste hitte even met tante trees naar het strand geweest, het kind heeft echt de tijd van dr leven. Ik ben nu lekker met dr terug in het huisje, Ot is een middagdutje aan het doen <3
Ze is zo onwijs braaf :D m’n vriend z’n broer en zijn vriendin zijn een nachtje bij ons in het huisje, die zeiden vanochtend ook al van goh wat is ze onwijs makkelijk zeg voor zo’n jonge hond. Trots op Ot :j
:+:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:34

Yoshi is vandaag gewoon mee naar het strand.
Hebben een strandtent mee, dus schaduw en inmiddels een briesje.
Mevrouw doet nu een dutje in de schaduw onder m'n stoel in een half gegraven gat.
Afbeelding

Heerlijk Warboel! Mooie tag. Ik heb, vind ik ook een helemooie... Alleen tag is te groot of Yoshi te klein :+

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 13:39

Wij waren net even een balletje gooien bij het water van de reeuwijkse plas, maar buiten het water is dat voor abby toch eigenlijk te warm. Haar vacht is zo vol voor een kortharig ding. Gelukkig vind ze in het water spelen erg leuk. Nu lekker in onze nieuwe tuin opdrogen.

Wat doen jullie met de gevonden tandjes? Ik heb er ook 3 in de la, super leuk maar weet niet zo heel goed wat ermee te doen. Iemand tips?

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 13:51

Ohhh wat lekker aan t strand <3 jaloers!

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:27

Heerlijk die strand foto's! Wij gaan vanavond nog even naar het strand. Jip ligt nu voor pampus bij m'n voeten, want ik heb online les.
Afbeelding

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 14:27

jouw sokken <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:36

Happy socks! En ik draag àltijd twee verschillende :D

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 14:53

Ahh leuke strand foto's allemaal!

Wij zijn gister avond eventjes geweest met Mezzy het was nog best druk met mensen dus even aan de lange lijn anders word iedereen onder bedolven door Mezzy.

Ik zal zo wat foto's uploaden is zo lastig via de telefoon

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:20

smurffie schreef:
Wij waren net even een balletje gooien bij het water van de reeuwijkse plas, maar buiten het water is dat voor abby toch eigenlijk te warm. Haar vacht is zo vol voor een kortharig ding. Gelukkig vind ze in het water spelen erg leuk. Nu lekker in onze nieuwe tuin opdrogen.

Wat doen jullie met de gevonden tandjes? Ik heb er ook 3 in de la, super leuk maar weet niet zo heel goed wat ermee te doen. Iemand tips?

Ik heb van mijn moeder een houten potje met opdruk "mijn tandjes" ofzo gekregen. Speciaal potje voor (melk) tandjes van kinderen, maar ook prima geschikt voor melk tandjes van puppy's

Potje ligt naast het potje met mn eigen tanden en kiezen in een "rommelbak" opgeruimd.

Detroit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:25

Heerlijk die strandfotos <3

Tandjes doe ik niks mee, maar Morax gunt mij er ook geen een >;)

Hij groeit echt mega hard

Afbeelding

Afbeelding

Sorry, ik straal echt in mijn afwezigheid. Ik bok veel mobiel en lange bijleesposten zijn daarmee niet zo optimaal. En vaak voel ik mij dan schuldig als ik iemand oversla :(. Daarnaast krijg ik (en collega's) veel druk van hogere hand. We moeten een bepaald aantal review (CDD) afschrijven per week... -O-

Oshaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 16:52

Kijkend door de laatste pagina zag ik een heerlijke vakantie en een geweldige Harry Potter tag voorbijkomen, zo leuk!
Ook nog de afgelopen dagen iets gelezen over een bench die niet helemaal past - super vervelend, maar hopelijk makkelijk op te lossen - en iets over supplementen.
Beer krijgt omega olie over zijn voer en kokosolie om de kong dicht te stoppen. Zit wel te denken aan veendrenkstof, omdat hij nog steeds wel gras eet en nu ook (de velden zijn recent bemest) poep zit te eten.

Hier gaat het wel okay. Beer is een beetje 'hangerig', wil niet echt iets (behalve wandelen, dat is altijd leuk) zelf doen. Wil vooral aan je geplakt zitten of (zoals vandaag) op zijn bedje / de vloer liggen. Zal de plotselinge warmte wel zijn. Heb zelf ook veel last van hoofdpijn enzo.
Tijdens het wandelen is hij helaas wel wat heftiger als er andere honden zijn. Ze hoeven nu niet persé iets te doen om hem te laten blaffen en rondjes rennen (en mij half omver trekken). Hij doet het niet altijd, maar wel vaak. Alsof het erger is geworden sinds we er mee bezig zijn op de hondenschool.
Maar even afwachten denk ik, en vooral niet vooraf gaan denken; o o een ander hond, want dat merkt hij ook. Maar ja, het is wel lastig, want hij kan echt heel sterk zijn...

Hij is wel blij met zijn nieuwe voorspeeltje - de slang. Al vond hij duidelijk de neus niet leuk want die heeft hij eraf gesloopt. Eerste keer dat hij een speeltje sloopt...
Afbeelding

O ja - de GPS tracker komt als het goed is (eindelijk) morgen! Het mais is hier langzaam van het land af aan het gaan, waardoor er opeens nog veel meer grote (veilige) velden zijn om in te rennen. Maar met de toch wel met vlagen aanwezige bananen is het wel heel fijn dat we hem straks kunnen tracken. Alleen maar aan de lange lijn houden vind ik ook niet zo'n tof idee - hij is zo dol op rennen, vaak genoeg rent hij gewoon een rondje door het veld (als in, duidelijk nergens achteraan / geen spoor volgend) om daarna weer blij terug te komen.
Laatst bijgewerkt door Oshaa op 15-09-20 16:55, in het totaal 1 keer bewerkt

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-20 16:54

Gewoon reageren waar je kan en zin hebt. Doen er wel meer :D

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:25

Ik zal na m'n vakantie een lange bijlees post doen :D
Voor nu dit uitzicht:

Afbeelding

Had ik deze al gedeeld, vanmiddag op het strand!

Afbeelding

Foto van gisteravond :D
Afbeelding

Nicky91

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:29

Dit was onze strand avond gisteren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Allemaal telefoon kwaliteit want... tsja ze luistert gewoon nog niet zo goed whahahaha

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 17:30

Wat heerlijk dames <3

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:06

Oh jongens, ik moet even m'n frustratie kwijt hoor.

Vanavond zijn we op het strand gaan lopen. Het was nog vrij druk, waardoor ik al gauw besloot om om te draaien en naar onze vaste loopstek te gaan. Het moment dat ik om wil draaien komt er een herder (no offense naar de herder houders hier) aanrennen. Maar al grommend en de lippen omhoog.

Aangezien Jip al niet zo zeker is met andere honden èn aan de lange lijn zat, ben ik voor hem gaan staan. Dat resulteerde wel in krauwen op m'n been. Het lukte die herder alsnog om boven op Jip te springen. Het was echt een grote herder, waardoor het bijna niet lukte om dat beest er vanaf te krijgen. Het is uiteindelijk gelukt, maar niet op een diervriendelijke manier zegmaar.

Vervolgens stond ik met Jip en met die herder in m'n handen. Want die eigenaren liepen 400 meter verderop. Toen ze eindelijk bij ons waren, werd ik toch stijf gevloekt dat ik van hun hond af moest blijven etc. Waardoor ik even flink de waarheid heb gezegd. Laten we het er maar op houden dat ik echt uit m'n slof schoot.

Op onze vaste loopstek zijn we even gaan uitwaaien, zodat Jip weer enigzins kon ontspannen. Wat dat betreft zijn we kwa gedrag naar honden nu weer terug bij af helaas.
Ik vermoed dat dit wel een knauw gegeven heeft bij Jip. :knuffel:

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:09

Wat naar cupcakes! Zou even aantal keren afspreken met honden waarmee zelf goed gaat. Als je nu zelf elke keer bij een nieuwe hond verstijft aan de lijn staat voelt hij jouw angst natuurlijk ook. Weer wat vertrouwen opbouwen! Vreselijke honden blijven altijd helaas. Hier ook aanvaring gehad vorige week maar gewoon weer door!

Skippy01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-20 21:20

@cupcakes ow bah wat naar! :(:)